Przeczytaj oficjalny opis

Test Wydział Edukacji jest jednym z siedemnastu wydziałów związanych pod patronatem Uniwersytetu Karola w Pradze. Jego podstawowym celem jest szkolenie nauczycieli i innych pracowników pedagogicznych we wszystkich typach szkół i systemów szkolnych, na różnych poziomach studiów (studia licencjackie i magisterskie) oraz formach. Podczas pięciu innych wydziałów w Uniwersytecie Karola są również oficjalnie zakwalifikowany do szkolenia nauczycieli, co sprawia, że ​​Wydział Edukacji wyjątkowa jest rozpiętość i złożoność jego naciskiem edukacyjnego. Wydział zapewnia pre- poziomie uniwersyteckim i edukacji nauczycieli w trakcie eksploatacji w następujących dziedzinach: nauki humanistyczne, nauki społeczne, sztuka, edukacja fizyczna, Matematyczno-Przyrodniczy.

Wydział obecnie trenuje około 4200 studentów zarówno studiów licencjackich i magisterskich, plus prawie 10 000 uczniów nauczanych w szerokim zakresie połączonych form studiów, głównie w ramach rozwoju zawodowego nauczycieli.

Wydział jest również otwarty dla płacących czesne studentów zagranicznych, którzy mogą zapisać się do programów w języku angielskim. Wydział uczestniczy w międzynarodowym programie Erasmus Mundus, którego celem jest ułatwienie mobilności studentów i nauczycieli.

BA i MA programy studiów

W 2006 roku wydział przyjął system ECTS, który jest uznawany we wszystkich krajach UE, a tym samym pozwala na łatwiejsze mobilności studentów w ramach UE. Student z Wydział Edukacji zazwyczaj bada kombinację dwóch przedmiotów.

programy studiów licencjackich

3-letni program studiów BA ma na celu dać studentom znaczną wiedzę w dwóch wybranych przedmiotów, jednak nie stanowi stopień nauczania - absolwenci BA nie są oficjalnie kwalifikacje do nauczania. Dlatego struktura obowiązkowych i fakultatywnych kursów w ramach programu jest dostosowany w taki sposób, który opiera się na profesjonalnej wiedzy w wybranych przedmiotów, a nie umiejętności edukacyjnych i kompetencji nauczania studentów. BA syllabus konsekwencji obejmuje tylko kilka kursów w pedagogicznych i psychologicznych dyscyplin. Jednak program nauczania obejmuje również obowiązkową praktykę pedagogiczną motywacyjny, który powinien pomóc uczniom zdecydować, czy chcą nadal w badaniu follow-up MA zarobić na stopień nauczyciela.

Mistrz programy studiów

Absolwenci 2-letniego programu obserwacji MA będzie zgromadziły duże doświadczenie w tej dziedzinie zawodowej objętej dwóch podstawowych przedmiotów ich wyboru, a oprócz tego, że będzie również opracowali swoje pedagogiczne kompetencje psychologiczne i dydaktyczne, zasadnicze znaczenie dla każdego zawodu nauczyciela. Tak więc, oprócz obowiązkowych i zajęć fakultatywnych, które starają się utrwalić doświadczenie zawodowe uczniów, program nauczania MA obejmuje również specjalnie dostosowane kursy dydaktyczne i pełnoprawnej praktyk pedagogicznych studentów, z których wszystkie są zintegrowane w systemie organicznym i połączone. Absolwent studiów magisterskich follow-up ma pełne kwalifikacje do nauczania w wyższych szkołach podstawowych i średnich.

historia

Test Wydział Edukacji na Uniwersytecie Karola w Pradze została założona w listopadzie 1946 roku, w oparciu o jeden z pierwszych dekretów prezydenckich zostać przekazany po ponownym utworzeniu niezależnego państwa czechosłowackiego, a także od nowo przyjętego prawa, które miało na celu ustalenie zdolności edukacyjnych na wszystkich uniwersytetach w tym dniu , Było to zwieńczenie trwających wysiłków w celu zapewnienia znacznego wykształcenie wyższe dla nauczycieli na wszystkich poziomach, zarówno pierwotnych i wtórnych. Wydział Edukacji na Uniwersytecie Karola został oficjalnie otwarty w dniu 15 listopada 1946 roku w Pradze Rudolfinum (The House of Artists), a uroczyste uruchomienie uczestniczyli prezydent Czech, Dr. Edvard Beneš.

Jednak reforma 1953 Szkoła udało się demontażem wszystkie czeskie wydziały edukacji. Nowo powstała instytucja szkolenia nauczycieli przedmiotów ogólnych nazywano Uniwersytet Pedagogiczny - Wyższa Szkoła Pedagogiczna.

Jeszcze inna reforma czeskiego systemu edukacyjnego (przeprowadzonej w 1959) urodziła Pedagogicznych instytutów w Pradze i Brandýs nad Labem, które zostały zaprojektowane do szkolenia nauczycieli podstawowych, a przyszli nauczyciele szkół średnich mieli studiować ich podstawowych przedmiotów na różnych wydziałach uczelni, jak to miało miejsce przed 1946 r. Czescy wydziały edukacji nie zostały przywrócone do 1964 roku. Warto wspomnieć, że wtórne nauczyciele sztuki, muzyki i wychowania fizycznego były początkowo przeszkolonych w innych odpowiednich wydziałów Uniwersytetu Karola podczas alsoattending jakieś kursy pedagogiczne i psychologiczne na Wydziale Edukacji.

W połowie 1970 widział zjednoczenie i łączenie z sieciami kształcenia nauczycieli szkół podstawowych i średnich oraz rozszerzenie odpowiedniej długości badanego do 5 lat. Były to raczej nieszczęśliwy razy tyle działy zostały rozebrane lub dołączyć do różnych innych wydziałów Uniwersytetu.

W ciągu 50 lat istnienia Wydziału, szereg godnych uwagi specjalistów w różnych dziedzinach, które uczy się w jej szeregach, takich jak Cyril Bouda, V. Hrabal, J. Charvát, Otakar chlup, L. Kopeckij, J. Plaveč, V. Tardy i F. Vodička, by wymienić tylko kilka.

Programy prowadzone przez:
Język angielski
Czech

Ta szkoła oferuje również:

Doktorat

Charles University Faculty of Education

Celem programu studiów doktoranckich Dydaktyka chemii jest przygotowanie specjalistów do poprawy jakości edukacji chemicznej w Republice Czeskiej zgodnie z aktualnymi pot ... [+]

Charakterystyka badań

Celem programu studiów doktoranckich Dydaktyka chemii jest przygotowanie specjalistów do poprawy jakości edukacji chemicznej w Republice Czeskiej zgodnie z aktualnymi potrzebami społecznymi oraz zgodnie z programami edukacyjnymi krajów rozwiniętych w oparciu o wyniki badań naukowych. Program studiów doktoranckich koncentruje się na przygotowaniu specjalistów z zakresu teorii chemii edukacji zgodnie z aktualną wiedzą z chemii, pedagogiki, psychologii, socjologii, informatyki i innych dyscyplin. Jest to program bez specjalizacji.

Opis kryteriów weryfikacji i oceny

Dyskusja ustna na temat pracy pisemnej i wraz z wnioskiem złożonym do projektu badawczego. W egzaminie wstępnym kandydat musi wykazać się odpowiednią wiedzą w zakresie dydaktyki chemicznej, chemii i dyscyplin pedagogiczno-psychologicznych, informacji i znajomości języka (sprawdzania znajomości języka angielskiego lub innego języka światowego) oraz warunków wstępnych do pracy badawczej (weryfikując głębszą znajomość tematu , który kandydat chce studiować na studiach doktoranckich).... [-]

Czechy Prague
Październik 2019
W pełnym wymiarze godzin
4 lat
Ośrodek kształcenia
Ośrodek kształcenia i studia online
Czytaj więcej po polsku
Charles University Faculty of Education

Studia doktoranckie są pomyślane jako program przygotowawczy dla naukowców i badaczy, których twórcze wysiłki przyczyniają się do rozwoju teorii i badań w dziedzinie nauk ... [+]

Charakterystyka badań

Studia doktoranckie są pomyślane jako program przygotowawczy dla naukowców i badaczy, których twórcze wysiłki przyczyniają się do rozwoju teorii i badań w dziedzinie nauk o edukacji. Program ma na celu przede wszystkim zwiększenie ich odpowiedniej wiedzy specjalistycznej, rozpowszechnianie odpowiednich wyników badań i tendencji w dziedzinie edukacji oraz kultywowanie kompetencji metodycznych doktorantów. Ogólne ukierunkowanie programu studiów daje studentom szansę głębszego zapoznania się z dyscyplinami pedagogicznymi. Centralnym punktem doktoratu jest rozprawa doktorska / praca dyplomowa, określana jako oryginalna praca naukowa, której odkrycia wzbogacają dziedzinę studiów w szerszym kontekście rozwijania tej dyscypliny. Konsultacje Ze względu na charakter i treść badania wnioskodawca może zapoznać się z tematem, strukturą projektu i możliwościami jego przetwarzania z potencjalnymi przełożonymi studiów doktoranckich.... [-]

Czechy Prague
Październik 2019
W pełnym wymiarze godzin
4 lat
Ośrodek kształcenia
Ośrodek kształcenia i studia online
Czytaj więcej po polsku
Charles University Faculty of Education

Program Wizualnej Edukacji Artystycznej jako integralnej części edukacyjnej dziedziny sztuki i kultury ma wielki potencjał interdyscyplinarny. Absolwenci reprezentują spe ... [+]

Charakterystyka badań

Współczesne pole Wizualnej Edukacji Artystycznej osadzone jest w badaniu społecznych i kulturowych uwarunkowań wizualizacji (pokazywania, wyobrażania i tworzenia) rozumianych jako specyficzna cecha ludzkiej ontogenezy, kultury i edukacji ogólnej. Badanie przyczynia się do głębokiego zrozumienia twórczego myślenia, uczenia się i nauczania w zakresie kultury wizualnej oraz nowych wspólnych i edukacyjnych funkcji sztuki współczesnej.

Program Wizualnej Edukacji Artystycznej jako integralnej części edukacyjnej dziedziny sztuki i kultury ma wielki potencjał interdyscyplinarny. Absolwenci reprezentują specjalistów nie tylko w dziedzinie sztuk wizualnych i plastycznych, ale także w zespołach badawczych pedagogiki, specjalnej pedagogiki, psychologii rozwojowej, mediach i kulturoznawstwie, porównawczych studiach kulturowych i pedagogicznych, semiotyce wizualnej, kognitywistyce, estetyce, teorii wizualnej, i inni.... [-]

Czechy Prague
Październik 2019
W pełnym wymiarze godzin
4 lat
Ośrodek kształcenia
Ośrodek kształcenia i studia online
Czytaj więcej po polsku
Charles University Faculty of Education

Absolwent programu studiów doktoranckich Kształcenie specjalne jest wyposażone w wiedzę teoretyczną i umiejętności badawcze w zakresie edukacji specjalnej. Absolwent jest ... [+]

Charakterystyka badań

Treści doktoranckie koncentrują się głównie na wzroście uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie oraz poprawie jakości ich życia. Szczególną uwagę zwraca się na aspekty społeczne.

Ph.D. Program studiów oferuje kształcenie w szerokim spektrum dyscyplin specjalistycznych. Studenci programu są przygotowani do rozwijania dyscypliny naukowej specjalnej edukacji w wyżej wymienionej nowej perspektywie i rozwiązywania aktualnych problemów związanych z jakością życia osób niepełnosprawnych.

Poszczególne kursy obejmują również aktualne aspekty edukacji specjalnej w kontekście międzynarodowym.

Działania badawcze powinny najlepiej obejmować:... [-]

Czechy Prague
Październik 2019
W pełnym wymiarze godzin
4 lat
Ośrodek kształcenia
Ośrodek kształcenia i studia online
Czytaj więcej po polsku
Charles University Faculty of Education

Badanie jest skierowane do osób zainteresowanych dalszą edukacją teoretyczną i filozoficzną w filozofii i naukach społecznych. Warunkiem jest odpowiednie ukończenie studi ... [+]

Badanie jest skierowane do osób zainteresowanych dalszą edukacją teoretyczną i filozoficzną w filozofii i naukach społecznych. Warunkiem jest odpowiednie ukończenie studiów magisterskich z naciskiem na odpowiedni lub pokrewny temat.

Celem studiów doktoranckich w filozofii jest wyszkolenie wysoko wykwalifikowanej kadry naukowej, dostosowanej do badań ogólnych praw w danym społeczeństwie z punktu widzenia ontologii, gnozy i etyki. Powinni mieć możliwość rozwiązywania problemów o charakterze holistycznym, uniwersalnym. Większość absolwentów pracuje jako nauczyciele akademiccy i odgrywa ważną rolę w kształceniu studentów w kierunku nowego rodzaju odpowiedzialności, która gwarantuje zdrowy rozwój społeczny we wszystkich dziedzinach.... [-]

Czechy Prague
Październik 2019
W pełnym wymiarze godzin
4 lat
Ośrodek kształcenia
Ośrodek kształcenia i studia online
Czytaj więcej po polsku
Charles University Faculty of Education

Celem studiów doktoranckich jest przygotowanie wykwalifikowanych badaczy w dziedzinie historii Czech i Czechosłowacji, którzy staną się ostoją dalszych badań historycznyc ... [+]

Charakterystyka badań

Celem studiów doktoranckich jest przygotowanie wykwalifikowanych badaczy w dziedzinie historii Czech i Czechosłowacji, którzy staną się ostoją dalszych badań historycznych. Studia rozwijają specjalną wiedzę doktorantów i zapewniają im głębsze zrozumienie wybranej specjalizacji. Poprzez wykłady i seminaria doktoranci zapoznają się z najnowszą wiedzą z zakresu nauk historycznych oraz aktualnymi trendami w metodyce. Głównym celem studiów doktoranckich jest przedstawienie pisemnej rozprawy doktorskiej o oryginalnych pracach naukowych opartych na oryginalnej bazie źródłowej. Ph.D. teza powinna poszerzyć wcześniejsze wyniki badań, a doktoranci wykazali również umiejętność poradzenia sobie z tym tematem z odpowiednimi metodami i na poziomie międzynarodowym.... [-]

Czechy Prague
Październik 2019
W pełnym wymiarze godzin
4 lat
Ośrodek kształcenia
Ośrodek kształcenia i studia online
Czytaj więcej po polsku
Charles University Faculty of Education

Ph.D. Studia z psychologii wychowania kształcą studenta w pracach naukowo-badawczych z zakresu psychologii wychowawczej, tj. w psychologii stosowanej do zagadnień edukacy ... [+]

Charakterystyka badań

Ph.D. Studia z psychologii wychowania kształcą studenta w pracach naukowo-badawczych z zakresu psychologii wychowawczej, tj. w psychologii stosowanej do zagadnień edukacyjnych. Studia nie mają na celu zrekompensowania wstępnej (magisterskiej) nauki w psychologii na prośbę Izb lub Stowarzyszeń Psychologów jako warunku praktyki psychologicznej lub dalszych studiów (szczególnie w medycynie). Dodają one kompetencji badaczy w dziedzinie edukacji za pomocą psychologii i przez uchwycenie kontekstu innych nauk oświatowych.

Opis kryteriów weryfikacji i oceny

Egzamin wstępny

Omówienie propozycji projektu badawczego wnioskodawcy do 10 stron, w tym bibliografii, która pokazuje ich głębię ostrości w temacie badawczym, który chcieliby uwzględnić w swoich studiach doktoranckich. Projekt badawczy należy przesłać wraz z wnioskiem do Departamentu Nauki Wydziału Edukacji Uniwersytetu Karola. Projekt powinien zawierać charakterystykę problemu badawczego, podstawową ideę celów i struktury zagadnienia oraz rozważanych metod z literatury teoretycznej, badawczej i zawodowej. Najlepiej byłoby, gdyby projekt został podpisany przez mentora w spe, specjalistę w temacie.... [-]

Czechy Prague
Październik 2019
W pełnym wymiarze godzin
4 lat
Ośrodek kształcenia
Ośrodek kształcenia i studia online
Czytaj więcej po polsku
Charles University Faculty of Education

Specjalizacja Teorii Muzyki i Edukacji opiera się na selekcji i syntezie dyscyplin muzycznych i muzycznych, umożliwiając zrównoważone przygotowanie wysoko wykwalifikowany ... [+]

Charakterystyka badań

Specjalizacja Teorii Muzyki i Edukacji opiera się na selekcji i syntezie dyscyplin muzycznych i muzycznych, umożliwiając zrównoważone przygotowanie wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie badań i nauczania. Zgodnie z szerokim spektrum pedagogiki muzycznej specjalizacja jest zgodna z zakresem badania odpowiadającym celowi: przygotowanie specjalistów w zakresie badań z zakresu ogólnej edukacji muzycznej, szkolenia zawodowego i innych działań wymagających takiej specjalizacji.

Opis kryteriów weryfikacji i oceny

Egzamin wstępny

Wnioskodawcy składają pisemną propozycję projektu badawczego (w tym bibliografię) do 10 stron na wybrany temat zawodowy kandydata. Projekt badawczy należy przesłać wraz z wnioskiem do Departamentu Nauki Wydziału Edukacji Uniwersytetu Karola. Oczekuje się, że projekt badawczy ma własne pomysły i udowodni, że posiada umiejętności potrzebne do pracy naukowej. Projekt powinien zawierać charakterystykę problemu badawczego, podstawową ideę celów i struktury zagadnienia oraz metody badań teoretycznych i literatury fachowej.... [-]

Czechy Prague
Październik 2019
W pełnym wymiarze godzin
4 lat
Ośrodek kształcenia
Ośrodek kształcenia i studia online
Czytaj więcej po polsku
Charles University Faculty of Education

Absolwent studiów doktoranckich studia w zakresie edukacji matematycznej są przygotowane do radzenia sobie zarówno z problemami teoretycznymi, jak i aplikacyjnymi w matem ... [+]

Charakterystyka badań

Od kandydatów na doktorantów w zakresie dydaktyki matematyki oczekuje się:

wykazują zainteresowanie nauką matematyki w ogóle (na przykład biorąc udział w konferencjach naukowych i konferencjach dla nauczycieli),mieć przegląd najważniejszych czasopism naukowych i książek związanych z edukacją matematyczną,mieć wyobrażenie o obszarze edukacji matematycznej, na którym chcą się skupić w swoich badaniach i umieć je określić w pisemnym projekcie składającym się z maksymalnie 10 stron (w tym wstępnych pytań badawczych, metodologii, podstaw teoretycznych i listy referencji) .

Program bez specjalizacji

Opis kryteriów weryfikacji i oceny... [-]
Czechy Prague
Październik 2019
W pełnym wymiarze godzin
4 lat
Ośrodek kształcenia
Ośrodek kształcenia i studia online
Czytaj więcej po polsku

Charles University in Prague

Location address
Pedagogická fakulta UK v Praze
Street: Magdalény Rettigové 4

Prague, Prague, 116 39 CZ