Doktorat z komunikacji i praktyk konsumenckich

Informacje ogólne

Opis programu

Program dla absolwentów Stricto Sensu w dziedzinie komunikacji i praktyk konsumenckich w ESPM (PPGCOM ESPM) rozpoczął się w 2006 r. Z tytułem magistra, a studia doktoranckie zostały zatwierdzone w 2012 r. Jego celem jest kształcenie profesorów i badaczy wysokiego szczebla. , posiadający kompetencje w zakresie działań krajowych i międzynarodowych, zdolny do prowadzenia i kierowania działalnością badawczą, poradniczą i dydaktyczną w dziedzinie komunikacji i konsumpcji. Jego wykładowcy i studenci docenili produkcję intelektualną, a program otrzymał 5 przez CAPES.

138753_pexels-photo-95425.jpeg

Linie badawcze

Konteksty komunikacyjne, konsumpcyjne i recepcyjne

Badanie zabytków historycznych i współczesnych procesów recepcyjnych, a także nowych praktyk i profili odbiorców / użytkowników. Koncentrując się na wielkich kontekstach ekonomicznych, technologicznych i społeczno-kulturowych, w których konfigurowane są relacje między komunikacją a konsumpcją, badamy konteksty i praktyki odbioru, które stanowią i są konstytuowane przez zjawiska dziennikarskiej, korporacyjnej, reklamowej, audiowizualnej i innych form wyrazu medialnego.

Logika komunikacji, konsumpcji i produkcji

Badanie logiki i systemów produkcyjnych, które są widoczne w procesach, formatach i obiektach komunikacyjnych. Traktując komunikację i konsumpcję jako zjawiska społeczno-kulturowe, badamy dynamikę i strategie rynkowe, innowacje technologiczne i produkcję dyskursywną w językach audiowizualnych, dziennikarskich, organizacyjnych, publicznych, reklamowych i innych w obiegu.

Czego się nauczysz

Kurs obejmuje 750 godzin i obejmuje następujące przedmioty:

Kursy obowiązkowe

  • Seminarium badawcze II
  • Komunikacja i nauka języka
  • Historia interfejsów komunikacyjnych i interfejsów konsumpcyjnych II

Przedmioty opcjonalne

  • Współczesne tematy w kontekstach komunikacji, konsumpcji i recepcji (I, II, III i IV)
  • Kulturoznawstwo, procesy recepcji i konsumpcji
  • Estetyka, konsumpcja mediów i dynamika społeczno-kulturowa
  • Współczesne tematy w logice komunikacji, konsumpcji i produkcji (I, II, III i IV)
  • System kapitałowy, rynkowy i produkcyjny
  • Etyka, dyskurs komunikacyjny i strategie korporacyjne

Kredyty wymagane w dyscyplinach: 24 punkty (12 obowiązkowe i 12 opcjonalne) = Godziny kredytowe: 360

Kredyty w zaplanowanych działaniach: 14 kredytów = Godziny kredytowe: 210

Punkty za nadzór nad pracą dyplomową (ostatnie 3 semestry kursu): 12 punktów = Godziny zaliczenia: 180

Razem: 50 (Godziny kredytowe: 750)

Proces selektywny

Zaproponowanych zostanie 10 (dziesięć) wakatów doktoranckich, które mogą być obsadzone lub nie, zgodnie z kryteriami wyboru i klasyfikacji. Proces selekcji składa się z następujących etapów, kwalifikacji i eliminacji:

  • Ocena dokumentacji
  • Egzaminy z języków obcych
  • Test pisemny
  • Test ustny i ocena projektu badawczego

Torebki

Znać rodzaje stypendiów przyjmowanych na kursie:

Agencje promocyjne

CAPES i FAPESP

PROSUP Integral

Zwolnienie z opłaty miesięcznej po okresie wdrożenia i otrzymania wsparcia.

Cena PROSUP

Pomoc na pokrycie czesnego (czesne).

FAPESP

Opłata nie jest zwalniana w zależności od akceptacji indywidualnego wniosku o stypendium, za zgodą doradcy.

Stypendium instytucjonalne

Oferowane przez ESPM

Stypendia oferowane przez samą uczelnię na współpracę z programem i dziekanem ds. Badań naukowych i studiów podyplomowych Stricto Sensu, czasami ustalane przez koordynatora. Obejmują całkowite lub częściowe zwolnienie z czesnego.

CAPES i stypendia instytucjonalne zostaną wprowadzone w marcu. W związku z tym student, któremu zostanie przyznane stypendium, musi być świadomy opłaty wpisowej i opłaty miesięcznej za miesiąc luty. Wznowienie stypendium będzie uzależnione od uzyskanych wyników i wymagań stawianych przez stypendystę w semestrze i na rocznej ocenie studenta.

Więcej informacji tutaj.

W sprawie dat rozpoczęcia i okresów rejestracji prosimy o kontakt.

Ostatnia aktualizacja Sie 2020

Informacje o uczelni

Com mais de 65 anos de história, a ESPM é referência brasileira em comunicação, marketing e gestão no ensino superior, com DNA de inovação e tecnologia presente em todos os processos de aprendizagem, ... Czytaj więcej

Com mais de 65 anos de história, a ESPM é referência brasileira em comunicação, marketing e gestão no ensino superior, com DNA de inovação e tecnologia presente em todos os processos de aprendizagem, formando profissionais preparados para o futuro. Pokaż mniej
San Paulo , San Paulo , San Paulo , Rio de Janeiro , Rio de Janeiro , Porto Alegre , Florianópolis + 6 Więcej Mniej