
Doktor nauk o mediach i komunikacji
Prague, Czechy
CZAS TRWANIA
4 Years
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków *
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Zapytaj o najwcześniejszą datę rozpoczęcia
CZESNE
EUR 500 / per year
FORMACIE STUDIÓW
Mieszany, W kampusie
* Wnioskodawcom z krajów spoza UE/EOG zaleca się złożenie wniosku do 30 kwietnia.
Wstęp
Program studiów doktoranckich Studia z zakresu mediów i komunikacji jest przeznaczony dla kandydatów, którzy są głęboko zainteresowani następującymi lub pokrewnymi tematami:
- Medioznawstwo
- Studia dziennikarskie
- Komunikacja polityczna
- Społeczna konstrukcja rzeczywistości
- Studia dyskursu
- Dziennikarstwo wizualne
- Dziennikarstwo sportowe
- Historia mediów
- Komunikacja strategiczna, marketing i PR
- Sztuczna Inteligencja i Media, Big Data, Algorytmy
- Studia kulturowe
- Badania odbiorców
- Studia partycypacyjne
Program studiów przygotowuje studentów do samodzielnej pracy naukowej w zakresie komunikacji, mediów i marketingu na uczelniach wyższych, z gruntowną znajomością teorii i metodologii komunikacji i mediów.
Dlaczego warto studiować?
Badanie przyczynia się do krytycznego myślenia o naturze współczesnych i późnonowoczesnych społeczeństw, o naturze szans i zagrożeń związanych z procesami komunikacji ogólnospołecznej oraz zmian w ich instytucjonalizacji w przeszłości i obecnie.
Nasz Instytut jako jedyny w Republice Czeskiej oferuje kierunek studiów doktoranckich specjalizujący się wyłącznie w medioznawstwie. Każdy doktorant automatycznie staje się członkiem ECREA, jednej z najważniejszych na świecie organizacji zawodowych w tej dziedzinie. Nasz Instytut systematycznie buduje sieć kontaktów z zagranicznymi uczelniami, z której doktoranci mogą szeroko korzystać
Działalność badawcza w ICSJ koncentruje się między innymi na następujących obszarach:
- Rozwój mediów, ich pozycja w społeczeństwie i ich relacje z innymi instytucjami społecznymi z perspektywy historycznej (ze szczególnym uwzględnieniem lat 1918-1989) oraz z perspektywy współczesnej;
- Stan i rola dziennikarstwa oraz dziennikarskie relacje z rzeczywistości społecznej, w tym alternatywne formy dziennikarstwa (i mediów);
- Stan i rola komunikacji strategicznej i komunikacji politycznej/marketingu;
- Dyskursywno-ideologiczna i zapośredniczona konstrukcja rzeczywistości społecznych, takich jak środowisko i przyroda, migracje, naród i polis, dom i życie codzienne, historia i pamięć, technologia;
- Zachowania odbiorców i interpretacje treści medialnych przez odbiorców.
Rada Studiów
Rada Studiów monitoruje i ocenia studia doktoranckie, koordynuje planowanie merytoryczne studiów oraz dokonuje oceny realizacji programu doktoranckiego.
- zatwierdza indywidualny plan studiów studenta, tematy pracy oraz proponuje Dziekanowi powołanie lub odwołanie promotora
- ocenia studia poszczególnych studentów, w szczególności poprzez zatwierdzanie ocen studenckich oraz zmian w indywidualnym planie studiów studenta
- przedstawia Dziekanowi propozycje przeciwników prac doktorskich i składu komisji ds. państwowych egzaminów doktorskich i obrony prac doktorskich
Galeria
Rekrutacja
Możliwości związane z karierą
Absolwent studiów doktoranckich na kierunku Media and Communication Studies rozumie i potrafi stosować szeroki zakres metod analitycznych do badania komunikacji i mediów, w tym produkcji medialnej, produktów medialnych i treści, odbiorców i użytkowników. Są ekspertami, którzy potrafią kontekstualizować procesy komunikacji i mediacji pod względem historycznym, społecznym, politycznym i kulturowym. Potrafi syntetyzować wiedzę z zakresu nauk społecznych i humanistycznych oraz interpretować aktualne trendy w komunikacji i rozwoju mediów.
Absolwenci studiów doktoranckich są przygotowani do kariery akademickiej w Republice Czeskiej i za granicą oraz do pracy jako analitycy komunikacji i mediów w ośrodkach badań stosowanych, ośrodkach naukowych i wydziałach. Jako socjolodzy mogą pracować w instytutach Akademii Nauk Republiki Czeskiej lub innych miejscach pracy naukowej. Mogą również działać jako analitycy procesów komunikacyjnych w sferze politycznej lub handlowej.