Doktorat z psychologii

Informacje ogólne

Opis programu

Program doktorancki w dziedzinie psychologii prowadzony przez ULL ma na celu szkolenie lekarzy z różnych dziedzin psychologii. Poprzez program doktorancki studenci będą mogli uzyskać teoretyczną, techniczną i praktyczną wiedzę niezbędną do zaawansowanych badań w czterech głównych obszarach: psychologii klinicznej i zdrowia, neuronauce poznania i emocji, psychologii języka, Edukacja i metodologia oraz interwencja i mediacja rodzinna, społeczna i wspólnotowa.

Uzasadnienie tytuł

Program doktorancki z psychologii, który jest tutaj prezentowany zgodnie z RD 99/2011, integruje różne programy doktoranckie obowiązujące i wygaśnięcie Wydziału Psychologii. w jednym programie doktoranckim. To wcześniejsze doświadczenie w dostarczaniu programów doktoranckich o cechach podobnych do przedstawionych tutaj pochodzi z konwersji poprzednich programów doktoranckich z wyróżnieniem jakości i że niektórzy z nich otrzymali pozytywny raport od ANECA w celu uzyskania wzmianki o: Doskonałość w pierwszym zaproszeniu, jak opisano poniżej.

Poprzednia historia

Universidad de La Laguna ma ponad 30-letnie doświadczenie w organizacji i realizacji studiów psychologicznych. Przez cały ten okres badania psychologiczne cieszyły się dużym popytem, ​​który utrzymuje się obecnie. Przez cały ten czas doktorat był przekazywany w różnych formatach lub metodach (kursach, programach) i zgodnie z istniejącymi strukturami szkoleniowymi: początkowo w ramach doktoratu Wydziału Filozofii i Literatury, ale ze specjalnym szkoleniem w zakresie Psychologia (to było w nawiasach w tytule), później w Wydziale Filozofii i Nauk o Edukacji, a wreszcie, wraz z utworzeniem Wydziału Psychologii, jako specyficzny doktorat z psychologii. Od utworzenia Wydziału i departamentów najbardziej związanych ze stopniem psychologii (Zakład Osobowości, Oceny i Terapii Psychologicznych, Zakład Psychologii Poznawczej, Społecznej i Organizacyjnej, Zakład Psychologii i Edukacji Ewolucyjnej oraz Wydział Psychobiologii i Metodologii Nauk Behawioralnych), programy doktoranckie z psychologii zostały sformalizowane i, z niewielkimi modyfikacjami, zostały utrzymane do pojawienia się nowych przepisów. Jeśli skupimy się na ostatnich pięciu latach, na Wydziale Psychologii uczy się 5 programów doktoranckich, 3 z nich są ważne zgodnie z dekretem 1393/2007, a dwa inne są w trakcie wyginięcia. Te programy doktoranckie są włączone do obecnego wniosku w ramach nowego programu doktoranckiego z psychologii przez Universidad de La Laguna . Jakość tego doktoratu jest kolejnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę: trzy zinte- growane programy doktoranckie uzyskały Wyróżnienie jakościowe: kognitywna neuronauka i edukacja, interwencja i mediacja rodzinna oraz rozumienie tekstu i mowy; a pierwsze dwa przeszło kryteria ANECA dotyczące uzyskania Wyróżnienia doskonałości w pierwszym wezwaniu.

Zdolności badawcze Wydziału Psychologii

Jak odpowiada jego historii, Szkoła Psychologii ULL ma potencjał badawczy, który jest wspierany przez szereg obiektywnych wskaźników. Jednym z nich są rankingi ceniące produkcję według pól i dyscyplin naukowych, podobnie jak w przypadku uznanego rankingu I-GR przez Fields and Scientific Disciplines, który jest wspierany publikacjami o wpływie ISI. W tym rankingu, w swojej ostatniej edycji (2012 r.), ULL pojawił się jako 5. uniwersytet hiszpańskiego stanu psychologii w sekcji dyscyplin naukowych (a wśród pierwszych 5 zajmował 2. pozycję pod względem jakościowym wpływu na otrzymane cytaty). Można go znaleźć w poniższym linku.

Potencjalne zapotrzebowanie na doktorat w dziedzinie psychologii

Potencjalne zapotrzebowanie na doktorat w dziedzinie psychologii i jego zainteresowanie społeczeństwem jest poparte tym samym rozsądnym i utrzymującym się popytem studentów studiów podyplomowych na programy doktoranckie o podobnych cechach, które zostały nauczane na Wydziale Psychologii Universidad de La Laguna I tak na przykład dane z rejestracji i pracy dyplomowej, zgodnie z danymi dostarczonymi przez prorektorat studiów podyplomowych, studiów nowych i europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego, wskazują, że zapisano 114 studentów, a 54 tezy przeczytano w ostatnim pięć lat

Kolejny czynnik, który należy podkreślić, związany z potencjalnym zapotrzebowaniem na nowy program doktoratu z psychologii, odnosi się do szerokiego zestawu oficjalnych tytułów magisterskich z kilkoma edycjami i mających znaczną liczbę studentów.

Aby zilustrować ten punkt, liczba studentów zapisanych w każdym z nich w poprzednim roku akademickim 2012/13 jest wskazana poniżej. Siła tego magistra oferuje rozsądne i stałe zapotrzebowanie ze studiów podyplomowych na doktorat, który z kolei ma nieodzowną funkcję spełnienia tego żądania przy zachowaniu niezbędnych standardów jakości.

Podsumowując, powyższe dane są gwarancją trwałości programu doktoranckiego w psychologii.

Potencjał do oceny w odniesieniu do nauczanych mistrzów to zdolność przyciągania studentów ze sfery Iberoamerykańskiej, której obecność wzmacnia się z roku na rok. Liczba tez przeczytanych w ciągu ostatnich pięciu lat (54) również zakłada poparcie dla wykonalności programu doktoranckiego, a także liczbę studentów zapisanych w zestawie programów doktoranckich, które są zintegrowane z nowym programem doktoranckim Psychologia (114).

Potencjalny badacz programu doktoranckiego z psychologii

Jeśli chodzi o produktywność naukową wykazaną w samym programie, jest to akredytowane przez wypłacalność pracowników naukowych / lekarzy w zakresie seksu i publikacji. Wielu z tych badaczy zajmuje pierwsze pozycje w rankingu profesorów w Hiszpanii w zakresie produktywności naukowej w badaniach obejmujących lata 2004-2009 i które zamierzamy wyliczyć w następnej kolejności. Zgodnie z wynikami uzyskanymi przez (*) Musi-Lechuga, Olivas-Ávila, Portillo-Reyes i Villalobos-Galvis (2005) w badaniu opublikowanym w czasopiśmie Psicothema, w którym analizuje się naukową produkcję hiszpańskiej psychologii zapisy artykułów w czasopismach znajdujących się w bazie Web of Science profesorów (CU) i profesorów (PTU) różnych akademickich obszarów psychologii, niektórzy z nich stanowią jednych z dziesięciu profesorów o najwyższej produkcji artykułów czasopism zarejestrowanych w bazie danych Web of Science w ich odpowiednich obszarach wiedzy. Według badań przeprowadzonych przez (**) Salgado i Páez (2007) są również jednymi z dziesięciu badaczy z najwyższym poziomem h * w sześciu obszarach wiedzy, w których psychologia akademicka jest podzielona w Hiszpanii.

Niedawno, zgodnie z wynikami uzyskanymi przez (*) Olivas-Ávila i Musi-Lechuga (2010) w badaniu opublikowanym w czasopiśmie Psicothema, w którym analizowana jest produkcja naukowa najbardziej wydajnych nauczycieli psychologii w Hiszpanii. Nauki ścisłe, wielu z tych profesorów zajmuje czołowe pozycje wśród dziesięciu profesorów z najwyższą produkcją artykułów w czasopismach zarejestrowanych w bazie Web of Science w swoich obszarach wiedzy.

Podobnie, warto zauważyć znaczącą produkcję w publikacjach z tez przeczytanych, jak wskazano w rozdziale 6 Zasobów Ludzkich. Zdolność do przyciągania zasobów badawczych przejawia się w 14 konkurencyjnych projektach krajowych, które wspierają kierunki badań, które składają się na program doktorancki ULL w dziedzinie psychologii. Wreszcie, pod względem jakości i wypłacalności zasobów ludzkich i wyposażenia, program jest wspierany przez sukces poprzednich programów, ich ciągłość oraz fakt, że uzyskały one trzy z nich, jak już było. opisane.

Integracja programu doktoranckiego z psychologii w Doktoranckiej ULL

Należy zauważyć, że program doktorancki z psychologii zostanie włączony do Szkoły Doktoranckiej ULL. W Radzie Zarządzającej z 26 września 2013 r. Zatwierdzono Szkołę Doktorancką ULL. Podczas gdy zostanie to w pełni wdrożone, będzie działać zgodnie z Rezolucją z 17 stycznia 2013 r., Która przewiduje publikację Regulaminu Oficjalnego Doktoratu Nauczania Universidad de La Laguna ,

W niniejszej rezolucji ustanowiono podstawy organizacji programów doktoranckich dostosowanych do nowego rozporządzenia. Ma to na celu utrzymanie ich wskaźników w zakresie doktoratu i ustanowienie strategii, która pozwoli zwiększyć wyniki badań, wykraczając poza te obecne.

Chodzi o to, że ich nowe programy doktoranckie działają jako ciągniki badań opracowanych w tej instytucji i promują większą uwagę swoich badaczy podczas szkolenia, a jednocześnie regulują procesy wymierania programów doktoranckich wyartykułowanych zgodnie z poprzednim przepisy prawne.

Integracja programu doktoranckiego w strategii IDI ULL

Program doktorancki w psychologii jest częścią strategii IDI ULL, która obejmuje rozwój Tricontinental Atlantic Campus (CEI-CANARIAS) (Międzynarodowy Campus Doskonałości), przestrzeń doskonałości, która powinna być od 2015 roku Atlantyku odniesienia w Europie jako osi przyjmującej i katalizatora talentu w projektach nauczania, badań, innowacji i transferu z Afryki i Ameryki Łacińskiej i, zgodnie ze wspólnym mianownikiem modelu integralnej trwałości dla jego rozwoju. Kampus jest już niezbędnym elementem rozwoju w kierunku nowej ekonomicznej, produktywnej i społecznej struktury Wysp Kanaryjskich. Jedna z akcji wspomnianego kampusu Atlantyckiego Tricontinental jest bezpośrednio powiązana z liniami badawczymi programu doktoranckiego z psychologii. W tym przypadku odwołujemy się do działania nr 8 (Wolfgang Köhler Atlantic Neuroscience Center), którego głównymi celami jest włączenie linii badań i interwencji, które mają wpływ na jakość życia ludzi w dziedzinie neuronauk (cykl istotne, zaburzenia neuro-degeneracyjne, grupy ryzyka, itp.); promocja transferu wyników w projektowaniu strategii interwencji i rozwoju współpracy; warsztaty z neuronauki dla naukowców z kontynentu afrykańskiego i z Ibero-Ameryki, stworzenie trzy kontynentalnego programu mobilności i rekrutacji talentów; nauczanie absolwenta itp. Podobnie spodziewane są wyniki w zakresie poprawy systemów diagnostycznych i interwencyjnych w zakresie zdrowia psychicznego i trudności w uczeniu się, opracowywania strategii interwencyjnych w celu poprawy jakości życia; zachęcać do mobilności i rekrutacji talentów wśród naukowców na poziomie trójkontynentalnym itp.

Poprawa konkurencyjności zaczyna się od zrównoważonego i globalnego podejścia, które wzmocni kluczowe sektory, wzmocni nowe sektory powiązane z tematycznymi obszarami specjalizacji w Campusie i pomoże w tworzeniu miejsc pracy. Model ten wykorzysta pozycję geostrategiczną Wysp Kanaryjskich jako pomost między Europą a Afryką Zachodnią, Makaronezją i Ameryką Łacińską. Dlatego Tricontinental Atlantic Campus będzie działać jako oś uniwersytecka w ramach projektu krajowego, aby wzmocnić Wyspy Kanaryjskie jako trójstronny europejski most strategiczny na Atlantyku.

Podprojekty, które go definiują, obejmują wszystkie obszary doskonałości: doskonalenie nauczycieli, adaptację do Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (EHEA), doskonalenie naukowe, innowacje i transfer wiedzy, transformację kampusu i internacjonalizację. W tym zakresie precyzyjnie wpisuje się program doktorancki z psychologii.

W CEI-CANARIAS edukacyjne platformy jakości i doskonałości są opracowywane w ramach Międzynarodowej Szkoły Uniwersyteckich Studiów Podyplomowych, w tym samym czasie, gdy doskonała infrastruktura doskonałości jest wzmocniona. W rzeczywistości nauczają serii programów studiów magisterskich i doktoranckich na Wydziale Psychologii, z których wiele posiada Wyróżnienie Jakości i które teraz mają zostać włączone do jednego Programu Doktoranckiego z Psychologii, który pozwolił przyciągnąć studentów i znakomici badacze o międzynarodowym prestiżu. Wysiłek i postępy ULL były w ostatnich latach fundamentalne, jako katalizator talentów poprzez działania szkoleniowe, stanowiące około 80% badań przeprowadzonych na Wyspach Kanaryjskich, przenoszących wiedzę generowaną do społeczeństwa i tkaninę produkcyjną. i nabywanie rzeczywistych zobowiązań na model produkcyjny oparty na wiedzy.

ULL aktywnie uczestniczy w Parku Naukowo-Technologicznym Teneryfy SA, będąc próbką Centrum Badań Biomedycznych Wysp Kanaryjskich (CIBICAN). Wybór osi trwałości materiałowej jako preferencyjnej w działaniach ID, które zostaną opracowane na przyszłym biegunie naukowo-technologicznym, PCT La Laguna, związanym z PCCT, ma jako podstawowe argumenty, z jednej strony, zasoby badawcze dostępne obecnie ze strony Universidad de La Laguna i, z drugiej strony, strategiczne zapotrzebowanie na wyniki badań w wymienionych obszarach, zarówno publicznych, jak i prywatnych.

Treść programu

Program doktorancki w dziedzinie psychologii prowadzony przez ULL ma na celu szkolenie lekarzy z różnych dziedzin psychologii. Poprzez program doktorancki studenci będą mogli uzyskać teoretyczną, techniczną i praktyczną wiedzę niezbędną do zaawansowanych badań w czterech głównych obszarach: psychologii klinicznej i zdrowia, neuronauce poznania i emocji, psychologii języka, Edukacja i metodologia oraz interwencja i mediacja rodzinna, społeczna i wspólnotowa.

kompetencje

Podstawowe kompetencje

  • CB11 - systematyczne zrozumienie kierunku studiów oraz opanowaniem umiejętności i metod badawczych związanych z daną dziedziną.
  • CB12 - Możliwość wyobrazić, projektowania lub tworzyć, wdrażać i przyjąć znaczną proces badań i tworzenia.
  • CB13 - Możliwość przyczynić się do poszerzenia granic wiedzy poprzez oryginalnych badań.
  • CB14 - Możliwość przeprowadzenia krytycznej analizy i oceny oraz syntezy nowych i złożonych idei.
  • CB15 - Umiejętność komunikowania się z akademickiej i naukowej społeczności i społeczeństwa w ogóle o swoich dziedzinach wiedzy drogami i języków powszechnie używanych w międzynarodowej społeczności naukowej.
  • CB16 - Możliwość promowania ciągu kontekstach akademickich i zawodowych, naukowej, technologicznej, kulturowej, artystycznej lub awansu społecznego w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Osobiste umiejętności i umiejętności

  • CA01 - Poruszanie nasze konteksty, w których jest mało konkretnych informacji.
  • CA02 - Znajdź klucz pytania, na które należy odpowiedzieć w celu rozwiązania złożonego problemu.
  • CA03 - Aby zaprojektować, tworzyć, rozwijać i wprowadzać nowe i innowacyjne projekty w zakresie swojej specjalizacji.
  • CA04 - Praca w sprzęt i autonomicznie lub w międzynarodowym multidyscyplinarnym kontekście.
  • CA05 - integrować wiedzę, uchwyt złożoność i formułować sądy o ograniczonej informacji.
  • CA06 - Krytyka i obrona rozwiązań intelektualnych.

działania szkoleniowe

  • Szkolenie w zakresie technik neuronauki
  • Zaawansowane szkolenie metodyczne stosowane w psychologii
  • Warsztat wyszukiwania informacji, pisania i komunikacji naukowej
  • Warsztat przedsiębiorczości
  • Seminaria i konferencje programu
  • Publikacja naukowa
  • Badania pozostają w innych ośrodkach
  • Wniosek o dofinansowanie (Stypendium / projekt / Mobilność stypendiów)
  • Udział w kongresach
  • Seminaria wewnętrzne grup badawczych

obszary badawcze

  • Linia 1: Psychologia kliniczna i zdrowotna Badanie osobowości i różnic indywidualnych; Walidacja technik i procedur w ocenie psychologicznej; Procesy i wymiary w psychopatologii niemowlęcej i młodzieńczej; Wdrażanie terapii psychologicznych i nowych rozwiązań terapeutycznych; Ocena neuropsychologiczna i rehabilitacja; Promowanie zdrowia, dobrego samopoczucia i jakości życia; Interwencja w psychologii społeczności; Psychologia płci; Normalne i patologiczne starzenie.
  • Linia 2: Neuronauka poznania i emocjiNeuropsychologia normalnego i patologicznego starzenia się; Neuropsychologia rozwoju; Neuropsychologiczne badanie patologii neurologicznych; Neuropsychologiczne badania psychopatologii; Neuronauka języka i działania; Neuronauka procesów afektywnych, motywacyjnych i społecznych; Neuroobrazowanie mózgu i funkcje umysłowe; Elektrofizjologia poznania; Nieinwazyjna stymulacja mózgu.
  • Linia 3: Psychologia języka, psychologia edukacji i metodologia Szczególne potrzeby w zakresie wsparcia edukacyjnego; Procesy kognitywne w czytaniu i pisaniu; Psychologia edukacyjna; Psychologia instruktażowa; Specyficzne trudności w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia; Ocena terapii mowy i interwencja w zaburzeniach językowych; Różnorodność kulturowa i językowa; Metody badawcze w psychologii porównawczej i poznaniu zwierząt; Analiza wieloczynnikowa; Metodologia obserwacyjna; Produkcja statystycznych narzędzi programowych.
  • Linia 4: interwencja i interwencja rodzinna, społeczna i wspólnotowa interwencja w mediacje z rodzinami; Interwencja z nieletnimi w zakresie ochrony; Mediacja rodzinna i społeczno-społeczna; Interwencja w przemocy w związkach małżeńskich; Interwencja w zakresie psychologii prawnej; Interwencje psychospołeczne w zakresie uprzedzeń i dyskryminacji; Interwencje psychospołeczne w organizacjach i zasobach ludzkich; Interwencja w zakresie psychologii środowiskowej i zrównoważonego rozwoju.

kryteria przyjęć

Studenci spełniający powyższe wymagania zostaną dopuszczeni zgodnie ze szczegółowymi wymogami i kryteriami oceny następujących zalet:

  • Akademicki zapis poziomu studiów: do 10 punktów (średnia liczba akademickich)
  • Akademickie zapisy magistra: do 10 punktów (średnia liczba akademickich)
  • Zalety badań: do 2,5 punktu
  • Profesjonalne zalety: do 2,5 punktu.

Razem: 25 punktów

Program obejmuje możliwość przyjmowania studentów zaocznych, 10% łącznej liczby miejsc oferowanych na każdy rok akademicki.

Skala zostanie zastosowana w równym stopniu do wnioskodawców, którzy ubiegają się o przyjęcie zarówno w pełnym wymiarze godzin, jak iw niepełnym wymiarze godzin. W tym ostatnim przypadku podstawy takiego systemu przyznawania muszą być uzasadnione we wniosku o dostęp, w warunkach przewidzianych w oficjalnym regulaminie nauczania Universidad de La Laguna w art. 7, w szczególności w sekcji 3 (para Aby zostać uznanym doktorantem w niepełnym wymiarze godzin, odpowiedni wniosek musi zostać złożony w sposób i w ustalonym dla niego terminie, uzasadniając brak możliwości przeprowadzenia tych studiów w pełnym wymiarze czasu z działalność zawodowa, specjalne potrzeby edukacyjne, potrzeby w zakresie opieki nad rodziną, sportowcy o wysokich osiągach lub na wysokim poziomie, a także te, które są rozważane w zasadach trwałości ULL lub, w stosownych przypadkach, w przepisach, które je rozwijają. wnioski zostaną rozpatrzone przed upływem terminu ustanowionego na przyjęcie doktorantów przez część komisji akademickiej odpowiedniego programu doktoranckiego. Wobec tej uchwały odwołanie można wnieść do Rektora w terminie jednego miesiąca od jego notyfikacji.

Wnioski od tych, którzy spełniają warunki wstępne, które muszą zostać sformalizowane w terminach i zgodnie z procedurami ustalonymi przez Universidad de La Laguna , zostaną przedłożone do wyroku Akademickiego Komitetu doktoratu, który określi adekwatność ich poprzedniego szkolenia do studiów Doktorat

W tym sensie pierwszeństwo mają ci, którzy akredytują poprzednie kwalifikacje związane z psychologią lub kandydaci, którzy z innych kwalifikacji akredytują doświadczenie lub dodatkowe szkolenie w dziedzinach związanych z przedmiotem programu.

W celu oceny spójności zapisów akademickich i dotychczasowego doświadczenia zawodowego kandydatów z tematem programu, Komitet Naukowy doktoratu sprawdzi badane przedmioty uniwersyteckie oraz doświadczenie i dodatkowe szkolenia akredytowane przez kandydatów. Zastrzegamy sobie prawo do przeprowadzenia, w razie uzasadnionych wątpliwości, osobistych rozmów z kandydatami.

Ostatnia aktualizacja Mar 2020

Stypendium Keystone

Dowiedz się, jakie możliwości daje Ci nasze stypendium

Informacje o uczelni

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Czytaj więcej

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Pokaż mniej
Santa Cruz de Tenerife