MagisterskieLawlicencjatMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
University of Hradec Králové, Faculty of Science Dydaktyka chemii PhD
University of Hradec Králové, Faculty of Science

Dydaktyka chemii PhD

Hradec Kralove, Czechy

Czas trwania żądania

Język angielski

Pełny etat

Termin składania wniosków

Sep 2025

Zapytaj o opłaty za naukę

W kampusie

Stypendia

Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Czytaj więcej

Wstęp

Studium doktoranckie Dydaktyki Chemii jest zwieńczeniem edukacji uniwersyteckiej trójwarstwowej. Jest kierowane uziemienia w działalności badawczej koncentruje się na nauczaniu i chemii nauki, która opiera się na pogłębienie wiedzy na temat dydaktyki chemii i odpowiedniej dziedzinie chemii, pedagogiki, psychologii, informatyki i innych dyscyplin, aby nauczyć się metod pracy naukowej w wymienionych dziedzinach oraz w istotny sposób przyczyni się do kompleksowego usprawnienia pracy nauczycieli chemii na różnych szczeblach systemu edukacji, ekspertów w tworzeniu programów nauczania i jej oceny zgodnie z aktualnym stanem wiedzy naukowej i badań. Oddział obejmuje szeroki zakres tematów, np transformacji wiedzy naukowej procesów chemicznych do nauczania chemii i nauki, badań i rozwoju szkoły eksperymentów chemicznych, zastosowania ICT w edukacji chemicznej, aspektów środowiskowych i toksykologicznych edukacji chemii etc. Obowiązkowe część badań dotyczy nabycia głębokiej wiedzy z dydaktyki chemii (teoria i praktyka w dziedzinie chemii edukacyjnych), wybranych obszarach specjalistycznej chemii i metodologii pedagogicznej, a zwłaszcza chemii badań dydaktycznych. Indywidualny plan studiów pozwala na uzyskanie bardziej szczegółowej wiedzy i umiejętności, w szczególności poprzez kursy fakultatywne.

wnioskodawca profil

Absolwenci studiów magisterskich Chemii Nauczycieli dla Dolnego i Górnego Gimnazjum lub absolwentów studiów Master Chemii programu, a programy krewni, którzy ukończyli dodatkowe studia pedagogiczne lub w inny sposób zdobyć kwalifikacje nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Egzamin wstępny

Poprzez rozmowy weryfikowana jest poziom wiedzy wnioskodawcy, głębokość jego wiedzy teoretycznej przesłanki niezależnej twórczości naukowej w dziedzinie chemii Dydaktyki. Wnioskodawca przedkłada krótką planu jego projektu pracy doktorskiej i stanowi dowód wcześniejszego doświadczenia zawodowego i publikacjach. Wywiad wstęp weryfikuje znajomość języka obcego (angielski, niemiecki lub rosyjski).

Profil Absolvent

Absolwenci studiów doktoranckich Dydaktyki Chemii posiadają rozległą wiedzę na kompleks nadające się do nauczania, badań naukowych i zarządzania w dziedzinie ogólnego i zawodowego wykształcenia chemicznego. Są w stanie twórczo rozwiązywać problemy w edukacji; są one w stanie zaprojektować i realizacji badań, w szczególności w dziedzinie nauki chemicznej. Absolwenci mogą pracować jako wysoko wykwalifikowane wydziały uniwersyteckie, zajmujące się profesjonalnym szkoleniem nauczycieli chemii (i innych przedmiotów ścisłych), tj. Na wydziałach chemii i wydziałach edukacji chemicznej (edukacja przyrodnicza), instytutach badawczych i instytucjach organizacyjno-administracyjnych zajmujących się ogólna i specjalistyczna edukacja chemiczna, odpowiednie miejsce pracy w sferze decyzyjnej (metodologia dokształcania nauczycieli chemii, personel, inspekcja szkolna, menedżerowie na różnych poziomach edukacji), krajowe i międzynarodowe instytucje i organizacje zajmujące się badaniami w zakresie ogólnej i specjalistycznej edukacji chemicznej (naukowej). Absolwenci mogą również pracować w branży wydawniczej, koncentrując się na produkcji podręczników i firm nastawionych na rozwój i pomocy dydaktycznych. Studia doktoranckie stanowią znaczącą zmianę kwalifikacji nauczycieli szkół średnich, w których nauczanie chemii jest a kursy kształcenia ogólnego, ale także w szkołach zawodowych, w których nauczanie chemii w kursach zawodowych. Uzyskanie badań i kwalifikacji nauczycielskich Ph.D. staje się pozycją wyjściową do dalszego rozwoju zawodowego (np doc. profesor i pełne procedury profesor).

Zalecana literatura naukowa

BARKE, H.-D., HAZARI, A., YITBAREK, S. Misconceptions in Chemistry. Berlin, Heidelberg, New York: Springer, 2009
BORG, WR, GALL, MD Badania edukacyjne. Nowy Jork: Longman, 1989
ABELL, SK, LEDERMAN, NG (wyd.) Podręcznik badań w zakresie edukacji naukowej. Oxford: Routledge Taylor & Francis Group, 2007
BILEK, M. (Red.), Badanie Teoria i Praktyka w Dydaktyki Chemii. Badań i Analiz Oriented studiów. Obrady 23 Międzynarodowej Konferencji Chemii Edukacji. Hradec Kralove: Gaudeamus, 2014. [On-line] http://edu.uhk.cz/didchem/pdf/chemie.pdf [cit.15.10.2012]

PROCEDURA WSTĘPU:

Termin nadsyłania zgłoszeń: 30 czerwca (dla rozpoczęcia studiów we wrześniu)
Wnioskodawcy muszą wysłać

  • wypełniony formularz zgłoszeniowy
  • kopia dyplomu uniwersyteckiego potwierdzającego ukończenie studiów magisterskich (dokument ten musi być przetłumaczony na język angielski i zweryfikowany przez notariusza)

Zakres i treść egzaminu wstępnego:
Wywiad wejściowy.

Wszystkie dokumenty należy przesłać na adres:
Biuro Współpracy z Zagranicą
Uniwersytet w Hradec Králové
Wydział Nauk
Rokitanskeho 62
500 03 Hradec Kralove
Republika Czeska

i na e-mail: [email protected]

O szkole

pytania

Podobne kursy