Doktorat w edukacji

Universidad de La Laguna

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Doktorat w edukacji

Universidad de La Laguna

Doktorat w dziedzinie edukacji na Universidad de La Laguna odpowiada na obecne i przyszłe potrzeby badań w dziedzinie edukacji, w kontekście społecznym, który obejmuje zmiany i innowacje jako wyzwanie, w kierunku zrównoważonego rozwoju, rozwoju technologicznego, uwagi różnorodność, edukacja przez całe życie i dobrobyt. Ze skonsolidowanych europejskich ram społecznych rozszerza swoją międzynarodową projekcję na uwzględnienie innych scenariuszy, takich jak przestrzeń afrykańska i amerykańska, poprzez międzyuczelniane programy współpracy, które ułatwiają rozszerzenie oferty dla studentów z innych uniwersytetów oraz mobilności i wymiana wszystkich studentów. Wszystko to znajduje odzwierciedlenie w rozwoju dwóch linii badań, które łączą szeroki zakres sytuacji i problemów będących przedmiotem badań.

Precedensy doktoranckie proponowanego programu i dane dotyczące potencjalnego zapotrzebowania na program

Adaptacja hiszpańskiego kształcenia uniwersyteckiego we wszystkich cyklach do EHEA wymaga przekształcenia studiów podyplomowych i doktoranckich; Wydział Edukacji ULL, w duchu reagowania na te zmiany, zaczął dostosowywać swoją ofertę szkoleniową od początku procesu (2008 r.), A obecnie ma już program doktorancki - choć w toku Transformacja - która obejmuje wszystkich oficjalnych mistrzów nauczanych obecnie na Wydziale Edukacji, 2 w działaniu (Główna interwencja psychopedagogiczna w kontekście formalnym i pozaformalnym oraz Magister nauczycielski w obowiązkowej szkole średniej i Matura, Kształcenie Zawodowe i Nauczanie Języków), 1 zatwierdzony przez ANECA i w procesie wdrażania, Magister w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych i edukacji: Szkolenia i nauka w środowisku cyfrowym oraz 3 bardziej opłacalne i w różnych fazach procesu weryfikacji (Master zaawansowanych studiów pedagogicznych, magistra rozwoju i zrównoważonego rozwoju, magistra innowacji w edukacji wczesnoszkolnej i edukacji podstawowej). Chociaż w przyszłości każdy mistrz, który jest oferowany na wydziale edukacji, będzie również planem bezpośredniego dostępu do Programu Doktoranckich, który jest prezentowany.

W związku z tym Komisja odpowiedzialna za przygotowanie niniejszego planu wykonalności uznała, że ​​szczególne cechy studiów doktoranckich oraz różnorodność potrzeb i metod szkolenia w zakresie badań w różnych dziedzinach wiedzy, wskazują na wysoki stopień elastyczności i regulacja tych badań.

Krótkie wspomnienie o precedensach, które w zakresie szkolenia badawczego i produkcji lekarzy, odzwierciedlające rozległe doświadczenie różnych działów i obszarów wiedzy, które tworzą to Centrum, potwierdzają heurystyczną trajektorię tego wydziału i wspierają obecną propozycję. Dowodzi tego różnorodność programów oferowanych od początku studiów doktoranckich w Hiszpanii w formie regulowanych studiów trzeciego stopnia. Tabela pokazuje skoordynowane programy resortowe i międzyresortowe, które od 1986 roku są nauczane w Szkole Edukacji ULL. Ponadto, wydział tego samego uczestniczył w programach innych wydziałów i innych uczelniach krajowych i międzynarodowych.

Wydział Edukacji ULL, w ramach obecnego programu Doktorat w Edukacji, był gospodarzem programów resortowych, które obowiązywały do ​​czasu jego wygaśnięcia, aw ciągu ostatniej dekady obroniły 34 doktryny na naszym wydziale. W ciągu ostatnich 5 lat przeczytano 15 rozpraw doktorskich, nie wspominając o tej współpracy z innymi wydziałami w kierunku lub wspólnym kierunku pracy z innymi wydziałami uniwersytetów krajowych i międzynarodowych. Obecnie w fazie rozprawy doktorskiej jest 70 studentów, z których jest już 51. W ramach dalszych działań i postępów naszych doktorantów w fazie przygotowawczej ich pracy, prognoza przewiduje odczytanie i obronę co najmniej 8 prac doktorskich w roku akademickim 2013/14.

Biorąc pod uwagę liczbę absolwentów kierunków wyginięcia (166 między dwoma stopniami Pedagogiki i Psychopedagogiki - oraz 417 z czterech specjalności Nauczyciela), obliczenia uczniów zapisanych na różne stopnie w bieżącym kursie 2013-2014 ( 690 w Nauczyciele w edukacji wczesnoszkolnej, 924 w Nauczycielu w szkołach podstawowych, 899 w Pedagogice, 27 w kursie Adaptacyjnym na stopie dziecięcej i 57 w kursie Adaptacyjnym na poziomie podstawowym: 57), a także absolwenci (121 w 2011/2012) i zapisał się (129 w 2012/2013) na dwa tytuły magisterskie, które są obecnie wykładane na Wydziale Edukacji ULL, rozważając wzrost liczby studentów zainteresowanych kontynuowaniem studiów podyplomowych i doktoranckich w tej dziedzinie wiedzy będzie godna uwagi w krótkim czasie. Podobnie, wzrost w międzynarodowych stosunkach współpracy, które to Centrum odegrało w ostatnich latach, obfituje w zainteresowanie wzbudzone studiowaniem studiów magisterskich i doktoranckich na tym Wydziale przez studentów z innych szerokości geograficznych. Żądanie rozszerzenia oferty studiów magisterskich, a także konsolidacja programu doktoranckiego w zakresie edukacji, zgodnie z wymogami szkolenia, badań, innowacji i społecznego transferu wiedzy, uzasadniają wnioski dotyczące wykonalności i weryfikacji w toku. , wyłonił się ze świadomości wydziału z imperatywnej potrzeby udzielenia odpowiednich odpowiedzi na takie żądania teraźniejszości i przyszłości.

Z tych wszystkich powodów uważamy za konieczne wprowadzenie miejsca w programie doktoranckim w edukacji, który jest obecnie proponowany tradycjom badawczym różnych obszarów wiedzy Szkoły Edukacji ULL, przedstawiając program doktorancki, który zawiera dwie główne linie badań. , a mianowicie:

  • Linia 1: Badania i innowacje w edukacji
    • Myślenie pedagogiczne: polityka, społeczeństwo, rozwój i zrównoważony rozwój;
    • Projektowanie, rozwój, metody i ocena procesów nauczania i uczenia się.
  • Linia 2: Nauczanie i uczenie się w określonych obszarach wiedzy

Tematy badań wywodzą się nie tylko z elementów związanych z każdą z głównych linii, ale także z różnych poziomów analizy wywodzących się z kontekstów działania: systemu edukacyjnego, ośrodka, klasy i instytucji edukacyjnych, a także różnych poziomów działania; edukacja dzieci, edukacja podstawowa, średnia, uniwersytecka, pozaformalna lub społeczna oraz kształcenie ustawiczne.

Związek wniosku z aktualną sytuacją IDI zawodowego sektora naukowego w obszarze tematycznym.

Dwie proponowane linie badawcze są powiązane ze strategią europejską "Europa 2020", która obejmuje pięć swoich celów ogólnych, dwa ściśle związane z kierunkami badań promowanymi przez niniejszy program doktorancki, a mianowicie:

  1. Popraw poziom wykształcenia i zmniejsz wskaźnik szkód w szkole.
  2. Promowanie integracji społecznej poprzez ograniczanie ubóstwa i wykluczenia społecznego.

Niedawny Państwowy Plan Badań Naukowych i Technicznych i Innowacji 2013-2016, zatwierdzony przez Radę Ministrów 1 lutego 2013 r., Obejmuje cztery cele, z których jednym jest promocja działań IDI dostosowanych do wyzwań społecznych, aby przyczynić się do rozwiązania obecnych i przyszłych potrzeb naszego społeczeństwa, zgodnie z wyzwaniami hiszpańskiej strategii i europejskiej strategii odzwierciedlonej w programie Horyzont 2020. Wiele z tych wyzwań to zmiany i transformacja społeczna, która wymaga systemy edukacyjne wprowadzają w życie strategie edukacyjne mające na celu podnoszenie świadomości i nabywanie nowych nawyków i zachowań w nowym społeczeństwie zorientowanym na zrównoważony rozwój, rozwój technologiczny i dobre samopoczucie. W opracowaniu, w jaki sposób osiągnąć to wyzwanie, w planie krajowym dodaje się: badania w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych, a także badania uwzględniające perspektywę płci będą miały charakter przekrojowy i jako takie będą włączone w rozwój badań. naukowo-techniczne i innowacje mające na celu znalezienie rozwiązań we wszystkich wyzwaniach społecznych. Badania w zakresie edukacji stają się zatem priorytetowymi potrzebami społecznymi w zakresie badań i innowacji: a) obywatelstwo społeczeństwa opartego na wiedzy potrzebuje innej uwagi edukacyjnej i innych form nauczania i uczenia się; b) wyzwania edukacyjne obecnych społeczeństw wymagają nowej, skontrastowanej wiedzy, aby sprostać nowym wymaganiom kontekstów edukacyjnych. Technologie komunikacji i informacji, edukacja międzykulturowa, równość płci i szacunek dla różnorodności wszelkiego rodzaju, edukacja przez całe życie to tylko niektóre przykłady tych nowych wyzwań.

Dlatego też, Krajowy Plan ID w latach 2011-2015, wśród pięciu priorytetowych sektorów obejmuje Edukacyjny, społeczno-kulturowy i gospodarczy, który zakłada, że ​​osiągnięcie wykwalifikowanych zasobów ludzkich rozpoczyna się na najniższych poziomach edukacji, a zatem Wymaga to rozwijania umiejętności ciągłego uczenia się wśród obywateli: zdolności te nie tylko pozwalają na zdobycie kluczowych kompetencji, które gwarantują zatrudnialność, ale także pomagają aktywizować i rozwijać aktywne obywatelstwo, z duchem krytycznym, zdolnym do zajęcia się dialogiem społecznym i międzykulturowym, który może prowadzić do zmiany modelu rozwoju gospodarczego, zgodnie z ogłoszoną europejską strategią "Edukacja i szkolenie 2020" (ET 2020).

Wreszcie, wśród linii badawczych rządu Wysp Kanaryjskich, zaproponowanych przez Agencję ds. Badań Naukowych, Innowacji i Społeczeństwa Informacyjnego Wysp Kanaryjskich, określono mechanizmy ustalania celów i priorytetów polityki badawczo-innowacyjnej Wspólnoty Autonomicznej. termin, a konkretny zakres sektorowy to edukacyjny i kulturalny rozwój Wysp Kanaryjskich.

Innymi bardziej specyficznymi inicjatywami w dziedzinie edukacji, które wspierają badania w dziedzinie edukacji na Wyspach Kanaryjskich, są inicjatywy Fundacji Wysp Kanaryjskich na rzecz promowania edukacji w rządzie Wysp Kanaryjskich. Wśród jego celów mamy:

a) Zarządzanie edukacyjnymi programami współpracy z krajami rozwijającymi się, zwłaszcza w Afryce i Ameryce Łacińskiej, zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji, Kultury i Sportu;

b) Promocja stosunków z innymi instytucjami pełniącymi funkcje kierownicze w zakresie pomocy na badania, badania i współpracę.

Wyspy Kanaryjskie, będąc geograficznie izolowanym terytorium, przedstawia scenariusze edukacyjne z ograniczeniami, z których wynikają sytuacje o określonych potrzebach edukacyjnych, a zatem wymagające szczególnej uwagi. Ograniczona prywatna oferta edukacyjna, trudności w poruszaniu się, środowisko społeczne, przemysłowe i środowisko naturalne są nieliczne z tych ograniczeń, a także gęsto zaludniony obszar o wysokim odsetku ludności zagranicznej i odwiedzający z branży turystycznej, która charakteryzuje nasz obszar.

Ta słabość kontekstualna, która charakteryzuje nas i jednocześnie przywileje wynikające z jej strategicznej sytuacji, zgodziła się na zjednoczenie celów z celami innych inicjatyw lokalnych, takich jak Pakt na rzecz Edukacji na Wyspach Kanaryjskich, prowadzony przez Ministerstwo Edukacji rządu Wysp Kanaryjskich, oraz Campus of Excellence Tricontinental z Universidad de La Laguna .

Ta propozycja nie tylko zmierza zatem do uwzględnienia wszystkich rzeczywistych i potencjalnych trajektorii badawczych, ale także do wspierania postępów, otwarcia i awangard, które pojawiają się w procesie tworzenia wiedzy pedagogicznej, a także w przekazywaniu społecznym. Wszystko to jest częścią szerszego planu generalnego, który odnosi się do nowej ogólnej mapy stopni absolwentów, rozszerzając także zakres ofert magisterskich zgodnie z potrzebami szkoleniowymi przed nową heurystyczną propozycją fazy doktoranckiej.

W momencie konsolidacji akademickiej zbieżności w przestrzeni europejskiej, zamierzamy otworzyć ten przestrzenny i koncepcyjny zakres - który zawiera rozbieżności - na Amerykę Łacińską i Afrykę; spójne z tym południem północy, które stanowi Wyspy Kanaryjskie, mostem związku i afektem i intelektualnym połączeniem między kontynentami; ze szczególnym uwzględnieniem, ze względu na strategiczną lokalizację geograficzną i obecność historyczną, wyjątkowej i oczywistej tradycji łączenia tego regionu z kontynentami afrykańskimi i latynoamerykańskimi.

Universidad de La Laguna zawsze zwracał szczególną uwagę na ten stan mostu stosunków międzynarodowych, w taki sposób, że powiązania z różnymi akademickimi i kulturalnymi instytucjami tego obszaru geograficznego stały się kluczowymi wartościami strategicznymi w ramach naszej polityki internacjonalizacji. W dużej mierze, dzięki tej charakterystycznej cechie, powstało wiele badań w wielu obszarach wiedzy, wspólnych projektach badawczych, szerokiej gamie wymian i wielu umowach o współpracy. Uniwersyteckiego, społecznego i politycznego kontekstu Wysp Kanaryjskich nie można wykluczyć z projektu trójkontynentalnego, w ramach którego Universidad de La Laguna podtrzymuje swój status kampusu doskonałości.

Ten Komitet Akademicki rozważał również potrzebę promowania tej elastycznej i różnorodnej oferty studiów podyplomowych pod względem treści, cech i sposobów działania, aby rozwinąć i nakarmić tam ważną międzynarodową projekcję. W szczególności, pielęgnowanie i odnawianie naszych tradycyjnych relacji i interesów również w sferze pozawspólnotowej (tj. Promowanie tego innego uprzywilejowanego miejsca wymiany z Ameryką Łacińską i Afryką, czyli kształcenia podyplomowego i wspólnych badań). Wszystko to, bez ignorowania całej sieci porozumień i umów ustanowionych w ramach europejskiego środowiska, jako administracyjnie zarządzanego terytorium. W tym sensie należy zauważyć, że Szkoła Edukacyjna ULL nie była obca mobilności studentów i nauczycieli dzięki programom regulowanym w tym celu, ani też na początku wspólnych badań i strategii publikacji z europejskimi kolegami z Szerokie pochodzenie geograficzne.

Integracja programu doktoranckiego w ramach sieci doktorskiej

Universidad de La Laguna jest w trakcie tworzenia Szkoły Doktoranckiej, której częścią będzie ten program. Jego utworzenie zostało zatwierdzone przez Radę Prezesów w dniu 26 września 2013 r.

Studia z pełnym i niepełnym poświęceniem

Z prognozy studenta wynika, że ​​2/3 (około 16 studentów) robi to w pełnym wymiarze godzin, a 1/3 (w przybliżeniu 8 studentów) w niepełnym wymiarze godzin.

kompetencje

podstawowy

  • CB11 - systematyczne zrozumienie kierunku studiów oraz opanowaniem umiejętności i metod badawczych związanych z daną dziedziną.
  • CB12 - Możliwość wyobrazić, projektowania lub tworzyć, wdrażać i przyjąć znaczną proces badań i tworzenia.
  • CB13 - Możliwość przyczynić się do poszerzenia granic wiedzy poprzez oryginalnych badań.
  • CB14 - Możliwość przeprowadzenia krytycznej analizy i oceny oraz syntezy nowych i złożonych idei.
  • CB15 - Umiejętność komunikowania się z akademickiej i naukowej społeczności i społeczeństwa w ogóle o swoich dziedzinach wiedzy drogami i języków powszechnie używanych w międzynarodowej społeczności naukowej.
  • CB16 - Możliwość promowania ciągu kontekstach akademickich i zawodowych, naukowej, technologicznej, kulturowej, artystycznej lub awansu społecznego w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Umiejętności i kompetencje osobiste

  • CA01 - Poruszanie nasze konteksty, w których jest mało konkretnych informacji.
  • CA02 - Znajdź klucz pytania, na które należy odpowiedzieć w celu rozwiązania złożonego problemu.
  • CA03 - Aby zaprojektować, tworzyć, rozwijać i wprowadzać nowe i innowacyjne projekty w zakresie swojej specjalizacji.
  • CA04 - Praca w sprzęt i autonomicznie lub w międzynarodowym multidyscyplinarnym kontekście.
  • CA05 - integrować wiedzę, uchwyt złożoność i formułować sądy o ograniczonej informacji.
  • CA06 - Krytyka i obrona rozwiązań intelektualnych.

inne umiejętności

  • CG0 - Nabywanie dodatkowych umiejętności nie jest brane pod uwagę

działania szkoleniowe

  • Udział w edukacyjnych seminariach badawczych lub warsztatach.
  • Udział w krajowych i międzynarodowych kongresach:
  • Przygotowanie i publikacja raportów naukowych
  • ruchliwość
  • Specjalistyczne kursy metodyczne i bibliograficzne

kryteria przyjęć

kryteria przyjęć

Kandydat, który chce uzyskać dostęp do doktoranckiego programu edukacyjnego, musi żądać dostępu i wstępu zgodnie z procedurami ustanowionymi przez Universidad de La Laguna w Komisji Absolwentów, aż do momentu wydania zezwolenia na utworzenie Szkoły Doktoranckiej przez Wspólnotę. Autónoma, proces, który zgodził się zainicjować Radę Prezesów ULL na posiedzeniu w dniu 26 września 2013 r.

Komitet naukowy programu będzie odpowiedzialny za stosowanie skali przyjmowania do osób ubiegających się o wizę po zweryfikowaniu, że spełniają one ogólne wymogi dostępu ustanowione dekretem królewskim 99/2011, z 28 stycznia i rozporządzeniem w sprawie oficjalnych nauk ULL. który ją rozwija, jak zapewnia jej artykuł 15, który zapewnia funkcje Komitetu Akademickiego Programów Doktoranckich.

Komitet naukowy będzie się składał z 7 profesorów, zgodnie z tym, co ustalono w art. 14 rozporządzenia w sprawie oficjalnego nauczania doktoratu Universidad de La Laguna , w sekcjach 1 i 2:

  1. Komisja naukowa oficjalnego programu doktoranckiego będzie składała się z maksymalnie siedmiu profesorów i / lub naukowców uczestniczących w nim, w tym koordynatora akademickiego, który będzie pełnił funkcję przewodniczącego tego samego. W komitecie akademickim musi być włączony co najmniej jeden członek każdej linii badań, która jest zgodna z programem doktoranckim, z zachowaniem poprzedniego limitu. W przypadku, gdy istnieje więcej niż siedem linii badań, pod koniec każdego semestru nastąpi odnowienie komitetu akademickiego, integrujące się jako członkowie tego samego, profesorowie i / lub badacze tych linii, którzy nie mieli przedstawicieli w poprzedni mandat. W razie potrzeby zostanie ustanowiony rotacyjny system wyznaczania członków dla każdej linii badań, tak aby każda linia nie miała przedstawiciela w komitecie akademickim przez więcej niż dwie kolejne kadencje.
  2. Członkowie komitetu akademickiego, którzy są profesorami lub badaczami, muszą spełniać te same wymagania, które zostały określone jako dyrektor dyplomowy w odpowiednim programie doktoranckim.

W programie doktoranckim w edukacji członkowie będą mieli 7, jak wskazano i będą:

Koordynator akademicki doktoratu

3 Przedstawiciele pierwszej linii badań: badania i innowacje w edukacji

3 Przedstawiciele drugiej linii badań: Nauczanie i uczenie się w określonych obszarach wiedzy

W przypadku, gdy liczba rejestrujących przekroczy oferowane nowe miejsca, miejsca zostaną przydzielone, zgodnie z artykułem 7 dekretu królewskiego 99/2011 z 28 stycznia, zgodnie z następującymi kryteriami oceny zasług Wybór:

  • Akademicki zapis dyplomu lub równorzędnej kwalifikacji akredytowanej przez kandydata (25%)
  • Akademickie zapisy uniwersyteckie Magisterium powiązane z kierunkami badawczymi obecnego programu doktoranckiego: Badania i innowacje w edukacji oraz nauczanie i uczenie się w określonych obszarach wiedzy (35%).
  • Doświadczenie zawodowe związane z nauczaniem (10%).
  • Doświadczenie badawcze (udział w kongresach, publikacje, uczestnictwo w projektach badawczych (10%).
  • Pozyskiwanie dotacji i grantów badawczych (10%).
  • Akredytowana znajomość języków B2 lub wyższych (najlepiej w języku angielskim) (10%).

Program pomocy studentom niepełnosprawnym ULL, zgodnie z postanowieniami RD 99/2011, przyczyni się w przypadku uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych wynikających z niepełnosprawności do oceny i uwzględnienia ewentualnych potrzeb w zakresie adaptacji do integracji edukacyjnej i osób objętych programem doktoranckim, którzy tego potrzebują.

W momencie przyjęcia do komitetu akademickiego programu doktoranckiego zostanie przydzielony kandydat na nauczyciela akademickiego, który będzie profesorem ULL z akredytowanym doświadczeniem badawczym, który należy do programu doktoranckiego, w którym został przyjęty (art. 9 rozporządzenia Oficjalnych Nauk Doktorantów ULL).

Opiekunowi akademickiemu przypisuje się następujące obowiązki i poświęcenie:

  • Zapewnienie spójności między zadaniami doktoranta a reżyserem i jego grupą badawczą.
  • Zapewnij interakcję doktoranta z komitetem akademickim programu doktoranckiego.
  • Zapewnienie adekwatności doktoranckiego szkolenia i działalności badawczej zgodnie z zasadami programu i doktoranckiej szkoły.
  • Podpisać dokumenty dotyczące zaangażowania i działalności doktoranta.
  • Przejrzyj i podpisz plan badań doktoranta.
  • Przygotuj obowiązkowe raporty dla komisji monitorującej.

Komitet akademicki programu doktoranckiego może ustanowić we wszystkich przypadkach, że opiekun naukowy jest promotorem pracy dyplomowej, chyba że dyrektor nie jest profesorem ULL.

Powołanie opiekuna naukowego może być modyfikowane w dowolnym momencie w trakcie trwania doktoratu: z jednej strony, po wysłuchaniu doktoranta i zawsze, gdy istnieją uzasadnione powody, a z drugiej strony wychowawca może zrezygnować z opiekowania się uczniem. teza, jeżeli istnieją również uzasadnione powody. W takim przypadku komitet naukowy doktoranckiego musi zaproponować doktorantowi nowego opiekuna.

Reżim oddania studentów do Programu Doktoranckiego, zgodnie z postanowieniami art. 7.2 Regulaminu Oficjalnych Programów Doktoranckich ULL, w opracowaniu artykułu 2.2 regulaminu postępu i trwałości w oficjalnych stopniach w ULL będzie z definicji w pełnym wymiarze godzin oraz od momentu dopuszczenia do programu, dopóki złożenie wniosku o zło enie rozprawy doktorskiej nie potrwa najwyżej trzy lata. Po tym okresie Komitet Akademicki Programu może, na wniosek doktora, zezwolić na informację dyrektora tezy o przedłużeniu tego okresu o kolejny rok, który może zostać przedłużony w każdym przypadku, a wyjątkowo, na kolejny dodatkowy rok.

Zgodnie z artykułem 7.3 wspomnianego rozporządzenia, dedykacja może być w niepełnym wymiarze godzin na wniosek doktoratu i wyraźnej zgody Komitetu Akademickiego programu doktoranckiego. W takim przypadku termin na złożenie wniosku o zaliczenie doktoratu będzie nie dłuższy niż pięć lat, z możliwością przedłużenia o kolejne dwa lata po uzyskaniu zgody Komitetu Naukowego na wniosek doktoranta, o którym poinformował opiekun naukowy. To rozszerzenie będzie można przedłużyć w każdym przypadku, a wyjątkowo, na kolejny dodatkowy rok.

Studenci, którzy chcą studiować doktorat w niepełnym wymiarze godzin, muszą złożyć wniosek, gdy złożą wniosek o dopuszczenie do niego lub, po przyjęciu, gdy spełnią którekolwiek z wymienionych poniżej okoliczności i umożliwią uznanie za uczących się w niepełnym wymiarze godzin, zgodnie z artykułem 7.3 Oficjalnego Regulaminu Nauczania ULL.

Aby zostać uznanym doktorantem w niepełnym wymiarze godzin, odpowiedni wniosek musi zostać złożony w sposób i w ustalonych terminach, uzasadniając brak możliwości przeprowadzenia tych studiów w pełnym wymiarze czasu z przyczyn działalności zawodowej, specjalnych potrzeb edukacyjnych, potrzeb w zakresie opieki rodzinnej, sportowców wyczynowych lub na wysokim poziomie, a także tych, które są rozważane w zasadach trwałości ULL lub, w stosownych przypadkach, w przepisach, które je rozwijają.

Wnioski te zostaną rozpatrzone przed okresem ustalonym na przyjęcie doktorantów przez komitet akademicki odpowiedniego programu doktoranckiego. Wobec tej uchwały odwołanie można wnieść do Rektora w terminie jednego miesiąca od jego notyfikacji.

Każdy program doktorancki określi maksymalny odsetek studentów, którzy będą mogli zrobić doktorat na część etatu. Informacje te można uzyskać, przeglądając przewodnik akademicki programu i zostaną ustalone przed rozpoczęciem każdego roku akademickiego.

Niezależnie od powyższego, w trakcie opracowywania programu doktoranckiego można zażądać zmiany w trybie dedykowania, o ile wystąpią następujące okoliczności:

  • Studenci studiów doktoranckich, którzy poświęcają się w niepełnym wymiarze czasu, którzy tracą okoliczności, do których zostali przyjęci i zostali uznani za takich w trakcie programu doktoranckiego, automatycznie stają się studentami programu doktoranckiego z pełnym poświęceniem. Od tego momentu będą mieli trzy lata do złożenia wniosku o złożenie rozprawy doktorskiej, pod warunkiem, że nie zdali więcej niż dwa lata pod warunkiem studiów niestacjonarnych.
  • Doktoranci, którzy rozpoczęli studia doktoranckie w pełnym wymiarze godzin, są zobowiązani do złożenia wniosku o nadanie statusu w niepełnym wymiarze czasu i spełniają którekolwiek z powyższych wymagań, będą dostępne od momentu przyznania wspomnianego warunku do przedstawienia wniosek o złożenie rozprawy doktorskiej o maksymalnym czasie, który z upływem czasu nie przekracza 5 lat.

W przypadku doktorantów, którzy zmienili swój system dedykowania w toku studiów (art. 7.4 przepisów regulujących studia doktoranckie ULL), ustala się współczynnik 5/3 dla przejścia od poświęcenia w pełnym wymiarze na poświęcenie w niepełnym wymiarze godzin i od 3/5 w przypadku zmian od częściowego do pełnego poświęcenia, do celów tymczasowego obliczenia ustalonego w sekcjach 1 i 3 niniejszego artykułu.

Podobnie zachęcamy do rekrutacji studentów z innych krajów, zwracając szczególną uwagę na studentów z krajów Europy i Ameryki Łacińskiej.

Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język angielski
  • Język hiszpański


Ostatnia aktualizacja June 19, 2018
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Wrześ. 2019
Duration
Czas trwania
W niepełnym wymiarze czasu
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Data rozpoczęcia : Wrześ. 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Wrześ. 2019
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą