
Studia doktoranckie (PhD) in
Doktorat z przedsiębiorczości i innowacyjności University of Osijek

Wstęp
Uruchamianie międzynarodowa między uczelnią interdyscyplinarną podyplomowych (doktoranckich) PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ badania i innowacyjność była stymulowana przez potrzebę stworzenia konkurencyjnej wiedzy niezbędnej do wzmocnienia aktywnego i innowacyjności jednostek i społeczeństwa w obliczu zmian i zarządzanie zmianami.

Badanie to jest wynikiem z TEMPUS Joint European Międzynarodowe Centrum Projektu Studiów Przedsiębiorczości (CD_JEP-41014-2006), który został zrealizowany przez Josip Juraj Strossmayer Uniwersytetu w Osijek, Chorwacja; Uniwersytet w Turku, Finlandia; Uniwersytet w Mariborze, Słowenia; Uniwersytet Klagenfurt, Austria i Durham University w Wielkiej Brytanii w latach 2007-2009. Budowanie zdolności edukacyjnych na wszystkich poziomach kształcenia na szkolenia dla inicjatywy i przedsiębiorczości wymaga stworzenie masy krytycznej wychowawców z tego interdyscyplinarnego obszaru, który jest, tworząc zespoły nauczycieli z różnych dyscyplin, którzy mogą realizować programy nauczania przedsiębiorczości na różnych poziomach edukacji, od szkoły podstawowej do trzeciorzędowy.
Biorąc pod uwagę Interdyscyplinarny charakter przedsiębiorczości, Które mogą być zdefiniowane w wąskie (w ramach nauk społecznych) lub w szerokim sensie (jak kognitywistyki w interdyscyplinarnej dziedzinie nauki), Studium Doktoranckiego przedsiębiorczości i innowacyjności jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych, którzy chcą przyczynić się do hybrydyzacji wiedzy i w ten sposób rozwijać kompetencje w zakresie innowacyjnego podejścia do diagnozowania i rozwiązywania problemów.
Od Pięć wyższe udział w opracowywaniu koncepcji programu, Którego wykłady zespoły będą również uczestniczyć w jego realizacji, studenci mają okazję do, bez zapłaty tuitions, na zasadzie wzajemności, stosowanie nauczania i zasobów badawczych uczelni partnerskich, na podstawie podpisanej umowy o współpracy pomiędzy uniwersytety.
Program studiów jest wyrażone poprzez punktów ECTS, które pozwolą mobilność uczestników programu, transferu punktów lub akumulacji punktów w systemie kształcenia ustawicznego.
Program obejmuje zajęcia zorganizowane, bezpośredniego indywidualną pracę naukowo-badawczych na temat rozprawy doktorskiej oraz planowych działań naukowych i dydaktycznych.
Tytuł przyznawany po ukończeniu studiów
Doktor Nauk Społecznych (dr), obszar ekonomii
Czas trwania programu
6 semestrów, 3 lata
Warunki rekrutacji
Prawo o wpisie do studiów doktoranckich "przedsiębiorczości i innowacyjności" należy do:
- Studenci, którzy ukończyli odpowiednie wstępnego Bolonii, co najmniej 4-letnie studia uniwersyteckie
- Studenci, którzy ukończyli pre-Bolonia uniwersyteckich studiów magisterskich naukowe
- Studenci, którzy ukończyli studia podyplomowe Uniwersytetu Bolońskiego specjalistycznych i nabyte co najmniej 60 punktów ECTS
- Studenci, którzy ukończyli z Bolonii 3 + 2 lub 4 + 1 lub 0 + 5 programu studiów
Uczniowie, których poprzednie badania nie są z nauk społecznych mogą także zapisać się na podyplomowym doktorskiej programu "Przedsiębiorczość i Innowacyjność", o zdaniu egzaminów mechanizmu różnicowego, która zostanie ustalona przez Radę studiów doktoranckich, mając na uwadze związane naukowe tereny, pola i gałęzie ,

Kryteria wyboru
Wybór uczestników zostanie dokonane na podstawie średnich klas w poprzednich badaniach, motywacyjne eseju istniejących odniesień badawczych i naukowych, oraz zalecenie potencjalnego doradcę.
Wniosek musi zawierać
- Wypełniony wniosek
- esej motywacyjny
- Życiorys
- Zalecenie
- Zapis klas (najwyższy poziom wykształcenia)
- Uwierzytelniony odpis dyplomu (najwyższy poziom wykształcenia)
- Kopia zaświadczenia o obywatelstwie lub innego odpowiedniego dowodu obywatelstwa cudzoziemców
- Dwie fotografie (4 x 6 cm)
Wynik programu
Niezależnie od organizacji studiów (stacjonarne lub niestacjonarne) doktoranci zobowiązani są do uzyskania takiej samej liczby i struktury punktów ECTS oraz uzyskania takich samych efektów uczenia się.
Na poszczególne kursy/seminaria/warsztaty mogą zapisać się doktoranci innych studiów lub studenci niebędący doktorantami, jeżeli spełniają warunki wpisu na ten stopień studiów i mogą uzyskać zaświadczenie o spełnieniu warunków uczestnictwa w kursie/ seminarium/warsztacie, o którym mowa.
Po ukończeniu studiów doktoranckich Przedsiębiorczość i Innowacyjność studenci posiądą wiedzę i umiejętności niezbędne do samodzielnej i zespołowej pracy badawczej w interdyscyplinarnym obszarze naukowym z zakresu nauk społecznych oraz będą mogli uczestniczyć w światowej dyskusji naukowej dotyczącej przedsiębiorczości, kompetencji przedsiębiorczych, edukacji w zakresie przedsiębiorczości oraz innowacyjność, wg
- Wykazanie się posiadaniem usystematyzowanej wiedzy o podstawowych determinantach zachowań przedsiębiorczych i odpowiednich obszarach, od których te zachowania zależą
- Kwalifikacja do wykorzystywania teorii i ram pojęciowych do upowszechniania wyników badań
- Stosowanie zasad etycznych w projektowaniu i realizacji badań oraz prezentacji wyników badań
- Umiejętność krytycznej syntezy literatury naukowej
- Być zakwalifikowanym do wyboru, zastosowania i interpretacji odpowiednich metod i technik badawczych
- Umiejętność kontekstualizacji wiedzy naukowej w celu identyfikacji problemu badawczego
- Zdolność do przeprowadzania otwartej, obiektywnej i krytycznej analizy i oceny nowych pomysłów naukowych i wyników innych osób
- Umiejętność przygotowania propozycji finansowania prac badawczych; zarządzanie projektami i zespołami badawczymi
- Zdolność do rozpowszechniania wyników badań naukowych i ogółu społeczeństwa
Nabywane kompetencje ogólne obejmują:
- Większa elastyczność w radzeniu sobie ze zmianami i zdolność do ciągłego doskonalenia (potencjał do nauki)
- Zdolność do przyjmowania odpowiedzialności i rozwiązywania problemów (potencjał przywódczy)
Galeria
Program
Program studiów obejmuje zajęcia stacjonarne i/lub wirtualne, indywidualną pracę naukowo-badawczą nad rozprawą doktorską oraz fakultatywne zajęcia naukowo-dydaktyczne. Studia trwają trzy lata (sześć semestrów). Każdy student uzyskuje co najmniej 180 punktów ECTS.
Spośród łącznie 180 punktów ECTS
- 60 punktów ECTS uzyskuje się w ramach zajęć, z czego 39 punktów ECTS w ramach zajęć obowiązkowych i 21 punktów ECTS w ramach zajęć fakultatywnych
- 90 punktów ECTS uzyskuje się w ramach indywidualnej pracy naukowo-badawczej ukierunkowanej na rozprawę doktorską
- 30 punktów ECTS uzyskuje się poprzez działalność naukową i dydaktyczną
Zajęcia na zajęciach (60 ECTS)
Zajęcia podzielone są na 3 semestry, podczas których zdobywane są teoretyczne i metodyczne podstawy rozumienia przedsiębiorczości i innowacyjności.
W pierwszym semestrze studenci uczestniczą w dwóch obowiązkowych kursach poświęconych teoretycznym podstawom przedsiębiorczości i innowacyjności oraz jednemu obowiązkowemu warsztatowi, z którego uzyskują minimum 23 punkty ECTS.
W drugim semestrze studenci zdobywają podstawową wiedzę z zakresu metodyki pracy badawczej, poprzez dwa obowiązkowe kursy (min. 16 ECTS).
Podczas trzeciego semestru studiów studenci mają możliwość wyboru pomiędzy wieloma przedmiotami do wyboru i/lub warsztatami/seminariami, dzięki którym pogłębiają swoje interdyscyplinarne podejście do przedsiębiorczości i innowacyjności (21 ECTS) oraz profilują własne zainteresowania badawcze.
Działalność naukowa skoncentrowana na rozprawie doktorskiej (90 ECTS)
Studenci od samego początku pracują nad swoimi tematami badawczymi i we współpracy z potencjalnym mentorem/promotorem pracy doktorskiej składają propozycję rozprawy doktorskiej. Praca nad rozprawą doktorską obejmuje wybór tematu badawczego, napisanie wniosku badawczego (20 ECTS), publiczną obronę tematu (20 ECTS), działalność naukową prowadzoną na uczelniach własnych i/lub innych (zwłaszcza partnerów w organizacji tego studium) i pisanie rozprawy (40 ECTS) oraz publiczna obrona rozprawy (10 ECTS). Rozprawa jest napisana w języku chorwackim (ze streszczeniem w języku angielskim) lub języku angielskim.
Przedstawienie propozycji badawczej pracy doktorskiej jest warunkiem wpisu na V semestr studiów doktoranckich.
Działalność dydaktyczna i naukowa (30 ECTS)
Studenci muszą zdobyć 30 punktów ECTS poprzez różne działania dydaktyczne i naukowe, dzięki którym wzmacniają swoje kompetencje dydaktyczne i/lub badawcze (publikowanie artykułów w drugorzędnych publikacjach cytowanych, wygłaszanie referatów na konferencjach, udział w działaniach edukacyjnych studiów licencjackich, magisterskich i/lub zajęcia specjalistyczne).
Struktura programu
Program zbudowany jest wokół:
- Teoretyczne podstawy przedsiębiorczości i innowacyjności
- Metodologia badań przedsiębiorczości
- Trzy stężenia:
- Technoprzedsiębiorczość
- Efektuacja, organizacja ucząca się i zasoby ludzkie
- Finansowanie przedsiębiorczości i fundusze venture
Pierwszy semestr poświęcony jest teoretycznym podstawom przedsiębiorczości (psychologicznym, ekonomicznym, technologicznym, socjologicznym) oraz zrozumieniu związku między innowacyjnością a przedsiębiorczością. Oczekuje się, że studenci otrzymają szerokie ramy koncepcyjne, w ramach których rozpoznają teoretyczną ewolucję przedsiębiorczości i będą mieli krytyczne podejście do różnych szkół myślenia w tej dziedzinie.
Drugi semestr koncentruje się na metodologii badań naukowych, tj. jakościowych (ze szczególnym uwzględnieniem studium przypadku, badań etnograficznych, historii mówionej, teorii ugruntowanej itp.) i ilościowych metod badawczych, właściwych dla obszaru przedsiębiorczości, oraz nad rozumieniem rozwoju osobistego w trakcie pracy nad rozprawą doktorską, obejmującego również etykę badań naukowych.
Trzeci semestr daje możliwość wyboru kierunku pogłębiania zrozumienia między technologią, zasobami ludzkimi, finansowym wymiarem działalności przedsiębiorczej i wieloma innymi aspektami przedsiębiorczości (Triple Helix, Family Business, Sustainable Entrepreneurship, Entrepreneurial Universities itp.).