Doktorat W Rozwoju Regionalnym

Universidad de La Laguna

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Doktorat W Rozwoju Regionalnym

Universidad de La Laguna

Zaproponowany doktorat w dziedzinie rozwoju regionalnego jest wynikiem adaptacji obecnego programu doktoranckiego w dziedzinie rozwoju regionalnego, szkoleń i zatrudnienia, wyróżnionego w ramach Wyróżnienia Jakości zgodnie z rezolucją z dnia 20 października 2008 r. Sekretarza Stanu Uniwersytety, dla których wzmianka o jakości jest przyznawana studiom doktoranckim hiszpańskich uniwersytetów na rok akademicki 2008-2009.

Uzasadnienie tytuł

Tło programu

Zaproponowany doktorat w dziedzinie rozwoju regionalnego jest wynikiem adaptacji obecnego programu doktoranckiego w dziedzinie rozwoju regionalnego, szkoleń i zatrudnienia, wyróżnionego w ramach Wyróżnienia Jakości zgodnie z rezolucją z dnia 20 października 2008 r. Sekretarza Stanu Uniwersytety, dla których wzmianka o jakości jest przyznawana studiom doktoranckim hiszpańskich uniwersytetów na rok akademicki 2008-2009. Z kolei program rozwoju regionalnego, szkoleń i zatrudnienia wynikał z dostosowania programu szkolenia, zatrudnienia i rozwoju regionalnego, z nagrodą za jakość przyznaną przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w zaproszeniu z 2004 r., Zgodnie z początkową reformą studiów. studia podyplomowe w ramach Europejskiej Konwergencji w zakresie szkolnictwa wyższego, a jego geneza w ostatnich latach lat 90. Jest to dzień, w którym, korzystając z praktycznego doświadczenia w programach doktoranckich, profesorowie Wydziału Ekonomia instytucji, statystyka gospodarcza i ekonometria Universidad de La Laguna rozważały opracowanie programu wykraczającego poza koncepcję, która w tamtym czasie dominowała w programach doktoranckich, i w wyniku czego wiele z nich stanowiło suma zróżnicowanych kursów zebranych pod ogólnym tytułem, który może obejmować różne specjalności każdego z nich. W ten sposób, biorąc pod uwagę kierunki badań opracowane przez członków Departamentu, zaproponowano projekt programu doktoranckiego, który odpowiadałby, z jednej strony, na zainteresowanie rozwojem lokalnym obecnym w organach administracji lokalnej Autonomia Wysp Kanaryjskich i, z drugiej strony, która z kolei uwzględni bliskość kontynentu afrykańskiego i historyczne relacje z Ameryką Środkową i Południową.

W tym czasie istniała już szeroka bibliografia dotycząca znaczenia dwumianu lokalnego i globalnego i jej występowania we wszystkich aspektach praktyki społecznej, co dało możliwość wygenerowania programu doktoranckiego, który służył miejscowym interesom, oraz że Ponadto, ze względu na swoją treść, będzie atrakcyjny dla studentów z innych dziedzin. Zbieżność między liniami badawczymi opracowanymi przez Wydział Ekonomii Instytucji, Statystyki Gospodarczej i Ekonometrii, zainteresowanie lokalne i wpływ globalny, zaowocowała pierwszym programem, opracowanym wspólnie z Wydziałem Socjologii, koncentrującym się na zagadnienia związane z edukacją, zatrudnieniem i rozwojem lokalnym. Początkowa współpraca z Wydziałem Socjologii nadała programowi charakter interdyscyplinarny, który z przyczyn metodologicznych został wzmocniony i wzmocniony. Następnie wstąpił do Wydziału Geografii, a następnie Wydziału Prawa Konstytucyjnego i Nauk Politycznych, z którym, i choć nie mamy jeszcze Wydział Socjologii, zarówno program Szkolenia, Zatrudnienia i Rozwoju Regionalnego, jak obecny Program Rozwoju Regionalnego, Szkoleń i Zatrudnienia pozwolił uczniom zdobyć niezbędną wiedzę do analizy, z różnych podejść, konkretnych realiów i proponować działania lub polityki ogólnie dla rozwoju subnarodowego.

Doktorancki Program Szkoleń, Zatrudnienia i Rozwoju Regionalnego rozpoczął się w Wenezueli w okresie dwuletnim 1999-2001, w ramach różnych umów ramowych podpisanych przez Universidad de La Laguna i różne uniwersytety wenezuelskie (Universidad Experimental de Guayana i Universidad de los Andes ).

W 2004 r. Program ten został poddany pod apel o nagrodę jakości Ministerstwa Edukacji i Nauki, uzyskując go za dwuletni okres 2005-2007, aw grudniu 2006 r. - audyt przeprowadzony przez ANECA w siedzibie Universidad de La Laguna . Universidad de La Laguna , spowodowało odnowienie tej Nagrody Jakości dla wspomnianego Programu Doktoranckich. Podobnie, obecny Program Rozwoju Regionalnego, Szkoleń i Zatrudnienia, w wyniku adaptacji Programu Szkolenia, Zatrudnienia i Rozwoju Regionalnego, również uzyskał Wzmiankę o jakości zgodnie z Rezolucją z 20 października 2008 r. Sekretarza Stanu dla uniwersytetów ,

W latach 2008-2013 w Doktoranckim Programie Szkoleniowym, Zatrudnieniu i Rozwoju Regionalnym obroniono łącznie 18 Doktorskich, z liczbą studentów zapisanych w roku akademickim 2012/13 z 55, podczas gdy średnia liczba studentów zapisany w programie w ciągu ostatnich pięciu lat wynosi 75.

Związek wniosku z sytuacją ID i sektora naukowo-zawodowego w jego zakresie tematycznym.

Proponowany doktorat w dziedzinie rozwoju regionalnego obejmuje następujące dwa kierunki badań:

Linia 1: Zarządzanie, zrównoważony rozwój i rozwój terytorialny
Wiersz 2: polityki przekrojowe i sektorowe, energia i transport

Rozumiemy, że obie linie proponowanych badań są spójne i spójne z wytycznymi i priorytetami ustanowionymi przez strategie rozwoju i innowacji ustanowione na poziomie europejskim, krajowym i regionalnym. Tak więc na przykład plan krajowy na lata 2013-2016, a dokładniej program państwa idi dostosowany do wyzwań społecznych, obejmuje kilka linii finansowania, które odpowiadają celom i kierunkom badań proponowanego programu.

Z drugiej strony obecny siódmy program ramowy (2007-2013) przedstawia kilka linii badań i finansowania w ramach swoich programów szczegółowych, które zapewniają synergię z programem doktoranckim w zakresie rozwoju regionalnego. Tak więc program współpracy koncentruje się na stymulowaniu współpracy i wzmacnianiu powiązań między przemysłem a badaniami w ramach transnarodowych i obejmuje obszar tematyczny poświęcony naukom społeczno-ekonomicznym i humanistycznym.

Z drugiej strony program Możliwości oferuje badaczom potężne narzędzia służące poprawie jakości i konkurencyjności europejskich badań poprzez promowanie inwestycji w infrastrukturę badawczą w najmniej wydajnych regionach, w tworzenie regionalnych biegunów badawczych. badania i badania na rzecz MŚP, które są ważnym elementem badań w ramach doktoranckiego programu rozwoju regionalnego.

I wreszcie, program Ludzie mobilizuje znaczne zasoby finansowe, aby poprawić perspektywy kariery naukowców w Europie. Program ten może być wykorzystywany w ramach programu w celu przyciągnięcia większej ilości młodych naukowców o wysokiej jakości.

Ponadto od 2010 r. UE pracuje nad opracowaniem strategii, która przyczynia się do wyjścia z kryzysu, który przekształca UE w inteligentną, zrównoważoną i sprzyjającą włączeniu społecznemu gospodarkę, która cieszy się wysokim poziomem zatrudnienia, wydajności i spójności. towarzyski

W 2010 r. Komisja Europejska wydała komunikat EUROPA 2020, który jest strategią na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu (COM (2010) 2020 wersja ostateczna). Wspomniana strategia obejmuje trzy wzajemnie wzmacniające się priorytety, które określają osie, na których należy opracowywać strategie działania UE, które są:

  • Inteligentny rozwój: rozwój gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach.
  • Zrównoważony wzrost: promocja gospodarki, która bardziej efektywnie wykorzystuje zasoby, czyli jest bardziej ekologiczna i bardziej konkurencyjna.
  • Wzrost integracyjny: promocja gospodarki o wysokim poziomie zatrudnienia, o spójności społecznej i terytorialnej.

Podobnie w ramach strategii EUROPA 2020 ustanowiono pięć celów na rok 2020, które nadadzą ton procesowi i zostaną przełożone na cele krajowe: zatrudnienie, badania i innowacje, zmiany klimatyczne i energetyczne, edukacja i walka z ubóstwo.

Aby osiągnąć te cele, konieczne jest zapewnienie spójnych, skoordynowanych i kompleksowych działań na różnych poziomach zarządzania. Komisja Europejska ustanowiła, zarówno dla regionów, jak i dla państw członkowskich, obowiązek posiadania inteligentnej strategii specjalizacji kwalifikującej się do otrzymania funduszy

polityki spójności na następny okres programowania 2014-2020. Innymi słowy, istnienie regionalnych strategii opartych na inteligentnej specjalizacji jest uwzględnione jako element warunkowości ex ante, która podporządkowuje finansowanie ID i w ramach spójności na lata 2014-2020.

Krajowe i regionalne strategie innowacyjne na rzecz inteligentnej specjalizacji (strategie RIS3) obejmują zintegrowane programy transformacji terytorialnej gospodarki. W tym sensie poniższa tabela pokazuje aspekty, które podkreślają zbieżność linii badawczych doktoranckiego programu rozwoju regionalnego (Linia 1: Zarządzanie, zrównoważony rozwój i rozwój terytorialny oraz Linia 2: Polityki międzysektorowe i sektorowe, Energia i transportu) z celami agendy RIS3:

W lipcu 2013 r. Autonomiczna Wspólnota Wysp Kanaryjskich przedstawiła "Inteligentną strategię wyspecjalizowaną na Wyspach Kanaryjskich 2014-2020", która ma na celu stworzenie podstaw do sformułowania, uzgodnienia i opracowania "inteligentnej strategii specjalizacyjnej" dostosowanej do rzeczywistości Autonomicznej Wspólnoty Wysp Kanaryjskich w ramach strategii "Europa 2020".

Oceniając związek między regionalnymi celami strategicznymi a innymi dokumentami planistycznymi polityki spójności UE na lata 2014-2020, analiza wykazuje niezwykły stopień spójności, odzwierciedlający wagę region pod kątem czynników konkurencyjności, produktywności i polityk mających na celu zwiększenie potencjału wzrostu i wzmocnienie spójności społecznej, co sprawia, że ​​strategia rozwoju regionalnego zbliża się do tych samych parametrów wiedzy, innowacji i waloryzacji kapitału ludzkiego we wszystkich przypadkach.

Podobnie proponowany doktorat w dziedzinie rozwoju regionalnego, z zaawansowanym szkoleniem w zakresie badań, może przyczynić się do inteligentnej specjalizacji regionów, umożliwiając między innymi identyfikację cech i wyłącznych aktywów danego obszaru badań, jego przewagi konkurencyjne i odpowiednie zarządzanie w procesie, tak aby możliwe było zgromadzenie uczestników wokół strategii rozwoju.

Dlatego rozwój badań, które przyczyniają się do wysokiej jakości szkoleń w zakresie badań w dziedzinie rozwoju regionalnego, ma strategiczne znaczenie dla naszego regionu, umożliwiając zaawansowane szkolenie naukowców w tej dziedzinie, aby przyczynić się do stworzenia krytycznej masy wiedzy, która służy promować zrównoważony rozwój gospodarczy i społeczny. Proponowany program ma na celu zaspokojenie tej potrzeby społecznej, obejmującej lukę obserwowaną w tej chwili w dziedzinie szkolnictwa wyższego w naszym regionie w tym obszarze.

Dane z urzędu statystycznego Unii Europejskiej stawiają najbardziej oddalone regiony spośród osób najbardziej dotkniętych problemem bezrobocia. Z wyjątkiem Azorów i Madery pozostałe regiony rejestrowały stopy bezrobocia znacznie powyżej średniej UE. W rzeczywistości, Reunion, Wyspy Kanaryjskie, Gwadelupa, Martynika i Gujana należą do dziesięciu regionów Unii Europejskiej o najwyższym wskaźniku bezrobocia, a Wyspy Kanaryjskie zajmują pierwsze miejsce w rankingu. Jest to odzwierciedleniem niestabilności i wrażliwości gospodarki regionów najbardziej oddalonych, a zwłaszcza Wysp Kanaryjskich.

W przypadku Wysp Kanaryjskich, które są regionem o najwyższej stopie bezrobocia, należy zauważyć, że w latach 2007-2011 ich stopa bezrobocia wzrosła o ponad 12 punktów procentowych. Wpływ kryzysu miał brutalny wpływ na realną gospodarkę archipelagu. W drugim kwartale 2007 roku stopa bezrobocia na Wyspach Kanaryjskich wynosiła 9,7%, a za dwa i pół roku prawie się potroiła. Ten epizod nie jest nowy w najnowszej historii gospodarczej archipelagu, chociaż staje się coraz bardziej zjadliwy, co jest wyraźnym symptomem wyczerpania wytycznych, na których do tej pory trwały prace na Wyspach.

Podobnie, jedną z najbardziej niepokojących cech bezrobocia w Hiszpanii i na Wyspach Kanaryjskich jest bezrobocie wśród młodzieży. Na poziomie krajowym przed kryzysem stopa bezrobocia aktywów między 20 a 24 rokiem życia była dwukrotnie wyższa od średniej, a liczba osób młodych poniżej 20 lat przekraczała trzykrotność. Od czasu kryzysu gospodarczego odsetek ten znacznie wzrósł, w 2011 r. Odpowiednio na poziomie 42 i 60 procent.

Do 2012 r. Stopa bezrobocia wśród młodzieży na Wyspach Kanaryjskich przewyższa średnią zarejestrowaną na szczeblu krajowym o prawie 10 punktów procentowych i potraja średnią odnotowaną na poziomie UE-27. Istnieje również większa liczba przypadków różnic między płciami na kanaryjskim rynku pracy.

Koincydencja w tych ultraperyferyjnych enklawach o wysokiej stopie bezrobocia i niepowodzeniach w poziomach konwergencji jest niepokojąca. W rzeczywistości, strukturalna niestabilność RNO oznacza, że ​​ryzyko rozbieżności jest stałym czynnikiem, który, jeśli nie zostanie odpowiednio uwzględniony, może poważnie zaszkodzić zasadzie równości szans.

Jeżeli chodzi o ewolucję wskaźnika konkurencyjności regionalnej Unii, sytuacja RNO również nie jest korzystna. Indeks ten obejmuje szeroki zakres zagadnień związanych z konkurencyjnością, innowacyjnością, jakością instytucji, infrastrukturą (w tym sieciami cyfrowymi) oraz miarami zdrowia i kapitału ludzkiego i będzie kluczowym narzędziem pomagającym Regiony UE, aby ustanowić właściwe priorytety, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją konkurencyjność.

Analiza i prognoza popytu akademickiego, społecznego i / lub zawodowego zarówno w kraju, jak i na świecie

Ze względu na doświadczenie zarówno doktoranckiego programu "Szkolenia, zatrudnienie i rozwój regionalny", jak i doktoranckiego programu "Rozwój regionalny, szkolenie i zatrudnienie", dla proponowanego Programu uważa się, że potencjalny popyt ze strony uczniów będzie zasadniczo absolwentów w następujących stopniach jako potencjalni kandydaci na studia podyplomowe:

  • Absolwenci / absolwenci: Ekonomia; Zarządzanie biznesowe i zarządzanie; Geografia Socjologia; Politologia; i dobrze
  • Dyplomy / Absolwenci: Studia biznesowe; Rachunkowość i finanse; Turystyka; Praca socjalna Średnia roczna liczba absolwentów (2007 / 08-2011 / 12) w odniesieniu do całkowitej liczby ocenianych stopni wynosi 776 absolwentów, co stanowi prawie 50% średniej rocznej absolwentów z obszaru Nauk Społecznych i Universidad de La Laguna w tym okresie i prawie 28% średniej rocznych absolwentów całego Universidad de La Laguna w okresie badanym.

Z drugiej strony dane uzyskane w ankiecie przeprowadzonej przez zespół dekanałów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Ekonomicznych wśród studentów ostatnich lat studiów licencjackich i licencjackich ADE w celu zebrania informacji przydatnych dla projektu z programów studiów podyplomowych wynika, że:

  • Z ogólnej liczby studentów, którzy planowali ukończyć studia pierwszego stopnia w tym roku, ponad 20 procent planowało studia podyplomowe, podczas gdy odsetek studentów, którzy jeszcze nie zdecydowali, wynosił 57 procent.
  • Spośród studentów, którzy planowali ukończyć studia w tym roku i zdecydowali się na studia podyplomowe, ponad 36 procent chciało studiować na Universidad de La Laguna . A spośród tych, którzy ukończyli studia, ale nie zdecydowali, czy będą studiować na studiach podyplomowych, około 40 procent wolało zrobić to na Universidad de La Laguna .

W odniesieniu do średniej liczby absolwentów w oficjalnych stopniach magisterskich ULL w latach akademickich 2007/08 do 2011/12 można zauważyć, że ponad 60 procent odpowiada oficjalnym tytułom magistra w dziedzinie nauk społecznych i prawnych. ,

Z uwagi na brak dostępności wyczerpujących danych na temat wyników programów doktoranckich oraz że proponowany program jest wynikiem początkowej transformacji programu doktoranckiego "Szkolenia, zatrudnienie i rozwój regionalny", a także obecnego "Rozwoju Regionalnego, Szkoleń i Zatrudnienia" "zachowanie, które zarejestrowało zapotrzebowanie na te programy doktoranckie, jest bardzo przydatne do oszacowania przyszłego zapotrzebowania na doktorancki program rozwoju regionalnego, który jest proponowany. Wymienione dane zebrano w punktach 3.3 i 8.3 niniejszego raportu.

Z drugiej strony potencjał przyciągania zagranicznych studentów jest wysoki. Od czasu biennum 1999/2001 program doktoratu w zakresie kształcenia, zatrudnienia i rozwoju regionalnego był nauczany w Wenezueli na mocy porozumienia podpisanego przez Universidad de La Laguna kilkoma uniwersytetami w Wenezueli (Universidad Experimental de Guayana (UNEG) i Universidad de Los Andes (ULA) Istotne znaczenie ma utrzymanie tych ram współpracy i ich ekspansja w nowym scenariuszu EOG. Prace przeprowadzone w tych latach, a także sukces programu, miały bardzo korzystny wpływ na międzynarodową projekcję Universidad de La Laguna , zainteresowani naszym programem doktoranckim, innymi uniwersytetami Ameryki Południowej oraz kulminacją nowych umów o współpracy z Brazylią i Meksykiem, podczas gdy jesteśmy w kontakcie z kilkoma latynoamerykańskimi uniwersytetami

umów o współpracy, które obejmują studia podyplomowe (magister i doktorat w dziedzinie rozwoju regionalnego).

W programie doktoranckim mieliśmy również studentów uniwersytetu z kontynentu afrykańskiego iz pewnością w ramach nowej roli, jaką Unia Europejska przypisuje regionom najbardziej oddalonym w ramach współpracy z krajami trzecimi, Wyspy Kanaryjskie mają ogromny potencjał, aby stać się nie tylko platformą logistyczną ale przede wszystkim w platformie szkoleniowej, przyczyniając się w ten sposób do rozwoju sąsiedniego kontynentu w kluczowym obszarze, takim jak rozwój regionalny. Zaawansowane szkolenia, które absolwenci tych krajów mogą zdobyć, byłyby z pewnością bardzo przydatne w procesie podejmowania decyzji oraz opracowywaniu i wdrażaniu długoterminowych programów rozwoju regionalnego. Wyspy Kanaryjskie są w bardzo korzystnej sytuacji jako zaawansowana platforma szkoleniowa dla absolwentów z tych krajów. W związku z tym należy podkreślić umowę o współpracy z Uniwersytetem w Katyavala Bwila (UKB-Angola) oraz negocjacjami w innych krajach kontynentu afrykańskiego.

Studenci z pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy

Program doktorancki w dziedzinie rozwoju regionalnego, w pierwszym roku realizacji, proponuje łącznie 20 nowych miejsc przyjęć, z których 8 jest dla studentów zaocznych.

Przynależność Programu do Szkoły Doktoranckiej i związek ze strategią ID i ULL

Universidad de La Laguna zatwierdził na posiedzeniu 26 września 2013 r. Swoją Radę Prezesów, rozporządzenie w sprawie utworzenia doktoratu, w którym zostaną zintegrowane wszystkie oficjalne programy doktoranckie. We wspomnianym rozporządzeniu ustalono, że do czasu skutecznego utworzenia wspomnianej szkoły programy zostaną przypisane do wydziałów, na których nauczają. W przypadku proponowanego programu ośrodkiem afiliacji jest Wydział Nauk Ekonomicznych i Gospodarczych.

Proponowany program doktorancki nie jest (jeszcze) przypisany do szkoły doktoranckiej, ponieważ Universidad de La Laguna zatwierdził, w swojej Radzie Zarządzającej z dnia 26 września 2013 r., Regulamin operacyjny swojej szkoły doktoranckiej, jak na razie dziś nie rozpoczęła działalności, więc oficjalne programy doktoranckie ULL pozostaną tymczasowo związane z Wydziałami, na których są nauczane lub z tymi, które je zaproponowały, zgodnie z Regulaminem Nauczania Doktoranci ULL. W naszym przypadku, wśród obecnych Oficjalnych Programów Doktoranckich ULL znajduje się Doktorancki Program Rozwoju Regionalnego, Szkoleń i Zatrudnienia, który

Ma Wyróżnienie Jakościowe uchwałą z 20 października 2008 r., Z Sekretariatu Stanu Uniwersytetów, który jest wykładany na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Gospodarczych i który stanowi podstawę, na podstawie której została złożona niniejsza propozycja.

Z drugiej strony musimy zwrócić uwagę, że Universidad de La Laguna nie ma jeszcze konkretnego Planu Identyfikacji, mimo że posiada Plan Badań Strategicznych, który został opracowany w 2008 r. I który stanowi ramy dla badań opracowanych w obecny oficjalny program doktorancki w zakresie rozwoju regionalnego, szkolenia i zatrudnienia oraz proponowany program rozwoju regionalnego. Na przykład na stronie 15 Planu Strategicznego wskazano te dwie możliwości planowania działalności badawczej ULL w Oddziale Społecznym i Prawnym CC, które są ściśle związane z tematem Programu Doktorat Proponowane:

  • wymagania alternatyw dla obecnego modelu rozwoju społeczeństwa kanaryjskiego,
  • wzrost inicjatyw i programów w ramach europejskich, które promują współpracę w kierunku Ibero-Ameryki i Afryki, a także regionów najbardziej oddalonych.

Podobnie, temat Rozwoju Regionalnego jest zagadnieniem o charakterze przekrojowym w Tricontinental Atlantic Campus,

Kampus Międzynarodowej Doskonałości Wysp Kanaryjskich (CEI). Należy zauważyć, że wśród działań rozważanych w ISE są te związane z konsolidacją sieci uniwersyteckich UNAMUNO w ultraperyferyjnych regionach Unii Europejskiej (RUP), prowadzonej przez dwa kanaryjskie uniwersytety publiczne ( Universidad de La Laguna oraz Las Palmas de Gran Canaria), w którym naukowcy bezpośrednio uczestniczą w proponowanym Programie Doktoranckim, prowadząc działania badawcze związane z integracją uniwersytetów afrykańskich i projektami badawczymi skoncentrowanymi na zagadnieniach rozwoju regionalnego i zrównoważonego rozwoju. Jednocześnie chcielibyśmy zwrócić uwagę, że ISE (który stanowi fundamentalne zobowiązanie strategiczne Universidad de La Laguna , o czym świadczy fakt posiadania wyłącznego prorektora ds. Zarządzania) promuje i wzmacnia porozumienia i sojusze programu doktoratu w rozwoju regionalnym, szkoleniach i zatrudnieniu z innymi uniwersytetami poprzez swój program internacjonalizacji, w ramach kluczowej strategii samej ISE.

Na koniec należy zauważyć, że linie zawarte w proponowanym programie doktoranckim są również zgodne z tym, co jest wskazane w państwowym planie badań naukowych i technicznych oraz innowacji na lata 2013-2016, który obejmuje tematy związane z rozwojem regionalnym, które obejmują powiązane kwestie. z ekonomią pracy, szkoleniami, planowaniem regionalnym i środowiskiem, między innymi.

Podobnie rozumiemy, że linie badawcze zaproponowanego doktoratu są związane z liniami priorytetowymi wskazanymi w niedawno zatwierdzonym programie "Horyzont 2020" (dokładniej, wśród wyzwań społeczeństwa, w tym biogospodarki, trzeciej, poświęcona jest bezpiecznej, czystej i wydajnej energii, piąta poświęcona jest środowisku, a szósta - nazwie "Europa w zmieniającym się świecie, społeczeństwa integracyjne, innowacyjne i refleksyjne", w której kwestie związane z rozwojem gospodarczym i społecznym są ujęte w ramy społeczny, innowacyjny i dobrobyt), związek z tym nowym programem jest taki, że niektórzy badacze, którzy kierują i uczestniczą w pracach badawczych proponowanego doktoratu, przygotowują w tym momencie propozycje projektów, które zostaną przedstawione w następnych europejskich zaproszeniach.

Na poziomie regionalnym (Wyspy Kanaryjskie) zintegrowany plan IDAR na Wyspach Kanaryjskich w latach 2011-2015, który stanowi krótko- i średnioterminowe planowanie w dziedzinie badań naukowych, innowacji i społeczeństwa informacyjnego, obejmuje programy mające na celu zwiększenie wiedzy, postępy. Innowacja i poprawa konkurencyjności przedsiębiorstw. Tak więc, wśród siedmiu wartości, które są jednoznaczne, pierwsze cztery są bezpośrednio związane z przedmiotami opracowanymi w przedstawionym tu programie doktoranckim, takimi jak:

  • Konkurencyjność ekonomiczna oparta na wiedzy
  • Zrównoważony rozwój
  • Jakość zatrudnienia
  • Trening i atrakcyjność talentów

W związku z tym uważamy, że zarówno na poziomie europejskim (UE), krajowym (Hiszpania) i regionalnym (kanaryjskim), jak i oczywiście na Universidad de La Laguna , kładzie Universidad de La Laguna nacisk na strategie i działania związane z rozwojem regionalnym. , szkolenia i zatrudnienie z perspektywy interdyscyplinarnej, które stanowią jądra tematyczne, które są zawarte w nowym Doktorowanym Programie Rozwoju Regionalnego, który został zaproponowany, i które również zostały opracowane w obecnym programie doktoranckim do tej pory, co stanowi podstawę do sformułowania tego nowego wniosku.

Skład Komisji Technicznej i początkowego Komitetu Akademickiego

W celu określenia tego raportu powołano Komisję Techniczną do jej przygotowania, a na wniosek właściwego prokuratora zaproponowano Koordynatora akademickiego i Komitet Akademicki, o które wnioskowano w studium wykonalności Programu. Doktorat

Komisja techniczna:

  • Pani Carmen D. Wehbe Herrera
  • Pani Flora Mª Díaz Pérez
  • D. Serafín Corral Quintana
  • Pan José L. Rivero Ceballos
  • D. Francisco J. Martín Álvarez
  • Pan José Adrián García Rojas
  • D. Jesús Hernández Hernández
  • Dziekan Wydziału Nauk Ekonomicznych i Gospodarczych
  • Koordynator Jakości Wydziału Nauk Ekonomicznych i Gospodarczych

Koordynator akademicki:

  • D. Carlos J. Rodríguez Fuentes

Komisja naukowa:

  • Koordynator akademicki doktoratu
  • Dziekan Wydziału Nauk Ekonomicznych i Gospodarczych lub osoba delegowana
  • Sekretarz Komitetu Naukowego Mistrza Rozwoju Regionalnego
  • 4 profesorów / badaczy dwóch linii badań przedstawionych przez doktoranckie programy

kompetencje

podstawowy

  • CB11 - systematyczne zrozumienie kierunku studiów oraz opanowaniem umiejętności i metod badawczych związanych z daną dziedziną.
  • CB12 - Możliwość wyobrazić, projektowania lub tworzyć, wdrażać i przyjąć znaczną proces badań i tworzenia.
  • CB13 - Możliwość przyczynić się do poszerzenia granic wiedzy poprzez oryginalnych badań.
  • CB14 - Możliwość przeprowadzenia krytycznej analizy i oceny oraz syntezy nowych i złożonych idei.
  • CB15 - Umiejętność komunikowania się z akademickiej i naukowej społeczności i społeczeństwa w ogóle o swoich dziedzinach wiedzy drogami i języków powszechnie używanych w międzynarodowej społeczności naukowej.
  • CB16 - Możliwość promowania ciągu kontekstach akademickich i zawodowych, naukowej, technologicznej, kulturowej, artystycznej lub awansu społecznego w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Umiejętności i kompetencje osobiste

  • CA01 - Poruszanie nasze konteksty, w których jest mało konkretnych informacji.
  • CA02 - Znajdź klucz pytania, na które należy odpowiedzieć w celu rozwiązania złożonego problemu.
  • CA03 - Aby zaprojektować, tworzyć, rozwijać i wprowadzać nowe i innowacyjne projekty w zakresie swojej specjalizacji.
  • CA04 - Praca w sprzęt i autonomicznie lub w międzynarodowym multidyscyplinarnym kontekście.
  • CA05 - integrować wiedzę, uchwyt złożoność i formułować sądy o ograniczonej informacji.
  • CA06 - Krytyka i obrona rozwiązań intelektualnych.

inne umiejętności

  • CG1 - Nabywanie dodatkowych umiejętności nie jest brane pod uwagę

działania szkoleniowe

  • Udział w warsztatach i / lub seminariach dotyczących metodologii badań stosowanych w naukach społecznych
  • Współpraca w organizacji seminariów, warsztatów, kongresów itp.
  • Seminaria prowadzone przez nauczycieli i pracowników naukowych uczestniczących w programie (w tym profesorów wizytujących)
  • Udział w specjalistycznych kongresach
  • Aktywny udział w seminariach organizowanych przez komitet akademicki doktoratu
  • Przygotowanie artykułu naukowego
  • Pobyty w centrach dowodzenia (i)

obszary badawcze

  • Linia 1: Zarządzanie, zrównoważony rozwój i rozwój terytorialny
  • Linia 2: Polityka przekrojowa i sektorowa, energia i transport

kryteria przyjęć

Aby zostać przyjętym do programu doktoranckiego w dziedzinie rozwoju regionalnego, konieczne jest spełnienie ogólnych wymagań dostępu wskazanych w poprzedniej sekcji.

Jeśli chodzi o przyjęcie do programu, oficjalny regulamin nauczania doktora Universidad de La Laguna (rezolucja z 17 stycznia 2013 r.) Stanowi, że komitety akademickie programów doktoranckich mogą ustanawiać dodatkowe wymogi i kryteria wyboru i wstępu studentów odpowiadających programowi. Ponieważ proponowany program nie zawiera szczegółowych ani dodatkowych wymogów dotyczących przyjmowania, Komitet Akademicki, biorąc pod uwagę ogólne wymogi dostępu, o których mowa powyżej, weźmie pod uwagę

następujące aspekty - przy wskazanych wagach - podczas oceny i rozpatrywania wniosków o dopuszczenie do programu doktoranckiego:

  • Życiorys kandydata (35%). Aspekty związane ze stopniem i / lub studiami magisterskimi, które posiada wnioskodawca, a także oficjalne kwalifikacje, kursy i szkolenia otrzymane i / lub nauczane oraz pozostałe działania i zasługi zawarte w CV, które Komisja oceni, zostaną gruntownie wycenione. Akademiccy (zmotywowani) uważają, że jest on bardziej odpowiedni dla rozwoju działalności badawczej w ramach linii badawczych programu).
  • Kwalifikacje uzyskane w stopniu i / lub magistra (25%), co odpowiada 10% na stopień, a pozostałe 15% na studia magisterskie.
  • Wcześniejsze szkolenia w zakresie badań (przedmioty inicjowania do badań i praca magisterska), udział w projektach badawczych lub kontraktach badawczych (10%)
  • Akredytacja w zakresie znajomości języków (15%). Akredytacja poziomu A2 odpowiada 5%, a poziom B1 - 10%; Akredytacja na poziomie B2 (lub wyższym) odpowiada 15%.
  • Doświadczenie zawodowe w dziedzinach związanych z obszarami wiedzy na temat programu i działalności związanej z przygotowaniem i zarządzaniem politykami publicznymi (15%)

W oficjalnym Regulaminie nauczania doktorantów Universidad de La Laguna ustalono, że przyjęcie do programów doktoranckich może wymagać określonych uzupełnień szkoleniowych, zgodnie z profilami przyjęć ustalonymi dla odpowiedniego programu doktoranckiego. Te dodatki

Szkolenie specjalistyczne będzie miało, dla celów publicznych cen i przyznawania stypendiów i pomocy naukowych, uwzględnienie poziomu doktoratu i jego rozwoju nie będzie się liczyć do celów limitów kredytowych ustalonych w poprzedniej sekcji wymagań dostępu.

Ostatecznie, po dokonaniu oceny programu nauczania kandydata, mogą być wymagane dodatkowe specjalistyczne kursy z zakresu doktoratów. Dlatego w przypadkach, w których Komitet Akademicki uważa, że ​​wcześniejsze szkolenie kandydata nie jest wystarczające lub nie jest wystarczające, aby uzyskać dostęp do programu doktoranckiego, może być wymagane, aby zostały dokonane szczegółowe szkolenia.

Uczniowie ze specyficznymi brakami w treningu są zobowiązani do wzięcia udziału w szkoleniach. Studenci, którzy są zobowiązani do ukończenia szkolenia, muszą podpisać odpowiednią propozycję uzupełnień szkoleniowych przygotowaną przez Komitet Akademicki przed zatwierdzeniem przyjęcia do programu. W niniejszym wniosku zostanie zawarta klauzula, w której zostanie wskazane, że nieprzeprowadzenie uzupełnień szkoleniowych uniemożliwi zatwierdzenie do obrony rozprawy doktorskiej. Opiekun studenta musi przedstawić raport Komitetowi Akademickiemu, w którym popiera on całkowitą lub częściową poprawę wyżej wymienionych uzupełnień treningowych.

W rozporządzeniu w sprawie oficjalnego nauczania doktoratu na Universidad de La Laguna ustalono, że systemy i procedury rekrutacji muszą obejmować, w przypadku studentów o specjalnych potrzebach edukacyjnych wynikających z niepełnosprawności, odpowiednie wsparcie i usługi doradcze, które ocenią potrzebę możliwych adaptacji programów nauczania, planów podróży lub badań alternatywnych. Wstęp studentów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Jeśli chodzi o systemy przyjęć i procedury dostosowane do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, możemy powiedzieć, że ULL ma usługi wspierające grupę uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z ich statusu niepełnosprawności.

Pięć procent dostępnych miejsc będzie zarezerwowane dla studentów, którzy uznali stopień niepełnosprawności równy lub większy niż 33 procent, a także dla tych studentów ze stałymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi związanymi z osobistymi warunkami niepełnosprawności, którzy podczas ich poprzedniej nauki precyzyjne zasoby i wspiera pełną normalizację edukacyjną.

Komisja akademicka szczegółowo oceni wnioski kierowane przez uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych wynikających z ich niepełnosprawności. W tych przypadkach w procesie rekrutacji zostaną ustanowione niezbędne mechanizmy wsparcia, aby student mógł z powodzeniem ukończyć studia, a ewentualne adaptacje programowe będą analizowane indywidualnie.

Przekazanie przyznanego miejsca będzie zrozumiane poprzez publikację dopuszczonych list na stronach internetowych Absolwenta Podyplomowego ULL, tak aby zindywidualizowane pisanie nie zostało wysłane. Jednak student musi podjąć decyzję o przyjęciu w Graduate School.

Reżim przeznaczenia

Program doktorancki obejmuje ukończenie studiów doktoranckich na część etatu. Kryteria przyjęć i procedury dla studentów, którzy zdecydują się na tego typu studia, będą dokładnie takie same jak w przypadku studentów studiów dziennych. Studenci mogą zmienić się z niepełnego do pełnoetatowego lub odwrotnie, na życzenie i zatwierdzenie przez Komitet Akademicki doktoratu.

Z definicji rozumie się, że wszyscy studenci, którzy zapisali się na oficjalny program doktorancki, będą w pełnym wymiarze godzin.

Aby zostać uznanym doktorantem w niepełnym wymiarze godzin, odpowiedni wniosek musi zostać złożony w sposób i w ustalonych terminach, uzasadniając brak możliwości przeprowadzenia tych studiów w pełnym wymiarze czasu z przyczyn działalności zawodowej, specjalnych potrzeb edukacyjnych, potrzeb w zakresie opieki rodzinnej, sportowców wyczynowych lub na wysokim poziomie, a także tych, które są rozważane w zasadach trwałości ULL lub, w stosownych przypadkach, w przepisach, które je rozwijają.

Wnioski te zostaną rozpatrzone przed okresem ustalonym na przyjęcie doktorantów przez komitet akademicki odpowiedniego programu doktoranckiego. Wobec tej uchwały odwołanie można wnieść do Rektora w terminie jednego miesiąca od jego notyfikacji.

Doktoranci mogą zażądać zmiany systemu dedykowania z uzasadnionych przyczyn. Komisja naukowa oficjalnego programu doktoranckiego wyda raport w tej sprawie, zezwalający lub odmawiający takiej zmiany. Wobec tej uchwały odwołanie można wnieść do Rektora w terminie jednego miesiąca od jego notyfikacji.

Wymagania dotyczące trwałości

Czas trwania studiów doktoranckich wynosi maksymalnie trzy lata dla studentów na pełny etat, od przyjęcia doktoranta do programu, aż do prezentacji pracy doktorskiej.

Jeżeli po wyżej wymienionym trzyletnim okresie nie złożono wniosku o złożenie pracy dyplomowej, doktorant może zwrócić się o przedłużenie tego okresu o jeszcze jeden rok, który, wyjątkowo, mógłby zostać przedłużony na kolejny dodatkowy rok, na warunkach, które zostały spełnione. ustalone w odpowiednim programie doktoranckim. Komisja naukowa oficjalnego programu doktoranckiego wyda każdorazowo raport w tym zakresie dyrektorowi doktoratu lub instytucji, do której zapisany jest program doktorancki, w którym zapisana jest zainteresowana strona, która będzie dyktować odpowiednią rezolucję. Wobec tej uchwały odwołanie można wnieść do Rektora w terminie jednego miesiąca od jego notyfikacji.

W przypadku doktorantów w niepełnym wymiarze godzin, studia te mogą trwać maksymalnie pięć lat od daty przyjęcia do programu, aż do momentu przedstawienia pracy doktorskiej. W takim przypadku przedłużenie może zostać autoryzowane na kolejne dwa lata. Termin ten, podobnie jak i wyjątkowo, może zostać przedłużony na kolejny dodatkowy rok, zgodnie z warunkami ustalonymi w odpowiednim programie doktoranckim. Doktorant musi poprosić o odpowiednie przedłużenia, jeśli dotyczy. Komisja naukowa oficjalnego programu doktoranckiego wyda raport dyrektorowi szkoły doktoranckiej lub organowi, do którego zapisuje się program doktorancki, w którym jest zapisany, co dyktuje odpowiednią rezolucję. Wobec tej uchwały odwołanie można wnieść do Rektora w terminie jednego miesiąca od jego notyfikacji.

W przypadku doktorantów, którzy zmienili swój system poświęcenia w trakcie studiów, ustala się współczynnik 5/3 na stopień od poświęcenia w pełnym wymiarze na pracę w niepełnym wymiarze czasu i na poświęcenie 3/5. w przypadku zmian od częściowego do pełnego poświęcenia, do celów tymczasowego obliczenia ustalonego w sekcjach 1 i 3 niniejszego artykułu.

Do celów obliczenia okresów wskazanych w poprzednich punktach nie będzie brany pod uwagę urlop chorobowy, ciąża ani żadna inna przyczyna przewidziana przez obowiązujące przepisy.

Podobnie, doktorant może wystąpić o czasowe wycofanie się z programu na maksymalny okres jednego roku, który może zostać przedłużony do jeszcze jednego roku. Wymieniona prośba musi zostać rozpatrzona i uzasadniona przed komisją akademicką odpowiedzialną za program. Komisja naukowa oficjalnego programu doktoranckiego wyda raport dyrektorowi szkoły doktoranckiej lub organowi, do którego program doktorski, w którym zapisana jest zainteresowana strona, będzie dyktował odpowiednią rezolucję. Wobec tej uchwały odwołanie można wnieść do Rektora w terminie jednego miesiąca od jego notyfikacji.

Universidad de La Laguna ma również rozporządzenie Permanence, które można znaleźć w poniższym linku, i które odnosi się do studiów doktoranckich tylko wskazuje następujące (artykuł 2): W przypadku studiów doktoranckich , zasady postępu i trwałości zostaną dostosowane do tego, co zostało ustalone w aktualnych rozporządzeniach państwowych, ich rozwoju regulacyjnego przez Universidad de La Laguna i, w stosownych przypadkach, co zapewnia każde rozporządzenie, które rozwija przepisy tych rozporządzeń.

Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język hiszpański
  • Język angielski


Ostatnia aktualizacja June 19, 2018
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Wrześ. 2018
Duration
Czas trwania
W niepełnym wymiarze czasu
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Data rozpoczęcia : Wrześ. 2018
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Wrześ. 2018
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą