
Kurs doktorancki w zakresie badań przebiegu życia
Florence, Włochy
CZAS TRWANIA
3 Years
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Zapytaj o najwcześniejszą datę rozpoczęcia
CZESNE
Zapytaj o opłaty za naukę
FORMACIE STUDIÓW
Mieszany
Wstęp
Doktorat Program w Life Course Research sprzyja badaniu przebiegów życia i znaczących wydarzeń, które je kształtują z perspektywy holistycznej i transdyscyplinarnej. Program ustanawia sojusz między naukowcami z dziedzin biomedycznych, psychologicznych i społeczno-demograficznych.
Program doktorancki w zakresie badań przebiegu życia wyszkoli nowe pokolenie wysoko wykwalifikowanych naukowców w oparciu o podejście oparte na dowodach, ze szczególnym naciskiem na metody ilościowe i analizę danych.
Unikalne cechy doktoratu program w badaniach przebiegu życia:
- Tożsamość tematyczna, a nie dyscyplinowa
- Ponadresortowy i ponadregionalny charakter Konsorcjum mający na celu przezwyciężenie fragmentacji podejść lokalnych
- Wielopoziomowa struktura nauczania napędzana przez duże konsorcjum naukowe
Założenia teoretyczne programu doktoranckiego
Perspektywa cyklu życia pozwala na wszechstronne badanie tego, w jaki sposób wydarzenia wyznaczające życie jednostek w kluczowych fazach rozwoju i schyłku manifestują się i zmieniają w czasie i przestrzeni.
Trzy zasady stanowią podstawę naszego holistycznego podejścia do badania biegu życia:
- Skumulowane zdarzenia losowe: wcześniejsze doświadczenia (w tym te w łonie matki) kształtują obecny status danej osoby w różnych dziedzinach życia (zdrowie, mobilność geograficzna, rodzina, praca i pozycja społeczno-ekonomiczna);
- Połączone życia: wydarzenia w jednej dziedzinie życia (choroba, utrata pracy, rozwód) mogą mieć wpływ na wszystkie inne domeny;
- Okres i kontekst historyczny: okres i kontekst, w którym żyją jednostki, wpływają na prawdopodobieństwo, czas i kolejność kluczowych zmian w biegu życia.
Biegu życia jednostki nie należy uważać za arbitralny łańcuch wydarzeń. Przeciwnie, w miarę jak doświadczenia następują po sobie, ludzie coraz częściej kierują się na określone trajektorie, a prawdopodobieństwo innych opcji maleje lub zostaje całkowicie zamknięte. Czynniki na poziomie mikro (jednostki), mezo (np. gospodarstwa domowe, świadczeniodawcy, organizacje wolontariackie i firmy) oraz na poziomie makro (społeczeństwo, instytucje) mają kluczowe znaczenie.
Zapewniamy synergię od samego początku, ponieważ program doktorancki w zakresie badań przebiegu życia obejmuje perspektywy transdyscyplinarne, które łączą biomedyczne, psychologiczne i socjodemograficzne. Program doktorancki w zakresie badań przebiegu życia wyszkoli nowe pokolenie studentów, którzy będą w stanie triangulować koncepcje i metody z tych różnych podejść, aby rozwikłać dynamikę przebiegu życia.
Program studiów doktoranckich w zakresie badań przebiegu życia będzie oparty na podejściu opartym na dowodach i będzie go wdrażał, ze szczególnym naciskiem na metody ilościowe i analizę danych. Ponadto podejścia jakościowe mogą ujawnić ważne informacje na temat możliwości i wyzwań stojących przed jednostkami.
Co oferuje
- 3-letnie stypendia
- Wielopoziomowa struktura nauczania z kursami online i stacjonarnymi na University of Florence i uniwersytetach goszczących
- 30 punktów nauczania dyscyplinarnego i transdyscyplinarnego
- Dedykowane szkoły zimowe i letnie
- Do 12 miesięcy okresu badawczego za granicą
Stypendia i Finansowanie
- Każde stypendium jest powiązane z wcześniej określonym tematem ogólnym.
Wybierając temat, kandydat wybiera także uczelnię przyjmującą finansującą stypendium, a tym samym miejsce, w którym będzie realizował swoją pracę doktorską. - Aby ubiegać się o jedno stypendium, kandydat musi przygotować projekt badawczy zgodny z wcześniej określoną tematyką ogólną związaną ze stypendium.
- Projekt badawczy musi być zgodny z dostarczonym szablonem.
- Kandydaci mogą ubiegać się o więcej niż jedno stypendium pod warunkiem przedstawienia projektu badawczego w ramach każdego tematu.
- Stypendium przyznawane jest na podstawie oceny przedstawionego projektu badawczego i egzaminu ustnego.
Program
Program biomedyczny
Ten program ma na celu badanie aspektów biomedycznych związanych z krytycznymi wiekami życia od urodzenia do śmierci, rozwijającymi się na ścieżce od dzieciństwa, dojrzewania, dorosłości i starości.
Doktorat studenci uczestniczący w tym programie będą prowadzić badania w trzech możliwych obszarach: zajmowanie się mechanizmami biologicznymi, zajmowanie się czynnikami ryzyka i zapobiegawczymi oraz zajmowanie się aspektami klinicznymi i prognostycznymi, w tym aspektami farmakologicznymi i aspektami zarządzania organizacją.
Badania w tych trzech obszarach mogą obejmować metodologie i narzędzia z biologii biochemicznej, biologii molekularnej, fizjologii, farmakologii i medycyny (pediatria, choroby wewnętrzne, neurologia, geriatria i epidemiologia), ze szczególnym naciskiem na współistnienie różnych podejść i ich integrację z aspektami społeczno-demo-psychologicznymi.
Szczególna uwaga zostanie poświęcona zagadnieniu zdrowego starzenia się i dobrostanu psychofizycznego w ciągu całego życia. Działalność badawcza może obejmować m.in. prace laboratoryjne (in silico, in vitro, in vivo), badania kliniczne (obserwacyjne lub eksperymentalne), badania etiologiczne populacyjne, badania funkcjonalne. Podejście oparte na płci i skupienie się na nierównościach zdrowotnych również zostaną podkreślone.
Program psychologiczny
Celem tego programu jest badanie za pomocą rygorystycznych technik analizy ilościowej i jakościowej trajektorii rozwojowych, procesów ciągłości i nieciągłości w rozwoju od poczęcia do śmierci oraz czynników indywidualnych, kontekstowych i makrospołecznych, które mogą wyjaśniać ścieżki adaptacyjne i dezadaptacyjne w ciągu życia.
Szczególna uwaga zostanie zwrócona na rolę czynników ryzyka i czynników ochronnych, mechanizmy ciągłości i nieciągłości oraz procesy odporności i podatności na zagrożenia. Ważny nacisk teoretyczny i metodologiczny zostanie położony na wielokierunkowość procesów, ze szczególnym uwzględnieniem faktu, że zmiany rozwojowe mogą różnić się czasem lub początkiem zmian, kierunkiem i tempem zmian lub pewną kombinacją czasu, kierunku i tempa zmian.
Zagadnienia te będą badane poprzez wielowymiarowe podejście teoretyczne i empiryczne z zastosowaniem metod analizy wielopoziomowej i projektów badań podłużnych.
Program nauczania będzie w szczególności dotyczył przejścia w dzieciństwie, dorosłości i starzenia się, uwzględniając zadania rozwojowe na tych różnych etapach oraz typowe i nietypowe procesy w cyklu życia.
Program społeczno-demograficzny
Program ten zajmuje się przyczynami i konsekwencjami kluczowych zmian w biegu życia jednostek (np. rodzina i płodność, migracja, edukacja i zatrudnienie) oraz ich wzajemnymi powiązaniami z dynamiką gospodarczą, społeczną i polityczną.
Podejście będzie wyjątkowo interdyscyplinarne, dlatego koncepcje i narzędzia z zakresu demografii i statystyki społecznej zostaną wzbogacone o wkład socjologii i innych nauk społecznych.
W szczególności program nauczania uwzględnia: płodność i płodność; relacje rodzinne; zdrowie i śmiertelność; starzenie się; migracje wewnętrzne i międzynarodowe; oraz związki między dynamiką populacji a czynnikami biologicznymi, środowiskowymi, kulturowymi, instytucjonalnymi, gospodarczymi i społecznymi. Zagadnienia te rozwiązuje się zarówno poprzez analizę ewolucji i trendów agregatów demograficznych (analiza makro), jak i poprzez zagłębienie się w mechanizmy leżące u podstaw zachowań w ciągu życia (mikroanaliza) z perspektywy porównawczej w czasie i przestrzeni.
Badanie przebiegów życia będzie opierać się na zastosowaniu rygorystycznych technik statystycznych: podstawowymi narzędziami metodologicznymi będzie podłużna i wielopoziomowa analiza danych oraz podejście przyczynowe i eksperymentalne. Ponadto duży nacisk kładzie się na metodologie projektowania badań oraz gromadzenia, przetwarzania, analizy i integracji danych z różnych źródeł i o zróżnicowanym charakterze (np. dane tekstowe, relacyjne, audiowizualne, dane geograficzne).
Możliwości związane z karierą
- Uniwersytety oraz publiczne i prywatne instytuty badawcze
- Placówki Narodowego Systemu Zdrowia, publiczne i prywatne specjalistyczne laboratoria i kliniki
- Organizacje publiczne, prywatne lub non-profit świadczące usługi osobiste
- Firmy farmaceutyczne, chemiczne i biotechnologiczne
- Publiczne i prywatne ośrodki badań diagnostycznych lub laboratoria
- Firmy ubezpieczeniowe i konsultingowe
- Usługi komunikacji naukowej i rozpowszechniania tematów związanych z biegiem życia
- Fundacje finansujące badania w obszarach biomedycznych, psychologicznych i społeczno-demograficznych
English Language Requirements
Potwierdź swoją znajomość języka angielskiego testem języka angielskiego Duolingo! DET to wygodny, szybki i niedrogi test online z języka angielskiego akceptowany przez ponad 4000 uniwersytetów (takich jak ten) na całym świecie.