Międzynarodowy doktorat z inżynierii lądowej i środowiskowej
Florence, Włochy
CZAS TRWANIA
3 Years
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Zapytaj o najwcześniejszą datę rozpoczęcia
CZESNE
Zapytaj o opłaty za naukę
FORMACIE STUDIÓW
Mieszany
Wstęp
Program doktorancki (według włoskiego Dottorato di Ricerca) jest kwalifikacją akademicką podyplomową. Reprezentuje realizację trzeciego cyklu kształcenia i szkolenia w zakresie badań (zgodnie z Porozumieniem Bolońskim) we włoskim systemie akademickim i zapewnia umiejętności i kompetencje wymagane do prowadzenia wysoko wykwalifikowanych badań na uniwersytetach, w instytucjach publicznych i firmach prywatnych. Oferuje również wyższą edukację zawodową i zorientowaną na badania w zakresie zarządzania i kierowania rozwojem technicznym dla dużych firm i przedsiębiorstw, zarówno na poziomie krajowym, jak i europejskim / międzynarodowym.
Celem ogólnym jest kształcenie naukowców i ekspertów w innowacyjnych aspektach związanych z obszarem Inżynierii Lądowej i Środowiska.
Krótki przegląd historyczny
Przygotowania rozpoczęły się dwustronnym spotkaniem najwyższego szczebla, które odbyło się w Villa Vigoni w 1999 r., a po dwóch latach wspólny międzynarodowy program doktorancki Università di Firenze – TU Braunschweig został początkowo ustalony na konkretny temat związany z „Zarządzaniem ryzykiem w środowisku zabudowanym”, z podjętej inicjatywy przez oba uniwersytety po odpowiednim wsparciu udzielonym przez:
- MIUR (Ministero Università e Ricerca Włoch) poprzez środki umiędzynarodowienia w celu przyznawania międzynarodowych studiów doktoranckich (programy Interlink 1998-2000, art. 7 DM 21/6/1999);
- DFG (Deutsche Forschungsgemeinschaft, Bonn) poprzez grant GRK 802 (2002-2011)
Program cieszył się dużym poparciem niemieckiej DFG, ponieważ był jedynym prowadzącym do uzyskania wspólnego stopnia doktora finansowanego dwustronnie przez organizację włoską i niemiecką.
W 2010 r. Region Toskania ogłosił do swoich uniwersytetów nabór kandydatów do przyznania stypendiów w ramach Międzynarodowych programów doktoranckich (Progetto PEGASO). Po pierwszej zakończonej sukcesem kandydaturze w 2011 r. był to początek corocznego wsparcia administracji regionalnej w umiędzynarodowieniu kształcenia w zakresie prowadzenia badań na uniwersytetach w Toskanii. W późniejszym okresie w ramach projektu PEGASO wspierano i przyznawano, co roku aż do 5, 3-letnich stypendiów, pod warunkiem udziału w prawdziwie międzynarodowym programie (tj. dwustronne tututoria, pojedynczy egzamin końcowy przed wspólnym panelem, osiągnięcie wspólnego lub podwójny dyplom, 12-miesięczny pobyt naukowy w zagranicznej instytucji partnerskiej itp.).
Po wygaśnięciu GRK 802 w 2012 r. kilka innych europejskich uniwersytetów dołączyło do programu na podstawie indywidualnych umów o współopiekę. Obecnie ponad 10 wiodących uniwersytetów technicznych lub szkół inżynierskich w Europie i za granicą (oprócz TU Braunschweig) współpracuje z uniwersytetami we Florencji i Pizie w celu przyznawania wspólnych lub podwójnych stopni naukowych stypendystom programu InDICEE.
Rekrutacja
Stypendia i Finansowanie
Rada Naukowa każdego kierunku, na podstawie listy przyjętych studentów, ustala przydział stypendiów. Roczna wysokość stypendium wynosi 16.243,00 €, a wypłata odbywa się w odroczonych miesięcznych ratach (wypłata następuje w ostatni wolny od pracy dzień miesiąca).
Wysokość stypendium zwiększa się o 50% za dowolne dozwolone okresy pobytu za granicą w celach badawczych związanych z realizacją pracy dyplomowej, maksymalnie do 18 miesięcy.
Do tej kwoty należy dodać, na pierwszy, drugi i trzeci rok studiów, budżet na działalność badawczą we Włoszech i za granicą w wysokości 10% kwoty stypendium, na minimalną kwotę 4.872,90 €.
Stypendyści mają obowiązek zarejestrować się w INPS (Krajowym Instytucie Zabezpieczenia Społecznego).
Doktoranci przyjęci przez Radę Naukową na kolejny rok studiów otrzymają drogą mailową z Działu Doktorantów instrukcję zapisów.
Program
Studia doktoranckie składają się z trzech programów:
Mechanika ciał stałych, płynów i materiałów
- Metodologia budżetu tworzyw sztucznych do modelowania Pathways tworzyw sztucznych, degradacji i składowania w rzekach, obszarach przybrzeżnych i otwartych morzach
- Hydromorfodynamika rzek i interakcja z roślinnością, mostami i wałami przeciwpowodziowymi
- Modele analityczne, obliczeniowe i probabilistyczne murów i konstrukcji murowych
- Innowacyjne metody w mechanice obliczeniowej
- Modelowanie, badania eksperymentalne i projektowanie materiałów i metamateriałów do zastosowań konstrukcyjnych
- Materiały mikro i nanostrukturalne
- Modele eksperymentalne, analityczne i numeryczne kompozytów
- Inteligentne materiały i konstrukcje
Projektowanie konstrukcji, weryfikacja i kontrola
- Niedeterministyczna numeryczna analiza sejsmiczna odpowiedzi terenu
- Zrównoważony rozwój energetyczny, innowacje technologiczne i bezpieczeństwo nowych budynków i istniejącego dziedzictwa budowlanego
- BIM do cyfryzacji procesu budowlanego
- Materiały, urządzenia i technologie dla infrastruktury transportowej.
- Eksperymentalny przepływ pracy z wykorzystaniem bezpłatnego i otwartego oprogramowania w celu stworzenia niekonwencjonalnej platformy do pokonywania ograniczeń GIS i BIM w zarządzaniu dziedzictwem budowlanym
- Badanie i rozwój podejść opartych na uczeniu maszynowym do monitorowania stanu konstrukcji historycznych
- Konstrukcje współczesne i historyczne: ocena, modelowanie, modernizacja i monitorowanie
- Modelowanie eksperymentalne i numeryczne interakcji konstrukcji wiatru
- Modele mechaniczne i numeryczne konstrukcji stalowych i żelbetowych
- Ocena ryzyka i odporności istniejących sieci mostowych
- Innowacyjne rozwiązania konstrukcji antysejsmicznych
Środowisko, zasoby i bezpieczeństwo
- Metodologie badania i zarządzania powiązaniami woda – energia – żywność – ekosystemy
- Probabilistyczne metody oceny skutków upłynniania sejsmicznego.
- Zarządzanie wieloma ryzykami i adaptacja do zmian klimatycznych w gorących punktach miejskich.
- Innowacyjne metody w mechanice obliczeniowej
- Kompostowanie odpadów organicznych i biotworzyw
- Narzędzia, metody i modele do projektowania, oceny, planowania rozwoju i wykorzystania usług i technologii w zakresie mobilności i transportu, w tym ITS i zautomatyzowanej mobilności
- Systemy bezpieczeństwa, czynnik ludzki, niechronieni użytkownicy dróg i bezpieczne drogi
- Integracja technik cyfrowej korelacji obrazu i badań fotogrametrycznych UAV w celu zaawansowanego monitorowania niestabilności zboczy
- Wszechobecne/wewnątrz pozycjonowanie, nawigacja i fuzja czujników
- Inżynieria odnawialna przybrzeżna, morska i morska
- Odzyskiwanie zasobów i energii ze ścieków i odpadów”