Doktorat z inżynierii chemicznej i środowiska
Universidade Santiago de Compostela
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Santiago de Compostela, Hiszpania
Języki
Hiszpański, Galicyjski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 200 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Oct 2024
Wstęp
Program doktorancki z inżynierii chemicznej i środowiska był pierwszym z oferowanych przez USC w zakresie nauczania technicznego, uzyskał wyróżnienie jakościowe od pierwszego wezwania Ministerstwa w roku akademickim 2003/04, utrzymując je nieprzerwanie przez cały czas wszystkie przedmioty, na których on obowiązywał, uzyskując również nowy znak Wyróżnienia Doskonałości od roku akademickiego 2011/2012, czyli roku, w którym ten nowy miernik jakości studiów doktoranckich został wdrożony.
Nowy program, który zachowuje swoją obecną nazwę, startuje z następujących założeń:
- Utrzymać trajektorię edukacyjną opracowaną od pierwszego lekarza USC w naszym regionie w 1958 roku.
- Promuj szkolenia w zaawansowanych dziedzinach na pograniczu wiedzy z zakresu inżynierii chemicznej, środowiska i biotechnologii obecnych i przyszłych inżynierów chemików w ramach nowej struktury Bolonii.
- Szkolenie nowej kadry naukowej z myślą o ich przyszłym włączeniu do obszarów B + R firm, kluczowych dla uruchomienia badań w naszym kraju, a także promowanie rozwoju zrównoważonej struktury badawczej.
- Rekrutacja zagranicznych doktorantów, zarówno z Europy, jak iz innych regionów świata. Ma to szczególnie na celu utrzymanie i zwiększenie liczby studentów iberoamerykańskich, którzy tradycyjnie robili tezy na naszych poprzednich studiach doktoranckich.
Szczegółowe cele programu są następujące:
- Włączanie absolwentów do świata uniwersytetu, szczególnie w kierunkach badawczych Wydziału, promując ich zaangażowanie nie tylko w same badania, ale także w zarządzanie projektami.
- Szkol lekarzy, których włączenie do sektora przemysłowego sprzyja tworzeniu i wdrażaniu zespołów B + R.
- Promuj wymianę wiedzy z grupami naukowymi z innych ośrodków badawczo-rozwojowych poprzez mobilność naszych studentów i nauczycieli.
- Zwiększanie wiedzy naukowej i technologicznej w obszarach Inżynierii Chemicznej, Środowiska i Bioprocesów, promując jej rozpowszechnianie w publikacjach naukowych o wysokim wskaźniku wpływu.
obszary badawcze
- Inżynieria chemiczna
- Inżynieria środowiska
- Inżynieria biochemiczna
Galeria
Idealni studenci
Profil wejściowy bez uzupełnień szkoleniowych:
1) Stopień inżyniera chemicznego oraz jeden z następujących stopni magisterskich USC:
- Oficjalny tytuł magistra w dziedzinie inżynierii chemicznej i bioprocesów (w fazie oceny)
- Oficjalny tytuł magistra inżynierii procesowej chemicznej i środowiskowej.
- Oficjalny magister inżynierii środowiska
2) Studenci posiadający stopień DEA uzyskany w ramach wcześniejszych programów doktoranckich USC w zakresie inżynierii chemicznej i środowiska.
Inne profile wejściowe:
- Studenci z innymi stopniami naukowymi i innymi stopniami magisterskimi: Komisja naukowa będzie oceniać każdy przypadek indywidualnie. Rozważona zostanie możliwość wymagania dodatkowego szkolenia (maksymalnie 15 punktów ECTS).
- Studenci, którzy nie realizują studiów magisterskich: będą potrzebować równoważnego wykształcenia w zakresie punktów badawczych, co najmniej równego wykształceniu uzyskanemu na poziomie magisterskim zapewniającym bezpośredni dostęp, co będzie wynosić 60 punktów ECTS.
Rekrutacja
Program
działania szkoleniowe
- Specjalistyczne kursy szkoleniowe w obszarze nauk ścisłych i inżynierii E4021A13
- Szkolenia przekrojowe E4021A14
- Prezentacja i obrona opracowanych badań E4021A15
- Wykonywanie pobytów badawczych E4021A16
- Prezentacja komunikatów na konferencjach naukowych E4021A17
- Publikacje artykułów naukowych E4021A18
- Publikacje książek i rozdziałów książek E4021A19
- Przyznane patenty E4021A20
- Współpraca w działalności dydaktycznej E4021A21
Uzupełnienia szkoleniowe
- Planowanie badań P4141113
Wynik programu
Szczegółowe cele programu są następujące: i) Włączenie absolwentów do świata uniwersyteckiego, szczególnie w kierunkach badawczych Wydziału, promowanie ich zaangażowania nie tylko w same badania, ale także w zarządzanie projektami. ii) Szkolą lekarzy, których włączenie do sektora przemysłowego sprzyja tworzeniu i wdrażaniu zespołów badawczo-rozwojowych. iii) Promowanie wymiany wiedzy z grupami badawczymi z innych ośrodków badawczo-rozwojowych poprzez mobilność naszych studentów i nauczycieli. iv) Zwiększanie wiedzy naukowo-technologicznej w obszarach Inżynierii Chemicznej, Środowiska i Bioprocesowej, promując jej upowszechnianie w publikacjach naukowych o wysokim wskaźniku oddziaływania.