Doktorat z komunikacji, języków i informacji

Informacje ogólne

Opis programu

Doktorat z komunikacji, języków i informacji oferowany przez Pontificia Universidad Javeriana jest zaawansowaną platformą badawczą o charakterze interdyscyplinarnym, znajdującym się u zbiegu komunikatów, języków i informacji.

Trzy obszary pracy zasilają program: komunikacja, języki i międzykulturowość; Informacje, technologia i społeczeństwo oraz badania społeczno-historyczne mediów, komunikacji i języków.

Zajmuje się problemami o dużej złożoności i znaczeniu społecznym, leżącymi u podstaw społeczeństwa, w którym pośredniczy technologia i głębokie przenikanie komunikacji, języków i informacji z różnorodnością kulturową, z perspektywy krytycznej i historycznej. Oferuje solidne i zróżnicowane szkolenie w zakresie współczesnych metodologii badawczych w naukach społecznych. Kontempluje modalność pracy doktorskiej w zakresie tworzenia badań.

Informacje ogólne

  • Uzyskany stopień naukowy: lekarz w dziedzinie komunikacji, języków i informacji.
  • Modalność: osobiście.
  • SNIES: 107417
  • Szacowany czas trwania: Osiem (8) semestrów.
  • Kwalifikowana rozdzielczość rejestru: 013615 z 15 sierpnia 2018 r., Ważna do 15 sierpnia 2025 r
  • Opłata rejestracyjna: 14 690 000 USD / Semestr *
  • Rodzaj szkolenia: Podyplomowe
  • Miejsce, w którym jest oferowana: Bogotá DC

* Wartość rejestracyjna odpowiada kosztowi w okresie ustalonym na rok 2019.

program

Doktorat z komunikacji, języków i informacji ma na celu promowanie i wzmacnianie ducha badań i ducha jego studentów, wspieranie ich aktywnej autonomii i wolności akademickiej. Jest to ściśle związane z szeroko zakrojonym procesem elastyczności programów nauczania, a także szczególnie solidnym i zróżnicowanym szkoleniem metodologicznym, przydatnym dla naukowców, którzy chcą budować innowacyjną wiedzę, która integruje rozwój i możliwości cyfrowej humanistyki z krytycznych, usytuowanych i refleksyjnych perspektyw.

W ten sposób doktoranci będą mieli możliwość wzięcia udziału w zaawansowanych kursach metod badawczych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem nowych metod opartych na możliwościach obliczeniowych, które umożliwiają analizę dużych ilości informacji, złożonych sieci, produkcji typ multimodalny, język ludzki (przetwarzanie języków naturalnych) i reprezentowanie informacji i wiedzy w nowatorski sposób.

Aby zrealizować to szkolenie, struktura programu nauczania składa się z dwóch następujących po sobie cykli akademickich i trzech komponentów: badań, podstaw i metodologii, wokół osi, która przede wszystkim uprzywilejowuje szkolenia badawcze. Program nauczania jest ustalany w 18-tygodniowych okresach akademickich na łączną liczbę 94 punktów akademickich.

Cykl I

Obejmuje pierwsze dwa lata studiów (cztery semestry). Opracowywane są w tym komponenty dochodzenia, podstawy i metodologii, a kulminacją jest badanie kandydatury w drugim roku, wymaganie, które będzie musiało zostać zatwierdzone, aby przejście do następnego cyklu.

Cykl II

Obejmuje ostatnie dwa lata studiów (cztery semestry) i skupia się głównie na rozwoju projektu badawczego. W nim również przeprowadzany jest pobyt badawczy. Kulminuje obrona pracy doktorskiej.

Program jest opracowywany w ciągu czterech (4) lat, z możliwością przedłużenia maksymalnie o jeden rok, przy uwzględnieniu Akademickiego Komitetu Doktoratu, który jest również nauczany w trybie pełnoetatowym, oraz w ciągu dnia od poniedziałku do piątku.

wnioskodawca profilu

Program doktorancki w zakresie komunikacji, języków i informacji skierowany jest do absolwentów studiów magisterskich w dziedzinie komunikacji, studiów językowych, informacji, nauk społecznych i humanistycznych, sztuk pięknych, projektowania i programów zorientowanych na systemy komunikacyjne, informacyjne i informacyjne.

Biorąc pod uwagę interdyscyplinarny i transdyscyplinarny charakter doktoratu, rozważane będzie również przyjęcie kandydatów z innych dyscyplin, których projekty badają problemy badawcze pojawiające się w obszarach pracy programu.

profil absolwenta

Nasi absolwenci to naukowcy wysokiego szczebla, którzy zajmują się problemami związanymi z opanowaniem studiów nad komunikacją, językami i informacjami z podejścia, które dąży do integracji dyscyplin i metodologii w celu wyjaśnienia, kompleksowego zrozumienia i wkładu w rozwiązanie problematycznych i istotnych zjawisk komunikacyjnych rzeczywistości lokalnej, krajowej i międzynarodowej.

Lekarze komunikacji, języków i informacji mają praktyczne, badawcze i teoretyczne możliwości zarządzania informacją, analizą i syntezą z różnych źródeł, w oparciu o rygor naukowy, autonomię intelektualną i etykę. Są to profesjonaliści z umiejętnościami pośredniczącymi między wiedzą, wiedzą, praktykami i zainteresowaniami aktorów zróżnicowanego kontekstu społecznego Ameryki Łacińskiej, z krytycznej perspektywy międzykulturowej. Ich szkolenie pozwala im uczestniczyć, pracować i prowadzić interdyscyplinarne grupy badawcze z kryteriami rygoru metodologicznego, przejrzystości i chęci dialogu z wiedzą, zakładając społeczne, polityczne, etyczne i instytucjonalne implikacje ich badań. Podobnie, mają kompetencje do odczytywania rzeczywistości poprzez ujmowanie jej poprzez wysiłki zmierzające do zrozumienia jej w różnych wymiarach konstytutywnych (między innymi ludzkich, epistemicznych, historycznych i kulturowych) oraz formułowania z niej nowych pytań badawczych.

Absolwenci doktoratu z komunikacji, języków i informacji mogą występować jako:

  • Badacze procesów komunikacyjnych w interdyscyplinarnych zespołach podmiotów rządowych i pozarządowych.
  • Naukowcy z uczelni wyższych, zajmujący się badaniem złożonych problemów w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych oraz w innych pokrewnych dziedzinach, które przyczyniają się, od podejścia interdyscyplinarnego, do rozwiązywania problemów komunikacyjnych, języków i informacji.
  • Konsultanci i doradcy do opracowywania projektów związanych z problemami związanymi z komunikacją, językami i informacjami zarówno w kraju, jak i za granicą.
  • Konsultanci i doradcy w procesach formułowania polityk publicznych w obszarach kompetencji komunikacyjnych, językowych i informacyjnych.
  • Mediatorzy kulturowi, którzy budują mosty między różnymi podmiotami i przyczyniają się do dobrobytu ich narodów i społeczeństwa w ogóle.

Dlaczego oni wybierają nas?

Doktorat z komunikacji, języków i informacji ma na celu tworzenie innowacyjnej i społecznej wiedzy poprzez edukację doskonałości. W tym celu szkoli naukowców w zakresie rozwijania i wykorzystywania wiedzy naukowej z perspektywy refleksyjnej, krytycznej i etycznej, do diagnozy, głębokiego opisu, teoretyzowania, wyjaśniania i możliwego rozwiązania problemów społecznych, politycznych i kulturowych w kontekście kolumbijskim i Ameryka Łacińska, gdzie komunikacja, języki i informacje zajmują centralne miejsce. W ten sposób Doktorat zgłębia dogłębnie najbardziej aktualne debaty i problemy związane z trzema obszarami badań, tworząc wiedzę, łącząc studentów i profesorów z potwierdzonym doświadczeniem w badaniach i promując projekty pracy, które wykraczają poza podejścia, konwencjonalne metodologie:

Komunikacja, języki i międzykulturowość: bada złożoność procesów komunikacyjnych w środowiskach różnorodności i głębokich różnic kulturowych z wymiarów przekrojowych, takich jak mediacje społeczne, pamięć, różnorodne narracje i reprezentacje mediów, wielość codziennych praktyk produkcyjnych, obieg i negocjowanie znaczenia, języków, ontologii, kultur, wiedzy eksperckiej i wernakularnej, podmiotów zbiorowych i polityki komunikacji publicznej.

Informacja, technologia i społeczeństwo: uważa, że centralne badanie technologii dla analizy mediów, komunikacji i ogólnie współczesnego społeczeństwa i koncentruje się, między innymi, na dynamice i problemach organizacji społecznej i komunikacji obliczeniowej, propitiate na różnych poziomach (politycznym, ekonomicznym i społeczno-kulturowym).

Badania społeczno-historyczne mediów i komunikacji oraz języków: bada procesy komunikacyjne, języki i technologie informacyjne z perspektywy historyczno-krytycznej i promuje tak zwaną „archeologię medialną”, płodną dziedzinę badań, która problematyzuje teleologiczne opowieści o technologii i koncepcji nowości związanej z tą ostatnią, czerpiące z genezy technologii medialnych, trwałości starego w nowym i wielu artykulacji między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością, które są tak bardzo splecione poziom wsparcia materialnego, jak również języków i wrażliwości, które mobilizują.

Nasze różnice

  • Solidne i różnorodne szkolenie metodyczne
    Poprzez zaawansowane kursy metod badawczych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem nowych metod, opartych na możliwościach obliczeniowych, które umożliwiają analizę dużych ilości informacji, złożonych sieci, produkcji multimodalnych, języka ludzkiego (przetwarzanie języków naturalnych) i reprezentować informacje i wiedzę w nowatorski sposób.
  • Stały i pogłębiony dialog z innymi szkołami i tradycjami komunikacji, nauki języków, informatyki i szerzej nauk społecznych z globalnego południa, a także trendy zagnieżdżone w Ameryce Północnej i Europie.
  • Poprzez zainteresowanie różnorodnością, międzykulturowością, transmedią, przetwarzaniem oprogramowania i informacji oraz jego potencjałem do opracowania modeli i symulacji, Doktorat proponuje, aby prace te mogły wykraczać poza tradycyjny tekst pisany i być otwarte na badania. stworzenie.
  • Kontrast perspektyw i badań porównawczych i współpracy umacnia obszary, w których doktorat jest zaangażowany i które są powiązane z elastyczną strukturą szkoleniową, w której interesuje się kształceniem studentów.
  • Stały i pogłębiony dialog z innymi szkołami i tradycjami komunikacji , nauki języków, informatyki i szerzej nauk społecznych z globalnego południa, a także trendy zagnieżdżone w Ameryce Północnej i Europie.
  • Podążając śladami solidnej i rozległej tradycji latynoamerykańskiej w dziedzinie komunikacji, doktorat bada codzienne praktyki, dyskursy, języki i interakcje poza mediami, rozumie je i bada jako manifestację i element składowy szerszych procesów społecznych i kompleksy, przyjmując także interdyscyplinarne podejścia z pluralizmem teoretycznym i metodologicznym .

Rekrutacja

Proces przyjmowania na Uniwersytet opiera się na trzech grupach kryteriów: postawa, umiejętności i / lub wiedza. Z których każdy z kandydatów będzie oceniany poprzez działania ustanowione przez program, takie jak: wywiad, konkretne testy, między innymi (zależy od każdego programu). Wnioskodawca inicjuje proces rejestracji do programu za pomocą formularza rejestracyjnego

W poniższej tabeli zobaczysz określoną wartość dla każdej grupy kryteriów i jej konkretnych działań:

112508_Admision06.png

* W czynności, o której mowa w egzaminie, możesz wybrać jeden z powiązanych egzaminów.

Każda z grup kryteriów: Postawa, Umiejętność i Wiedza będzie miała określone działania do oceny, a te działania z kolei będą miały określoną wartość. Pamiętaj, że działanie może się powtarzać w różnych kryteriach, ale nie oznacza to, że powinieneś je powtarzać dla każdego z nich. W kryterium Wiedzy możesz znaleźć kilka egzaminów, z których możesz wybrać do procesu rekrutacji.

Ostatnia aktualizacja Mar 2020

Stypendium Keystone

Dowiedz się, jakie możliwości daje Ci nasze stypendium

Informacje o uczelni

Founded by the Society of Jesus in 1623, it is a Catholic university, recognized by the Colombian government, which aims to serve the human community, especially Colombia, seeking to establish a more ... Czytaj więcej

Founded by the Society of Jesus in 1623, it is a Catholic university, recognized by the Colombian government, which aims to serve the human community, especially Colombia, seeking to establish a more civilized, more educated and juster society, inspired by Gospel values. Pokaż mniej
Bogota , Bogota + 1 Więcej Mniej