Doktorat w Terytorium i Społeczeństwie. Ewolucja historyczna w przestrzeni Tricontinental (Afryka, Ameryka i Europa)

Universidad de La Laguna

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Doktorat w Terytorium i Społeczeństwie. Ewolucja historyczna w przestrzeni Tricontinental (Afryka, Ameryka i Europa)

Universidad de La Laguna

Doktorat w zakresie terytorium i społeczeństwa. Ewolucja historyczna przestrzeni Tricontinental (Afryka, Ameryka i Europa) (DOCTESO) jest wynikiem synergii badaczy, którzy rozwijają swoją pracę w dziedzinie geografii, historii, archeologii, nauki o religiach i naukach ścisłych Wydziału Geografii i Historii Uniwersytetu Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) i Universidad de La Laguna (ULL).

Jest to program interdyscyplinarny z interdyscyplinarnym powołaniem skoncentrowanym na następujących liniach badawczych:

  1. Społeczna organizacja przestrzeni, procesy antropizacji i planowania terytorialnego.
  2. Społeczeństwo pogranicza. Kolonizacja, akulturacja i wpływ ekonomiczny.
  3. Studiowanie religii, wierzeń i wyobrażeń.
  4. Budowanie pamięci Źródła ustne i pisemne, paradygmaty archeologiczne i historiograficzne.

Uzasadnienie tytuł

Na wydziałach geografii i historii Uniwersytetu Las Palmas de Gran Canaria i Universidad de La Laguna , wielkie wsparcie zostało udzielone inicjatywie koordynowania programu doktoranckiego międzyuniwersyteckiego, dostosowanego do nowych przepisów. W związku z tym planuje się, że oprócz kontynuowania kariery akademickiej studentów studiów licencjackich i magisterskich, można rozwijać działalność badawczą, innowacyjną i promującą talenty, nie tylko na Archipelagu, ale w pozostałej części Hiszpanii. i Europie, zwracając szczególną uwagę na ramy terytorialne Afryki i Ameryki Łacińskiej, z którymi Wyspy mają szczególne więzi kulturowe i gospodarcze.

Program ten jest również wzbogacony o doświadczenia zdobyte w ramach różnych programów doktoranckich organizowanych przez departamenty najbardziej bezpośrednio związane z Wydziałami Geografii i Historii, niektóre z nich są już międzyresortowe. Z drugiej strony, na tym etapie włączenia do EHEA mamy precedens ścisłej współpracy międzyuniwersyteckiej w postaci Międzyuczelnianego Mistrza Archeologii przez ULL i ULPGC, który służył jako laboratorium testowe we wszystkich rodzajach działań dydaktycznych, organizacji wymiany i opieki nad wspólnymi pracami badawczymi.

Ten program doktorancki jest wynikiem synergii naukowców, którzy rozwijają swoje prace w dziedzinie geografii, historii, archeologii, badań nad religiami oraz dziedzictwa naturalnego, kulturowego i językowego. Wiele projektów, które prowadzą lub w których uczestniczą, stanowi przykład analizy przekrojowej typowej dla nauk humanistycznych i społecznych, dzięki czemu proponowane linie badawcze mają zdolność do rozwiązywania problemów i dostarczania wyników perspektywa multidyscyplinarna w uniwersalnych dziedzinach zastosowania. Właśnie dlatego Program Terytorialny i Społeczny. Ewolucja historyczna przestrzeni Tricontinental (Afryka, Ameryka i Europa), DOCTESO, jest idealną strukturą dla ustrukturyzowania tych perspektyw i przyciągnięcia młodych talentów, nie tylko z dwóch uniwersytetów, które je koordynują, ale z całego obszaru geograficznego obejmującego jej charakter trójkontynentalności.

kompetencje

PODSTAWOWE I PODSTAWOWE KOMPETENCJE

  • CB11 - systematyczne zrozumienie kierunku studiów oraz opanowaniem umiejętności i metod badawczych związanych z daną dziedziną.
  • CB12 - Możliwość wyobrazić, projektowania lub tworzyć, wdrażać i przyjąć znaczną proces badań i tworzenia.
  • CB13 - Możliwość przyczynić się do poszerzenia granic wiedzy poprzez oryginalnych badań.
  • CB14 - Możliwość przeprowadzenia krytycznej analizy i oceny oraz syntezy nowych i złożonych idei.
  • CB15 - Umiejętność komunikowania się z akademickiej i naukowej społeczności i społeczeństwa w ogóle o swoich dziedzinach wiedzy drogami i języków powszechnie używanych w międzynarodowej społeczności naukowej.
  • CB16 - Możliwość promowania ciągu kontekstach akademickich i zawodowych, naukowej, technologicznej, kulturowej, artystycznej lub awansu społecznego w społeczeństwie opartym na wiedzy.

MOŻLIWOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE

  • CA01 - Poruszanie nasze konteksty, w których jest mało konkretnych informacji.
  • CA02 - Znajdź klucz pytania, na które należy odpowiedzieć w celu rozwiązania złożonego problemu.
  • CA03 - Aby zaprojektować, tworzyć, rozwijać i wprowadzać nowe i innowacyjne projekty w zakresie swojej specjalizacji.
  • CA04 - Praca w sprzęt i autonomicznie lub w międzynarodowym multidyscyplinarnym kontekście.
  • CA05 - integrować wiedzę, uchwyt złożoność i formułować sądy o ograniczonej informacji.
  • CA06 - Krytyka i obrona rozwiązań intelektualnych.

działania szkoleniowe

  • Rozpowszechnianie badań
  • Komunikacja ustna w dziedzinie nauki
  • Prezentacja teoretycznego i / lub metodologicznego aspektu wywodzącego się z pracy dyplomowej w kontekście publicznym (Kongres, Seminarium, Warsztat) specjalizującym się w jednej lub kilku liniach badawczych doktoranckich
  • Seminaria naukowe

obszary badawcze

  • Linia 1: Społeczna organizacja przestrzeni. Procesy antropizacji i planowania terytorialnego Ta linia strukturuje wzajemne relacje między terytorium a populacjami, które go zajmują z różnych perspektyw. Opracowywane są projekty, które wpływają na analizę naturalnych i antropikowanych krajobrazów w różnych kontekstach terytorialnych i chronologicznych, od prehistorii do współczesności, od rekonstrukcji krajobrazów starożytnych po uporządkowanie środowiska miejskiego i społeczne wykorzystanie przestrzeni publicznych. Kilka projektów, które go zawierają, ma szczególne znaczenie dla diachronicznej analizy powiązań ustanowionych w ramach obszaru atlantyckiego, zgodnie z powołaniem się na trójkontynentalną naturę programu.
  • Linia 2: społeczeństwa pogranicza. Kolonizacja, akulturacja i wpływ ekonomiczny Szczególna sytuacja archipelagu, w geostrategicznym kontekście mającym duże znaczenie dla stosunków między Europą, Afryką i Ameryką, jest ramą analizy, która pozwala zrozumieć procesy, które wynikają z tych kontaktów w miarę upływu czasu. Zmiany demograficzne i genetyczne populacji, ewolucja cykli gospodarczych i ich wpływ na krajobraz, politykę, ideologię i kulturę są fundamentalnymi aspektami, które badano w różnych ramach chronologicznych i przestrzennych i są bardzo aktualne.
  • Wiersz 3: Studia religii, przekonań i wyobrażeń.
  • Linia ta jest ukierunkowana na badania nad religijną różnorodnością i wierzeniami w przeszłości i teraźniejszości, a także na badanie wyobrażeń społecznych. Perspektywa analizy ma wielodyscyplinarny charakter, a zakres prac obejmuje zarówno globalną, lokalną i międzynarodową skalę w kontekście trzech kontynentów, które charakteryzują doktorat.
  • Linia 4: Budowanie pamięci Źródła pisane, paradygmaty archeologiczne i historiograficzne Ta linia ma poprzeczny wpływ na rozwój podstaw teoretycznych i metodologicznych niezbędnych do prawidłowego rozwoju wszystkich projektów badawczych. Rozwój aparatu heurystycznego związanego z każdą pracą został wzmocniony, aby zachęcić do jego krytycznej analizy i ulepszyć metody każdej z rozwijanych dyscyplin. Ma również na celu podkreślenie dziedzictwa, które ma własne źródła informacji, zarówno pisemne, materialne, a nawet niematerialne.

kryteria przyjęć

Właściwym organem do przeprowadzenia procesu rekrutacji jest Komitet Akademicki. Ustalono, że Komitet Akademicki będzie się składał z 9 członków. Koordynator doktoranckiego programu musi pochodzić z ULPGC, profesor z ULL przejmie zadania koordynacji z drugą uczelnią. Komisja zostanie powołana z udziałem co najmniej jednego przedstawiciela w każdej dziedzinie badań i zapewnione będzie przestrzeganie przez Komisję zasady reprezentacji gwarantującej zrównoważoną obecność osób z dwóch uniwersytetów promujących program. Ustalono, że zawsze powinna być minimalna liczba trzech członków dla każdej uczelni. Mogą również istnieć maksymalnie dwie osoby o uznanym prestiżu w zakresie któregokolwiek z odcinków badawczych Programu poza ULPGC i ULL.

Kryteria przyjęć zostaną dostosowane domyślnie do kryteriów ustalonych w Regulaminie Programu doktoranckiego ULPGC.

Komitet Akademicki doktoranckiej oceny i oceny ważności wniosków na podstawie następujących kryteriów oceny merytorycznej kandydatów do ich ostatecznego dopuszczenia do programu:

  1. Kwalifikacja dostępu (ważona 50%), wyceniona w następujący sposób: jeśli student ma tytuł zalecanego profilu, 25 punktów; jeśli odpowiada on dodatkowemu profilowi ​​2, będzie miał 20 punktów; i jest zawarty w dodatkowym profilu 3 otrzymasz 15 punktów.
  2. Curriculum vitae (ważony 50%)

a) Rekord naukowy (do 10 punktów): średnia ocen uzyskanych przez studenta w stopniu i stopniu magistra lub równoważnym stopniu, który daje dostęp do doktoratu
b) Inne stopnie (do 4 punktów)
c) Inne zalety akademickie i / lub zawodowe (do 11 punktów): 1. publikacje (do 5 punktów), 2. znajomość języków równą lub wyższą niż poziom B2 (do 2 punktów); 3. Stypendia, nagrody (do 2 punktów); 4 doświadczenie zawodowe (do 2 punktów)

Wskaźnik dochodów:

Profil (waga 50%)

  • Przydatność szkolenia akademickiego do zalecanego profilu Programu: 25 punktów.

Życiorys (waga 50%)

a) Rekord naukowy (do 10 punktów): średnia ocen uzyskanych przez studenta na studiach magisterskich i magisterskich lub równoważnych, dających dostęp do doktoratu.

b) Inne stopnie do 4 punktów

c) Inne zalety akademickie i / lub zawodowe: 1. publikacje (do 5 punktów), 2. znajomość języków równą lub wyższą od poziomu B2 (do 2 punktów); 3. Stypendia i nagrody (do 2 punktów) 4. Doświadczenie zawodowe (do 2 punktów) do 25 punktów

Ponadto wszyscy kandydaci muszą udowodnić poziom B1 w języku angielskim.

Studenci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wywodzącymi się z niepełnosprawności

Jeśli jakikolwiek wnioskodawca jest osobą niepełnosprawną, która wymaga specjalnych warunków, należy go wskazać w swoim wniosku o rejestrację i dokładnie określić dokładne środki adaptacyjne, których potrzebujesz. W takim przypadku w momencie rejestracji należy przedstawić zaświadczenie lekarskie stwierdzające rodzaj i stopień utraty funkcji. Kryteria wyboru dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych wynikających z niepełnosprawności będą takie same jak dla pozostałych uczniów. Komitet Akademicki oceni w tym przypadku potrzebę ewentualnych adaptacji programów nauczania.

Rekrutacja w pełnym i niepełnym wymiarze godzin

Przewiduje się roczną ofertę 15 miejsc wśród studentów studiów dziennych i niestacjonarnych. Z 15 miejsc oferowanych na każdym kursie, maksymalnie 10 może być przydzielone studentom z dedykacją na część etatu. Miejsca oferowane przez ULL będą wynosić 7, a przez ULPGC 8, z których co najmniej 2 zostaną przydzielone w niepełnym wymiarze czasu w La Laguna i 3 w Las Palmas de Gran Canaria, do osiągnięcia maksymalnie 10 ustalonych, dostosowujących każdy przypadek zależy od procesu selekcji, za co odpowiada Komitet Akademicki programu.

Doktorant może zapisać się na pełny etat lub na część etatu. W przypadku tej drugiej metody warunkiem koniecznym do spełnienia warunku jest przyznanie, w zależności od przypadku, kandydata na doktorat na część etatu doktoranckiego. Warunek ten należy uzyskać od Komisji Akademickiej, dostarczając dokumenty uzupełniające. Przyczyny zawodowe, rodzinne lub osobiste będą brane pod uwagę w przypadku statusu doktoranta na część etatu. Powody zawodowe będą obejmować sytuacje o stałym lub stałym charakterze, przedłużanie umów tymczasowych lub inne sytuacje rozpatrywane przez Komitet Akademicki. Motywy natury rodzinnej lub osobistej będą obejmować, między innymi, uzależnienie, opiekę nad osobami starszymi lub niepełnosprawnymi oraz rodzinę z dziećmi w wieku szkolnym i sytuacjami przemocy związanej z płcią. Studenci ze stopniem niepełnosprawności większym niż 33%, jeśli o to poprosią i uzasadnią dokumentalnie Komitet Akademicki.

Zmiana modalności rejestracji może być wymagana we wspólnych okresach rejestracji, pod warunkiem otrzymania pozytywnego sprawozdania Komitetu Akademickiego.

Po rocznego czesnego, bez zmiany mogą być dokonane w systemie poświęcenia w trakcie roku akademickiego, chyba supervening poważne okoliczności, które mają być ocenione przez Komitet Akademicki. Przyczyny, które można utrzymywać we wniosku, między innymi, są: aktywność pracy, specjalne potrzeby edukacyjne, potrzeby opieki rodzinnej, sportowców wyczynowych i sytuacja ekonomiczna gospodarstw domowych.

Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język hiszpański
  • Język angielski


Ostatnia aktualizacja June 19, 2018
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Wrześ. 2019
Duration
Czas trwania
W niepełnym wymiarze czasu
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Data rozpoczęcia : Wrześ. 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Wrześ. 2019
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą