Doktorat z psychologii

Universidad de La Laguna

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Doktorat z psychologii

Universidad de La Laguna

Program doktorancki w dziedzinie psychologii prowadzony przez ULL ma na celu szkolenie lekarzy z różnych dziedzin psychologii. Poprzez program doktorancki studenci będą mogli uzyskać teoretyczną, techniczną i praktyczną wiedzę niezbędną do zaawansowanych badań w czterech głównych obszarach: psychologii klinicznej i zdrowia, neuronauce poznania i emocji, psychologii języka, Edukacja i metodologia oraz interwencja i mediacja rodzinna, społeczna i wspólnotowa.

Uzasadnienie tytuł

Program doktorancki z psychologii, który jest tutaj prezentowany zgodnie z RD 99/2011, integruje różne programy doktoranckie obowiązujące i wygaśnięcie Wydziału Psychologii. w jednym programie doktoranckim. To wcześniejsze doświadczenie w dostarczaniu programów doktoranckich o cechach podobnych do przedstawionych tutaj pochodzi z konwersji poprzednich programów doktoranckich z wyróżnieniem jakości i że niektórzy z nich otrzymali pozytywny raport od ANECA w celu uzyskania wzmianki o: Doskonałość w pierwszym zaproszeniu, jak opisano poniżej.

Poprzednia historia

Universidad de La Laguna ma ponad 30-letnie doświadczenie w organizacji i realizacji studiów psychologicznych. Przez cały ten okres badania psychologiczne cieszyły się dużym popytem, ​​który utrzymuje się obecnie. Przez cały ten czas doktorat był przekazywany w różnych formatach lub metodach (kursach, programach) i zgodnie z istniejącymi strukturami szkoleniowymi: początkowo w ramach doktoratu Wydziału Filozofii i Literatury, ale ze specjalnym szkoleniem w zakresie Psychologia (to było w nawiasach w tytule), później w Wydziale Filozofii i Nauk o Edukacji, a wreszcie, wraz z utworzeniem Wydziału Psychologii, jako specyficzny doktorat z psychologii. Od utworzenia Wydziału i departamentów najbardziej związanych ze stopniem psychologii (Zakład Osobowości, Oceny i Terapii Psychologicznych, Zakład Psychologii Poznawczej, Społecznej i Organizacyjnej, Zakład Psychologii i Edukacji Ewolucyjnej oraz Wydział Psychobiologii i Metodologii Nauk Behawioralnych), programy doktoranckie z psychologii zostały sformalizowane i, z niewielkimi modyfikacjami, zostały utrzymane do pojawienia się nowych przepisów. Jeśli skupimy się na ostatnich pięciu latach, na Wydziale Psychologii uczy się 5 programów doktoranckich, 3 z nich są ważne zgodnie z dekretem 1393/2007, a dwa inne są w trakcie wyginięcia. Te programy doktoranckie są włączone do obecnego wniosku w ramach nowego programu doktoranckiego z psychologii przez Universidad de La Laguna . Jakość tego doktoratu jest kolejnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę: trzy zinte- growane programy doktoranckie uzyskały Wyróżnienie jakościowe: kognitywna neuronauka i edukacja, interwencja i mediacja rodzinna oraz rozumienie tekstu i mowy; a pierwsze dwa przeszło kryteria ANECA dotyczące uzyskania Wyróżnienia doskonałości w pierwszym wezwaniu.

Zdolności badawcze Wydziału Psychologii

Jak odpowiada jego historii, Szkoła Psychologii ULL ma potencjał badawczy, który jest wspierany przez szereg obiektywnych wskaźników. Jednym z nich są rankingi ceniące produkcję według pól i dyscyplin naukowych, podobnie jak w przypadku uznanego rankingu I-GR przez Fields and Scientific Disciplines, który jest wspierany publikacjami o wpływie ISI. W tym rankingu, w swojej ostatniej edycji (2012 r.), ULL pojawił się jako 5. uniwersytet hiszpańskiego stanu psychologii w sekcji dyscyplin naukowych (a wśród pierwszych 5 zajmował 2. pozycję pod względem jakościowym wpływu na otrzymane cytaty). Można go znaleźć w poniższym linku.

Potencjalne zapotrzebowanie na doktorat w dziedzinie psychologii

Potencjalne zapotrzebowanie na doktorat w dziedzinie psychologii i jego zainteresowanie społeczeństwem jest poparte tym samym rozsądnym i utrzymującym się popytem studentów studiów podyplomowych na programy doktoranckie o podobnych cechach, które zostały nauczane na Wydziale Psychologii Universidad de La Laguna I tak na przykład dane z rejestracji i pracy dyplomowej, zgodnie z danymi dostarczonymi przez prorektorat studiów podyplomowych, studiów nowych i europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego, wskazują, że zapisano 114 studentów, a 54 tezy przeczytano w ostatnim pięć lat

Kolejny czynnik, który należy podkreślić, związany z potencjalnym zapotrzebowaniem na nowy program doktoratu z psychologii, odnosi się do szerokiego zestawu oficjalnych tytułów magisterskich z kilkoma edycjami i mających znaczną liczbę studentów.

Aby zilustrować ten punkt, liczba studentów zapisanych w każdym z nich w poprzednim roku akademickim 2012/13 jest wskazana poniżej. Siła tego magistra oferuje rozsądne i stałe zapotrzebowanie ze studiów podyplomowych na doktorat, który z kolei ma nieodzowną funkcję spełnienia tego żądania przy zachowaniu niezbędnych standardów jakości.

Podsumowując, powyższe dane są gwarancją trwałości programu doktoranckiego w psychologii.

Potencjał do oceny w odniesieniu do nauczanych mistrzów to zdolność przyciągania studentów ze sfery Iberoamerykańskiej, której obecność wzmacnia się z roku na rok. Liczba tez przeczytanych w ciągu ostatnich pięciu lat (54) również zakłada poparcie dla wykonalności programu doktoranckiego, a także liczbę studentów zapisanych w zestawie programów doktoranckich, które są zintegrowane z nowym programem doktoranckim Psychologia (114).

Potencjalny badacz programu doktoranckiego z psychologii

Jeśli chodzi o produktywność naukową wykazaną w samym programie, jest to akredytowane przez wypłacalność pracowników naukowych / lekarzy w zakresie seksu i publikacji. Wielu z tych badaczy zajmuje pierwsze pozycje w rankingu profesorów w Hiszpanii w zakresie produktywności naukowej w badaniach obejmujących lata 2004-2009 i które zamierzamy wyliczyć w następnej kolejności. Zgodnie z wynikami uzyskanymi przez (*) Musi-Lechuga, Olivas-Ávila, Portillo-Reyes i Villalobos-Galvis (2005) w badaniu opublikowanym w czasopiśmie Psicothema, w którym analizuje się naukową produkcję hiszpańskiej psychologii zapisy artykułów w czasopismach znajdujących się w bazie Web of Science profesorów (CU) i profesorów (PTU) różnych akademickich obszarów psychologii, niektórzy z nich stanowią jednych z dziesięciu profesorów o najwyższej produkcji artykułów czasopism zarejestrowanych w bazie danych Web of Science w ich odpowiednich obszarach wiedzy. Według badań przeprowadzonych przez (**) Salgado i Páez (2007) są również jednymi z dziesięciu badaczy z najwyższym poziomem h * w sześciu obszarach wiedzy, w których psychologia akademicka jest podzielona w Hiszpanii.

Niedawno, zgodnie z wynikami uzyskanymi przez (*) Olivas-Ávila i Musi-Lechuga (2010) w badaniu opublikowanym w czasopiśmie Psicothema, w którym analizowana jest produkcja naukowa najbardziej wydajnych nauczycieli psychologii w Hiszpanii. Nauki ścisłe, wielu z tych profesorów zajmuje czołowe pozycje wśród dziesięciu profesorów z najwyższą produkcją artykułów w czasopismach zarejestrowanych w bazie Web of Science w swoich obszarach wiedzy.

Podobnie, warto zauważyć znaczącą produkcję w publikacjach z tez przeczytanych, jak wskazano w rozdziale 6 Zasobów Ludzkich. Zdolność do przyciągania zasobów badawczych przejawia się w 14 konkurencyjnych projektach krajowych, które wspierają kierunki badań, które składają się na program doktorancki ULL w dziedzinie psychologii. Wreszcie, pod względem jakości i wypłacalności zasobów ludzkich i wyposażenia, program jest wspierany przez sukces poprzednich programów, ich ciągłość oraz fakt, że uzyskały one trzy z nich, jak już było. opisane.

Integracja programu doktoranckiego z psychologii w Doktoranckiej ULL

Należy zauważyć, że program doktorancki z psychologii zostanie włączony do Szkoły Doktoranckiej ULL. W Radzie Zarządzającej z 26 września 2013 r. Zatwierdzono Szkołę Doktorancką ULL. Podczas gdy zostanie to w pełni wdrożone, będzie działać zgodnie z Rezolucją z 17 stycznia 2013 r., Która przewiduje publikację Regulaminu Oficjalnego Doktoratu Nauczania Universidad de La Laguna ,

W niniejszej rezolucji ustanowiono podstawy organizacji programów doktoranckich dostosowanych do nowego rozporządzenia. Ma to na celu utrzymanie ich wskaźników w zakresie doktoratu i ustanowienie strategii, która pozwoli zwiększyć wyniki badań, wykraczając poza te obecne.

Chodzi o to, że ich nowe programy doktoranckie działają jako ciągniki badań opracowanych w tej instytucji i promują większą uwagę swoich badaczy podczas szkolenia, a jednocześnie regulują procesy wymierania programów doktoranckich wyartykułowanych zgodnie z poprzednim przepisy prawne.

Integracja programu doktoranckiego w strategii IDI ULL

Program doktorancki w psychologii jest częścią strategii IDI ULL, która obejmuje rozwój Tricontinental Atlantic Campus (CEI-CANARIAS) (Międzynarodowy Campus Doskonałości), przestrzeń doskonałości, która powinna być od 2015 roku Atlantyku odniesienia w Europie jako osi przyjmującej i katalizatora talentu w projektach nauczania, badań, innowacji i transferu z Afryki i Ameryki Łacińskiej i, zgodnie ze wspólnym mianownikiem modelu integralnej trwałości dla jego rozwoju. Kampus jest już niezbędnym elementem rozwoju w kierunku nowej ekonomicznej, produktywnej i społecznej struktury Wysp Kanaryjskich. Jedna z akcji wspomnianego kampusu Atlantyckiego Tricontinental jest bezpośrednio powiązana z liniami badawczymi programu doktoranckiego z psychologii. W tym przypadku odwołujemy się do działania nr 8 (Wolfgang Köhler Atlantic Neuroscience Center), którego głównymi celami jest włączenie linii badań i interwencji, które mają wpływ na jakość życia ludzi w dziedzinie neuronauk (cykl istotne, zaburzenia neuro-degeneracyjne, grupy ryzyka, itp.); promocja transferu wyników w projektowaniu strategii interwencji i rozwoju współpracy; warsztaty z neuronauki dla naukowców z kontynentu afrykańskiego i z Ibero-Ameryki, stworzenie trzy kontynentalnego programu mobilności i rekrutacji talentów; nauczanie absolwenta itp. Podobnie spodziewane są wyniki w zakresie poprawy systemów diagnostycznych i interwencyjnych w zakresie zdrowia psychicznego i trudności w uczeniu się, opracowywania strategii interwencyjnych w celu poprawy jakości życia; zachęcać do mobilności i rekrutacji talentów wśród naukowców na poziomie trójkontynentalnym itp.

Poprawa konkurencyjności zaczyna się od zrównoważonego i globalnego podejścia, które wzmocni kluczowe sektory, wzmocni nowe sektory powiązane z tematycznymi obszarami specjalizacji w Campusie i pomoże w tworzeniu miejsc pracy. Model ten wykorzysta pozycję geostrategiczną Wysp Kanaryjskich jako pomost między Europą a Afryką Zachodnią, Makaronezją i Ameryką Łacińską. Dlatego Tricontinental Atlantic Campus będzie działać jako oś uniwersytecka w ramach projektu krajowego, aby wzmocnić Wyspy Kanaryjskie jako trójstronny europejski most strategiczny na Atlantyku.

Podprojekty, które go definiują, obejmują wszystkie obszary doskonałości: doskonalenie nauczycieli, adaptację do Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (EHEA), doskonalenie naukowe, innowacje i transfer wiedzy, transformację kampusu i internacjonalizację. W tym zakresie precyzyjnie wpisuje się program doktorancki z psychologii.

W CEI-CANARIAS edukacyjne platformy jakości i doskonałości są opracowywane w ramach Międzynarodowej Szkoły Uniwersyteckich Studiów Podyplomowych, w tym samym czasie, gdy doskonała infrastruktura doskonałości jest wzmocniona. W rzeczywistości nauczają serii programów studiów magisterskich i doktoranckich na Wydziale Psychologii, z których wiele posiada Wyróżnienie Jakości i które teraz mają zostać włączone do jednego Programu Doktoranckiego z Psychologii, który pozwolił przyciągnąć studentów i znakomici badacze o międzynarodowym prestiżu. Wysiłek i postępy ULL były w ostatnich latach fundamentalne, jako katalizator talentów poprzez działania szkoleniowe, stanowiące około 80% badań przeprowadzonych na Wyspach Kanaryjskich, przenoszących wiedzę generowaną do społeczeństwa i tkaninę produkcyjną. i nabywanie rzeczywistych zobowiązań na model produkcyjny oparty na wiedzy.

ULL aktywnie uczestniczy w Parku Naukowo-Technologicznym Teneryfy SA, będąc próbką Centrum Badań Biomedycznych Wysp Kanaryjskich (CIBICAN). Wybór osi trwałości materiałowej jako preferencyjnej w działaniach ID, które zostaną opracowane na przyszłym biegunie naukowo-technologicznym, PCT La Laguna, związanym z PCCT, ma jako podstawowe argumenty, z jednej strony, zasoby badawcze dostępne obecnie ze strony Universidad de La Laguna i, z drugiej strony, strategiczne zapotrzebowanie na wyniki badań w wymienionych obszarach, zarówno publicznych, jak i prywatnych.

Treść programu

Program doktorancki w dziedzinie psychologii prowadzony przez ULL ma na celu szkolenie lekarzy z różnych dziedzin psychologii. Poprzez program doktorancki studenci będą mogli uzyskać teoretyczną, techniczną i praktyczną wiedzę niezbędną do zaawansowanych badań w czterech głównych obszarach: psychologii klinicznej i zdrowia, neuronauce poznania i emocji, psychologii języka, Edukacja i metodologia oraz interwencja i mediacja rodzinna, społeczna i wspólnotowa.

kompetencje

Podstawowe kompetencje

  • CB11 - systematyczne zrozumienie kierunku studiów oraz opanowaniem umiejętności i metod badawczych związanych z daną dziedziną.
  • CB12 - Możliwość wyobrazić, projektowania lub tworzyć, wdrażać i przyjąć znaczną proces badań i tworzenia.
  • CB13 - Możliwość przyczynić się do poszerzenia granic wiedzy poprzez oryginalnych badań.
  • CB14 - Możliwość przeprowadzenia krytycznej analizy i oceny oraz syntezy nowych i złożonych idei.
  • CB15 - Umiejętność komunikowania się z akademickiej i naukowej społeczności i społeczeństwa w ogóle o swoich dziedzinach wiedzy drogami i języków powszechnie używanych w międzynarodowej społeczności naukowej.
  • CB16 - Możliwość promowania ciągu kontekstach akademickich i zawodowych, naukowej, technologicznej, kulturowej, artystycznej lub awansu społecznego w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Osobiste umiejętności i umiejętności

  • CA01 - Poruszanie nasze konteksty, w których jest mało konkretnych informacji.
  • CA02 - Znajdź klucz pytania, na które należy odpowiedzieć w celu rozwiązania złożonego problemu.
  • CA03 - Aby zaprojektować, tworzyć, rozwijać i wprowadzać nowe i innowacyjne projekty w zakresie swojej specjalizacji.
  • CA04 - Praca w sprzęt i autonomicznie lub w międzynarodowym multidyscyplinarnym kontekście.
  • CA05 - integrować wiedzę, uchwyt złożoność i formułować sądy o ograniczonej informacji.
  • CA06 - Krytyka i obrona rozwiązań intelektualnych.

działania szkoleniowe

  • Szkolenie w zakresie technik neuronauki
  • Zaawansowane szkolenie metodyczne stosowane w psychologii
  • Warsztat wyszukiwania informacji, pisania i komunikacji naukowej
  • Warsztat przedsiębiorczości
  • Seminaria i konferencje programu
  • Publikacja naukowa
  • Badania pozostają w innych ośrodkach
  • Wniosek o dofinansowanie (Stypendium / projekt / Mobilność stypendiów)
  • Udział w kongresach
  • Seminaria wewnętrzne grup badawczych

obszary badawcze

  • Linia 1: Psychologia kliniczna i zdrowotna Badanie osobowości i różnic indywidualnych; Walidacja technik i procedur w ocenie psychologicznej; Procesy i wymiary w psychopatologii niemowlęcej i młodzieńczej; Wdrażanie terapii psychologicznych i nowych rozwiązań terapeutycznych; Ocena neuropsychologiczna i rehabilitacja; Promowanie zdrowia, dobrego samopoczucia i jakości życia; Interwencja w psychologii społeczności; Psychologia płci; Normalne i patologiczne starzenie.
  • Linia 2: Neuronauka poznania i emocjiNeuropsychologia normalnego i patologicznego starzenia się; Neuropsychologia rozwoju; Neuropsychologiczne badanie patologii neurologicznych; Neuropsychologiczne badania psychopatologii; Neuronauka języka i działania; Neuronauka procesów afektywnych, motywacyjnych i społecznych; Neuroobrazowanie mózgu i funkcje umysłowe; Elektrofizjologia poznania; Nieinwazyjna stymulacja mózgu.
  • Linia 3: Psychologia języka, psychologia edukacji i metodologia Szczególne potrzeby w zakresie wsparcia edukacyjnego; Procesy kognitywne w czytaniu i pisaniu; Psychologia edukacyjna; Psychologia instruktażowa; Specyficzne trudności w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia; Ocena terapii mowy i interwencja w zaburzeniach językowych; Różnorodność kulturowa i językowa; Metody badawcze w psychologii porównawczej i poznaniu zwierząt; Analiza wieloczynnikowa; Metodologia obserwacyjna; Produkcja statystycznych narzędzi programowych.
  • Linia 4: interwencja i interwencja rodzinna, społeczna i wspólnotowa interwencja w mediacje z rodzinami; Interwencja z nieletnimi w zakresie ochrony; Mediacja rodzinna i społeczno-społeczna; Interwencja w przemocy w związkach małżeńskich; Interwencja w zakresie psychologii prawnej; Interwencje psychospołeczne w zakresie uprzedzeń i dyskryminacji; Interwencje psychospołeczne w organizacjach i zasobach ludzkich; Interwencja w zakresie psychologii środowiskowej i zrównoważonego rozwoju.

kryteria przyjęć

Studenci spełniający powyższe wymagania zostaną dopuszczeni zgodnie ze szczegółowymi wymogami i kryteriami oceny następujących zalet:

  • Akademicki zapis poziomu studiów: do 10 punktów (średnia liczba akademickich)
  • Akademickie zapisy magistra: do 10 punktów (średnia liczba akademickich)
  • Zalety badań: do 2,5 punktu
  • Profesjonalne zalety: do 2,5 punktu.

Razem: 25 punktów

Program obejmuje możliwość przyjmowania studentów zaocznych, 10% łącznej liczby miejsc oferowanych na każdy rok akademicki.

Skala zostanie zastosowana w równym stopniu do wnioskodawców, którzy ubiegają się o przyjęcie zarówno w pełnym wymiarze godzin, jak iw niepełnym wymiarze godzin. W tym ostatnim przypadku podstawy takiego systemu przyznawania muszą być uzasadnione we wniosku o dostęp, w warunkach przewidzianych w oficjalnym regulaminie nauczania Universidad de La Laguna w art. 7, w szczególności w sekcji 3 (para Aby zostać uznanym doktorantem w niepełnym wymiarze godzin, odpowiedni wniosek musi zostać złożony w sposób i w ustalonym dla niego terminie, uzasadniając brak możliwości przeprowadzenia tych studiów w pełnym wymiarze czasu z działalność zawodowa, specjalne potrzeby edukacyjne, potrzeby w zakresie opieki nad rodziną, sportowcy o wysokich osiągach lub na wysokim poziomie, a także te, które są rozważane w zasadach trwałości ULL lub, w stosownych przypadkach, w przepisach, które je rozwijają. wnioski zostaną rozpatrzone przed upływem terminu ustanowionego na przyjęcie doktorantów przez część komisji akademickiej odpowiedniego programu doktoranckiego. Wobec tej uchwały odwołanie można wnieść do Rektora w terminie jednego miesiąca od jego notyfikacji.

Wnioski od tych, którzy spełniają warunki wstępne, które muszą zostać sformalizowane w terminach i zgodnie z procedurami ustalonymi przez Universidad de La Laguna , zostaną przedłożone do wyroku Akademickiego Komitetu doktoratu, który określi adekwatność ich poprzedniego szkolenia do studiów Doktorat

W tym sensie pierwszeństwo mają ci, którzy akredytują poprzednie kwalifikacje związane z psychologią lub kandydaci, którzy z innych kwalifikacji akredytują doświadczenie lub dodatkowe szkolenie w dziedzinach związanych z przedmiotem programu.

W celu oceny spójności zapisów akademickich i dotychczasowego doświadczenia zawodowego kandydatów z tematem programu, Komitet Naukowy doktoratu sprawdzi badane przedmioty uniwersyteckie oraz doświadczenie i dodatkowe szkolenia akredytowane przez kandydatów. Zastrzegamy sobie prawo do przeprowadzenia, w razie uzasadnionych wątpliwości, osobistych rozmów z kandydatami.

Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język hiszpański
  • Język angielski


Ostatnia aktualizacja June 19, 2018
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Wrześ. 2018
Duration
Czas trwania
W niepełnym wymiarze czasu
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Data rozpoczęcia : Wrześ. 2018
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Wrześ. 2018
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą