26 Studia doktoranckie (PhD) Programy w Chemia w Europie for 2024

Studia doktoranckie (PhD) Programy w Chemia w Europie for 2024Filter
    • Pécs, Węgry

    Pełny etat

    8 semestry

    W kampusie

    Język angielski

    Szkoła Doktorska Chemii oferuje czteroletni program dydaktyczno-badawczy w szerokim zakresie dziedzin z zakresu nauk chemicznych, chemii analitycznej, chemii bioorganicznej, katalizy homogenicznej, chemii związków koordynacyjnych, elektrochemii, syntetycznej chemii organicznej, chemii teoretycznej, chemii środowiska, Biochemia i nauka o separacji . Program chemii rozpoczął się w 1993 roku i od tego czasu studenci mają dostęp do wszystkich nowoczesnych technik i mogą brać udział w międzynarodowych programach naukowo-badawczych, co prowadzi wybitnych studentów do uzyskania stopnia doktora. stopień po spełnieniu wymagań ich studiów.

    • Ostrava, Czechy

    Pełny etat

    4 lat

    W kampusie

    Język angielski

    Program studiów doktoranckich Metalurgia chemiczna to nowoczesny, naukowo zorientowany, multidyscyplinarny i interdyscyplinarny program badawczy. Badanie koncentruje się głównie na chemicznych aspektach przygotowania, ekstrakcji i recyklingu materiałów metalicznych oraz charakterystyce tych materiałów. Ponadto program studiów koncentruje się na badaniu innych materiałów nieorganicznych w fazie stałej i ciekłej.

    • Veszprém, Węgry

    8 semestry

    W kampusie

    • Pavia, Włochy

    Pełny etat

    W kampusie

    Język angielski

    Mikro- i nanoelektronika jest uważana za kluczową technologię, ponieważ umożliwia rozwój i wzrost naszego społeczeństwa. Jest on wyraźnie wymieniony w najważniejszych dokumentach planowania strategicznego we Włoszech i Europie (np. PNRR 21-26, Komisja Europejska, której jest jedną z kluczowych technologii wspomagających, oraz European Chips Act). Obecnie każdy rozwój technologiczny, w dowolnym sektorze, od telekomunikacji po biomedycynę, od mobilności i transportu po energię, wymaga dedykowanych urządzeń mikro- i nanoelektronicznych, które muszą być specjalnie opracowane i produkowane na dużą skalę. Problem na poziomie międzynarodowym, utożsamiany z terminem "niedobór chipów", który wyraźnie pojawił się w ostatnich latach, pokazuje, jak światowa gospodarka jest coraz bardziej związana z dostępnością układów scalonych i systemów.

    • Ljubljana, Słowenia

    Niepełny etat

    4 lat

    Mieszany

    Język angielski, Syngaleski, syngaleski

    • Newcastle upon Tyne, Wielka Brytania

    W kampusie

    Język angielski

    Cieszymy się międzynarodową reputacją w wielu dziedzinach, od katalizy po projektowanie leków przeciwnowotworowych i fotonikę molekularną po nanotechnologię. Nasza siła w chemii medycznej jest widoczna w wynikach udanych badań. Nasze badania opracowują nowe metody syntezy, charakteryzowania i ulepszania naszej wiedzy o materiałach. Koncentrujemy się na materiałach o przydatnych właściwościach w nanoskali.

    • Hradec Kralove, Czechy

    Pełny etat

    4 lat

    Mieszany, W kampusie

    Język angielski

    Studia podyplomowe z chemii bioorganicznej służą kształceniu specjalistów w dziedzinie chemii, ze szczególnym uwzględnieniem budowy i funkcji małych cząsteczek organicznych w organizmach żywych oraz możliwości wpływania na procesy biologiczne w tych organizmach poprzez działanie takich cząsteczek. Program ukierunkowany jest zatem na badanie wszystkich aspektów związków organicznych, które są niezbędne do budowy i funkcjonowania organizmów żywych. Szerokie spektrum tych związków obejmuje molekuły pełniące funkcję budulcową (pierwotne metabolity), funkcję sygnalizacyjną, aktywującą lub dezaktywującą w stosunku do strategicznych białek w organizmach żywych, a także związki wytwarzane przez te organizmy (produkty naturalne, metabolity wtórne , metabolity ksenobiotyków). Badania opierają się na budowie i syntezie związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem produktów naturalnych, heterocykli i innych związków organicznych zdolnych do modulowania procesów biologicznych. badania funkcjonowania takich związków jako części struktur biologicznych, jak również, że ich wpływ na procesy biologiczne i możliwość zmiany ten wpływ poprzez zmiany strukturalne nie mniej ważne. Chemia bioorganiczna służy zatem jako łącznik między chemią organiczną a dyscyplinami biomedycznymi i częściowo pokrywa się z chemią farmaceutyczną i medyczną. Chemia Bioorganiczna jest jednak bardziej ogólna niż dwa ostatnie programy, które przede wszystkim skupiają się na badaniu i opracowywaniu leków, czyli tzw. bardziej ograniczona podgrupa związków biologicznie czynnych.

    • Madrid, Hiszpania
    • Alcorcón, Hiszpania
    • + 3 more

    Pełny etat, Niepełny etat

    3 lat

    W kampusie

    Hiszpański

    Program doktorancki w zakresie technologii przemysłowych proponuje kształcenie doktorskie, które przyczynia się do wspierania rozwoju umiejętności w zakresie badań i innowacji w zakresie inżynierii przemysłowej, inżynierii produkcji, inżynierii chemicznej, nauki i technologii chemicznej, inżynierii środowiska, nauk o środowisku, inżynierii i technologii energetycznych, Nauka i technologia materiałowa, inżynieria mechaniczna, elektrotechnika, inżynieria biomedyczna i inżynieria elektroniczna.

    • Kaunas, Litwa

    Pełny etat

    4 lat

    W kampusie

    Język angielski

    Program studiów trwa 4 lata i kończy się publiczną obroną rozprawy doktorskiej. Program studiów dostosowany jest do potrzeb poszczególnych studentów, w zależności od ich wcześniejszego wykształcenia i zainteresowań naukowych.

    • Prague, Czechy

    Pełny etat

    4 lat

    Mieszany, W kampusie

    Język angielski

    Celem programu studiów doktoranckich Dydaktyka Chemii jest przygotowanie specjalistów do podnoszenia jakości edukacji chemicznej w Republice Czeskiej zgodnie z aktualnymi potrzebami społecznymi oraz zgodnie z programami edukacyjnymi zaawansowanych krajów europejskich opartymi na wynikach badań naukowych. Program studiów doktoranckich koncentruje się na przygotowaniu specjalistów z zakresu teorii edukacji chemicznej zgodnie z aktualną wiedzą z zakresu chemii, pedagogiki, psychologii, socjologii, informatyki i innych dyscyplin. Jest to program bez specjalizacji.

    • Aveiro, Portugalia

    3 lat

    W kampusie

    Język angielski, Portugalski

    • Cardiff, Wielka Brytania

    Pełny etat, Niepełny etat

    3 lat

    W kampusie

    Język angielski

    Grupy badawcze w ramach sekcji Chemii Nieorganicznej formułują, a następnie rozwijają zastosowania kompleksów koordynacyjnych zawierających metale grupy głównej i metale przejściowe. Metale i rodzaje ligandów są liczne, a zatem zastosowania są zróżnicowane. Dlatego też badania w dziedzinie chemii nieorganicznej często znajdują się na styku z innymi dyscyplinami naukowymi, w tym innymi subdyscyplinami chemii, fizyki, chemii materiałów i badań medycznych.

    • Santiago de Compostela, Hiszpania

    Pełny etat

    3 lat

    W kampusie

    Hiszpański, Galicyjski

    Interdyscyplinarny program chemii, który pozwala na tworzenie wyspecjalizowanych lekarzy z wielu dziedzin, którymi zajmuje się chemia, dzięki szerokiej i zróżnicowanej ofercie kierunków badawczych oraz szerokiemu i zróżnicowanemu panelowi dyrektorów.

    • Rauland, Norwegia
    • Hønefoss, Norwegia
    • + 4 more

    Pełny etat, Niepełny etat

    W kampusie

    Język angielski

    Program PhD in Applied mikro- i nanosystemów kształci naukowcom szeroką wiedzę w zakresie technologii mikro- i nano systemowych. To staje się coraz ważniejszą częścią naszego codziennego życia, w różnego rodzaju "inteligentnych systemów", jak na przykład czujników wbudowanych w telefony komórkowe, urządzenia do diagnostyki medycznej, monitorowania środowiska i instrumentacji w procesach przemysłowych.

    • Hradec Kralove, Czechy

    Pełny etat

    W kampusie

    Język angielski

    Studium doktoranckie Dydaktyki Chemii jest zwieńczeniem edukacji uniwersyteckiej trójwarstwowej. Jest kierowane uziemienia w działalności badawczej koncentruje się na nauczaniu i chemii nauki, która opiera się na pogłębienie wiedzy na temat dydaktyki chemii i odpowiedniej dziedzinie chemii, pedagogiki, psychologii, informatyki i innych dyscyplin, aby nauczyć się metod pracy naukowej w wymienionych dziedzinach oraz w istotny sposób przyczyni się do kompleksowego usprawnienia pracy nauczycieli chemii na różnych szczeblach systemu edukacji, ekspertów w tworzeniu programów nauczania i jej oceny zgodnie z aktualnym stanem wiedzy naukowej i badań.