Studia doktoranckie (PhD) in
Doktorat w dziedzinie innowacji edukacyjnych Tecnológico de Monterrey - ITESM

Wstęp
Program doktorancki w zakresie innowacji edukacyjnych ma na celu szkolenie naukowców zdolnych do dostarczania nowej wiedzy, która przyczyni się do rozwoju ich dyscypliny i które podlegają publikacji, przeniesieniu i zastosowaniu. W związku z tym program ma na celu szkolenie osób zdolnych do projektowania, wdrażania i oceniania rozwiązań edukacyjnych do złożonych problemów kraju i współczesnego społeczeństwa. Program zawiera cztery linie badań, które pozwalają klasyfikować projekty nauczycieli i studentów: studia psychopedagogiczne, studia nad rozwojem i wykorzystaniem technologii, studia socjokulturowe i studia dyscyplinarne. Jest to program, który wymaga od studentów studiowania na pełnym etacie, przebywania w metropolii Monterrey podczas studiów doktoranckich i podjęcia pobytu akademickiego w Meksyku lub za granicą z uniwersytetem, z którym Tecnológico ma umowę. Trwa on osiem semestrów lub krócej, w zależności od wcześniejszych badań, które posiada wnioskodawca.
Zalety
Akredytacje
- Program ten posiada akredytacje i uznanie od krajowych i międzynarodowych instytucji, takich jak:
- Program akredytowany przez Narodowy Rejestr Absolwentów Jakości (PNPC) CONACyT.
- Komisja Uniwersytetów Stowarzyszenia Szkół i Uniwersytetów Południowej Ameryki (SACS).
- Tecnológico de Monterrey jest akredytowany przez Komisję Uniwersytetów Stowarzyszenia Szkół i Uniwersytetów na południu Stanów Zjednoczonych w celu przyznawania tytułów zawodowych i stopni naukowych mistrzów i doktoratów. Skontaktuj się z Komisją Kolegium w 1866 Southern Lane, Decatur, Georgia 30033-4097 lub zadzwoń (1) 404-679-4500 (1) 404-679-4500, aby uzyskać pytania dotyczące akredytacji Tecnológico de Monterrey.
- Krajowy program studiów podyplomowych w zakresie jakości (PNPC) Krajowej Rady Nauki i Technologii (CONACyT).
- Uznanie oficjalnej ważności Sekretariatu Edukacji Publicznej Meksyku.
adresowane do
Doktorat w dziedzinie innowacji edukacyjnych ma na celu:
- Nauczyciele akademiccy na poziomie absolwenta zainteresowani karierą jako badacze w publicznej lub prywatnej szkole wyższej i / lub ośrodkach badawczych w dziedzinie edukacji lub innych nauk społecznych
- Administratorzy oświatowi w instytucjach szkolnictwa wyższego zainteresowani karierą administracyjną w instytucjach, które wymagają ukończenia doktoratu od swoich administratorów.
- W tej chwili, a przynajmniej w perspektywie średnioterminowej (kolejne 50 lat), liczba profesorów z doktoratem w obszarze edukacji, które Meksyk i inne kraje Ameryki Łacińskiej będą potrzebować po prostu w celu zapewnienia minimalnej akredytacji instytucji oferujących programy dla absolwentów w Edukacja jest taka, że popyt przekracza podaż ponad 15 razy. Jeśli wszystkie obecne programy studiów doktoranckich w Meksyku przyjmą studentów do ich pełnej zdolności, nie będzie możliwe spełnienie wymogów instytucjonalnych na wydziałach kraju, w którym kształcą się lekarze w ciągu kolejnych 25 lat. Deficyt lekarzy w edukacji jest jeszcze większy w Ameryce Łacińskiej.
Oczekuje się, że osoby uczestniczące w programie będą miały następujące atrybuty:
- Dostępność do nauki w pełnym wymiarze godzin w programie (oznacza to prowadzenie co najmniej 36 jednostek w semestrze).
- Dostępność do zamieszkania w obszarze metropolitalnym Monterrey podczas studiów doktoranckich.
- Intelektualna ciekawość zagadnień edukacyjnych, które prowadzą go do prowadzenia procesów systematycznego dociekania i generowania nowej wiedzy.
- Krytyczny i kreatywny duch w kwestiach edukacji, które prowadzą go do prowadzenia procesów innowacji i ciągłego doskonalenia.
- Pragnienie działania jako czynnik zmian w miejscu pracy, w którym rozwijasz się zawodowo.
- Zainteresowanie wypełnieniem jego pracy doktorskiej w dowolnej z bieżących linii badawczych oferowanych przez program.
- Kompetencje w komunikacji ustnej i pisemnej, zarówno w języku hiszpańskim, jak i angielskim, wystarczające do zrozumienia i uzyskania informacji akademickich w tym języku.
- Dostępność, aby uczynić pobyt akademicki w Meksyku lub za granicą, aby mieć doświadczenie, które pozwala wiedzieć, co się dzieje w sprawach edukacyjnych w innych instytucjach, a także dzielić się tym, co się robi w ich własnym.
cele
Ogólnym celem programu doktoranckiego w zakresie innowacji edukacyjnych jest szkolenie naukowców zdolnych do dostarczania nowej wiedzy w zakresie edukacji; a także projektowanie, wdrażanie i ocenianie rozwiązań edukacyjnych dla złożonych problemów kraju i współczesnego społeczeństwa.
Linie generowania i zastosowania wiedzy
Program ma 4 linie generacji i zastosowania wiedzy, które są opisane poniżej:
- Studia psychopedagogiczne
Ta linia badań obejmuje badania związane z uczeniem się i nauczaniem w ogóle. Z perspektywy pedagogicznej ta linia obejmuje studia obejmujące program nauczania, modele edukacyjne oparte na kompetencjach, projekty instruktażowe, wykorzystanie różnych technik dydaktycznych i metodologii oraz ocenę edukacyjną, między innymi. Z psychologicznego punktu widzenia uwzględnione są badania obejmujące różne procesy poznawcze, afektywne i motywacyjne. - Badania nad rozwojem i wykorzystaniem technologii
Ta linia badań obejmuje badania związane z wykorzystaniem i wpływem technologii w edukacji, zarówno osobiście, jak i zdalnie. Niektóre tematy poruszane w tym obszarze badań to między innymi otwarty dostęp, umiejętność korzystania z technologii cyfrowej, adaptacyjne uczenie się, nauczanie z wykorzystaniem gamingu, nauczanie hybrydowe, zdalne laboratoria, zasoby audiowizualne, MOOC, rozszerzona rzeczywistość, elektroniczne portfolio i urządzenia mobilne. - Dyscyplinarne studia w edukacji
Ta linia badań obejmuje między innymi studia związane z programem nauczania i procesem nauczania-uczenia się dyscyplin takich jak matematyka, nauki przyrodnicze, inżynieria, rachunkowość, biznes i język angielski. Niektóre konkretne tematy, które są poruszane w tej dziedzinie badań to modelowanie matematyczne, rozwiązywanie problemów, zrozumienie pojęciowe i zastosowania technologiczne w celu promowania uczenia się tych dyscyplin. - Studia socjokulturowe
Ta linia badań zawiera badania, które podkreślają społeczno-kulturowy kontekst, w którym odbywa się proces edukacyjny. Od podejść skierowanych do konkretnych kultur, po studia międzynarodowe, ta linia prac obejmuje badania nad społeczną budową wiedzy, sieciami współpracy, wspólnotami praktyki, łącznością, dialogiem, włączeniem społecznym, wielokulturowym, międzykulturowym, moralnym i etycznym, przemocy w szkole i polityki edukacyjnej, między innymi.