Ph.D. Doktorat z antropologii i zmiany społecznej

Informacje ogólne

Opis programu

Aktywizm. Badania. Zmiana społeczna.

Anthropology and Social Change to mały, innowacyjny wydział absolwentów ze szczególnym naciskiem na stypendium aktywistów, badania bojowników i zmiany społeczne. Nasze unikalne podejście do metodologii badań etnograficznych rozwiązuje tradycyjne bariery między badaniami a aktywizmem politycznym, między osobami wewnętrznymi i obcymi oraz pomiędzy badaczami i protagonistami. Etnografia jest narzędziem do "kreowania warunków, które opisujemy". Angażujemy się w proces wspólnych badań, aby zbadać istniejące alternatywy i możliwości zmiany społecznej.

Obok utalentowanych wykładowców dr hab. studenci uczą się, jak zastosować praktykę bezpośredniego działania w procesie badawczym. Postanowiliśmy stworzyć warunki, które opisujemy, kiedy nasze badania zaczną ucieleśniać wartości świata, który chcemy tworzyć.

Informacje o programie

W pewnym sensie jesteśmy wydziałem studiów postkapitalistycznych. Nie chcemy jednak odwoływać się do jakiejś wymyślonej utopii ani do spekulatywnej eksploracji futurystycznych scenariuszy. Chociaż zgadzamy się z Lewisem Mumfordem co do „znaczenia budowania zamków na niebie”, widzimy jeszcze pilniejszą potrzebę studiowania polityki alternatywnych tu i teraz: potrzebę zaangażowania się w konkretne utopie, które są już budowane, i zrozumieć inne światy, które są już możliwe.

Wraz z aktywistami z różnych stron świata wierzymy, że „inny świat jest możliwy”. Przypomina się, że rolą nowych ruchów społecznych nie jest podbijanie świata, ale tworzenie go od nowa. Jaka jest zatem rola i odpowiedzialność antropologii i innych nauk społecznych? W świecie pełnym tak wielu kryzysów niewiele rzeczy wydaje się mieć większe znaczenie niż systematyczne badanie wiedzy i praktyk przeciwdziałających hegemonii. Socjolodzy powinni zostawić pesymizm na lepsze czasy. Zwłaszcza antropologia jest dobrze przygotowana do udziału w „nowtopijnym” zadaniu konstruowania społecznej wiedzy naukowej, która wykracza poza kapitalizm, hierarchię i katastrofę ekologiczną.

Praktyka i technika badań aktywistycznych stanowią ważny model prefiguratywnych nauk społecznych. Jak niedawno zauważył pewien współczesny antropolog, przyjaciel naszego programu, kiedy ktoś „prowadzi etnografię, obserwuje, co robią ludzie, a następnie próbuje wydobyć ukrytą logikę symboliczną, moralną lub pragmatyczną, która leży u podstaw ich działań; zrozumieć sposób, w jaki nawyki i działania ludzi mają sens w sposób, którego sami nie są w pełni świadomi ”.

Prosimy naszych uczniów, aby zrobili dokładnie to: przyjrzeli się tym, którzy tworzą realne alternatywy, spróbowali dowiedzieć się, jakie mogą być większe implikacje tego, co już robią, a następnie zaoferowali te pomysły z powrotem, nie jako recepty, ale jako darowizny, możliwości - jako prezenty.

Program oferuje przestrzeń i możliwość nawiązania kontaktu z wieloma tradycjami radykalnej nauki i emancypacyjnych nauk społecznych. Uważamy, że antropolodzy powinni analizować, omawiać i badać możliwe; że powinni zbadać alternatywne instytucje; że muszą wspólnie zastanowić się i przedyskutować dylematy badań aktywistycznych. Wspólny wysiłek zrozumienia „utopii konkretnych” przybiera formę analitycznego i etnograficznego studium realnych alternatyw historycznych w teraźniejszości. To z kolei wymaga poważnego zaangażowania ruchów społecznych zajmujących się produkcją alternatyw. Od studentów oczekuje się doskonałej znajomości historii, debat i perspektyw współczesnych ruchów społecznych. Ruchy te istnieją w historycznym, społecznym i epistemologicznym kontekście kolonizacji, rozwoju i globalizacji. Jak przypominają nam autorzy jednej z ostatnich książek, więcej niż jeden na sześciu ludzi żyje obecnie w slumsach, ponad miliard w świecie bez zatrudnienia lub bez wzrostu. Rozwiązania oferowane przez główny nurt nauk społecznych są często źródłem problemu, a od naszych uczniów oczekuje się dobrego zrozumienia przeplatających się historycznych procesów kolonizacji, rozwoju i liberalnej nowoczesności.

Program doktorancki wyróżnia się skupieniem na konkretnych utopiach. Jakie są niektóre z nich? Spółdzielnie pracownicze w Oakland, ośrodki społeczne we Włoszech, autonomiczne systemy wymiaru sprawiedliwości w Guerrero, ogrody społeczne w Detroit, okupowane samodzielnie zarządzane fabryki w Argentynie, „dobre rządy” Zapatystów, buenvivir (dobre życie) i plurynacjonalizm w Boliwii, demokracja uczestnicząca w Kerali, ekonomia solidarnościowa Mondragona, ekonomia partycypacyjna w Winnipeg, pedagogika bloku w społecznościach afroamerykańskich, alternatywny ekologizm w afro-kolumbijskich regionach rzecznych, pluralizm prawny, autonomia migracji, marginalizowane praktyki medyczne w Azji Południowej, Nowy Jork, komunalne rolnictwo w Malawi, demokracja mieszkańców chaty w RPA, Copwatch w Los Angeles, bioróżnorodność w Brazylii, sprawiedliwość naprawcza w Ohio, wiedza i globalizacja, niezależne media i autonomiczne systemy żywnościowe w Japonii to tylko niektóre przykłady kultur prefiguratywnych. Jest ich o wiele więcej, a jednym z obowiązków naszych uczniów jest ich odkrywanie.

Program wyróżnia się naciskiem na:

  • Aktywistyczne badania konkretnych utopii
  • Globalne ruchy społeczne i utracone rewolucyjne skarby
  • Zagadnienia kolonializmu, globalizacji, rozwoju
  • Anarchistyczna, marksistowska i feministyczna perspektywa teoretyczna
  • Ekologia polityczna
  • Integracja aktywizmu i stypendiów: rozwijanie umiejętności badawczych w badaniach aktywistycznych, przekładzie międzykulturowym i myśleniu emancypacyjnym

Wiele zajęć zawiera element badawczy, a praca doktorska oparta jest na badaniach aktywistycznych. Ramy badań aktywistów obejmują partycypacyjne i oparte na współpracy podejścia badawcze, a także nowsze techniki i strategie badawcze związane z wojowniczymi badaniami, historią mówioną i podejściem do wspólnych badań.

protest, models, art

Nasze podejście do antropologii

Program Antropologia i zmiana społeczna najlepiej opisać jako aktywistyczne badanie konkretnych utopii. Wierzymy, że dobra antropologia zaczyna się i kończy w tej dziedzinie. Antropologia i zmiana społeczna to część szerszego ruchu, który stara się przywrócić etnografii na czele antropologii. Razem z autorami projektów książkowych Insurgent Encounters, Constituent Imagination i Engaging Contradictions interesuje nas teoretyczny potencjał etnografii aktywistów. Jesteśmy szczególnie zainteresowani aktywistycznymi badaniami realnych lub konkretnych utopii, możliwymi alternatywami dla kapitalistyczno-kolonialnego świata, w którym żyjemy. Zarówno jako uczeni, jak i działacze mniej interesuje nas „bezwzględna krytyka wszystkiego, co istnieje”, a bardziej „ „prefiguratywna” teoria, która w samej swojej organizacji uosabia rodzaj stypendium, którego jesteśmy zwolennikami. Wracając do krytycznych koncepcji, które przynosimy z pola i zwracając te koncepcje z powrotem ludziom, z którymi prowadzimy badania, w pewien sposób, co czyni nas zarówno aktywistami, jak i antropologami.

Charakterystyczne podejście do metodologii

W naszym programie dla absolwentów zwracamy szczególną uwagę na badania i to, co nazywamy badaniami aktywistycznymi. Nasze charakterystyczne podejście do metodologii opiera się na badaniu różnych modeli badawczych i strategii związanych z badaniami aktywistów lub wojowników. Kładziemy nacisk na współbadanie i bezpośrednie działanie, horyzontalność i własną aktywność, postrzegane jako podstawowe składniki wspólnego tworzenia wiedzy. Badania aktywistyczne, nasze odrębne podejście do badań, próbują połączyć zainteresowania badawcze wojowniczą etnografią, dryfowaniem, mapowaniem, wspólnymi badaniami, dochodzeniem pracowniczym i radykalną historią mówioną ze współpracą i zaangażowaną obserwacją uczestniczącą. W tej eksperymentalnej zabawie z różnymi formami zaangażowanych politycznie, wspólnych badań, staramy się stworzyć odrębny model badań aktywistycznych. Drugim elementem naszego podejścia jest nasze aktywne zainteresowanie innymi sposobami organizacji społeczeństwa i życia, alternatywnymi, ale rzeczywistymi i konkretnymi utopiami.

Partycypacyjne podejście do uczenia się

Studia magisterskie z antropologii i zmiany społecznej skupiają naukowców i aktywistów zaangażowanych nie w nauczanie, ale we wspólne uczenie się. Nasze podejście do wspólnego uczenia się jest inspirowane długą i piękną historią edukacji rozwiniętą na popularnych uniwersytetach, nowoczesnych szkołach, na ziemskich i bez murów uniwersytetach oraz w bezpłatnych szkołach. Znajdujemy się w tradycji i spuściźnie pedagogów, takich jak Leon Tołstoj, Paul Robin, Francisco Ferrer, Emma Goldman, Alexander Niell, Ivan Ilich, Paul Goodman, Angela Davis, Bell Hooks i Paulo Freire. Cieszymy się, że możemy wyciągnąć wnioski z wcześniejszych doświadczeń edukacyjnych w regionie Bay Area: szkoły społeczności Black Panther, San Francisco Liberation School, New College of California i Berkeley Free School - to tylko niektóre z ekscytujących tradycji, które inspirują naszą edukacyjną wizję. Wyobrażamy sobie klasę jako towarzyską przestrzeń facylitacji i konsultacji, interaktywnych i horyzontalnych procesów wymiany i produkcji wiedzy.

Convivial Podejście do wiedzy komunikacyjnej

Oferujemy kilka form convivia, czyli biesiadnych przestrzeni komunikacji wiedzy:

  • Insight / Incite: nasz miesięczny udział w kinie we współpracy z Sherman Street Cinema.
  • Laboratorium Polityczne: organizowane raz na semestr jako weekendowe spotkanie uczonych lokalnych lub międzynarodowych pracujących nad danym projektem, studentów i wybranych uczestników ze społeczności lokalnej. Wspólnie myślą o konkretnym pomyśle, książce, koncepcji lub projekcie.
  • Autonomous Classroom: eksperymentalna klasa stworzona wspólnie przez dr hab. studenci, klasa, w której świat jest wywrócony do góry nogami, studenci stają się nauczycielami, nauczyciele stają się studentami, a wszyscy absolwenci samodzielnie projektują zajęcia, których uczą i samodzielnie zarządzają w ciągu jednego semestru.
  • Warsztat partyzancki: zaimprowizowana przestrzeń eventowa, w której studenci, wykładowcy lub studenci i wykładowcy prezentują swoje bieżące prace. Obejmuje to referaty, które mają być prezentowane na różnych konferencjach, relacje z wydarzeń akademickich lub aktywistów oraz dialogi dotyczące antropologii, sprawiedliwości społecznej i teorii krytycznej.
  • Dialogi i przesłuchania: Zamiast przesłuchiwać ludzi, w tym publicznym spotkaniu, koordynowanym przez Sashę Lilley, pytamy o pomysły. Ma to formę dwumiesięcznych rozmów między dziennikarzami-aktywistami a wybitnymi organizatorami i intelektualistami-aktywistami.
  • Nomadic Cafe: gdzie prowadzimy nomadyczne dyskusje na temat przestrzeni, miejsc i nie-przestrzeni.

Wydarzenia, warsztaty, grupy badawcze i wizytujący naukowcy

W programie regularnie odbywają się wykłady, konferencje i warsztaty poświęcone różnym kwestiom sprawiedliwości społecznej, które gromadzą naukowców, aktywistów i artystów, zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych. Jednodniowe laboratorium polityczne Radical Pasts, Radical Futures łączyło intelektualne i polityczne doświadczenia teoretyków i aktywistów ruchu społecznego Selmy James, Petera Linenbaugha, Andayie, George'a Katziaficasa, Ruth Reitan i Scotta Crow.

Feministka Aymara z Boliwii, Julieta Paredes, poprowadziła warsztatową prezentację „feminismo communitario”. Producent Against the Grain Sasha Lilley przeprowadził wywiad z Iainem Boalem na temat jego książki o komunach w Północnej Kalifornii. Silvia Federici i Selma James wygłaszały wykłady i zorganizowały laboratorium polityczne wokół zagadnienia pracy reprodukcyjnej i prawa publicznego. Anarchistyczny antropolog David Graeber wygłosił kluczowy wykład na temat pierwszych 5000 lat długu. Arturo Escobar przedstawił antropologię i postkapitalizm.

Wśród naszych wizytujących naukowców-aktywistów są John Holloway, Jason W. Moore, Silvia Rivera Cusicanqui, David Graeber, Silvia Federici, Arturo Escobar, Adrienne Pine i Havin Guneser. Współfinansujemy wydarzenia takie jak konferencje American Indian Movement West, Howard Zinn Bookfair, The Western Workers Labor Heritage Festival, doroczne konferencje World-Ecology Research Network, Anarchist Studies Conferences, Revolutionary Organizing Against Racism oraz letnia szkoła Institute for Social Ecology . Program Antropology and Social Change Program ma teraz własny wydawnictwo książkowe - Kairos - u wydawców PM Press.

Kurs studiów

36 wymaganych jednostek zajęć

  • Alternatywne systemy polityczne
  • Etnografia działaczy I
  • Etnografia działaczy II
  • Alternatywne systemy ekonomiczne
  • Inne sposoby bycia człowiekiem: alternatywne seksualności, rodzina i systemy pokrewieństwa
  • Inne sposoby poznania: alternatywne epistemologie, rywalizacja wiedzy i systemy sprawiedliwości
  • Seminarium autonomiczne (1 jednostka, odbywane trzykrotnie w trakcie studiów)
  • Metody badań społecznych
  • Seminarium kierowane w badaniach

9 jednostek ogólnych obieralnych zatwierdzonych przez doradcę

Dwa kompleksowe egzaminy

Propozycja dysertacji

Seminarium z dysertacji

Warunki przyjęć

Wejście na studia doktoranckie Program z antropologii i zmian społecznych wymaga tytułu magistra. Studenci z tytułem magistra z innej szkoły lub z innego wydziału CIIS mogą wymagać do jednego dodatkowego roku zajęć w ramach doktoratu. program. Studenci z tytułem magistra antropologii i zmian społecznych z CIIS nie wymagają dodatkowych zajęć.

Ph.D. Antropology and Social Change Ph.D. koncentracja to program mieszkaniowy. Interesuje nas stworzenie przyjaznej społeczności uczonych, a nie konkurencyjnych naukowców; wierzymy w kształcenie intelektualistów, a nie profesjonalistów. Uważamy, że profesorowie i studenci są współuczącymi się, a uczenie się i tworzenie wiedzy jest procesem partycypacyjnym, włączającym i horyzontalnym. Nasz program prawdopodobnie nie jest najlepszy dla tych, którzy chcą uczyć się w pionowej przestrzeni tradycyjnej sali lekcyjnej. Jest to raczej wyjątkowe i inspirujące miejsce dla naukowców-aktywistów, których pasją jest współtworzenie wiedzy, która jest użyteczna, istotna i integralna.

Kandydaci muszą spełniać ogólne wymagania dotyczące przyjęć Instytutu. Ponadto wymagane są dwa listy polecające, jeden od doradcy akademickiego lub osoby zaznajomionej z umiejętnościami kandydata do pracy naukowej, a drugi od przełożonego w niedawnej pracy zawodowej lub jako wolontariusz. Wnioskodawcy są również proszeni o dołączenie najnowszej próbki prac naukowych. Wymagane oświadczenie autobiograficzne powinno opisywać znaczące wydarzenia z życia kandydata, które doprowadziły do podjęcia decyzji o przyjęciu na ten oddział. Należy dołączyć deklarację celu obejmującą obszary zainteresowań akademickich.

Wstęp na studia doktoranckie Program bez tytułu magistra antropologii z CIIS

Studenci rozpoczynający studia doktoranckie program bez tytułu magistra antropologii i zmian społecznych z CIIS są zobowiązani do podjęcia dodatkowych 12 do 15 jednostek zajęć na poziomie magisterskim w ramach programu Antropologia i zmiany społeczne. Na ukończenie tych kursów studenci mogą potrzebować dodatkowego roku.

Gdy studenci zostaną przyjęci, doradcy ułatwią opracowanie dostosowanego programu nauczania, który zawiera te dodatkowe kursy i sugeruje harmonogram. Te dodatkowe kursy obejmują trzy z następujących pięciu kursów:

  • Idee działania: teoria społeczna radykalnej zmiany
  • Globalne ruchy społeczne
  • Bezmyślne nauki społeczne
  • Radykalna teoria
  • Radykalna ekonomia polityczna

Wymagania aplikacyjne

  • Aplikacja rekrutacyjna online
    Rozpocznij proces aplikacji, składając wniosek online o absolwenta i przesyłając bezzwrotną opłatę aplikacyjną w wysokości 65 USD.
  • Wymagany stopień naukowy
    Tytuł licencjata i magistra (lub ich odpowiedniki z instytucji akredytowanej regionalnie).
  • Minimalna GPA
    Wymagany jest GPA 3.0 lub wyższy z poprzednich zajęć. Jednak GPA poniżej 3,0 nie dyskwalifikuje automatycznie kandydata, a CIIS rozważy potencjalnego studenta, którego GPA wynosi od 2,0 do 3,0. Osoby te są zobowiązane do złożenia oświadczenia GPA i zachęca się do skontaktowania się z biurem rekrutacji w celu omówienia dostępnych opcji.
  • Transkrypcje
    Oficjalne transkrypcje ze wszystkich akredytowanych instytucji akademickich, w których uczestniczyło 7 lub więcej punktów. Jeśli transkrypcje są wysyłane do CIIS , muszą dotrzeć w oficjalnych, zapieczętowanych kopertach. Transkrypcje z instytucji spoza USA lub Kanady wymagają zagranicznej oceny kredytowej za pośrednictwem World Education Services (WES) lub CIIS będą również akceptować zagraniczne oceny poświadczeń, które są w kompleksowym formacie kursu po kursie od obecnych członków National Association of Credential Evaluation Usługi (NACES).
  • Wypowiedź autobiograficzna
    Od czterech do sześciu stron (na maszynie, z podwójnymi odstępami) introspektywne stwierdzenie autobiograficzne omawiające Twoje wartości, spostrzeżenia emocjonalne i duchowe, aspiracje i doświadczenia życiowe, które doprowadziły do podjęcia decyzji.
  • Postanowienia celowe
    Jednostronicowe (pisane na maszynie, z podwójnymi odstępami) oświadczenie o Twoich celach edukacyjnych i zawodowych.
  • Dwa listy polecające
    Rekomendujący powinni używać standardowego formatu biznesowego i zawierać pełne dane kontaktowe, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu i adres pocztowy.
  • Przykład pisania akademickiego
    Próbka pisania zawierająca od ośmiu do dziesięciu stron (na maszynie, z podwójnymi odstępami), która pokazuje Twoją zdolność do krytycznego i refleksyjnego myślenia oraz umiejętności pisania na poziomie absolwenta. Próbka wykorzystująca źródła zewnętrzne musi zawierać odpowiednie cytaty. Możesz przesłać kopie wcześniejszych prac, takich jak ostatnia praca naukowa, artykuł lub raport, który odzwierciedla umiejętności naukowe.

Studenci zagraniczni

Uwaga: studenci zagraniczni i osoby fizyczne, które studiowały w instytucjach poza USA i Kanadą, mają dodatkowe wymagania.

Ostatnia aktualizacja Lis 2020

Informacje o uczelni

California Institute of Integral Studies (CIIS) is an innovative, forward-thinking university based in San Francisco, California.

California Institute of Integral Studies (CIIS) is an innovative, forward-thinking university based in San Francisco, California. Pokaż mniej