Doktorat z rozwoju psychologicznego, uczenia się i zdrowia
Universidade Santiago de Compostela
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Santiago de Compostela, Hiszpania
Języki
Hiszpański, Galicyjski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 200 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Oct 2024
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
Ten program doktorancki ma charakter międzyuczelniany i obejmuje naukowców z uniwersytetów A Coruña i Santiago de Compostela. Badacze z uniwersytetów w Barcelonie, Oviedo i Walencji, a także z Matia Gerontological Institute (INGEMA) są również włączeni do swoich zespołów.
Program z zadowoleniem przyjmuje ponad 30 naukowców i opiera się na dwóch kierunkach badań:
- Linia A „Badania w psychologii rozwojowej i edukacyjnej”
- Linia B „Psychologia zdrowia”
Podstawowym celem programu jest rozwój kompetencji badawczych w dziedzinach związanych z dwoma proponowanymi kierunkami badań i zespołami, które je tworzą (tj. Zarządzanie bazami danych i przegląd dokumentacji, planowanie i wdrażanie projektów eksperymentalnych, ocena psychologiczna i informacja gromadzenie, jakościowa i ilościowa analiza danych, pisanie i obrona raportów naukowych oraz multidyscyplinarna praca zespołowa w grupach krajowych i międzynarodowych).
Linia A skupia pięć zespołów badawczych, które koncentrują swoją działalność badawczą na:
- Nabywanie i ocena języka oraz interwencja w ich zaburzeniach
- Poprawa procesów uczenia się, ocena ich trudności i interwencja psychologiczna w specyficzne potrzeby edukacyjne, które z nich wynikają
- Czynniki warunkujące rozwój psychospołeczny i wyniki w nauce w okresie dojrzewania lub młodości oraz zapobieganie zaburzeniom równowagi w tym okresie
- Ocena i interwencja w zaburzeniach poznawczych i funkcjonalnych w przebiegu starzenia się i demencji, zwłaszcza choroby Alzheimera.
Linia B składa się z naukowców z dziedzin wiedzy z zakresu metodologii nauk behawioralnych; Osobowość, ocena i terapia psychologiczna; Psychobiologia; Podstawowa psychologia; i psychologia społeczna. Badacze ci rozwijają swoją działalność m.in. w zakresie ruchów społecznych, neuropsychologicznych skutków toksyn, analizy ruchów społecznych i zachowań ryzykownych, psychologii środowiskowej i terapii rodzin.
obszary badawcze
- Rozwój psychospołeczny i wyniki w nauce w okresie wschodzącej dorosłości
- Rozwój językowy: nabywanie i zaburzenia
- Psychologiczne badania nad starzeniem się i demencją
- Badania nad nauką akademicką i jej trudnościami w kontekstach edukacyjnych
- Trudności w uczeniu się i specyficzne potrzeby edukacyjne
- Psychologia zdrowia
Galeria
Idealni studenci
Kandydaci przyjęci do Programu będą mieli preferencyjny dostęp po uzyskaniu co najmniej 60 punktów ECTS na jednym z następujących stopni magisterskich:
- Magister gerontologii (międzyuczelniany: UdC, USC)
- Tytuł magistra w zakresie innowacji, poradnictwa i oceny edukacji (UdC)
- Tytuł magistra w zakresie interwencji w zakresie niepełnosprawności i zależności (UdC)
- Oficjalny tytuł magistra w zakresie zaawansowanych studiów nad językiem, komunikacją i ich patologiami (międzyuczelniany: UdC, USC, USAL).
- Tytuł magistra w zakresie obowiązkowego szkolnictwa średniego i nauczania matury, szkolenia zawodowego i nauczania języków (UdC/USC).
- Magister psychologii stosowanej (UdC)
- Magister psychogerontologii (międzyuczelniane: USC, UV, USAL, UB).
- Tytuł magistra w zakresie interwencji w rozwoju psychologicznym i uczeniu się (USC).
Studenci posiadający stopień DEA uzyskany w ramach wymarłych lub zanikających programów powiązanych z wydziałami psychologii rozwojowej i edukacyjnej (USC i UdC) oraz psychologii UdC również będą mieli pierwszeństwo w dostępie do programu.
Jeśli chodzi o wymagany poziom znajomości języka, zarówno UdC, jak i USC ustalają, że studenci muszą posiadać poziom znajomości języka angielskiego B1 potwierdzony dokumentacją w odniesieniu do Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Dla studentów realizujących pobyty w ośrodkach naukowych za granicą w ramach PD ustala się następujące poziomy wiedzy:
- Francuski lub angielski: poziom minimalny B2.
- Niemiecki Poziom minimalny B1.
- Włoski: Minimalny poziom A2.
- Portugalski: nie są wymagane żadne wymagania językowe.
Wymagany poziom znajomości języka może być akredytowany po odbyciu pobytu badawczego w ciągu 1 roku.
Zagraniczni studenci:
Absolwenci będą mogli uzyskać do niego dostęp zgodnie z zagranicznymi systemami edukacyjnymi, bez konieczności uzyskania zgody, po sprawdzeniu przez Uniwersytet, że akredytuje on poziom kształcenia równoważny oficjalnemu tytułowi magistra uniwersytetu hiszpańskiego i że uprawnia on kraj wydający stopień do dostępu na studia doktoranckie. Dopuszczenie to w żadnym przypadku nie będzie oznaczać homologacji posiadanego przez zainteresowaną stopnia dotychczasowego stopnia naukowego ani jego uznania dla celów innych niż dostęp do kształcenia doktoranckiego.
Rekrutacja
Program
działania szkoleniowe
- Zarządzanie bazami danych i elektronicznymi zasobami dokumentów (USC) E3111A01
- Kursy szkoleniowe dla użytkowników (UDC) E3111A02
- Publiczna prezentacja prac przeglądowych dotyczących stanu wiedzy w temacie badawczym E3111A03
- Przygotowanie i prezentacja ustnego komunikatu naukowego i/lub plakatu na krajowym lub międzynarodowym spotkaniu naukowym o tematyce związanej z tematem badań E3111A04
- Przygotowanie i prezentacja ustnej komunikacji naukowej na międzynarodowym spotkaniu naukowym o tematyce związanej z tematem badań E3111A05
- Publiczna prezentacja postępu prac badawczych E3111A06
- Pobyty w krajowych lub zagranicznych ośrodkach badawczych z prestiżowymi badaczami w wybranej dziedzinie badawczej E3111A07
- Przygotowanie i akceptacja artykułów naukowych w publikacjach o wpływie JCR E3111A08
Uzupełnienia szkoleniowe
- Projekty badawcze stosowane w psychologii zdrowia P2151201
- Wielowymiarowe modele analizy danych stosowane w psychologii zdrowia P2151202
- Starzenie się a rozwój osobisty i emocjonalny P2171101
- Starzenie się i rozwój społeczny P2171102
- Zmiany poznawcze w normalnym i patologicznym starzeniu się P2171103
- Psychobiologiczne podstawy normalnego i patologicznego starzenia się P2171104
- Ocena i interwencja funkcjonalna i poznawcza P2171105
- Ocena i interwencja kliniczna w zaburzeniach psychicznych związanych ze starzeniem się P2171106
- Ocena neuropsychologiczna i interwencja w demencji i innych zaburzeniach P2171107
- Ocena i interwencja psychospołeczna i edukacyjna P2171108
- Bioetyka i deontologia P2171202
- Metodologie ilościowe i jakościowe w badaniach psychogerontologicznych P2171204
- Metody i projekty w badaniach językowych P3321101
- Analiza praktycznych przypadków poprzez pakiet statystyczny P3321102
CAPD oceni przydatność kształcenia kandydatów, którzy udowodnią, że uzyskali co najmniej 60 punktów ECTS na innym oficjalnym tytule magisterskim, jeżeli po preferencyjnym przyjęciu studentów będą wolne miejsca. CAPD przeanalizuje profil kształcenia doktorantów, biorąc pod uwagę ich kształcenie na studiach licencjackich i podyplomowych, a także – w zależności od kierunku badań, na który się zapisują – ustali szczegółowe szkolenia uzupełniające (CF), które doktorant musi odbyć. dostępną ofertę.
Dla każdego doktoranta ustalane będą dodatki szkoleniowe z uwzględnieniem trzech podstawowych obszarów kształcenia: Projekty i metody badawcze, Analiza danych oraz Zarządzanie bazami danych i przygotowywanie raportów naukowych.
Wynik programu
Zasadniczym celem programu jest rozwijanie umiejętności badawczych w obszarach związanych z proponowanymi dwoma kierunkami badań i zespołami je tworzącymi (tj. zarządzanie bazami danych i przegląd dokumentacji, planowanie i realizacja projektów eksperymentów, ocena psychologiczna i zbieranie informacji, jakościowa i ilościowa analiza danych, pisanie i obrona raportów naukowych oraz interdyscyplinarna praca zespołowa w grupach krajowych i międzynarodowych).
O szkole
pytania
Podobne kursy
Ed.D Edukacja na obszarach wiejskich, nauczanie i uczenie się
- Livingston, Stany Zjednoczone