Doktorat z różnorodności biologicznej i ochrony przyrody

Universidad de La Laguna

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Doktorat z różnorodności biologicznej i ochrony przyrody

Universidad de La Laguna

Studia doktoranckie z dziedziny biologii mają długą tradycję na Universidad de La Laguna . Program w zakresie różnorodności biologicznej i ochrony jest wspierany przez skonsolidowane linie i zespoły badawcze o wysokiej zdolności produkcyjnej i szkoleniowej. Oferuje szeroki zakres studiów doktoranckich w różnych dziedzinach biologii, środowiska i ochrony, zarówno na obszarach lądowych, jak i morskich. Przyczyni się do promowania zdolności do zatrudnienia wysoko wykwalifikowanego personelu w obszarze zainteresowania społecznego, poprzez rozwój zawodowy naukowców z tytułem doktora, szkolenie nauczycieli akademickich i pracowników badawczych, a także personel kierowany do kadry zarządzającej. Badanie różnorodności biologicznej i ochrony jest jednym z trzech strategicznych obszarów ULL (Campus of International Excellence - Międzykontynentalny Kampus Atlantycki - Ministerstwo Gospodarki i Konkurencyjności, 2010 r.).

Uzasadnienie tytuł

Doktorat z nauk biologicznych i środowiska, w wygaśnięciu, ma obecnie 74 doktoraty, wszystkie na etapie rozprawy doktorskiej lub w fazie przygotowawczej prezentacji i obrony swoich tez. W ciągu ostatnich pięciu lat akademickich (od 2008-2009 do 2012-2013) w niniejszym Doktorze przeczytano 66 rozpraw doktorskich. Doktorat w dziedzinie biologii liczył w pierwszym roku obowiązywania (2012-2013), do którego przystąpiło 11 doktorantów, a kolejnych 12 doktorantów zapisało się na obecny kurs w latach 2013-2014, a wszyscy nadal kończą pracę doktorską. Biorąc pod uwagę te programy zaproponowane wówczas przez Wydział Biologii Universidad de La Laguna (ULL), jako odniesienia do wcześniejszych doświadczeń tej uczelni w dostarczaniu programów doktoranckich o podobnych cechach, rozważamy przyjęcie 25 doktorantów na rok akademicki, będąc 10 z nich to kwadraty przeznaczone dla studentów na część etatu, które w przypadku nieotrzymania mogłyby być zajmowane przez studentów w pełnym wymiarze godzin. Popyt i zainteresowanie programem są poparte danymi statystycznymi odpowiadającymi poprzednim programom doktoranckim ostatniej bienni.

Stopnie, które będą głównie wspierać proponowany program studiów doktoranckich, będą tytułami magisterskimi w zakresie różnorodności biologicznej i ochrony wysp oraz biologii morskiej: różnorodność biologiczna i konserwacja, dołączone do Szkoły Biologii ULL i obecnie obowiązujące. Jednak profil dostępu jest szerszy, biorąc pod uwagę, że dyscypliny nauczane w innych stopniach ULL magistra lub zagranicznych lub krajowych zagranicznych mistrzów obejmują tematy z linii badawczych, które składają się na program. W związku z tym powinniśmy podkreślić ciągłe prośby otrzymane przez potencjalnych doktorantów, absolwentów różnych stopni związanych z innymi hiszpańskimi uniwersytetami lub krajami europejskimi lub amerykańskimi, proszących o informacje na temat naszego obecnego doktoratu. Dane te dostarczają informacji o potencjalnym zapotrzebowaniu na program doktorancki, który jest proponowany.

Program dotyczący różnorodności biologicznej i ochrony jest wspierany przez skonsolidowane linie i zespoły badawcze, zarówno na obszarach lądowych, jak i morskich. Program oferuje szeroki zakres studiów doktoranckich dla absolwentów w różnych gałęziach biologii i środowiska. Przyczyni się do promowania zdolności do zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych pracowników w dziedzinie interesu społecznego, poprzez rozwój zawodowy naukowców z tytułem doktora w dziedzinie różnorodności biologicznej i ochrony, szkolenie nauczycieli akademickich i pracowników badawczych oraz szkolenie naukowców zmierzających do administracja w sprawach związanych z ochroną.

Proponowany program doktorancki zostanie włączony do nowo utworzonej Szkoły Doktoranckiej na Universidad de La Laguna . Jak stwierdzono w rozporządzeniu w sprawie oficjalnego nauczania doktoratu, ULL zorganizuje szkolenie doktoranckie w jednej szkole doktoranckiej, zgodnie z postanowieniami dekretu królewskiego 99/2011, w celu zorganizowania, w ramach jego zakresu zarządzania, nauki i działalności doktoratu. Szkoła doktorancka zagwarantuje opracowanie własnej strategii, powiązanej ze strategią badawczą ULL oraz, w stosownych przypadkach, z publicznymi organizacjami badawczymi oraz innymi zaangażowanymi podmiotami i instytucjami.

Szkoła przygotuje niezbędną ofertę działań związanych z kształceniem i rozwojem doktorantów, prowadzonych przez współpracowników uczelni i promujących jednostki, przy pomocy zewnętrznych specjalistów, wizytujących profesorów lub naukowców, i zagwarantuje przywództwo w swojej dziedzinie. oraz wystarczającą masę krytyczną doktorantów i doktorantów.

Badanie różnorodności biologicznej i ochrony jest jednym z trzech strategicznych obszarów ULL, szczególnie w kwestiach związanych z ekosystemami morskimi, jak stwierdzono w raporcie Campus of International Excellence (Intercontinental Atlantic Campus) przyznanym przez Ministerstwo Edukacji w 2010 r., Oraz która obejmuje podprojekty dotyczące nauczania i doskonalenia naukowego oraz adaptację do EHEA. Oprócz zasobów własnych ULL, doktorat dysponuje zasobami programowymi innych uczestniczących ośrodków lub centrów, które stale współpracują z naukowcami uczestniczącymi w tym programie. Uczestniczące zespoły badawcze mają obecnie 9 aktywnych projektów badawczych finansowanych przez konkurencyjne zaproszenia od krajowych organów publicznych i 5 projektów europejskich.

Badania nad zagadnieniami związanymi z ochroną i zarządzaniem bioróżnorodnością są obecnie kwestią przetrwania, zwłaszcza na takich obszarach jak Wyspy Kanaryjskie, gdzie presja demograficzna jest bardzo wysoka. Wyspiarskie środowiska, a zwłaszcza wysp oceanicznych, mają szczególne cechy (izolacja, proste społeczności ekologiczne, duża liczba endemizmów, niedobór lub brak drapieżników, łagodność gatunku, itp.), Które czynią je bardziej podatnymi na różnorodność. Czynniki zagrożenia.

Bioróżnorodność lądowa i morska Wysp Kanaryjskich jest niezwykle interesująca na poziomie krajowym i międzynarodowym. Wyspy Kanaryjskie, wraz z Maderą i pozostałymi archipelagami w Makaronezji, stanowią gorące miejsce zainteresowania naukowców z całego świata, a zwłaszcza Europejczyków. Szczególnie w ostatnim dziesięcioleciu ilość badań związanych z tymi wyspami potroiła się dzięki współpracy specjalistów z całego świata. Oznacza to, że badania w tej dziedzinie nauk biologicznych mają wpływ nie tylko na skalę wyspiarską, ale także na skalę krajową, europejską i globalną, a istnieją liczne odniesienia do studiów podyplomowych i programów doktoranckich ujętych w obszarach analogicznych do tych, które są przedmiotem niniejszego badania. propozycja Ochrona środowiska morskiego i lądowego wymaga integralnego podejścia, które wymaga zarówno klasycznych dyscyplin, jak i podejść molekularnych i paleobiologicznych, które pomagają skatalogować różne żywe istoty i ich relacje oraz znają ich czasowe i przestrzenne rozmieszczenie. Ponadto żywe istoty są również źródłem bogactwa, na przykład nowe cząsteczki o wielu zastosowaniach w różnych dziedzinach.

Obecnie od organizacji publicznych i prywatnych wymaga się obecności wysoko wykwalifikowanych techników zarówno w zakresie wiedzy o środowisku naturalnym, jak i jego konserwacji: oceny, monitorowania i odtwarzania zagrożonych gatunków, odtwarzania zdegradowanych przestrzeni naturalnych, oceny wpływ na środowisko, zwalczanie gatunków egzotycznych, planowanie użytkowania publicznego na obszarach chronionych, monitorowanie ekologiczne chronionych ekosystemów. Lista opisanych dowodów wspiera rentowność proponowanego programu, zarówno pod względem możliwości osiągnięcia masy krytycznej pracy, jak i minimalnej liczby zapisanych studentów.

kompetencje

podstawowy

  • CB11 - systematyczne zrozumienie kierunku studiów oraz opanowaniem umiejętności i metod badawczych związanych z daną dziedziną.
  • CB12 - Możliwość wyobrazić, projektowania lub tworzyć, wdrażać i przyjąć znaczną proces badań i tworzenia.
  • CB13 - Możliwość przyczynić się do poszerzenia granic wiedzy poprzez oryginalnych badań.
  • CB14 - Możliwość przeprowadzenia krytycznej analizy i oceny oraz syntezy nowych i złożonych idei.
  • CB15 - Umiejętność komunikowania się z akademickiej i naukowej społeczności i społeczeństwa w ogóle o swoich dziedzinach wiedzy drogami i języków powszechnie używanych w międzynarodowej społeczności naukowej.
  • CB16 - Możliwość promowania ciągu kontekstach akademickich i zawodowych, naukowej, technologicznej, kulturowej, artystycznej lub awansu społecznego w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Umiejętności i kompetencje osobiste

  • CA01 - Poruszanie nasze konteksty, w których jest mało konkretnych informacji.
  • CA02 - Znajdź klucz pytania, na które należy odpowiedzieć w celu rozwiązania złożonego problemu.
  • CA03 - Aby zaprojektować, tworzyć, rozwijać i wprowadzać nowe i innowacyjne projekty w zakresie swojej specjalizacji.
  • CA04 - Praca w sprzęt i autonomicznie lub w międzynarodowym multidyscyplinarnym kontekście.
  • CA05 - integrować wiedzę, uchwyt złożoność i formułować sądy o ograniczonej informacji.
  • CA06 - Krytyka i obrona rozwiązań intelektualnych.

działania szkoleniowe

  • Uczestniczący Seminaria Badań
  • Przekazywanie seminarium
  • Pomoc na konferencjach krajowych i międzynarodowych
  • Mobilność (pozostań w innych ośrodkach badawczych)

obszary badawcze

Linia badawcza: różnorodność biologiczna i ochrona środowiska naturalnego

Subliny

  1. Systematyka, biogeografia i ewolucja stawonogów.
  2. Ekologia i biogeografia wysp.
  3. Ochrona i biogeografia w roślinach.
  4. Mikrobiologia gleby: różnorodność bakterii i jej potencjał biotechnologiczny.
  5. Ekofizjologia roślin.
  6. Ekologia i ewolucja na wyspach.
  7. Degradacja i ochrona gleb.
  8. Gleba i zasoby wodne.
  9. Dynamika lasów wyspiarskich.
  10. Ludzkie patogenne mikroorganizmy: charakterystyka genomowa i genetyczna.
  11. Regeneracja Ośrodkowego Układu Nerwowego: wizualna droga gadów i szczurów.
  12. Geologia Wysp Oceanicznych: Wyspy Kanaryjskie.
  13. Zmienność genetyczna

Linia badawcza: różnorodność biologiczna i ochrona środowiska morskiego

Podlinia badawcze

  1. Różnorodność biologiczna i ekologia morska Wysp Kanaryjskich i Makaronezji.
  2. Fitobentos: skład, struktura i zmiany.
  3. Wpływ człowieka na ekosystemy morskie.
  4. Fizjologia żywienia, rozmnażania i stresu w gatunkach będących przedmiotem zainteresowania europejskiej akwakultury.
  5. Genomika drobnoustrojów morskich.
  6. Zmienność genetyczna

kryteria przyjęć

Jako profil dochodów zaleca się, aby posiadały następujące cechy: (1) Wiedza na temat różnorodności biologicznej i ochrony, (2) Potencjał obserwacyjny i analiza danych dotyczących różnorodności biologicznej, (3) Umiejętność wyszukiwania i korzystania ze wspólnych źródeł informacji w tych kategoriach kierunki studiów, (4) Zdolności twórcze i innowacyjne, (5) Zdolności przesyłowe ustne i pisemne, (6) Łatwość zrozumienia i wykorzystania nowych technologii w dziedzinie różnorodności biologicznej i ochrony, (7) Znajomość języków obcych uzyskać dostęp do źródeł informacji i być w stanie prezentować i omawiać pracę podczas spotkań naukowych, (8) Umiejętność pracy indywidualnie i zbiorowo oraz (9) Krytyczny sens i samokrytycyzm. Ogólnie rzecz biorąc, zaleca się, aby nabyli umiejętności, które umożliwią im prowadzenie prac badawczych w dowolnej z linii badawczych programu, dlatego zalecane stopnie dostępu to: biologia, nauki o środowisku, nauki morskie lub pokrewne. Uważa się za właściwe, aby uczniowie mieli minimalny poziom języka angielskiego B1, zgodnie z europejskimi parametrami.

W przypadku, gdy zapotrzebowanie przekracza limit studentów ustalanych corocznie dla programu, kryteria wyboru, które będą stosowane, będą następujące:

  • Akta akademickie w tytułach licencjackich i magisterskich, przed doktoratem (80%)
  • Doświadczenie badawcze lub inne zalety związane z badaniami (10%)
  • Referencyjny raport profesora linii badawczej programu (10%)

Ponadto, gdy wymaga tego Komitet Naukowy, może odbyć się osobista rozmowa z wnioskodawcami, aby dostarczyć więcej informacji do procesu selekcji.

Kryteriami oceny dla tego wywiadu będą:

  • Znajomość programu doktoranckiego (25%)
  • Zainteresowanie doktoranta jego kierunkami badań i spójność wywiadu z dostarczonym raportem referencyjnym (50%)
  • Predyspozycje, motywacja i osobiste zaangażowanie kandydata w realizację jego pracy dyplomowej (25%)

Organem odpowiedzialnym za wybór przyszłych doktorantów będzie Komitet Akademicki doktoranckiego Programu Różnorodności Biologicznej i Ochrony Środowiska.

W przypadku uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z niepełnosprawności, odpowiednie usługi wsparcia i poradnictwa ULL będą wykorzystywane do oceny zapotrzebowania na możliwe adaptacje programu nauczania, plany podróży lub alternatywne studia. ULL, poprzez Prorektoratu Studentów i Służb Opiekuńczych, opracowuje od 1999 r. Program poświęcony uwagi uczniom niepełnosprawnym (PARP). Celem tego programu jest zagwarantowanie równych szans i promowanie integracji uczniów z konkretnymi potrzebami w zakresie pomocy edukacyjnej. EL PARA, poprzez bezpośrednią i spersonalizowaną uwagę, promuje konkretne środki dla integralnego rozwoju tych uczniów w otwartym i dostępnym środowisku. PARP utrzymuje stabilną strukturę wsparcia poprzez połączenia. Dzięki wywiadom osobistym znane są potrzeby i opracowywane są indywidualne plany działania, nauczyciele są informowani o trudnościach i poradach oraz zapewniane jest wsparcie techniczne. Obecnie realizowane są trzy programy: jeden dla uczniów z deficytem słuchu (język migowy), drugi dotyczący transportu dla uczniów z deficytem ruchomości, a drugi dla dostosowania środowiska edukacyjnego.

W przypadku studentów studiów niestacjonarnych należy podać we wniosku o przyjęcie lub po przyjęciu, gdy okoliczności wymienione poniżej i dopuszczając uznanie tego warunku, bez uszczerbku dla Regulaminu Trwałość ustalona przez ULL:

a) Działać i dokumentować akredytację stosunku pracy;

b) bycie dotkniętym stopniem niepełnosprawności fizycznej lub sensorycznej, która determinuje potrzebę studiowania w niepełnym wymiarze godzin;

c) Wykonywanie specjalistycznych szkoleń na tym lub innym uniwersytecie z dedykacją na część etatu;

d) mieć status podstawowej opieki dla osób zależnych lub mieć od nich dzieci poniżej 3 lat;

e) Bądź konkurencyjnym sportowcem na wysokim poziomie;

f) Inne warunki natury rodzinnej lub społecznej, które są należycie uzasadnione. We wszystkich tych przypadkach potrzebujesz certyfikatu, który akredytuje Cię. Uznanie statusu studenta w niepełnym wymiarze godzin będzie poddawane przeglądowi i ratyfikowane corocznie. W każdym przypadku uczeń może zażądać zmiany sposobu poświęcenia podczas opracowywania programu. Podobnie studenci, którzy w trakcie opracowywania programu tracą warunek, na który zostali oddani w niepełnym wymiarze czasu, automatycznie stają się studentami studiów stacjonarnych.

Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język hiszpański


Ostatnia aktualizacja June 19, 2018
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Wrześ. 2019
Duration
Czas trwania
W niepełnym wymiarze czasu
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Data rozpoczęcia : Wrześ. 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Wrześ. 2019
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą