Keystone logo
Universidad de Sonora

Universidad de Sonora

Universidad de Sonora

Wstęp

Universidad de Sonora jest uprzywilejowaną przestrzenią do wspierania realizacji celów i celów zawartych w programie na rzecz zrównoważonego rozwoju do roku 2030, uzgodnionym przez ONZ. Z pełnej zgodności ze wszystkimi jego funkcjami ma możliwość przyczynienia się do rozwiązania głównych problemów dotykających ludzkość, takich jak ubóstwo, nierówności i problemy środowiskowe.

Universidad de Sonora jest autonomiczną i publiczną instytucją szkolnictwa wyższego założoną w 1942 r. Jest to najcenniejsze dziedzictwo społeczne stanu Sonora ze względu na wielkość i jakość jego zasobów ludzkich i materialnych, liczbę studentów, jakość oferuje edukację, obecność absolwentów i ich wpływ na historię i postęp regionalny.

Sześć kampusów zlokalizowanych w strategicznym położeniu geograficznym pozwala instytucji odgrywać istotną rolę w szerokim zakresie wpływów i promować nowe i zróżnicowane opcje edukacyjne, generować i stosować nowe odkrycia do wyzwań stawianych przez globalny rozwój w obecnym tysiącleciu ,

W hołdzie dla dziedzictwa edukacyjnego, kulturalnego i naukowego alma mater jego nazwa wpisana jest w złote litery w siedzibie Kongresu Państwowego.

Universidad de Sonora : 75 lat dzielenia się wiedzą.

misja

„ Universidad de Sonora jest autonomiczną instytucją publiczną, której misją jest kształcenie w programach edukacyjnych o jakości i przydatności, integralnych i kompetentnych specjalistach na poziomie krajowym i międzynarodowym, artykułowanie nauczania z generowaniem, zastosowaniem i transferem wiedzy i technologii, jak również z powiązaniami z sektorami produkcyjnymi i społecznymi, aby przyczynić się do zrównoważonego rozwoju społeczeństwa. ”

Universidad de Sonora , w ramach swojej odpowiedzialności społecznej, jest w uprzywilejowanej pozycji, aby wspierać realizację 17 celów ustanowionych przez ONZ w Agendzie na rzecz zrównoważonego rozwoju do 2030 roku. Tak więc, aby przyczynić się do rozwiązania głównych problemów dotykających ludzkość, w szczególności problemów związanych z jej stanem i środowiskiem regionalnym, celem Uniwersytetu jest spełnienie następujących funkcji:

  • Integralnie szkolić specjalistów i naukowców we wszystkich dziedzinach wiedzy, z odpowiednimi wartościami i umiejętnościami do interakcji i rozwoju, zgodnie z potrzebami i wymaganiami różnych sektorów społeczeństwa.
  • Generowanie, stosowanie i transfer wiedzy i technologii we wszystkich dziedzinach wiedzy, w celu zwrócenia uwagi na główne problemy środowiskowe i poprawę poziomu dobrobytu ludności.
  • Wykonywanie swoich funkcji dydaktycznych i badawczych poprzez skuteczne powiązanie ze społeczeństwem, świadczenie usług dla sektorów społecznych, produkcyjnych i rządowych w odpowiedzi na ich potrzeby i wymagania, rozprzestrzenianie różnych przejawów sztuki i kultury w kierunku przestrzeni społecznych oraz konsolidacja współpraca naukowa z innymi instytucjami.

widok

„ Universidad de Sonora jest wiodącą instytucją w kraju i cieszy się międzynarodowym uznaniem dzięki zdolności i kreatywności absolwentów, a także trafności i trafności jej wkładu w innowacje, sztukę, kulturę i wiedzę. naukowy i technologiczny, co ma decydujący wpływ na zrównoważony rozwój Meksyku, a zwłaszcza stanu Sonora. ”

Taka wizja charakteryzuje się następującymi atrybutami:

  1. Istnieją ramy regulacyjne i mechanizmy zachęcające do przejścia na emeryturę, a także habilitacja, aktualizacja, wjazd, ocena i promocja kadry akademickiej, co przyczynia się do zrównoważonego rozwoju ich funkcji i zmiany pokoleniowej z kryteriami osiągnięć naukowych. Dzięki temu wszystkie PTC mają studia podyplomowe, ponad cztery piąte ze stopniem doktora i uznaniem pożądanego profilu PRODEP, podczas gdy ponad połowa jest uznawana w Krajowym Systemie Naukowców.
  2. Ma mechanizmy wsparcia, uwagę i wsparcie studentów, które pozwalają na poprawę trajektorii szkolnych, z których wynika wysoki wskaźnik końcowej skuteczności ukończenia szkoły i ukończenia studiów. Badania przeprowadzone przez zewnętrzne organy oceniające gwarantują, że zostały solidnie przeszkolone, tak że ponad dwie trzecie z nich uzyskuje zadowalające wyniki.
  3. Modele edukacyjne i programowe zostały skonsolidowane w oparciu o podejście oparte na kompetencjach, charakteryzujące się elastycznością i wielowymiarowością oraz interdyscyplinarnością, z których programy nauczania są stale aktualizowane, w których uwzględniane są wartości, internacjonalizacja i międzykulturowość. Integralna formacja została wzmocniona poprzez działania fizyczne, artystyczne i kulturalne.
  4. Szeroka gama programów kształcenia na poziomie licencjackim i podyplomowym jest oferowana we wszystkich dziedzinach wiedzy, o znaczeniu społecznym, podlegających ciągłej ocenie. Wszystkie są wysokiej jakości, uznawane przez organizacje krajowe i międzynarodowe.
  5. Nowa oferta edukacyjna o znaczeniu społecznym została stworzona nie tylko w tradycyjnych metodach, ale także w programach międzyinstytucjonalnych, programach konsorcjum, programach podyplomowych w przemyśle i wykorzystujących nauczanie online i mieszane. Podobnie wszystkie jednostki regionalne mają opcje podyplomowe, albo jako własne programy, albo jako siedziba główna.
  6. Istnieje zestaw fizycznych przestrzeni, odpowiednio wyposażonych, a także szeroka gama usług i infrastruktury wsparcia, w wystarczającej ilości i jakości do prawidłowego rozwoju funkcji przymiotnikowych i merytorycznych.
  7. Działania związane z generowaniem, rozpowszechnianiem, stosowaniem i transferem wiedzy i technologii zostały skonsolidowane w Instytucie i zostały ukierunkowane na priorytetowe problemy środowiska, w dodatku zostały one wyartykułowane formacją studentów i są związane z sektorem społecznym, publicznym i prywatnym.
  8. Wzmocniono organy kolegialne badań. Prawie wszystkie jednostki akademickie są skonsolidowane lub w konsolidacji, uczestniczą w sieciach akademickich i są aktywną częścią konsorcjów instytucji w celu prowadzenia badań ukierunkowanych na kwestie priorytetowe dla państwa.
  9. Wzmocniono powiązanie z sektorami produkcyjnymi i społecznymi, oprócz poprawy procesów szkolenia studentów i profesorów, oferując wysokiej jakości usługi laboratoriów, warsztatów i kancelarii prawnych, w których testy i procedury są należycie certyfikowane; zapewnić szeroki zakres działań edukacyjnych; opieka nad osobami niepełnosprawnymi i grupami wrażliwymi; przewartościować usługi socjalne i praktyki zawodowe; oraz promowanie artystycznej i kulturalnej produkcji i rozpowszechniania.
  10. Wzmocniono współpracę akademicką między Uniwersytetem a innymi instytucjami krajowymi i międzynarodowymi, z której wzmocniono jego programy, szkolenia studentów, nauczycieli i naukowców, poprzez projekty badawczo-rozwojowe, innowacje technologiczne, interwencja społeczna i mobilność, między innymi.
  11. Uniwersytet uprościł do maksimum procedury i procedury wspierające rozwój funkcji merytorycznych. Udoskonalił, rozszerzył i certyfikował swoje strategiczne procesy. Instytucjonalna funkcja administracji i zarządzania jest akredytowana przez CIEES. Przepisy są aktualizowane i istnieją mechanizmy gwarantujące ich stosowanie i działania następcze. Ma zdrowe finanse dzięki uregulowaniu regularnych zasobów i dywersyfikacji źródeł finansowania, a także dzięki optymalnemu wykorzystaniu zasobów.
  12. W Uniwersytecie opracowano skuteczne kanały komunikacji, które w połączeniu ze skutecznymi negocjacjami ze związkami zawodowymi, chęcią dialogu, poszukiwaniem konsensusu i wspólnych decyzji, stworzyły atmosferę stabilności i harmonii.
  13. Planowanie i ocena zostały skonsolidowane jako stały i systematyczny proces monitorowania i oceny wyników wszystkich programów i działań instytucji. Przejrzystość zakłada się jako zasadę zgodną z wartościami uczciwości i odpowiedzialności społecznej, które dotyczą wszystkich prac uniwersyteckich. Koncepcja zrównoważonego rozwoju jest włączona do wszystkich merytorycznych i przymiotnikowych funkcji instytucji. Równość płci jest włączana poprzecznie do funkcji i struktur instytucjonalnych. Wzmocniono promocję kultury zdrowia, sportu i aktywności fizycznej, co poprawiło jakość życia społeczności uniwersyteckiej. Instytucja stała się Inteligentnym Uniwersytetem, wspieranym przez zastosowanie technologii, systemów, narzędzi i urządzeń.

wartości

Aby osiągnąć swoje podstawowe cele, Uniwersytet wspiera swoją pracę w dwunastu podstawowych wartościach:

Uczciwość i uczciwość

Zaangażowanie studentów uniwersytetu w zachowanie swoich idei i wyrażeń opartych na prawdzie i działanie z uczciwością i uczciwością w wykonywaniu ich funkcji, co wyraża się również w odpowiednim wykorzystaniu i opiece nad zasobami instytucji.

Szacunek i tolerancja

Uznanie i akceptacja istnienia różnorodności w sposobie myślenia i działania studentów uniwersytetu oraz dostępności do znalezienia i rozwinięcia zbiegów okoliczności, które umożliwiają osiągnięcie celów instytucjonalnych.

Odpowiedzialność

Studenci uniwersytetu przyjmują na siebie obowiązek wypełniania swoich zobowiązań i obowiązków oraz reagowania na ich skutki i wyniki, a tam, gdzie to stosowne, ich poprawiania.

Etyka

Zapewnienie zbioru norm moralnych, zasad i wartości, które kierują rozwojem Uniwersytetu i które kierują pomysłami i działaniami jego członków w wykonywaniu ich funkcji, przy czym wspólnym celem jest ostateczny cel.

Solidarność

Obowiązkiem wszystkich studentów uniwersytetu jest przyjęcie przyczyn, problemów i wyzwań innych osób i grup społecznych, w szczególności najbardziej bezbronnych, a także uczestnictwo w ich uwadze i rozwiązywaniu.

odpowiedzialność społeczna

Wykonywanie funkcji merytorycznych przez studentów uniwersytetu, które odbywa się przy udziale podmiotów społecznych, odpowiada na potrzeby społeczeństwa i ma na niego pozytywne skutki.

Kapitał własny

Uniwersytet oferuje równe szanse studentom w dostępie do wysokiej jakości szkoleń i wykonuje działania ograniczające sytuacje wykluczenia społecznego.

Sprawiedliwość

W codziennym rozwoju Uniwersytetu różne podejmowane decyzje są zawsze podejmowane z uwzględnieniem normatywności, rozumu i sprawiedliwości.

Zrównoważony rozwój

Uniwersytet jest mocno zaangażowany w poprawę swojego środowiska i troski o przyrodę, tworząc świadomość ekologiczną i przyczyniając się do tego, proponując rozwiązania problemów środowiskowych, aby umożliwić i promować zrównoważony rozwój.

Autonomia

Zdolność Uniwersytetu do samodzielnego rządzenia i określania orientacji akademickiej, do której należy się stosować, z uwzględnieniem wymagań środowiska, w szczególności społeczeństwa Sonoran, na które przekazywane są rachunki, zarówno pod względem finansowym, jak i wyników pracy instytucjonalnej.

Przejrzystość

Zainteresowanie Uniwersytetu udostępnianiem społeczeństwu wszystkich dostępnych informacji na temat jego działalności, korzystania z zasobów, rozwoju jego funkcji i jego wyników, ograniczając jedynie przepisy obecnych przepisów.

Wolność krzesła i badań

Wolność w nauczaniu oraz w generowaniu i stosowaniu wiedzy, praktykowana w ramach instytucjonalnych w sposób zgodny z celami, standardami i programami ustanowionymi przez Uniwersytet.

Lokalizacje

  • Hermosillo

    Calle Avenida Rosales,&, 83000, Hermosillo

pytania