Charles University Faculty of Education

Wstęp

Przeczytaj oficjalny opis

Test Wydział Edukacji jest jednym z siedemnastu wydziałów związanych pod patronatem Uniwersytetu Karola w Pradze. Jego podstawowym celem jest szkolenie nauczycieli i innych pracowników pedagogicznych we wszystkich typach szkół i systemów szkolnych, na różnych poziomach studiów (studia licencjackie i magisterskie) oraz formach. Podczas pięciu innych wydziałów w Uniwersytecie Karola są również oficjalnie zakwalifikowany do szkolenia nauczycieli, co sprawia, że ​​Wydział Edukacji wyjątkowa jest rozpiętość i złożoność jego naciskiem edukacyjnego. Wydział zapewnia pre- poziomie uniwersyteckim i edukacji nauczycieli w trakcie eksploatacji w następujących dziedzinach: nauki humanistyczne, nauki społeczne, sztuka, edukacja fizyczna, Matematyczno-Przyrodniczy.

Wydział obecnie trenuje około 4200 studentów zarówno studiów licencjackich i magisterskich, plus prawie 10 000 uczniów nauczanych w szerokim zakresie połączonych form studiów, głównie w ramach rozwoju zawodowego nauczycieli.

Wydział jest również otwarty dla płacących czesne studentów zagranicznych, którzy mogą zapisać się do programów w języku angielskim. Wydział uczestniczy w międzynarodowym programie Erasmus Mundus, którego celem jest ułatwienie mobilności studentów i nauczycieli.

BA i MA programy studiów

W 2006 roku wydział przyjął system ECTS, który jest uznawany we wszystkich krajach UE, a tym samym pozwala na łatwiejsze mobilności studentów w ramach UE. Student z Wydział Edukacji zazwyczaj bada kombinację dwóch przedmiotów.

programy studiów licencjackich

3-letni program studiów BA ma na celu dać studentom znaczną wiedzę w dwóch wybranych przedmiotów, jednak nie stanowi stopień nauczania - absolwenci BA nie są oficjalnie kwalifikacje do nauczania. Dlatego struktura obowiązkowych i fakultatywnych kursów w ramach programu jest dostosowany w taki sposób, który opiera się na profesjonalnej wiedzy w wybranych przedmiotów, a nie umiejętności edukacyjnych i kompetencji nauczania studentów. BA syllabus konsekwencji obejmuje tylko kilka kursów w pedagogicznych i psychologicznych dyscyplin. Jednak program nauczania obejmuje również obowiązkową praktykę pedagogiczną motywacyjny, który powinien pomóc uczniom zdecydować, czy chcą nadal w badaniu follow-up MA zarobić na stopień nauczyciela.

Mistrz programy studiów

Absolwenci 2-letniego programu obserwacji MA będzie zgromadziły duże doświadczenie w tej dziedzinie zawodowej objętej dwóch podstawowych przedmiotów ich wyboru, a oprócz tego, że będzie również opracowali swoje pedagogiczne kompetencje psychologiczne i dydaktyczne, zasadnicze znaczenie dla każdego zawodu nauczyciela. Tak więc, oprócz obowiązkowych i zajęć fakultatywnych, które starają się utrwalić doświadczenie zawodowe uczniów, program nauczania MA obejmuje również specjalnie dostosowane kursy dydaktyczne i pełnoprawnej praktyk pedagogicznych studentów, z których wszystkie są zintegrowane w systemie organicznym i połączone. Absolwent studiów magisterskich follow-up ma pełne kwalifikacje do nauczania w wyższych szkołach podstawowych i średnich.

historia

Test Wydział Edukacji na Uniwersytecie Karola w Pradze została założona w listopadzie 1946 roku, w oparciu o jeden z pierwszych dekretów prezydenckich zostać przekazany po ponownym utworzeniu niezależnego państwa czechosłowackiego, a także od nowo przyjętego prawa, które miało na celu ustalenie zdolności edukacyjnych na wszystkich uniwersytetach w tym dniu , Było to zwieńczenie trwających wysiłków w celu zapewnienia znacznego wykształcenie wyższe dla nauczycieli na wszystkich poziomach, zarówno pierwotnych i wtórnych. Wydział Edukacji na Uniwersytecie Karola został oficjalnie otwarty w dniu 15 listopada 1946 roku w Pradze Rudolfinum (The House of Artists), a uroczyste uruchomienie uczestniczyli prezydent Czech, Dr. Edvard Beneš.

Jednak reforma 1953 Szkoła udało się demontażem wszystkie czeskie wydziały edukacji. Nowo powstała instytucja szkolenia nauczycieli przedmiotów ogólnych nazywano Uniwersytet Pedagogiczny - Wyższa Szkoła Pedagogiczna.

Jeszcze inna reforma czeskiego systemu edukacyjnego (przeprowadzonej w 1959) urodziła Pedagogicznych instytutów w Pradze i Brandýs nad Labem, które zostały zaprojektowane do szkolenia nauczycieli podstawowych, a przyszli nauczyciele szkół średnich mieli studiować ich podstawowych przedmiotów na różnych wydziałach uczelni, jak to miało miejsce przed 1946 r. Czescy wydziały edukacji nie zostały przywrócone do 1964 roku. Warto wspomnieć, że wtórne nauczyciele sztuki, muzyki i wychowania fizycznego były początkowo przeszkolonych w innych odpowiednich wydziałów Uniwersytetu Karola podczas alsoattending jakieś kursy pedagogiczne i psychologiczne na Wydziale Edukacji.

W połowie 1970 widział zjednoczenie i łączenie z sieciami kształcenia nauczycieli szkół podstawowych i średnich oraz rozszerzenie odpowiedniej długości badanego do 5 lat. Były to raczej nieszczęśliwy razy tyle działy zostały rozebrane lub dołączyć do różnych innych wydziałów Uniwersytetu.

W ciągu 50 lat istnienia Wydziału, szereg godnych uwagi specjalistów w różnych dziedzinach, które uczy się w jej szeregach, takich jak Cyril Bouda, V. Hrabal, J. Charvát, Otakar chlup, L. Kopeckij, J. Plaveč, V. Tardy i F. Vodička, by wymienić tylko kilka.

Lokalizacje

Praga

Address
Pedagogická fakulta UK v Praze Street: Magdalény Rettigové 4
116 39 Praga, Praga, Czechy