Doktorat z logiki i filozofii nauk (interuniversity)

Universidad de La Laguna

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Doktorat z logiki i filozofii nauk (interuniversity)

Universidad de La Laguna

Integracja PD w strategii badawczej i strategii doktoranckiej uniwersytetów: Wszystkie uniwersytety włączają do swojego statutu i swoich planów strategicznych chęć promowania badań, zarówno podstawowych, jak i stosowanych, poprzez konkretne programy badawcze. Dlatego też szkolenie badaczy i transfer wiedzy są podstawą ich nauczania i środków do rozwoju naukowego, technicznego i kulturalnego społeczeństwa. Wszystkie zachęcają do współpracy z innymi uniwersytetami oraz instytucjami naukowymi i kulturalnymi, a także do udziału w publicznych planach badawczych.

Tak więc, w dokumencie zatytułowanym "Strategia w dziedzinie badań i doktorantów", zatwierdzonym przez Radę Prezesów w dniu 29 lutego 2012 r. - zgodnie z Regionalną Strategią Badań Naukowych, Rozwoju Technologicznego i Innowacji (ERIDI) 2007 # 2013- podkreśla, że ​​podstawową misją Uniwersytetu w Salamance jest promocja i koordynacja badań. Dlatego też szkolenie badaczy i transfer wiedzy są podstawą ich nauczania i środków do rozwoju naukowego, technicznego i kulturalnego społeczeństwa.

Universitat de València w Planie Strategicznym na lata 2012-2015, zatwierdzonym przez Radę Prezesów 30 lipca 2012 r., Ma na celu uchwycenie i rozwój talentów oraz zwiększenie wydajności badań i zasobów badawczych. Uniwersytet Santiago de Compostela w swoim Planie Strategicznym zobowiązuje się do "Zorganizowania specjalistycznej i konkurencyjnej oferty studiów podyplomowych dotyczących środowiska uniwersyteckiego, krajowego i międzynarodowego, zwiększającego prestiż społeczny studiów magisterskich".

Doktorat z logiki i filozofii nauki jest programem międzyuniwersyteckim Uniwersytetu w Salamance i uniwersytetów w A Coruña, La Laguna, Granada, Santiago de Compostela, Valladolid i Instytutu Filozofii Wyższej Rady Badań Naukowych (CSIC) ,

Jedną z jego wielkich zalet jest zespół ponad 50 naukowców wysokiego szczebla, którzy integrują go, bardzo wybitny, a także bardzo zaangażowany w ten ekscytujący projekt międzyuczelniany.

Jego głównym celem jest kształcenie wysoko wykwalifikowanych badaczy w zakresie logiki i argumentacji, filozofii nauki, filozofii języka i społecznych badań nad nauką i technologią, zdolnych do reagowania na rosnące wymagania społeczne w tej dziedzinie. Oznacza to szkolenie lekarzy z różnych dziedzin logiki i filozofii nauki oraz społecznych studiów nad nauką i technologią, które są w stanie odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie społeczne na informacje dotyczące systemów naukowo-technicznych, ich zarządzania i jego wpływ w różnych sferach społecznych, gospodarczych i politycznych. Program obejmuje również analizę relacji między językiem i światem, modele poznawcze i ich zastosowania do sztucznej inteligencji, a także problemy związane z komunikacją, aktami mowy i pragmatyką, znaczeniem, intencjonalnością i teorie reprezentacji umysłu, technologie informacyjne, sztuczna inteligencja, sieć semantyczna, obliczalność itd.

Integracja PD w sieci lub w szkole doktoranckiej:

Na różnych uczelniach uczestniczących w programie istnieją już doktoraty lub na etapie tworzenia, w którym program doktorancki zostanie zintegrowany. Na przykład oficjalny program doktoratu z dziedziny logiki i filozofii nauki w USAL zostanie włączony do Szkoły Doktoranckiej "Studii Salamantini", utworzonej 30 listopada 2011 r. Przez Radę Prezesów Uniwersytetu w Salamance. W dokumencie tym doktorat "Studii Salamantini" definiuje się jako jednostkę utworzoną przez Uniwersytet w Salamance w celu organizowania i koordynowania działań wszystkich programów doktoranckich prowadzących do nabycia umiejętności i umiejętności niezbędnych do uzyskania tytułu Doktor Uniwersytetu w Salamance.

Wcześniejsze doświadczenia uniwersytetów z PD o podobnych cechach i to, czy wniosek pochodzi z przekształcenia doktora z Nagrodą Jakości, czy też ma wzmiankę o doskonałości:

Przyczyna, która wspiera oczekiwania PD, odnosi się do sytuacji w obszarze wiedzy logiki i filozofii nauki, z której zaproponowano doktorat: tradycji uznanej doskonałości w hiszpańskim środowisku uniwersyteckim, z wyraźnymi refleksjami międzynarodowymi.

a) Uczelnie, które proponują DP, gromadzą jako całość integralność obszarów tematycznych, które stanowią obszar Logiki i Filozofii Nauki, wraz z ich zasadniczymi i szczególnymi perspektywami.

b) Intermedialne i metodycznie usystematyzowane traktowanie osi tego zestawu jest niezbędne do podstawowego szkolenia. I to zadanie musi uznawać na proponowanych uniwersytetach obowiązkowe odniesienie do wyspecjalizowanej formacji o charakterze teoretycznym i praktycznym. Z tej perspektywy proponowana baza potencjalnych doktorantów znacznie przewyższa wymagania generowane w ramach jednego uniwersytetu (absolwenci w dziedzinie wiedzy o sztuce i humanistyce oraz inni absolwenci studiów licencjackich z innych uniwersytetów, absolwenci przeprowadził albo jednego z mistrzów, który pozwala na bezpośredni dostęp do niego, albo innego mistrza, który zapewnia odpowiednie przeszkolenie).

Proponowane PD obejmuje naturalną transformację wcześniej wdrożonych badań, a mianowicie doktorat z logiki i filozofii nauki, oficjalny program, który został zatwierdzony zarówno przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, jak i przez różne społeczności autonomiczne z udział w uniwersytetach w Salamance, Valladolid, Santiago de Compostela, A Coruña, La Laguna i Autónoma de Madrid oraz w Instytucie Filozofii CSIC. Program ten podlegał dekretowi królewskiemu RD1393 / 2007 z 29 października i został zweryfikowany, zgodnie z uchwałą z 8 października 2009 r., Sekretariatu Generalnego Rady ds. Koordynacji Uniwersytetu w Ministerstwie Edukacji. Podobnie, doktorat został wyróżniony Nagrodą Jakości (2008-09 do 2011-12).

Oprócz tego programu, włączono również Program Studiów Społecznych w zakresie nauki i technologii dołączony do Uniwersyteckiego Instytutu Nauk i Technologii przy Uniwersyteckim Instytucie Nauki i Technologii USAL.

Wygoda realizacji:

a) Profesjonalna praktyka absolwentów i mistrzów w ogóle będzie coraz bardziej potrzebować ekspertów, badaczy i specjalistów, którzy poświęcili czas i pracę metodycznie zorganizowaną, aby studiować i pogłębiać aspekty i problemy związane z filozoficznym zaangażowaniem w obszarach, o których mowa. , Ostatecznie ten rodzaj metodycznej pracy i refleksji dostarcza narzędzi do zrozumienia sytuacji, która tworzy ramy i kształtuje różne dziedziny zawodowe w naszym złożonym, pluralistycznym i labiryntowym społeczeństwie.

b) Program umożliwi szkolenie lekarzy z różnych dziedzin z dziedziny logiki i filozofii nauki. Wygoda posiadania lekarzy przeszkolonych w tych kwestiach polega na tym, że szkolenie to przyczynia się do rozwoju dobrze wyszkolonego społeczeństwa, które będzie miało wysoko wykwalifikowanych specjalistów do formułowania, analizowania, rozumowania i rozwiązywania złożonych problemów w wyrafinowany sposób.

Ponadto specjaliści ci będą mieli wysokie kwalifikacje, aby:

  • Rozwiązywanie konfliktów poprzez racjonalną dyskusję, pośrednictwo i krytykę kulturową.
  • Odpowiadaj na rosnące zapotrzebowanie społeczne na informacje o funkcjonowaniu i strukturze systemów naukowo-technicznych, ich zarządzaniu i ich wpływie w różnych sferach społecznych, gospodarczych i politycznych.
  • Analiza zależności między językiem a światem, modele poznawcze i ich zastosowania do sztucznej inteligencji, a także problemy związane z komunikacją, aktami mowy i pragmatyką, znaczenie, intencjonalność i teorie reprezentacji umysłowej ,
  • Zarządzanie różnymi technologiami informatycznymi i ich formalnymi problemami rozwoju: sztuczna inteligencja, sieć semantyczna, obliczalność itp. Podobnie, jeśli chodzi o rozwój klasycznej i nieklasycznej logiki, jej historii i filozofii.

c) Program doktorancki odpowiada również na potrzeby różnych uniwersytetów, aby uzupełnić swoją ofertę, oferując studentów, którzy ukończyli studia magisterskie, doktoranckie prowadzące do uzyskania stopnia doktora. Ponadto, interdyscyplinarny charakter programu gwarantuje, że oferta zostanie złożona w ramach programu o odpowiedniej masie krytycznej i podmiocie.

Studenci z pełnym i niepełnym zaangażowaniem:

Wyłączne poświęcenie jest zwykle przewidziane dla studentów tego programu doktoranckiego. Biorąc jednak pod uwagę rodzaj studentów, którzy mogą się zapisać, możliwość pozostawienia studentów, którzy zdecydują się poświęcić część etatu, pozostaje otwarta. Dlatego na podstawie doświadczeń z poprzednich programów doktoranckich (studentów, którzy pracują jako nauczyciele szkół średnich lub w innych zawodach) przewiduje się rezerwację 6 miejsc dla studentów zaocznych.

kompetencje

podstawowy

  • CB11 - systematyczne zrozumienie kierunku studiów oraz opanowaniem umiejętności i metod badawczych związanych z daną dziedziną.
  • CB12 - Możliwość wyobrazić, projektowania lub tworzyć, wdrażać i przyjąć znaczną proces badań i tworzenia.
  • CB13 - Możliwość przyczynić się do poszerzenia granic wiedzy poprzez oryginalnych badań.
  • CB14 - Możliwość przeprowadzenia krytycznej analizy i oceny oraz syntezy nowych i złożonych idei.
  • CB15 - Umiejętność komunikowania się z akademickiej i naukowej społeczności i społeczeństwa w ogóle o swoich dziedzinach wiedzy drogami i języków powszechnie używanych w międzynarodowej społeczności naukowej.
  • CB16 - Możliwość promowania ciągu kontekstach akademickich i zawodowych, naukowej, technologicznej, kulturowej, artystycznej lub awansu społecznego w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Umiejętności i kompetencje osobiste

  • CA01 - Poruszanie nasze konteksty, w których jest mało konkretnych informacji.
  • CA02 - Znajdź klucz pytania, na które należy odpowiedzieć w celu rozwiązania złożonego problemu.
  • CA03 - Aby zaprojektować, tworzyć, rozwijać i wprowadzać nowe i innowacyjne projekty w zakresie swojej specjalizacji.
  • CA04 - Praca w sprzęt i autonomicznie lub w międzynarodowym multidyscyplinarnym kontekście.
  • CA05 - integrować wiedzę, uchwyt złożoność i formułować sądy o ograniczonej informacji.
  • CA06 - Krytyka i obrona rozwiązań intelektualnych.

inne umiejętności

  • CM1 - Umiejętność zdobycia zaawansowanej wiedzy z zakresu argumentacji i logiki, filozofii języka, filozofii nauki i technologii.
  • CM2 - Zdolność do zaprojektowania projektu badawczego, za pomocą którego można analizować i krytycznie oceniać poprzednie wkłady i w których mogą stosować swoją wiedzę i metodologię pracy.
  • CM3 - Zdolność do syntezy nowych i złożonych pomysłów, które dają głębszą wiedzę o kontekście badawczym, w którym pracują.
  • CM4- Umiejętność przygotowania materiałów na temat własnych badań i rozpowszechniania wyników.

działania szkoleniowe

  • Seminaria badawcze
  • Spotkania z wystawami wyników badań
  • Szkolenia metodyczne, specjalistyczne lub praktyczne
  • Pomoc na konferencjach krajowych i międzynarodowych
  • Publikacje naukowe
  • Pobyty w innych ośrodkach badawczych

obszary badawcze

  • Wiersz 1: Argumentacja i logika
  • Linia 2: Filozofia języka i umysłu
  • Linia 3: Filozofia nauki
  • Wiersz 4: Społeczne studia nad nauką i technologią

kryteria przyjęć

Wybór i wstęp. Kryteria wyceny i jednostka odpowiedzialna:

Komitet Naukowy PD, za pośrednictwem oddelegowanej podkomisji, podejmie decyzję w sprawie dopuszczenia każdego z wniosków, może, jeśli uzna to za stosowne, złożyć rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem, którego ogólna ocena wyniesie maksymalnie 30% całkowitej oceny. Rezolucja zostanie przekazana zainteresowanym stronom, że od tego momentu iw terminach ustalonych przez każdą uczelnię może sformalizować zapis w PD.

Kryteria oceny wniosków będą następujące:

a) Adekwatność domniemanego stopnia wpisu i średniej z wykształcenia akademickiego w tytule (stopniu) lub tytule magistra. Rozumie się, że studenci, którzy pochodzą z Master in Logic and Philosophy of Science lub od Master in Social Studies of Science and Technology, lub ci, którzy pochodzący z innych badań na równoważnym poziomie, wzięli kursy, które ułatwiają asymilacja wiedzy i umiejętności oferowanych z PD: do 40 punktów

b) Doświadczenie zawodowe (opracowane na uniwersytecie lub poza nim, w publicznych lub prywatnych ośrodkach związanych z edukacją, badaniami lub zarządzaniem): do 20 punktów

c) osiągnięcia w nauce, obecność na konferencjach, pobyty na innych uniwersytetach itp.: do 20 punktów

d) Udokumentowana domena języka angielskiego lub innych języków obcych: do 20 punktów

Usługi wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:

Ogólnie uniwersytety włączone do tego doktoratu mają usługi wsparcia dla studentów. Mają także programy integracji osób niepełnosprawnych i różnych służb, w których osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności doradza się i opiekuje się nimi.

Programy

  • Winogrono
  • USAL
  • USC
  • UdC
  • Uniwersytet Walencji
  • ULL

W razie potrzeby, każdemu uczniowi zostaną dostosowane zindywidualizowane adaptacje programowe.

Studenci z dedykacją na część etatu:

Reżim poświęcenia studentów na to PD będzie korzystnie na pełnym etacie. Jednak niektóre z oferowanych miejsc mogą być zajmowane przez studentów, którzy są uznawani za niepełnoetatowych.

Studenci, którzy chcą studiować to PD w niepełnym wymiarze godzin, muszą złożyć wniosek do Komitetu Akademickiego Programu, gdy składają wniosek o dopuszczenie do niego lub, po przyjęciu, gdy obecna jest którakolwiek z okoliczności w nich zawartych. poniżej i umożliwiają uznanie za studentów w niepełnym wymiarze godzin.

Między innymi poniższe kryteria będą kryteriami przyjmowania studentów studiów niestacjonarnych w tym PD:

  1. Pracuj i dokumentuj akredytację stosunku pracy.
  2. Wpływ na stopień niepełnosprawności fizycznej, sensorycznej lub psychicznej, który determinuje potrzebę kontynuowania studiów doktoranckich w niepełnym wymiarze godzin. W takim przypadku student musi udokumentować uznany stopień niepełnosprawności.
  3. Przeprowadzenie innego specjalistycznego szkolenia na tym samym lub innym uniwersytecie, z poświęceniem w niepełnym wymiarze godzin i udowodnienie, że został przyjęty lub zapisany na takie studia jako student w niepełnym wymiarze godzin.
  4. Należy uważać się za głównego opiekuna osób niesamodzielnych i udowodnić to poprzez przedłożenie dokumentacji pomocniczej i certyfikatu wydanego przez właściwy organ w celu rozpoznania sytuacji zależności.
  5. Mają dzieci poniżej 3 lat pod ich opieką.
  6. Bądź sportowcem wyczynowym.
  7. Wykonywanie zadań reprezentacji studentów.
  8. Inne należycie uzasadnione (na przykład bycie ofiarą przemocy ze względu na płeć, terroryzmu itp.).

Uznanie tego warunku musi być corocznie ratyfikowane i będzie miało wpływ do czasu zakończenia studiów doktoranckich z przedstawieniem i obroną pracy doktorskiej. Niezależnie od powyższego, podczas opracowywania PD można zażądać zmian w trybie poświęcania tych badań, pod warunkiem że zachodzą następujące okoliczności:

  • Doktoranci w niepełnym wymiarze godzin, którzy podczas PD tracą okoliczności, na które zostali przyjęci i uznani za takich, automatycznie staną się studentami PD z pełnym poświęceniem. Od tego momentu będą mieli trzy lata do złożenia wniosku o złożenie rozprawy doktorskiej, pod warunkiem, że nie zdali więcej niż dwa lata pod warunkiem studiów niestacjonarnych.
  • Doktoranci, którzy rozpoczęli studia doktoranckie w pełnym wymiarze godzin, są zobowiązani do złożenia podania o pracę w niepełnym wymiarze czasu i spełniają którekolwiek z powyższych wymagań, będą dostępne od momentu przyznania wspomnianego warunku do czasu przedstawienia wniosek o wydanie rozprawy doktorskiej o maksymalnym czasie, który z upływem czasu nie przekracza 5 lat.
Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język hiszpański
  • Język angielski


Ostatnia aktualizacja June 19, 2018
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Wrześ. 2019
Duration
Czas trwania
W niepełnym wymiarze czasu
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Data rozpoczęcia : Wrześ. 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Wrześ. 2019
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą