MagisterskieLawlicencjatMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Faculty of Social Sciences, Charles University (FSV UK) Doktor nauk o mediach i komunikacji
Faculty of Social Sciences, Charles University (FSV UK)

Doktor nauk o mediach i komunikacji

Prague, Czechy

4 Years

Język angielski

Pełny etat

Termin składania wniosków *

Zapytaj o najwcześniejszą datę rozpoczęcia

EUR 500 / per year

Mieszany, W kampusie

* Wnioskodawcom z krajów spoza UE/EOG zaleca się złożenie wniosku do 30 kwietnia.

Wstęp

Program studiów doktoranckich Studia z zakresu mediów i komunikacji jest przeznaczony dla kandydatów, którzy są głęboko zainteresowani następującymi lub pokrewnymi tematami:

  • Medioznawstwo
  • Studia dziennikarskie
  • Komunikacja polityczna
  • Społeczna konstrukcja rzeczywistości
  • Studia dyskursu
  • Dziennikarstwo wizualne
  • Dziennikarstwo sportowe
  • Historia mediów
  • Komunikacja strategiczna, marketing i PR
  • Sztuczna Inteligencja i Media, Big Data, Algorytmy
  • Studia kulturowe
  • Badania odbiorców
  • Studia partycypacyjne

Program studiów przygotowuje studentów do samodzielnej pracy naukowej w zakresie komunikacji, mediów i marketingu na uczelniach wyższych, z gruntowną znajomością teorii i metodologii komunikacji i mediów.

Dlaczego warto studiować?

Badanie przyczynia się do krytycznego myślenia o naturze współczesnych i późnonowoczesnych społeczeństw, o naturze szans i zagrożeń związanych z procesami komunikacji ogólnospołecznej oraz zmian w ich instytucjonalizacji w przeszłości i obecnie.

​​​​​​Nasz Instytut jako jedyny w Republice Czeskiej oferuje kierunek studiów doktoranckich specjalizujący się wyłącznie w medioznawstwie. Każdy doktorant automatycznie staje się członkiem ECREA, jednej z najważniejszych na świecie organizacji zawodowych w tej dziedzinie. Nasz Instytut systematycznie buduje sieć kontaktów z zagranicznymi uczelniami, z której doktoranci mogą szeroko korzystać

Działalność badawcza w ICSJ koncentruje się między innymi na następujących obszarach:

  • Rozwój mediów, ich pozycja w społeczeństwie i ich relacje z innymi instytucjami społecznymi z perspektywy historycznej (ze szczególnym uwzględnieniem lat 1918-1989) oraz z perspektywy współczesnej;
  • Stan i rola dziennikarstwa oraz dziennikarskie relacje z rzeczywistości społecznej, w tym alternatywne formy dziennikarstwa (i mediów);
  • Stan i rola komunikacji strategicznej i komunikacji politycznej/marketingu;
  • Dyskursywno-ideologiczna i zapośredniczona konstrukcja rzeczywistości społecznych, takich jak środowisko i przyroda, migracje, naród i polis, dom i życie codzienne, historia i pamięć, technologia;
  • Zachowania odbiorców i interpretacje treści medialnych przez odbiorców.

Rada Studiów

Rada Studiów monitoruje i ocenia studia doktoranckie, koordynuje planowanie merytoryczne studiów oraz dokonuje oceny realizacji programu doktoranckiego.

  • zatwierdza indywidualny plan studiów studenta, tematy pracy oraz proponuje Dziekanowi powołanie lub odwołanie promotora
  • ocenia studia poszczególnych studentów, w szczególności poprzez zatwierdzanie ocen studenckich oraz zmian w indywidualnym planie studiów studenta
  • przedstawia Dziekanowi propozycje przeciwników prac doktorskich i składu komisji ds. państwowych egzaminów doktorskich i obrony prac doktorskich
Czytaj więcej na stronie uczelni

Rekrutacja

Możliwości związane z karierą

O szkole

pytania