Doktorat z filozofii (międzyuniwersytecki)

Universidad de La Laguna

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Doktorat z filozofii (międzyuniwersytecki)

Universidad de La Laguna

Sześć hiszpańskich uniwersytetów (Uniwersytet w Alicante, Uniwersytet w Almerii, Uniwersytet w Castilla-La Mancha, Universidad de La Laguna , Uniwersytet w Saragossie, Uniwersytet w Murcji) realizuje strategiczny sojusz w celu zaprojektowania programu doktoranckiej współpracy służyć do dodawania profesorów i badaczy wokół zespołów badawczych i projektów o większym wpływie i doskonałości.

Studia doktoranckie z dziedziny filozofii mają długą tradycję na Universidad de La Laguna . W rzeczywistości obecny program: "Filozofia, kultura i społeczeństwo", zintegrowany w ramach oficjalnego programu podyplomowego o tej samej nazwie i który zdobył wyróżnienie hiszpańskiego Ministerstwa Edukacji (rezolucja z 6 października 2011 r.) , Reference MEE2011-0739, BOE z 20 października 2011 r.) Na kursach 2011/12; 2012/2013 i 2013/2014, ma bezpośrednie przygotowanie do programu Doktoratu "Epistemologia i filozofia praktyczna", obowiązującego w okresie dwuletnim 1999-2001, 2000-2002, 2001-2003 i 2002-2005 oraz w programie doktoranckim " Filozofia Teoria i Praxis w obecnym świecie "nauczane od 2004 roku.

Uzasadnienie tytuł

Uniwersytet, jako nauczyciel naukowy i instrument rozwoju krajowego, regionalnego i lokalnego, odgrywa podstawową rolę w społeczeństwie wiedzy. Ale Społeczeństwo Wiedzy jest możliwe, jeśli uda mu się spełnić trzy podstawowe wymagania: wytwarzanie wiedzy, głównie poprzez badania naukowe, upowszechnianie i upowszechnianie tej wiedzy poprzez nauczanie, spotkania naukowe, publikacje itp .; i po trzecie, jej transmisja i eksploatacja poprzez innowacje technologiczne.

Podstawowa częstość w pierwszej misji Uniwersytetu ma programy doktoranckie. Zgodnie ze strukturą Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego programy doktoranckie stanowią trzeci i ostatni cykl w trajektorii naukowej studenta uniwersyteckiego, a także pierwszy krok w karierze badacza.

Od czasu IV Konferencji Procesu Bolońskiego, która odbyła się w Bergen w 2005 r., Podkreślono potrzebę wzmocnienia powiązań między szkolnictwem wyższym a badaniami, Europejskim Stowarzyszeniem Uniwersytetów (EUA), przeprowadził badanie, które przedstawia podstawowe zasady opracowywania programów doktoranckich. Raport: programy doktoranckie na europejskich uniwersytetach: osiągnięcia i wyzwania (2007), gromadzą główne wnioski dotyczące zmian, które Europa powinna napotkać, jeśli chce zatrzymać lub przyciągnąć najbardziej utalentowanych młodych naukowców. Celem jest umieszczenie Uniwersytetu i trzeciego cyklu jako jednego z filarów nowej Europy Wiedzy, a także umożliwienie Unii Europejskiej konkurowania ze Stanami Zjednoczonymi w nowym społeczeństwie wiedzy.

W tym międzynarodowym kontekście strategia uniwersytecka 2015 (EU2015), zatwierdzona przez Radę Ministrów Hiszpanii w dniu 30 stycznia 2009 r., Po otrzymaniu informacji od Komisji Nauki i Innowacji Kongresu Deputowanych, a następnie Senatu, zamierza Uniwersytet Hiszpański w kontekście Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego i Badań, poprawiając jego globalną pozycję.

EU2015 proponuje przeprowadzenie szerokiej reformy strukturalnej, ze szczególnym uwzględnieniem racjonalizacji tytułów magisterskich i doktoratów, poprzez połączenie działań i strategicznych celów instytucji w celu "zwiększenia potencjału badawczego i wpływu w rozwoju, dobrobycie i konkurencyjności Hiszpanii ".

Aby wzmocnić potencjał badawczy i konkurencyjność międzynarodową, rząd hiszpański określił jako cele strategiczne ofertę wysokiej jakości programów doktoranckich. Hiszpania, podobnie jak Europa, musi zwiększyć liczbę naukowców, a studia doktoranckie są podstawą do osiągnięcia tego celu. Oznacza to organizowanie programów doktoranckich w bardziej uporządkowany sposób, integrując je ze szkołami doktoranckimi, jako konkretne niezależne jednostki, z dużym komponentem jakości w Programach.

Uniwersytet w Murcji, na posiedzeniu Rady rządowej z dnia 23 grudnia 2011 r., Zgodnie z dekretem królewskim 99/2011, z 28 stycznia, który reguluje oficjalne doktorskie doktryny, utworzył Międzynarodową Szkołę Doktorantów (EIDUM), z jasną strategią, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wewnętrznego reżimu: gwarantować przywództwo w swoich dziedzinach wiedzy i wystarczającą masę krytyczną profesorów i doktorantów. Aby to zrobić, podniósł kilka wymagań, które muszą spełniać programy doktoranckie, które chcą się do niego przyłączyć (RRI, art. 13):

  1. Że wszyscy profesorowie, którzy biorą udział w badaniu, mają udowodnione doświadczenie badawcze.
  2. Że profesorowie biorący udział biorą udział w publicznym lub prywatnym finansowaniu w swoich dziedzinach badań i wysokiej jakości produkcji naukowej. Że spośród profesorów każdego programu doktoranckiego jest co najmniej pięciu, którzy spełniają minimalne wymagania ustanowione, aby być koordynatorem programu doktoranckiego, jak ustanowiono w dekrecie królewskim 99/2011, z 28 stycznia.
  3. Że żaden profesor programu doktoranckiego przypisanego do szkoły nie może uczestniczyć w innych programach doktoranckich samej szkoły lub Uniwersytetu w Murcji.
  4. Ponadto zostanie oceniony:
    • Że w liniach badawczych programu uczestniczą krajowi i międzynarodowi wykładowcy o renomowanym prestiżu, co jest wspierane przez akredytowane badania.
    • Że jest to program międzyuniwersytecki, który reprezentuje odpowiednią masę krytyczną w ramach całego obszaru wiedzy.
    • Zrób z tego międzynarodowy program z udziałem prestiżowych uniwersytetów.

W szczególności czwarty przepis przejściowy RRI wprowadza następujące wymagania dotyczące początkowego przypisania do EIDUM:

  1. Udowodniono, że program posiada infrastrukturę i środki materialne niezbędne do prawidłowego rozwoju jej linii badawczych.
  2. Że program ma co najmniej 15 lekarzy.
  3. To 60% członków wydziałów każdego programu spełnia przynajmniej jeden z następujących wymagań:
    a) Mają dwie sześcioletnie kadencje.
    b) Aby uzyskać sześcioletni okres, od którego przyznania nie upłynęło więcej niż sześć lat.
    c) Kierował dwiema rozprawami doktorskimi w ciągu ostatnich pięciu lat
  4. Że co najmniej pięciu profesorów programu spełnia minimalne wymagania określone jako koordynator programu doktoranckiego ustanowionego dekretem królewskim 99/2011 z 28 stycznia.
  5. Każdy zespół badawczy musi mieć co najmniej projekt konkurencyjny (międzynarodowy, krajowy lub regionalny) w zakresie tematów linii badawczych programu. Finansowanie zawarte w jednym programie nie może być wykorzystane we wniosku żadnej innej. Aby finansowanie mogło zostać zaakceptowane jako część programu, główny lub odpowiedzialny badacz musi być profesorem wspomnianego programu lub personelu podmiotu, który w nim współpracuje.
  6. Że jest 25 naukowych wkładów od ostatnich pięciu lat personelu badawczego uczestniczącego w programie doktoranckim, zgodnie z kryteriami ustalonymi w przewodniku oceny ANECA dla weryfikacji oficjalnych studiów doktoranckich.
  7. Że pracownicy naukowi programu odnoszą się do co najmniej 10 rozpraw doktorskich, kierowanych w ciągu ostatnich pięciu lat, podzielonych pomiędzy zespoły badawcze programu, z pełnym odniesieniem do publikacji naukowej wywodzącej się z każdej z dziesięciu prac, ze wskazaniem danych na temat obiektywnego wpływu wyniki

Biorąc pod uwagę ten międzynarodowy, krajowy i instytucjonalny kontekst, sześć hiszpańskich uniwersytetów (Uniwersytet w Alicante, Uniwersytet Almerii, Uniwersytet w Castilla-La Mancha, Universidad de La Laguna , Uniwersytet w Saragossie, Uniwersytet w Murcji) uważa, że ​​konieczne jest przeprowadzenie przymierza strategiczne w celu zaprojektowania doktoranckiego programu współpracy międzyuniwersyteckiej, który jest w stanie zintegrować się z EIDUM i, w każdym razie, służy dodaniu profesorów i naukowców wokół zespołów badawczych i projektów o większym wpływie i doskonałości.

W szczególności nasz program doktorancki międzyuniwersytecki, zgodnie z wymaganiami EIDUM RRI,

  1. Konto we wszystkich liniach badawczych we współpracy z międzynarodowymi lekarzami. W szczególności bierze w nim udział 62 zagranicznych naukowców.
  2. Jest to odpowiednia masa krytyczna w hiszpańskiej filozofii. Ma 58 lekarzy (100% uczestników krajowych). Wśród nich 14 profesorów, 36 posiadaczy i 8 lekarzy kontraktowych profesorów (na stałe)
  3. Posiada infrastrukturę i środki materialne niezbędne do prawidłowego rozwoju jej linii badawczych.
  4. 62,06% kadry nauczycielskiej (36 badaczy) Programu akredytuje 2 lub więcej semestrów sześcioletnich. Obecnie jest akredytowanych 108 seksen. Sześcioletnia średnia całkowitej liczby naukowców uczestniczących w Programie wynosi 1,86.
  5. 20 profesorów (34,48%) wyreżyserowało 2 lub więcej prac i akredytowało 2 lub więcej semestrów sześcioletnich; oznacza to, że spełniają one minimalne wymagania określone jako koordynator programu doktoranckiego, ustanowionego dekretem królewskim 99/2011 z 28 stycznia.
  6. Wszystkie zespoły badawcze posiadają co najmniej 2 konkurencyjne projekty badawcze (międzynarodowe, krajowe lub regionalne) w tematach linii badawczych programu, a ich głównymi naukowcami są profesorowie programu.
  7. Akredytuje 25 wkładów naukowych ostatnich pięciu lat personelu naukowego uczestniczących w programie doktoranckim, zgodnie z kryteriami określonymi w przewodniku oceny ANECA dotyczącym weryfikacji oficjalnych studiów doktoranckich.
  8. Akredytuje co najmniej 10 rozpraw doktorskich skierowanych w ciągu ostatnich pięciu lat, co najmniej z publikacją naukową z wyraźnymi wskazaniami jakości.

Z drugiej strony, jako akademickie uzasadnienie, musimy podkreślić, że prezentowany przez nas program studiów doktoranckich w dziedzinie filozofii jest powiązany z szerokimi tradycjami badawczymi. Konkretnie, ma on wśród swoich poprzedników obecne programy doktoranckie wykładane na uniwersytetach w La Laguna, Saragossie i Murcji.

Rzeczywiście, studia doktoranckie z dziedziny filozofii mają długą tradycję na Universidad de La Laguna . W rzeczywistości obecny program: "Filozofia, kultura i społeczeństwo", zintegrowany w ramach oficjalnego programu podyplomowego o tej samej nazwie i który zdobył wyróżnienie hiszpańskiego Ministerstwa Edukacji (rezolucja z 6 października 2011 r.) , Reference MEE2011-0739, BOE z 20 października 2011 r.) Na kursach 2011/12; 2012/2013 i 2013/2014, ma bezpośrednie przygotowanie do programu Doktoratu "Epistemologia i filozofia praktyczna", obowiązującego w okresie dwuletnim 1999-2001, 2000-2002, 2001-2003 i 2002-2005 oraz w programie doktoranckim " Filozofia Teoria i Praxis w obecnym świecie "nauczane od 2004 roku.

Podobnie jest w przypadku Uniwersytetu w Saragossie, gdzie obecny program doktorancki "Studiów filozoficznych" (RD 1393/2007 z datą weryfikacji 07/15/2009) jest wynikiem przekształcenia programu nauczanego wcześniej na Wydziale Filozofii i Listów, pod tytułem "Filozofia, historia, myśl", z roku akademickiego 1994-1995; aby studia doktoranckie z filozofii były przekazywane nieprzerwanie na Wydziale Filozofii i Listy Uniwersytetu w Saragossie przez co najmniej 18 lat.

Jeśli chodzi o Uniwersytet w Murcji, obecny program doktorancki z filozofii, obowiązujący od roku akademickiego 2010/2011, jest przekształceniem doktoratu w dziedzinie filozofii, który został zintegrowany w roku akademickim 2007/2008 w Oficjalnym Studium Podyplomowym (Doktorat magisterski), a to z kolei było przekształceniem dwóch poprzednich programów doktoranckich nauczanych na Wydziale Filozofii: "Hiszpania i Europa, intelektualna historia dialogu", która otrzymała nagrodę jakości na dwuletnim okresie 2004- 2006 i 2005-2007 (MCD2004-00446 / MCD-2005 00203); oraz "Konfiguracja współczesnego tematu". W każdym razie studia doktoranckie na naszym wydziale były nieprzerwanie prowadzone od czasu utworzenia w roku akademickim 1992/1993 jako Wydział Filozoficzny.

kompetencje

Uzyskanie tytułu doktora musi zapewniać wysoki poziom szkolenia w różnych dziedzinach, szczególnie tych wymagających kreatywności i innowacji. Szkolenie musi odbywać się w trzech klasach: personel, produkcja wiedzy i upowszechnianie wiedzy w jej kontekście społeczno-kulturowym.

Z osobistego punktu widzenia lekarze uzyskają przynajmniej osobiste umiejętności i umiejętności, aby:

  1. Rozwijać się w akademickich i pozaakademickich kontekstach, w których niewiele jest konkretnych informacji na temat pewnych problemów lub problemów filozoficznych.
  2. Znajdź klucz pytania, na które należy odpowiedzieć w celu rozwiązania złożonego problemu.
  3. Projektuj, twórz, rozwijaj i podejmuj kreatywne i innowacyjne projekty z zakresu wiedzy filozoficznej i ogólnie kultury.
  4. Pracuj zarówno jako zespół, jak i samodzielnie w kontekście międzynarodowym lub interdyscyplinarnym, tworząc lub integrując sieci badawcze.
  5. Integrować wiedzę, uchwyt złożoność i formułować sądy o ograniczonej informacji.
  6. Załóżmy krytykę i argumentacyjną obronę rozwiązań jako istotną część etosu naukowo-badawczego.

Z drugiej strony, studia doktoranckie zagwarantują przynajmniej, że doktorant nabywa podstawowe kompetencje, które mu pozwalają

  1. Zrozumieć systematycznie dziedzinę nauki właściwą filozofii, a także opanować umiejętności i metody badawcze związane z tą dziedziną.
  2. Umiejętność opracowania, zaprojektowania lub stworzenia, wdrożenia i przyjęcia istotnego procesu badań lub tworzenia w różnych obszarach badań: antropologii społecznej, estetyki, filozofii i logiki teoretycznej i praktycznej.
  3. Umiejętność przyczyniania się do poszerzania granic wiedzy poprzez oryginalne badania filozoficzne w różnych dziedzinach badań podstawowych.
  4. Umiejętność krytycznej analizy i oceny oraz syntezy nowych i złożonych idei filozoficznych, naukowych lub humanistycznych.
  5. Zdolność do komunikowania się z filozoficzną, humanistyczną i naukową społecznością akademicką, a także ze społeczeństwem w ogóle, o swoich dziedzinach wiedzy w zakresie modów i języków powszechnie stosowanych w międzynarodowej społeczności naukowej.
  6. Zdolność do wspierania, w kontekście akademickim i zawodowym, refleksji i postępu naukowego, technologicznego, społecznego, artystycznego lub kulturalnego w społeczeństwie opartym na wiedzy.

inne umiejętności

Badania doktoranckie powinny zapewnić, jak powiedzieliśmy, wysokie szkolenia w różnych dziedzinach; mnożymy między innymi upowszechnianie i promocję badań. W tym sensie doktorant musi być zdolny

  1. Poszerzaj granice wiedzy filozoficznej lub dziedziny studiów, których wyniki zasługują przynajmniej na publikację wymienioną na poziomie krajowym i / lub międzynarodowym.
  2. Projektuj i rozwijaj projekty związane z Twoimi badaniami w różnych kontekstach administracyjnych, które pozwalają Ci finansować część swojej pracy.
  3. Zachęcać, kierować i rozwijać w różnych akademickich i zawodowych kontekstach badań i rozwoju kulturalnego w kontekście globalnego społeczeństwa opartego na wiedzy.
  4. Bezpośrednie oryginalne artykuły naukowe.

działania szkoleniowe

  • Ogólne ramy studiów doktoranckich
  • Stałe seminarium doktorantów
  • Zasoby elektroniczne Menedżerowie bibliograficzni
  • Kongres Międzyuniwersytecki doktorantów
  • Komunikacja naukowa: pisanie i publikacja artykułów naukowych. Publiczna prezentacja wyników naukowych
  • Zostań w Foreign Research Center
  • Poprawa idiomatyczna

obszary badawcze

  • Linia 1: Estetyka i teoria sztuki
  • Wiersz 2: Filozofia
  • Linia 3: Filozofia moralna i polityka
  • Linia 4: Logika i filozofia nauki

kryteria przyjęć

Kryteria wyboru i przyjęcia w Programie

Bez uszczerbku dla postanowień artykułu 7 dekretu królewskiego 99/2011, z 28 stycznia, wybór i przyjęcie do programu doktoranckiego podlega następującym zasadom:

  1. Wybór w programie doktoranckim zostanie przeprowadzony przez Komitet Akademicki Programu doktoranckiego.
  2. Aby dokonać wyboru, Komitet Akademicki zastosuje następujące kryteria:
    a. Ocena programu akademickiego (40%).
    b. Ocena zalet o szczególnym znaczeniu lub znaczeniu w odniesieniu do programu doktoranckiego (60%).
  3. W każdym przypadku dopuszczenie do programów doktoranckich obejmie zobowiązania do kontaktów, o których mowa powyżej. Te uzupełnienia szkoleniowe nie będą wliczane do limitu ustalonego na czas doktoratu w art. 3.2 dekretu królewskiego 99/2011 z 28 stycznia. Do celów publicznych cen i przyznawania stypendiów i pomocy naukowych, te uzupełnienia szkoleniowe będą uznawane za kształcenie na poziomie doktoranckim.

W każdym razie uchwała o przyjęciu doktoratu będzie podyktowana przez Rektora każdej uczelni, na wniosek komitetu akademickiego odpowiedniego programu doktoranckiego i bez uszczerbku dla delegacji kompetencji lub podpisu, które można wykonać na rzecz dziekanów lub dyrektorów doktorantów.

Listy studentów przyjmowanych na studiach doktoranckich będą publikowane na elektronicznych tablicach ogłoszeniowych oraz na wydziałach, w których są nauczane, choć w drodze uchwały rektora można ustanowić inne środki promocji.

Do procedury rekrutacyjnej będą miały zastosowanie również przepisy regulaminu oraz instrukcje rekrutacji i rekrutacji zatwierdzone corocznie przez różne uczelnie Programu.

W przypadku uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z niepełnosprawności, systemy selekcji i przyjmowania obejmą odpowiednie usługi wsparcia i doradztwa.

rejestracja

Doktoranci przyjęci na studia doktoranckie będą zapisywani corocznie zgodnie z umową.

Rejestracja zostanie przeprowadzona w jednostce zarządzającej przewidzianej do tego celu, zgodnie z wymaganiami określonymi w zasadach uzupełniających oraz w instrukcjach przyjęcia i rejestracji, zatwierdzonych przez odpowiednie uniwersytety na każdy rok akademicki.

Prawa i obowiązki doktorantów

Uważa się, że jest doktorantem, który po akredytacji wymogów ustanowionych dekretem królewskim 99/2011 z 28 stycznia został przyjęty do programu doktoranckiego i zapisał się na niego.

Doktoranci mają następujące prawa:

  1. Prawa zwyczajowe studentów i szczególne uprawnienia doktorantów, ustanowione w Statucie Studenckiej Uniwersytetu, zatwierdzone dekretem królewskim 1791/2010 z 30 grudnia.
  2. Prawa, które, jako uczniowie, są uznawane i wynikają ze Statutu uczelni uczestniczących w Programie

Doktoranci mają następujące obowiązki:

  1. Osoby o ogólnym charakterze określone w art. 13 statutu studenta uniwersyteckiego oraz w statucie uniwersytetów, które integrują program
  2. Te konkretnie wynikające z umownego reżimu prawnego, do którego, w stosownych przypadkach, mogą podlegać.
  3. W celu wypełnienia zobowiązań formacyjnych przewidzianych w niniejszym sprawozdaniu.
  4. Przeprowadzaj szkolenia i organizuj seminaria badawcze.
  5. Przedstaw dyrektorowi pracę wykonaną w formacie i z częstotliwością uprzednio uzgodnioną i przekaż manuskrypt pracy dyplomowej dyrektorowi, z odpowiednim wyprzedzeniem, z datą uzgodnienia depozytu, do ostatecznej wersji.
  6. Skonsultuj się ze swoim dyrektorem przed podjęciem jakiejkolwiek innej dodatkowej działalności na uniwersytecie, aby wspólnie ocenić możliwy wpływ na twoje oddanie pracy doktorskiej.
  7. Przestrzegaj wymagań bezpieczeństwa w miejscu pracy lub innych specyficznych wymagań, które istnieją w miejscu, w którym przeprowadzasz swoje badania.
  8. Przestrzegaj standardów etycznych ustanowionych przez uniwersytet.
Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język hiszpański


Ostatnia aktualizacja June 19, 2018
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Wrześ. 2019
Duration
Czas trwania
W niepełnym wymiarze czasu
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Data rozpoczęcia : Wrześ. 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Wrześ. 2019
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą