Read the Official Description

Studium doktoranckie Dydaktyki Chemii jest zwieńczeniem edukacji uniwersyteckiej trójwarstwowej. Jest kierowane uziemienia w działalności badawczej koncentruje się na nauczaniu i chemii nauki, która opiera się na pogłębienie wiedzy na temat dydaktyki chemii i odpowiedniej dziedzinie chemii, pedagogiki, psychologii, informatyki i innych dyscyplin, aby nauczyć się metod pracy naukowej w wymienionych dziedzinach oraz w istotny sposób przyczyni się do kompleksowego usprawnienia pracy nauczycieli chemii na różnych szczeblach systemu edukacji, ekspertów w tworzeniu programów nauczania i jej oceny zgodnie z aktualnym stanem wiedzy naukowej i badań. Oddział obejmuje szeroki zakres tematów, np transformacji wiedzy naukowej procesów chemicznych do nauczania chemii i nauki, badań i rozwoju szkoły eksperymentów chemicznych, zastosowania ICT w edukacji chemicznej, aspektów środowiskowych i toksykologicznych edukacji chemii etc. Obowiązkowe część badań dotyczy nabycia głębokiej wiedzy z dydaktyki chemii (teoria i praktyka w dziedzinie chemii edukacyjnych), wybranych obszarach specjalistycznej chemii i metodologii pedagogicznej, a zwłaszcza chemii badań dydaktycznych. Indywidualny plan studiów pozwala na uzyskanie bardziej szczegółowej wiedzy i umiejętności, w szczególności poprzez kursy fakultatywne.

wnioskodawca profil

Absolwenci studiów magisterskich Chemii Nauczycieli dla Dolnego i Górnego Gimnazjum lub absolwentów studiów Master Chemii programu, a programy krewni, którzy ukończyli dodatkowe studia pedagogiczne lub w inny sposób zdobyć kwalifikacje nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Egzamin wstępny

Poprzez rozmowy weryfikowana jest poziom wiedzy wnioskodawcy, głębokość jego wiedzy teoretycznej przesłanki niezależnej twórczości naukowej w dziedzinie chemii Dydaktyki. Wnioskodawca przedkłada krótką planu jego projektu pracy doktorskiej i stanowi dowód wcześniejszego doświadczenia zawodowego i publikacjach. Wywiad wstęp weryfikuje znajomość języka obcego (angielski, niemiecki lub rosyjski).

Profil Absolvent

Absolwenci studiów doktoranckich Dydaktyki Chemii posiadają rozległą wiedzę na kompleks nadające się do nauczania, badań naukowych i zarządzania w dziedzinie ogólnego i zawodowego wykształcenia chemicznego. Są w stanie twórczo rozwiązywać problemy w edukacji; są one w stanie zaprojektować i realizacji badań, w szczególności w dziedzinie nauki chemicznej. Absolwenci mogą pracować jako wysoko wykwalifikowane wydziały uniwersyteckie, zajmujące się profesjonalnym szkoleniem nauczycieli chemii (i innych przedmiotów ścisłych), tj. Na wydziałach chemii i wydziałach edukacji chemicznej (edukacja przyrodnicza), instytutach badawczych i instytucjach organizacyjno-administracyjnych zajmujących się ogólna i specjalistyczna edukacja chemiczna, odpowiednie miejsce pracy w sferze decyzyjnej (metodologia dokształcania nauczycieli chemii, personel, inspekcja szkolna, menedżerowie na różnych poziomach edukacji), krajowe i międzynarodowe instytucje i organizacje zajmujące się badaniami w zakresie ogólnej i specjalistycznej edukacji chemicznej (naukowej). Absolwenci mogą również pracować w branży wydawniczej, koncentrując się na produkcji podręczników i firm nastawionych na rozwój i pomocy dydaktycznych. Studia doktoranckie stanowią znaczącą zmianę kwalifikacji nauczycieli szkół średnich, w których nauczanie chemii jest a kursy kształcenia ogólnego, ale także w szkołach zawodowych, w których nauczanie chemii w kursach zawodowych. Uzyskanie badań i kwalifikacji nauczycielskich Ph.D. staje się pozycją wyjściową do dalszego rozwoju zawodowego (np doc. profesor i pełne procedury profesor).

Zalecana literatura naukowa

BARKE, H.-D., HAZARI, A., YITBAREK, S. Misconceptions in Chemistry. Berlin, Heidelberg, New York: Springer, 2009
BORG, WR, GALL, MD Badania edukacyjne. Nowy Jork: Longman, 1989
ABELL, SK, LEDERMAN, NG (wyd.) Podręcznik badań w zakresie edukacji naukowej. Oxford: Routledge Taylor & Francis Group, 2007
BILEK, M. (Red.), Badanie Teoria i Praktyka w Dydaktyki Chemii. Badań i Analiz Oriented studiów. Obrady 23 Międzynarodowej Konferencji Chemii Edukacji. Hradec Kralove: Gaudeamus, 2014. [On-line] http://edu.uhk.cz/didchem/pdf/chemie.pdf [cit.15.10.2012]

PROCEDURA WSTĘPU:

Termin nadsyłania zgłoszeń: 30 czerwca (dla rozpoczęcia studiów we wrześniu)
Wnioskodawcy muszą wysłać

  • wypełniony formularz zgłoszeniowy
  • kopia dyplomu uniwersyteckiego potwierdzającego ukończenie studiów magisterskich (dokument ten musi być przetłumaczony na język angielski i zweryfikowany przez notariusza)

Zakres i treść egzaminu wstępnego:
Wywiad wejściowy.

Wszystkie dokumenty należy przesłać na adres:
Biuro Współpracy z Zagranicą
Uniwersytet w Hradec Králové
Wydział Nauk
Rokitanskeho 62
500 03 Hradec Kralove
Republika Czeska

i na e-mail: study@uhk.cz

Program taught in:
Język angielski
Ten kurs jest Campus based
Data początkowa
Wrześ. 2019
Duration
Skontaktuj się ze szkołą
W pełnym wymiarze godzin
By locations
By date
Data początkowa
Wrześ. 2019
Application deadline

Wrześ. 2019