Aplikuj teraz
Termin składania wniosków: 10 września 2021 r
Zaproszenie do rejestracji 2021/2022
Dni informacyjne
Prezentacje online dla potencjalnych studentów zagranicznych: 6 maja 2021 r. O godz
Na Wydziale Administracji Publicznej: 1 czerwca 2021 r. O godz. 17.30
Szkoła Letnia 2021
Możliwości wymianyDlaczego warto studiować wspólne studia doktoranckie Zarządzanie i ekonomia w sektorze publicznym (trzeciego stopnia)?Wspólny program studiów doktoranckich Zarządzanie i ekonomia w sektorze publicznym (trzeciego stopnia) ma charakter interdyscyplinarny, ponieważ obejmuje przedmioty (treści) z zakresu nauk prawnych, ekonomicznych, menedżerskich, organizacyjnych i informatycznych. Studenci mają szeroki wybór kursów (treści) w ramach poszczególnych dyscyplin, co oznacza, że mogą wybierać przedmioty (treści) ze wszystkich kierunków (dyscyplin), którymi są zainteresowani.
Program przeznaczony jest dla kandydatów, którzy pracują lub zamierzają pracować w miejscach pracy, które wymagają i oczekują pracy naukowo-badawczej z zakresu administracji i nauk o biznesie w sektorze publicznym. Oznacza to badanie, tworzenie, rozwijanie i stosowanie nowych metodologii, technologii i umiejętności z zakresu administracji i nauk biznesowych. Program wspólnych studiów doktoranckich ma na celu zapewnić kandydatowi wszystkie niezbędne pogłębione umiejętności teoretyczno-naukowe i metodologiczne administracyjno-prawne, organizacyjne, ekonomiczne, menedżerskie i informatyczne, niezbędne do rozwiązywania najbardziej wymagających zagadnień badawczych i praktycznych w wybranych obszarach w pierwszych dwóch latach studiów, które są następnie wykorzystywane w trakcie kontynuacji studiów do rozwiązywania określonych problemów naukowo-badawczych w ramach rozprawy doktorskiej. Dlatego program studiów ma być wysoce interaktywny i multidyscyplinarny, co z jednej strony odpowiada charakterowi badań naukowych, z drugiej zaś najbardziej wymagającej pracy zawodowej.
Wspólny program studiów doktoranckich Zarządzanie i ekonomia w sektorze publicznym (trzeciego stopnia) jest ważny dla:Rozwój nauk administracyjnych dla dalszej transformacji administracji publicznej w kierunku nowoczesnych administracji zorientowanych na demokrację.Rozwój nauk o biznesie dla funkcjonowania sektora publicznego.Rozwój istniejących i nowych programów edukacyjnych i badań naukowych w dziedzinie nauk administracyjnych i biznesowych.Modernizacja praktyk administracyjnych i biznesowych w sektorze publicznym.O programieCzego się dowiesz?Absolwenci wspólnych studiów doktoranckich Zarządzanie i Ekonomia w Sektorach Publicznych (III stopnia) nabywają następujące kompetencje ogólne:Dogłębne rozumienie koncepcji teoretycznych z zakresu administracji i nauk o biznesie oraz umiejętność przeniesienia tej wiedzy na praktykę.Umiejętność dogłębnej krytycznej analizy, oceny i syntezy złożonych pomysłów.Zdolność do samodzielnego rozwijania nowej wiedzy, umiejętności, technik, praktyk i materiałów wraz z badaniami.Umiejętność ustawiania, projektowania i wdrażania dużego procesu badawczego.Umiejętność krytycznej analizy, oceny i syntezy złożonych pomysłów w celu rozwiązywania trudnych problemów poprzez testowanie i ulepszanie istniejących rozwiązań oraz wdrażanie nowych rozwiązań na poziomie krajowym i międzynarodowym.Umiejętność publicznego prezentowania i obrony badań naukowych.Doskonałe zrozumienie i umiejętność opanowania różnych podejść badawczych w dziedzinie naukowej przy jednoczesnym wykorzystaniu wiedzy zdobytej na studiach I i II stopnia.Rozwój krytycznego myślenia i autorefleksji w pracy naukowo-badawczej, umiejętność pracy w grupie interdyscyplinarnej.W ramach wspólnych studiów doktoranckich Zarządzanie i Ekonomia w Sektorach Publicznych (III stopnia) studenci zdobywają kompetencje przedmiotowe do studiowania i rozwiązywania nawet najtrudniejszych problemów eksperckich i naukowych z zakresu biznesu i administracji. Wspólny program studiów doktoranckich Zarządzanie i ekonomia w sektorach publicznych (trzeci stopień) umożliwia studentom pogłębianie, definiowanie i rozwijanie wiedzy teoretycznej i metodologicznej zdobytej na studiach pierwszego i drugiego stopnia. Nabyta wiedza i umiejętności dają studentom dostęp do najtrudniejszych metodologii rozumienia i rozwiązywania problemów w praktyce biznesowej i administracyjnej. Kompetencje przedmiotowe to:Dogłębne zrozumienie ilościowych i jakościowych metod badawczych oraz umiejętność ich wykorzystania w badaniach.Możliwość dynamicznego łączenia różnych dyscyplin naukowych w jedną kompleksową transdyscyplinarną metodę badań naukowych.Umiejętność naukowej analizy problemów, przypisywania wartości różnym teoretycznym punktom widzenia oraz krytycznej analizy systemów administracyjnych i instytucji konstytucyjnych.Umiejętność rozumienia i doskonalenia teoretycznej wiedzy administracyjnej w zakresie statusu i klasyfikacji funkcjonalnej podmiotów świadczących administrację publiczną.Umiejętność krytycznego myślenia podczas badań z zakresu przedmiotów interdyscyplinarnych.Umiejętność krytycznej oceny szerszego znaczenia i konsekwencji stosowania systemów informatycznych w systemach administracyjnych.Umiejętność oceny teoretycznych i praktycznych aspektów organizacyjnego uczenia się i zarządzania wiedzą.Umiejętność zrozumienia i analizy podstawowych cech różnych obszarów polityk publicznych i polityki fiskalnej.Umiejętność poszanowania i samodzielnego doboru odpowiednich rozwiązań w zakresie praw człowieka w administracji publicznej w oparciu o międzynarodowe praktyki prawno-administracyjne oraz porównawcze rozwiązania prawne w tym obszarze.Umiejętność rozumienia i doskonalenia teoretycznej wiedzy prawniczej na temat statusu i klasyfikacji funkcjonalnej publicznych instytucji zarządzających w Chorwacji, Słowenii i za granicą.Umiejętność stosowania modeli teoretycznych przy planowaniu normatywnych regulacji stosunków służby cywilnej oraz wykorzystania zagranicznych rozwiązań prawnych w ustawodawstwie krajowym Chorwacji i Słowenii.Umiejętność obiektywnej oceny sprawności administracji publicznej.Znajomość operacji finansowych administracji oraz podejść i narzędzi do optymalnego zarządzania finansami.Zrozumienie aktualnych uwarunkowań gospodarczych i wskazówek dla rozwoju teorii i praktyki zarządzania w administracji publicznej.ZaświadczenieDoktorant Nejc Lamovšek:
„ Im bliżej jestem końca studiów doktoranckich, tym bardziej jestem przekonany, że decyzja o podjęciu studiów doktoranckich na Wydziale Administracji Publicznej była jedną z najlepszych w moim życiu. na obszarach ekonomicznych i zarządczych, co również pomogło mi w rozwoju zawodowym ”.CzesneOpłata za program *: 11000,00 € za wszystkie trzy lata (w cenie zawarta jest praca dyplomowa)
Opłata za rok studiów:I rok: 3670,00 €2 nd lat: € 3,670.00III rok: 3660,00 €* Możliwość dofinansowania czesnego. Wszystkie informacje dostępne są na stronie internetowej: www.uni-lj.si/study/doctoral/funding .Proces przyjmowaniaNa wspólne studia III stopnia Zarządzanie i Ekonomia w Sektorze Publicznym mogą zapisać się absolwenci:Studia drugiego stopnia.Poprzednie kierunki studiów prowadzące do uzyskania stopnia magistra lub specjalizacji po ukończeniu studiów prowadzących do uzyskania kwalifikacji akademickiej (w przypadku przyjęcia na studia doktoranckie III stopnia rada akademicka uznaje przedmioty o łącznej wartości co najmniej 60 punktów) .Poprzednie kierunki studiów prowadzące do specjalizacji, jeżeli kandydaci ukończyli wcześniej studia zawodowe na studiach wyższych (w celu przyjęcia na studia doktoranckie trzeciego stopnia rada programowa ustala wymóg posiadania jednostek dydaktycznych od 30 do 60 punktów ECTS).Programy studiów prowadzące do zawodów regulowanych dyrektywami UE i składające się z 300 punktów ECTS lub inne zintegrowane programy studiów magisterskich składające się z 300 punktów ECTS.Poprzednie programy studiów prowadzące do uzyskania kwalifikacji akademickich, przyjęte przed 11 czerwca 2004 r.Na studia doktoranckie III stopnia Zarządzanie i Ekonomia w Sektorze Publicznym mogą zapisać się również absolwenci uczelni zagranicznych, przy czym równoważność wcześniejszej nauki zostanie ustalona w drodze procedury uznawania i oceny kwalifikacji zgodnie z Statut University of Ljubljana .
Kryteria wyboru w przypadku rejestracji ograniczonej:
W przypadku ograniczonej rejestracji kandydaci zostaną wybrani na podstawie:Sukces w nauce (średnia ocen i ocena końcowa pracy dyplomowej) - 50%.Wyniki egzaminu selekcyjnego (rozmowa kwalifikacyjna) - 50%.Właściwe organy Wydziału Administracji Publicznej University of Ljubljana i Wydziału Ekonomii Uniwersytetu w Rijece wspólnie ustalają ograniczenia przyjęć w zależności od liczby odpowiednich kandydatów i mentorów.ProgramPierwszy rokRozwój administracji publicznejFilozofia nauk ekonomicznych oraz zastosowania mikro i makroekonomiiObieralny przedmiot metodyczny (student wybiera jeden przedmiot): Statystyka społeczna lubModelowanie optymalizacyjne w sektorze publicznymIndywidualna praca naukowa 1Indywidualna praca naukowa 2Seminarium doktoranckie 1Drugi rok(student wybiera jeden moduł)
Moduł zarządzania publicznego
Kurs podstawowy:Porównawcze polityki dotyczące praw człowieka dla administracji publicznej
Uczenie się organizacyjne i zarządzanie wiedzą
Kurs do wyboru 1
Kurs do wyboru 2
Indywidualna praca naukowa 3
Indywidualna praca naukowa 4
Seminarium doktoranckie 2Moduł ekonomiczny Kurs podstawowy:Rozwój ekonomiczny
Analiza polityki publicznej
Kurs do wyboru 1
Kurs do wyboru 2
Indywidualna praca naukowa 3
Indywidualna praca naukowa 4
Seminarium doktoranckie 2Trzeci rokIndywidualna praca naukowa 5 Indywidualna praca naukowa 6 Końcowe seminarium doktoranckie i obrona rozprawy doktorskiejPrzedmioty do wyboru:Teoria systemów informacyjnych - wybrane zagadnienia Porównawcze administracyjne prawo procesowe Polityka fiskalna System prawnego uregulowania sytuacji urzędników służby cywilnej Ustrój polityczny Unii Europejskiej Ekonomia i zarządzanie liberalizacją i regulacją rynkówEkonomika organizacji non-profitPorównawcza polityka społeczna Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym 3 Otwartość i przejrzystość administracji publicznej Uczciwość w sektorze publicznymZarządzanie i zarządzanie IT Akademicki angielski w zarządzaniu i ekonomii sektora publicznego Międzynarodowy biznes Integracje gospodarcze Teoria firmy Analiza wyników odpowiedzialności społecznej w sektorze publicznym Kapitał intelektualny i gospodarka oparta na wiedzyRegionalna a globalna polityka handlowa Nowa rzeczywistość ekonomiczna Marketing strategiczny w sektorze publicznym Podejście naukowe w zarządzaniu projektami ICT Teorie i polityki makroekonomiczne w gospodarce światowej Współczesne rynki i instytucje finansowe Zarządzanie ryzykiem Sprawozdawczość finansowa w sektorze publicznym Mikroekonomia: teoria i zastosowanie Ekonomia energii Zarządzanie złożonością organizacyjną Wycena projektów w sektorze publicznym Zarządzanie Unią EuropejskąJak złożyć wniosekKrok pierwszyAplikuj przez internet
Pierwszy termin rejestracji to 10 września 2021 r. O godzinie 23:59 czasu środkowoeuropejskiego.
Kandydaci są zobowiązani do składania wniosków za pośrednictwem portalu eVŠ do 10 września 2021 r., 23:59 czasu środkowoeuropejskiego. Kandydaci powinni również złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu informacyjnego eVŠ wszystkie wymagane dowody przed upływem terminu składania wniosków.
Rekrutacja odbędzie się na Wydziale Administracji Publicznej i zakończy się najpóźniej do 30 września 2021 r.
Kandydaci mogą znaleźć wszystkie informacje i instrukcje na stronie internetowej href = "http://www.fu.uni-lj.si/en/programi/governance-and-economics-in-the-public-sector/ Kandydaci poszukujący dalszych informacji mogą pisać na adres : podiplomski@fu.uni-lj.si.Krok drugiZaakceptowani kandydaci zostaną powiadomieni o dalszych procedurach i terminach rekrutacji 15 września 2021 r. Na adres e-mail podany w zgłoszeniu lub za pośrednictwem portalu eVŠ.
Część wspólna zaproszenia do składania wniosków o przyjęcie na studia doktoranckie University of Ljubljana : href = "https://www.uni-lj.si/study/doctoral/jointpart2122Krok trzeciUznanie wykształcenia zagranicznego w celu zapisania
Kandydaci posiadający dyplom uzyskany za granicą, po złożeniu wniosku o przyjęcie na studia, poddawani są procedurze uznawania dyplomów uzyskanych za granicą. Procedura rozpoczyna się wraz z podaniem kandydata na studia w Republice Słowenii, które składa się w formie elektronicznej naportalu eVŠ . Do wydrukowanego i podpisanego wniosku w systemie eVŠ należy dołączyć następujące dokumenty:Oryginał lub duplikat świadectwa (-ów) końcowego (-ych), stanowiącego ogólny wymóg dostępu do cyklu studiów w kraju wydania, zalegalizowany na podstawie:Konwencja haska z 1961 r. (w sądzie właściwym miejscowo, w którym wydano świadectwo lub dyplom). z prawidłowo wypełnionym formularzem apostille przyklejonym lub
Uwierzytelnianie dokumentów w międzynarodowym ruchu drogowym
Państwa-Strony Konwencji haskiej z 1961 r. Można znaleźć na stronie internetowej
Kserokopia oryginału (-ów) świadectwa (-ów), o którym mowa w nr 1Poświadczone tłumaczenie na słoweński certyfikatu (-ów), o którym mowa w nr 1 (proszę sprawdzić na odpowiedniej uczelni lub uczelni, czy ten dokument jest wymagany) Lista autoryzowanych tłumaczyRoczne świadectwa, transkrypcje, suplement do dyplomu lub inne dowody dotyczące treści i czasu trwania nauki - kopie odpisów muszą być poświadczonePoświadczone tłumaczenie na słoweński zaświadczenia (-ów), o którym mowa w nr 4 (proszę sprawdzić na odpowiedniej uczelni lub uczelni, czy ten dokument jest wymagany)Krótki chronologiczny opis całej edukacji (oświadczenie wnioskodawcy) Lista autoryzowanych tłumaczyWsparcie:
Pani Mateja Setnikar Telefon: + 386 1 5805504 (od 13:00 do 14:30 CET w dni robocze) E-mail: podiplomski@fu.uni-lj.siO szkoleUniversity of Ljubljana Wydział Administracji Publicznej: kliknij, aby uzyskać wszystkie informacje