Doktor Interdyscyplinarnych Studiów Gender (Międzyuczelnianego)

Universidad de La Laguna

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Doktor Interdyscyplinarnych Studiów Gender (Międzyuczelnianego)

Universidad de La Laguna

Obecnie płeć jest dziedziną innowacji w nauce i technologii. Doktorat z zakresu interdyscyplinarnych studiów nad płcią stanowi nowatorski projekt na hiszpańskiej mapie uniwersyteckiej, ponieważ nie ma precedensów na hiszpańskim uniwersytecie. Jest to propozycja, która odpowiada i zaspokaja zapotrzebowanie generowane przez politykę naukową opracowaną ponad dziesięć lat temu przez Unię Europejską i hiszpańskie prawodawstwo, które wymaga pilnego i pilnego szkolenia w wysoki poziom akademicki. Jest to doktorat międzyuniwersytecki, w którym oprócz Universidad de La Laguna , Uniwersytetu w Alicante, Uniwersytetu Alcalá, Uniwersytetu Balearów, Uniwersytetu Huelva, Uniwersytetu Jaume I w Castellón, Uniwersytetu Rey Juan Carlos i Autonomiczny Uniwersytet Madrytu, który jest Uniwersytetem, który koordynuje Program Doktorancki.

Najnowsze badania wykazały, jak w wielu dziedzinach wiedzy naukowej, od humanistycznych medycyny, nauk społecznych i technicznych, zmienne seksu i płci niedostatecznie brane pod uwagę. Perviven stereotypów i uprzedzeń w dziedzinie badań i rozwoju technologicznego, często konstruowane jako uniwersalny standard, który są realia, doświadczenia i oczekiwania grupy osób, głównie mężczyzn, głównie białe i pewnego poziomu gospodarczego i Są one traktowane jako odchylenia od normy innych realiach. Nauka, jak każdej innej dziedzinie ludzkiej działalności nie jest wolny od uwarunkowań kulturowych i społecznych swego czasu. Stereotypy związane z płcią, a niższe oceny społeczne, które podlegają kobiety często przenieść się do stereotypowego i mniej uwzględnieniem ich specyficznych realiów, czy społeczne lub biologiczne, w badaniach zamówienia.

W ostatnich dziesięcioleciach gender studies pomogły odkryć i nauczyć obszary rzeczywistości dotychczas nieodkryte, a także zmniejszyć uprzedzenia i błędy w koncepcji i teorii. W niektórych przypadkach, zwłaszcza w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych, przyczyniły się one do znaczącego przeformułowań fundamentów dyscyplinarnych niektórych dziedzin wiedzy. W innych dziedzinach jest jeszcze wiele do zrobienia i do przodu, konieczne jest, aby promować podatny skrzyżowanie gender studies i innych dziedzin wiedzy. Płeć jest więc jasne pole innowacji w dziedzinie nauki i technologii.

Po podpisaniu traktatu z Amsterdamu w 1959 roku, która ustanowiła równości kobiet i mężczyzn w poszczególnych zadań Wspólnoty Europejskiej i jako cel horyzontalny dotyczy wszystkich zadań Wspólnoty, Komisja Europejska sformalizowane swoje zaangażowanie na rzecz równości postępowym badania płci (Komisja Europejska (1999), Kobiety i nauka. mobilizowanie kobiet w celu wzbogacenia europejskiej komunikat badawczego Komisji Europejskiej, Bruksela). Stąd, Unia Europejska stała się priorytetem wprowadzenie płci w treści dochodzenia w podwójnej wersji, z jednej strony, adres realia zarówno kobiet i mężczyzn, a po drugie, w celu promowania i rozważyć szczegółowych badań płci, aby wypełnić luki w wiedzy. I V i VI z ramowego programów UE wprowadziła perspektywę płci. I z tych samych celów Komisji Europejskiej zawartych w szóstym programie ramowym wymogu analizy płci jest rozważane jako zmienna, porównywalny do innych, których znaczenie powinno być brane pod uwagę. Główne instytucje badawcze w USA, Skandynawii i innych krajach europejskich takich jak Austria, a także wymagać systematycznego uwzględniania płci i seksu zmiennych w projektach ich finansowania. ONZ w swojej umowie o Hutniczej przyjętej w marcu 2011 roku, wspomina również potrzebę włączenia analizy płci do badań naukowych. decyzja

przyjęte przez Siódmego Programu Ramowego Badań Unii Europejskiej stanowi, że włączenie wymiaru równości płci i płci powinna być skierowana we wszystkich dziedzinach badań (decyzja nr 1982/2006 / Cede 18.12.1986, IJ L412 30/12 / 2006.p.1). I to samo oświadczenie zostało przedłużone w aktualnym programie Horyzont 2020, który uważa Płeć przekrój kategorię analityczną wszystkim programu badawczego.

W naszym kraju integracji i promocji w programach szkoleniowych i polityki naukowej uczelni, badania i nauczanie równości płci poprzecznie jest obecny w całym naszym najnowszym prawodawstwie: Ustawa organiczna 1/2004 w sprawie kompleksowych środków ochronnych przeciwko przemoc ze względu na płeć, Prawo 3/2007 skutecznej równości kobiet i mężczyzn, RD 1393/2007 w sprawie zarządzania edukacji uniwersyteckiej i LOMLOU (ustawa organiczna 4/2007) państw. Podobnie, plan strategiczny na rzecz Równych Szans 2008/2011, która odbyła się w 12 priorytetowych obszarach działań podkreślono również okazję do programów uniwersyteckich płci, zgodnie z przepisami krajowymi i unijnymi. W tym kontekście szczególnie ważne jest, oś 4 (Innovation), który odnosi się do głównego nurtu (mainstreaming), pogłębianie wiedzy, rola kobiet i feminizacja nauki i technologii. Aspekty hiszpański, opublikowane przez Kobiety i nauka jednostki Ministerstwa Nauki i Innowacji w 2011 roku.

Prawo Nauki i Technologii hiszpańskiej niedawno zatwierdzony zawiera ważną artykuł naruszania tych społeczności i wymogami krajowymi, „hiszpański strategia dla nauki i technologii oraz planu stan badań naukowych i technicznych będzie promować uwzględnianie płci w zakresie badań i technologii cross-kategorii, tak że jego znaczenie jest uznawany we wszystkich aspektach procesu od zdefiniowania priorytetów badań, problemy badawcze, objaśniającej ramy teoretyczne, metody zbierania i interpretacja danych, wnioski, wnioski i rozwój technologiczny, a wnioski dotyczące przyszłych badań. " W odpowiedzi na te wymagania ustawodawstwa europejskiego i hiszpańskim obowiązującym krajowym programem ID i zawiera od 2008 kierownik określa, że ​​odpowiadając na akronimem EMF przegubowego poprzecznie do wszystkich dziedzin specjalistycznej wiedzy, badań nad płcią ,

Obecna propozycja dla doktora w Interdyscyplinarnych Studiów Gender będzie wtedy reagować i zaspokoić popyt generowany przez ten polityki naukowej prowadzonej przez ponad dekadę przez Unię Europejską i hiszpańskim prawem, które wymaga pilnej potrzeby i szkolenia prawo na najwyższym poziomie akademickim. Tylko takie szkolenie koncentruje badania najlepiej być w stanie zapewnić fachowe analizy naukowej niezbędnej do konsolidacji polityki naukowo-badawczych wymienionych.

W tym sensie niniejszy wniosek doktorat w Interdyscyplinarnych Studiów Gender jest, z jednej strony, absolutnie nowy zakład na hiszpańskiej scenie uniwersyteckiej, a z drugiej strony, potrzeba wynikająca z długiego doświadczony popytu treningowej. Jest to powieść, ponieważ nie ma precedensu w hiszpańskim uniwersytecie (na arenie międzynarodowej są tylko podobne inicjatywy w USA i we Włoszech); Dlatego byłoby odpowiedzieć na żądanie bez pokrycia akademickiego w tym czasie, który będzie wspierać strategicznym interesie tego doktoranckich uczelni i ośrodków uczestniczących. Ale z drugiej strony, spełnia także kształtujące popyt i w dużej mierze wspierany przez znanego instytutów badawczych i nauczania zawodowego, seminariów i grup badawczych, które go obsługują, niektóre z nich ponad 25 lat istnienia, a do tego pory tylko znalazł kanał przez innych doktoratów oprawione w konkretnych dziedzin (prawa, historii, literatury, itp, może być przykładem w tym względzie w tezach przedstawionych w ostatnich latach na kwestie płci), ale do tej pory brakuje dyscyplina samym w sobie przestrzeń. W tym sensie podstawowym wartość zabezpieczenia leżą w możliwość stworzenia własnej przestrzeni, aż do nieistniejącego moment dla niektórych badaniach od lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku został potwierdzając się najpierw w kursach curricular nauczania studiów i klas, a później w programach podyplomowych i mistrzów przystosowanych do obszaru szkolnictwa wyższego w Europie, obecny w znaczącej większości uczestników obecnych na uniwersytetach programów, które wymagają już własną przestrzeń w Ph.D., o czym świadczy obfite czytanie i obrona pracy magisterskiej na temat kwestii związanych z płcią odbywających się w ostatnich latach w różnych działach i hiszpańskich instytutów uniwersyteckich, z których krótki opis (tylko do 10) jest mowa w niniejszym dokumencie. Ponieważ badania połowie lat 80. i nauczanie na kwestie płci jest jednym z kluczowych punktów zainteresowania strategicznego uczelni takich jak Uniwersytet Autonomiczny w Madrycie, Jaume I Castellón, Uniwersytecie w Alicante Huelva, a Baleary. Był również od jego powstania w najmłodszej uczestniczących uczelni jak Uniwersytet Rey Juan Carlos w Madrycie. We wszystkich ważniejszych zespołów badawczych (Vid. Zasobów Ludzkich) wspierać jakość i terminowość tym studiów doktoranckich.

W związku z tym, jednym z głównych zalet tego programu jest jego interdyscyplinarność. W rzeczywistości, chociaż w nagłówku tego dokumentu, z powodu ograniczeń technicznych, wymienionych aplikacji komputerowej tylko jedna opcja Kody tematyczne ISCED program Doktor Interdyscyplinarnych Studiów Gender obejmuje zagadnienia związane z nauk społecznych, prawnych człowieka i zdrowia (patrz linie i zespołów badawczych). Ten interdyscyplinarny charakter nie jest kapryśna wybór, ale reaguje na fakt, że cele programu doktorskiej są inkardynowani promowanie równości płci wymagane przez polityki Wspólnoty Europejskiej, ustawodawstwa krajowego i zobowiązań międzynarodowych dla naszego kraju w zakresie równości i niedyskryminacji między kobietami i mężczyznami. I w tej linii, to dr przyjmuje jako swój główny cel podejście gender mainstreaming lub mainstreaming podana przez IV Światowej Konferencji w sprawie Kobiet w Pekinie (1995) jako absolutnie niezbędne do osiągnięcia i egalitarnego polityk publicznych, wymagania mainstreaming a to wymaga profesjonalnej interdyscyplinarnych badań i szkoleń w gender studies. I to jest właśnie to interdyscyplinarne podejście, które muszą koniecznie artykułować wszystkie szkolenia, badania, badania i analizy płci, nałożonego przez Międzyuczelnianego tego programu. Choć interdyscyplinarność wyróżnia zawsze analizy i badania płci, prawdą jest, że nisza ekspert wiedzy na temat rozprzestrzeniania się nad krajowym geografii uniwersyteckiej, więc to nie jest łatwe do spełnienia specjalistycznego popytu w jednym lub uniwersytet. Grupowanie uniwersytetów, instytutów i seminariów doktoranckich odpowiedzialnych za zapewnienie, że wszystkie te wymagania mogą być spełnione mimo skrajnego specyfiki i wiedzy naukowej, która powinna charakteryzować doktorat. Więc pomimo skoordynowanych ośrodków badawczych i dydaktycznych przez różnych członków tego programu mają w ogóle, charakteryzuje się bardzo skupiony na interdyscyplinarność, że- jak said- cecha odróżnia gender studies i badań prawdę jest to, że wszystko to tradycyjnie, zasobów ludzkich i ekspertyzy naukowe mają większą wypłacalność w pewnych dziedzinach wiedzy naukowej, które tworzą komplementarne.

Tak więc, na przykład, UAM ma niezaprzeczalny interdyscyplinarny kurs, odzwierciedlone w ciągu ostatnich pięciu lat w następujących projektach badawczych ID: Tytuł: „Wiek, płeć i prawa: starzenia u kobiet”. Nª referencyjny: FEM2009-09556. Ufundowana przez: okres MICINN przyznanej na badania: 2010- 2012 Główny badacz: Pilar Folguera w którym 27 badaczy / s z różnych dyscyplin (Physical Anthropology, antropologii społecznej, historii, biologii, psychologii, prawa, ekonomii, itd.) Uczestniczących. I tytuł: wiek, płeć i prawa: multidyscyplinarny propozycja analizy dla XXI wieku. Numer referencyjny: CEMU-2013-04, przyznawane za okres badawczy: 2013- 2015 Principal Investigator: Yolanda Guerrero Navarrete, w którym naukowcy zaangażowani 27 / jest różnych dyscyplin (antropologia fizyczna, antropologia społeczna, historia, biologia, psychologia, prawo , ekonomii, itd.). Wynikiem tych badań jest najnowsza publikacja linii redakcyjnej IUEM UAM: XIX Międzynarodowej Konferencji na temat Badań Interdyscyplinarnych: płeć i starzenie koordynatorów: Pilar Folguera; Virginia Maquieira; María Jesús Matilla; Montero Pilar; María Jesús Vara. (ISBN: 978-84-8344-348-4) Wydania Uniwersytetu Autonomicznego w Madrycie, 2013.

Od momentu powstania UAM został wyróżniony przez bardzo potężną linię badań koncentruje się na jednym z proponowanych linii, czyli płci, historii i produkcji kulturowej. Duża liczba naukowców z UAM zawarte w zespole, który obsługuje tę linię badań i musi zarejestrować wiele z

projekty, publikacje i prace prowadzone w jego obrębie. Kilka przykładów z ostatnich lat są następujące:

a) .- Projekty badawcze:

Tytuł: Dyskryminacja kobiet: genezy problemu. funkcję społeczną i edukacyjną muzeów archeologicznych w zwalczaniu przemocy wobec kobiet.

Numer referencyjny: 035/12

Finansowane przez: Instytut na Rzecz Kobiet

Termin wyznaczony do badań: 2012- 2014

Główny badacz: Lourdes Prados Torreira

Tytuł: inkorporacja hiszpańskich pisarzy prasie między 1850 a 1936 (INEMPE)

Numer referencyjny: 2011-0004-INV-00034

Finansowany przez: Ministerstwo Pracy i Spraw Socjalnych. Instytut Kobiet okresie udzielonego na badania: 2011-2013

Researcher / Principal Carmen Díez Servén

Tytuł: Historia kobiet w hiszpańskich uniwersytetach, XX wieku. W porównaniu z europejskimi uczelniami.

Numer referencyjny: HAR2011-29514

Finansowany przez: Ministerstwo Nauki i Innowacji

Termin wyznaczony na badania: 2011-2013

Researcher / Zleceniodawca: Josefina Cuesta Bustillo. Badacz Mª Jesús Matilla

b) .- pracy:

Tytuł: Kobiety i Creole tożsamość. (Udział novohispanas do myślenia grupy, s, XVI i XVII).

Doktorant Alberto Baena Zapatero

Uniwersytet: UAM Wydział / Szkoła: Sztuka

Rok: 2008

Kwalifikacje: Doskonały Cum Laude

Tytuł: Kobiety, czary i Inkwizycja. inkwizycyjna sąd w Limie. XVIII

Doktorant: Natalia Urra Jaque

Uniwersytet: UAM Wydział / Szkoła: Sztuka

Rok: 2012

Kwalifikacje: Doskonały

Podobnie, od jego powstania kolejnego silnego kierunki badań, które przyniósł ze sobą zespoły, projekty i tez jest teorie feministyczne, obywatelstwo i globalizacja, oparte na ostatnich latach z następującymi osiągnięciami naukowymi

a) projekty badawcze

Tytuł: Jakość obrad otwartych dla publiczności we współczesnych demokracjach

Numer referencyjny: SEJ2007-67482 / POL

Finansowany przez: Ministerstwo Nauki i Innowacji

Termin wyznaczony na badania: 2007-2010

Główny badacz: Prof. Dra. Elena Beltrán Pedreira.

Tytuł: Trudności demokracji: między polityką a prawem.

Numer referencyjny: DER2009 / 08138

Finansowany przez: Ministerstwo Nauki i Innowacji

Researcher / główny: Alfonso Ruiz Miguel. Badania: Cristina Sánchez Muñoz. Elena Beltrán Pedreira

Tytuł: Zmiany polityki publicznej wokół kobiecej seksualności od frankizmu do demokracji: od represji Polityk Publicznych na rzecz równości.

Numer referencyjny: 140/07

Ufundowana przez: Narodowy Plan IDI Badań Naukowych, Rozwoju i Innowacji Technologicznej

Termin wyznaczony na badania: 2004-2007

Główny badacz: Raquel Osborne Verdugo

Tytuł: Wielokulturowość, płeć i prawa

Numer referencyjny: DER2009-08297 / JURI

Finansowany przez: Ministerstwo Gospodarki i Konkurencyjności Podsekretarza Stanu w zakresie badań, rozwoju i innowacji

Termin wyznaczony na badania: 2009-2011

współpracownik badawczy: Raquel Osborne Verdugo

Tytuł: popularne i naukowe kultury miłości i seksualności. w latach sześćdziesiątych w Hiszpanii i budowa kulturowe kobiecości i męskości

Numer referencyjny: HAR2012-37959-C02-02

Finansowane przez: projekty badawcze, podprojektów Oriented badań podstawowych. Zaproszenie 2012 Uniwersytet w Granadzie

Termin wyznaczony na badania: 2013-2015

Researcher / Zleceniodawca: Rosa Maria Medina Domenech

b) Thesis

Autor / A: Pani Francisca Herrera Corbalan

Tytuł: „ulica prostytutki w Madrycie na początku nowego tysiąclecia i realiów Wystąpienie na prostytucji w kontekście perspektywy płci.”.

Miejsce i termin obrony: Universidad Complutense de Madrid Wydział Nauk Informacyjnych. Dpt. Socjologii VI. 24 lutego 2012.

Kwalifikacje uzyskane: Doskonały Cum Laude z opcją na nadzwyczajnej nagrody.

Aby zostały one ostro dodany w ostatnich latach zespół pracuje nad badaniami płci, zdrowia i seksualności

a) projekty badawcze

Tytuł: Pracy Mobbing: interweniujących czynniki i aspekty psychobiologicznych

Numer referencyjny: PSI2009-13661 (podprogram PSIC)

Finansowany przez: Ministerstwo Edukacji i Nauki

Termin wyznaczony na badania: 2010-2013

Współpracownik badacz: Eva Garrosa

Tytuł: Płeć jako jednostki analizy w badaniach nad bio-kulturowe wyznaczniki zdrowego starzenia się.

Numer referencyjny: Q2818013A

Finansowany przez: Ministerstwo Zdrowia, Polityki Społecznej i Równości.

Conedido okres badania: 2012-2014.

Researcher / Zleceniodawca: Maria del Pilar Lopez Montero

Tytuł: Stan odżywienia podczas ciąży, masy urodzeniowej i elastyczności tętnic u dzieci.

Numer referencyjny: FEM2009-13434-C02-01

Finansowany przez: Ministerstwo Nauki i Innowacji

Termin wyznaczony na badania: 2009-2012

Researcher / Zleceniodawca: Maria del Pilar Lopez Montero

b) Thesis

Autor / a: Liliana Diaz Gracia

Tytuł: sprawiedliwość organizacyjna, stres rola i agresja praca: Ochronna rola ideologii gender, kompetencje emocjonalne i odzyskiwania doświadczenie. Badanie w sektorze usług

Miejsce i termin obrony: Wydział Psychologii UAM

Kwalifikacje uzyskane: cum laude

Adres: Eva Garrosa jego uderzenia:

Diaz-Gracię, L., Moreno Jimenez B. Garrosa E. i Sebastian, J. (2011). Nieuprzejmość i molestowanie seksualne w pracy: wpływ na higienę pracy. Magazyn Krajowa Szkoła Zdrowia Publicznego, 29 (4).

Autor / a: Fierro Arias, Jose Daniel

Tytuł: Przejście od dojrzewania do dorosłości Teorie i rzeczywistości

Miejsce i termin obrony: Szkoła Wyższa Psychologii UAM 02/10/2009

Kwalifikacje uzyskane: cum laude

Adres: Amparo Moreno Fierro, D. Moreno, A. (2007). Wczesnej dorosłości w meksykańskiej i hiszpańskiej młodzieży: Teorie i rzeczywistości. Journal of Adolescent Research, 22, 476-503

Impact factor: 1.24

Autor / a: Karim ANZID.

Tytuł: Przejście alimentaire chez les populacje są méditerranéennes et sur la croissance et wpływ l'état de la populacja nutritionnel regionu d'Ouarzazate (Maroc).

Miejsce i termin obrony: Université Cadi Ayyad Marrakeszu. Marrakesz, październik 2011.

Kwalifikacje uzyskane: 2011 Kwalifikacje: Doskonały z wyróżnieniem.

Kierunek. Montero-Montero filar P, K Anzid, Cherkaoui M., Baali A. Rodriguez Lopez S. stan odżywienia młodzieży w kontekście przejścia Morocean Nutritional: rola edueation rodzicielskiej. J. Biosoe. Sei., (2011), 00, 1 do 14,6: Cambridge University Press.

Impact factor: Journal Citation Reports. FI: 1330

Anzid K, Hamdani F. A. Baali, BOETSCH G. S. Levy

P Montero, M. Cherkaoui effeet od statusu społeczno-ekonomicznego i obszaru residenee na różnych żywności dla gospodarstw domowych w Moroeeo. Roczniki ofHuman biologii. Listopad-grudzień (2009); 36 (6): 1-23.

Impact factor: Journal Citation Reports. FI: 0,927

Montero P Marrodan MD., Carmenate M., Mora Al., Rodriguez-Lopez S., Anzid K, status Cherkaoui M. odżywcza ofMoroecan młodzież mieszkające w Madrycie. Publiczne Hea1th Nutrition, (2010), 13 (9A): 103. Wskaźnik Impact. Journal Citation Reports. FI: 2817

Uniwersytet w Alicante wyróżnia się w ostatnich latach na znaczeniu naukowym i jego wpływu na dwóch proponowanych linii. Pierwszym z nich jest płci, zdrowia i seksualności, której program dostarczyć naukowcom łącznej dziewięć administracji prezydenckich, 10 tez odczytane w ciągu ostatnich pięciu lat, a 43 projektów badawczych zgromadzonych.

Druga linia Płeć Historia i produkcji kulturowej ma 15 naukowców, którzy gromadzą się sześcioletni sumie 3 tez w ciągu ostatnich pięciu lat i 19 projektów badawczych

The University of Huelva jest liderem w trzech liniach badawczych sortowych Figura:

Niewątpliwie, w pierwszym gatunku, historii i produkcji kulturowej, wspieranych przez profesora dr Pilar Dominguez Cuder z bogatej kariery naukowej i zawodowej. Koordynuje kilka projektów badawczych. Poza tym, linia ma dużą liczbę nauczycieli, a konkretnie 8, z których jeden, dr .. Maria Luisa Candau Chacon ma 4 sexenios inny dr Encarnacion Lemus Lopez ma trzy i pięć tez przeczytać w ostatnim pięć lat i reszta mają 2 kadencji prezydenckich, z wyjątkiem 1, która czeka na to wezwanie. Wśród 8 tez one skierowane w ciągu ostatnich pięciu lat.

Po drugie, to czy płeć, Gender and Education Online obsługiwane również przez specjalistę, dr Jose Manuel Coronel Llamas, z ważnym tłem w ich korzyść. Dodatkowo, linia 4 nauczycieli / AS więcej są częścią Huelva, dwóch z nich w sumie trzy administracji prezydenckich computing, Dra. Emilia Moreno Sanchez i dr Ángel Gómez Hernando i ważnych projektów, które utrzyma ciężar tej linii w cały uniwersytet.

Wreszcie, również UHU ma bardzo ważną rolę w składniku Gatunek trzeciej, ekonomii, prawa i równość Polityk, gdzie istnieje 5 nauczycieli, wspierany przez dwóch sześcioletnia i 2 prac doktorskich, a także wiodące projekty w dziedzinie prawodawstwa i ekonomiczny.

Na Uniwersytecie Alcala linia priorytetem jest: Płeć, ekonomii, prawa i równość polityk. Rozwinęły one następujące działania:

  • Nadanie interdyscyplinarny kurs „Różnorodność płci i równych praw”, koordynowany przez nauczyciela Wcielenie Carmona Cuenca. Jest to krzyż przedmiotem studiów podyplomowych z roku akademickiego 2009-2010 do dnia dzisiejszego. Psychologia społeczna, socjologia, filologia, filozofia prawa, prawa konstytucyjnego, prawa administracyjnego, prawa pracy, prawa handlowego oraz prawa podatkowego: Ten podlegające nauczyciele / as z różnych dyscyplin zaangażowanych.
  • Konstytucja Research Group uznawane przez Uniwersytet Alcalá: Badania i Centrum Badawczego Równouprawnienia CEIG-. Ref. CCSS2012 / R39, koordynuje Encarnación Carmona Cuenca.

To również jest obsługiwany przez następujące

a) .- projekty badawcze i działania uzupełniające:

Tytuł: Sytuacja, potrzeby i procesy zmian dla kobiet w bezdomności. Podłużna badania.

Numer referencyjny: FEM2012-35053

Finansowany przez: Ministerstwo Nauki i konkurencyjności. Dyrekcja Generalna ds Badań i Zarządzania zwołujący ID Krajowy Plan I.Tipo: Konkurencyjna

Okres 2013-2015 przyznano za badania Principal Investigator: José Juan Vázquez Cabrera Liczba badaczy: 9

Tytuł: Kobiety i władzy.

Ilość referenciaUAH / EV418

Finansowane przez: Instytut Studiów Amerykańskich na Uniwersytecie Alcalá.

Termin wyznaczony na badania: 2010-2011

Główny badacz: Alicia Kaufmann Hahn

Tytuł: Różnorodność i Równość płci praw. promowanie innowacji w procesie nauczania-uczenia się Universidad de Alcalá.

Główny badacz: Encarnación Carmona Cuenca.

-dniową na rzecz Demokracji i równego stosowania ustawy o równości w parlamentach hiszpańskich. Organizowany przez Uniwersytet Alcalá i Instytutu Prawa Parlamentarnego na Uniwersytecie Complutense w Madrycie. Finansowane przez Instytut Kobiet (Ministerstwo Równości). Expte. Nr 10 / 09-04. Ilość: 600. Data obchodów: 22 kwietnia 2010. Principal Investigator: Encarnación Carmona Cuenca.

W związku z tym, że przyniosły następujące wizyty badawczej:

Carmona wcielenie Cuenca: pobyt badawczy w ausländisches Max Planck Institut für Recht und Völkerrecht öffentliches Heidelbergu (Niemcy). z 01/09/12011 do 30/07/202. Temat: Prawo antydyskryminacyjne Unii Europejskiej, a jego realizacja w Hiszpanii. Program finansowany przez mobilności profesorów z uniwersytetów w Madrycie (Caja Madrid Foundation)

Na Universidad de La Laguna priorytetem są następujące proponowane kierunki badań: płeć, historia i produkcja kulturalna to miejsce, w którym większość wydziału Universidad de La Laguna (ULL) bierze udział w tym doktoracie. Jest to linia, która ma długą tradycję na tym uniwersytecie, na którym przeprowadzono wiele dochodzeń i opublikowano 5 prac doktorskich w ostatnich latach, a także kilka książek, rozdziałów w książkach i artykułów w czasopismach naukowych.

Mimo, że istnieją tylko trzy nauczyciele ULL związane z gender, płeć i edukacji online, może być uważany za jeden z obszarów priorytetowych. Wymienione nauczyciele mają bogate doświadczenie jako badacze główne projekty badawcze (pięciu w ostatnich latach). Ogólnie rzecz biorąc, liczba prac w ostatnich latach na ten temat i kierowane przez wspomniany nauczycieli jest siedem. Wszystkie posiadają czynne sześć lat, a teraz oba mają trzy administracje prezydenckie i jedno i drugie. Podobnie, badania w tej linii nie jest ograniczony do ostatnich pięciu lat, ale może być wstecz do roku 1998, kiedy Profesor Pilar Matud Aznar rozpoczyna zarządzanie projektami badawczymi w zakresie przemocy płci, aktywności, która kontynuowana stale na bieżąco , które skierował kilka projektów, umowy i kontrakty badawcze w międzyczasie. Również mówili nauczyciele przedstawił szereg publikacji książek, rozdziałów książek i artykułów naukowych na temacie, a także działania szkoleniowe i absolwenta.

Linia gender, health and sexualities line, która ma dwóch profesorów z Universidad de La Laguna , jest również stara trajektoria na tym uniwersytecie. Zaczęło się od udziału w projektach badawczych w 1989 roku i trwa od tego czasu. Łącznie dwóch uczestniczących nauczycieli było głównymi badaczami 11 projektów badawczych finansowanych przez podmioty publiczne, z których dwa należą do Narodowego Planu Identyfikacji i zostały opracowane w ciągu ostatnich pięciu lat, po uruchomieniu jednego z nich w 2013 roku. wyreżyserował cztery prace doktorskie na ten temat i opublikował liczne artykuły w międzynarodowych czasopismach o znaczeniu, z których niektóre były i nadal są wysoko cytowane na arenie międzynarodowej.

Wreszcie, linia teorii feministycznych, obywatelstwa i globalizacji jest priorytetem, ponieważ ma ważną trajektorię w ULL. W rzeczywistości główny badacz aktywnego projektu badawczego, o którym mowa w tej linii, należy do Universidad de La Laguna . Jest to kadra nauczycielska, która wyróżnia się kilkoma sekcjami badań, reżyserią prac dyplomowych, a także publikacjami w międzynarodowych czasopismach oddziaływania.

Linia najbardziej reprezentatywne w Baleary University gender, płeć i Edukacji. Dowodem na to jest fakt, że aktywny projekt badawczy związany z tej linii jest skierowany i opracowany przez pracowników UIB i trzech z pięciu wybitny wkład w tej linii zostały opracowane przez pracowników tej uczelni.

Na Uniwersytecie Jaume I rysunek jako priorytetu płci, historii i Kultury linii produkcyjnej. Taka linia jest obsługiwana przez jego linię publikacji. Publikuje dwa czasopisma naukowe skatalogowane i zawarte w ISOC, CINDOC i LATINDEX. One: Asparkía. Feministyczna Investigació, działa od 1991 roku, natomiast Dokumentacja Féministes to jest od 1998. Ma też linię redakcyjną za pośrednictwem prestiżowych colecciónSendes, którego jednym z tomów otrzymał Nagrodę Narodową University Edition. Przetłumaczył utwory z greckim, angielskim, rosyjskim i Madagaskaru. Ponadto linia jest obsługiwana brzmienie:

a) .- Projekty badawcze:

Tytuł projektu: De oburzeni ofiary

Odniesienia (P1-1A2012-05)

Podmiot finansowanie Bancaixa-Universitat Jaume I

Termin wyznaczony do badań: 2012 -2014

Główny badacz Vicente Ferrando Benet

Tytuł projektu: wirtualna i Online Communities Feministyczne Praxis: Polityczny Korzystanie z internetu w Akcji Przeciwko Przemocy Wobec Kobiet

Numer referencyjny: (FEM2011-26301)

Ministerstwo organ finansujący Nauki i Innowacji

Termin wyznaczony do badań: 2011- 2013

Główny badacz Sonia Núñez Puente. Universidad Rey Juan Carlos

Tytuł: Word of mouth: Żywność transkulturacja w literaturze łacińskiej pod koniec XX wieku (1960-2007).

Kod: Kod: P08-HUM-03956

Organizacja finansowania Junta de Andalucía

Termin wyznaczony do badań: 2009 -2013

Główny badacz Nieves Pascual Soler

Tytuł: Zachowania Artystycznego End Of Century Context Valenciano. Uzasadnienia poetyka globalizacji.

Finansowany przez: Ministerstwo Nauki i Innowacji. Ogólne Projekty badawcze Branch.

Termin wyznaczony do badań: 2009 2012

Główny badacz: Carmen Senabre Llabata

Tytuł projektu: De Brujas Syreny: Kobiety i obrazy zła

Ufundowana przez: Generalitat Valenciana

Termin wyznaczony do badań: 2009- 2009

Główny badacz: Rosalia torrent Esclapés

Tytuł projektu: Praktyki cyberfeminizm. Użyj Y Creations Tożsamości w Czerwonej jako nowy Kosmicznej związku.

Ufundowana przez: Narodowy Plan Badań Naukowych, rozwoju technologicznego i innowacji 2004-2007 (Institute for Reference kobiet Finansowanie przez IDI 55/06)

Termin wyznaczony do badań: -2006-2009

Główny badacz dr Sonia Núñez Puente (Universidad Rey Juan Carlos, Madryt).

Także w kontekście tego badania płci, historii i produkcji kulturowej na Uniwersytecie Jaume Czytałem co następuje

b) .Tesis:

  1. Juncal Caballero Guiral: Kobiety w surrealistycznej wyobraźni. Reżyseria Rosalia torrenta Esclapés. 2010. Nadzwyczajne nagroda.
  2. Palau Paloma Pellicer: Galeria sztuki i artystów w Castellón, 1940-1975. Reżyseria Rosalia torrenta Esclapés. Rok produkcji: 2012. Nagroda Specjalna
  3. Jordi Luengo López: Kobieta Transgresja i Bohemia. Przemówienia i obrazy współczesnych kobiet w Walencji prasie pierwszej tercji XX wieku. Reżyseria Sonia Reverter BANON 2007 roku Nadzwyczajnego nagrody. IV nagroda Narodowego Stowarzyszenia Badań hiszpańskiej Historii Kobiet (AEIHM). III nagroda Badania Presen Sáez de Descatllar.
  4. F. Xavier García Belmonte: Visio gatunek: Rodzina i Patrimonials strategie Castellón de la Plana 1580/35. Reżyseria Carmen Corona Marzol 2001 roku.
  5. Camen María Fernández Nadal: Carlos II w Londynie embajadoresde. Polityka zagraniczna hiszpańskiej monarchii. Reżyseria Carmen Corona Marzol 2007 roku Nadzwyczajnego nagrody.
  6. Maria Angeles Mingarro Arnandis: Muiscas: Rodzina, Kobiety i Życie codzienne w epoce Oświecenia. Reżyseria Carmen Corona Marzol 2008.
  7. Cristià Linares Bayo: Borriol: canvis estructurals i transformacja społeczna Lantic REGIM darreries im. Reżyseria Carmen Corona Marzol 2010.
  8. Maria del Rosario Duart Herrero: Tworzenie legendy, Isabel I Kastylii. Reprezentacje, myślenia, moralne i zwyczajów. Reżyseria Carmen Corona Marzol 2011.
  9. Badenes-Gasset Inmaculada Ramos: Fernando Gasset Lacasaña, republikaninem biografia polityczna (1816/41). Reżyseria Rosa Peris Monlleó 2003.
  10. Juan Luis constaté Lluch: benicarlo 1841-1965. Tranzyt dawnej willi Maestrazgo współczesnego miasta. Reżyseria Rosa Peris Monlleó 2005.
  11. Vicent Grau Reig: Republika Segona Civil War i Castello. Discurs Republic, mobilització i sindicalisme rewolucjonistów politycznych. Reżyseria Rosa Peris Monlleó 2007.
  12. Lluís Baixauli Olmos: Interpretacja ALS SERVEIS etyka perspektywiczne publicznych desd'una: deontologiczna profesjonalny i laplicació kontekst Penitentiary. Reżyseria Dora Sales Salvador i Francisco José Raga Gimeno, 2012.

Uniwersytet króla Juana Carlosa priorytetem są badania na feministycznej teorii Obywatelstwa i globalizacji. Terminy kursu z powrotem do 2005-2006, kiedy to dołączył do URJC nauczyciela Ana Miguel Alvarez, uznany specjalista w dziedzinie teorii feministycznych i debat wokół obywatelstwa. Ponieważ kurs wskazany doprowadziła grupę badawczą i seminarium po prostu uznanie jako uznany Badań Grupy URJC (2013).

W 2010 roku wspomniany Research Group zadzwonić do nowych grup URJC i wspólnoty autonomicznej Madrytu (projekty badawcze program do tworzenia i konsolidacji grup badawczych (BOCM 29 grudnia 2009) został przedstawiony, uzyskanie rating 41 z 50 w jego ocenie ANEP i jest obdarzony 20.000 euro dla jednego roku (URJC-CM 2010-CSH-5101). w ramach tego projektu, a przez cały rok 2011, projektu IP przeprowadzili pobyt badawczy w Centrum Studiów Kobiecych w La Plata (Buenos Aires) i uczestniczył jako prelegent na kongresie. Ten pobyt poproszony gospodarzem Plate doktorant, a także obchody pierwszej międzynarodowej konferencji Debaty teoretycy prostytucji (marzec 2012). konsolidacja badań został wyprodukowany z uzyskaniem nowego projektu badawczego w ostatniej konkurencji wezwanie VI P Narodowy ID lan i. W tym ostatnim projekcie (FF2012-37366) współpracować nie tylko nauczycieli, ale UNPL Narodowego Autonomicznego Uniwersytetu w Meksyku, którzy również siedzibę otwartą linię komunikacji i badań. Ponadto nauczyciel Ana Miguel został zaproszony jako jedyny przedstawiciel Europejskiej, wraz z francuskim filozofem Edgar Morin, do udziału w Światowym Dniu filozofii, która odbyła się w Gwatemali w 2013 roku.

Podobnie jest właśnie obronił pracę doktorską pierwszy owoc Mistrza w Interdyscyplinarnych Studiów Gender, które rozpoczęły się rok akademicki 2010/2011, pod hasłem tego pierwszego ważnego kierunku badań na Rey Juan Carlos University. Eva Palomo Cermak uczeń bronił tezy, feminizm i socjalizm w pracach Sylvia Pankhurst: debaty na temat klasy, płci i seksualności w kontekście brytyjskim Suffragette. Czytanie odbyło się w dniu 10 kwietnia 2013 roku.

kompetencje

kompetencje kluczowe

  • CB11 - systematyczne zrozumienie kierunku studiów oraz opanowaniem umiejętności i metod badawczych związanych z daną dziedziną.
  • CB12 - Możliwość wyobrazić, projektowania lub tworzyć, wdrażać i przyjąć znaczną proces badań i tworzenia.
  • CB13 - Możliwość przyczynić się do poszerzenia granic wiedzy poprzez oryginalnych badań.
  • CB14 - Możliwość przeprowadzenia krytycznej analizy i oceny oraz syntezy nowych i złożonych idei.
  • CB15 - Umiejętność komunikowania się z akademickiej i naukowej społeczności i społeczeństwa w ogóle o swoich dziedzinach wiedzy drogami i języków powszechnie używanych w międzynarodowej społeczności naukowej.
  • CB16 - Możliwość promowania ciągu kontekstach akademickich i zawodowych, naukowej, technologicznej, kulturowej, artystycznej lub awansu społecznego w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Umiejętności i kompetencje osobiste

  • CA01 - Poruszanie nasze konteksty, w których jest mało konkretnych informacji.
  • CA02 - Znajdź klucz pytania, na które należy odpowiedzieć w celu rozwiązania złożonego problemu.
  • CA03 - Aby zaprojektować, tworzyć, rozwijać i wprowadzać nowe i innowacyjne projekty w zakresie swojej specjalizacji.
  • CA04 - Praca w sprzęt i autonomicznie lub w międzynarodowym multidyscyplinarnym kontekście.
  • CA05 - integrować wiedzę, uchwyt złożoność i formułować sądy o ograniczonej informacji.
  • CA06 - Krytyka i obrona rozwiązań intelektualnych.

działania szkoleniowe

  • Seminaria Badań Interdyscyplinarnych w Gender Studies
  • Obecność i prezentacja referatów na krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych
  • Przygotowanie dokumentów do publikacji w czasopismach naukowych
  • Badania pozostaje na obywateli lub ośrodkami zagranicznymi

obszary badawcze

  • Linia 1: Płeć, Historia i produkcji kulturowej
  • Linia 2: Płeć, zdrowie i seksualności
  • Wiersz 3: Płeć, ekonomii, prawa i równość Policies
  • Linia 4: Feministyczne teorie, obywatelstwo i globalizacja
  • Linia 5: Płeć, Płeć i edukacja

kryteria przyjęć

Studenci, którzy spełniają wymagania wymienione powyżej dostępu mogą być dopuszczone do programu studiów doktoranckich. Komitet Koordynacyjny Akademicki Programu Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w Gender Studies, których skład jest szczegółowo w rozdziale 5.2, analiza wniosków o dopuszczenie oceniając następujące aspekty i zalety. ciężar właściwy, w procentach, w nawiasach podano w każdym z kryteriów przyjmowania być wykorzystane do oceny CV kandydata.

Kryteria ustalania priorytetów aplikacji są następujące:

  • Profil powinowactwa naukowy (30%)
  • Rekord naukowy (40%)
  • Akredytowanych języki poziomie, certyfikat Minimalny poziom angielskiego B1 (10%)
  • zasługi naukowe (10%): seminaria, kongresy, pobyty w ośrodkach zagranicznych, publikacje
  • kwalifikacji zawodowych (10%)

Aplikacje dla tych, którzy spełniają warunki, które muszą być zawarte w terminie i zgodnie z procedurami ustanowionymi przez każde z uczestniczących uniwersytetów będzie przedmiotem wyroku doktoranckie Komitetu Akademickiego, który zadecyduje o adekwatności ich poprzedniego szkolenia studia doktoranckie

2.1) Uczniowie w niepełnym wymiarze czasu pracy:

te same kryteria przyjąć wszystkich studentów niezależnie od ich poświęcenia w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy stosuje się. Zasady UAM o to jest publikowane na firmowej stronie Uniwersytetu:

studentów zaocznych będzie mieć okres 5 lat od dnia dopuszczenia do programu do prezentacji pracy doktorskiej.

Studenci mogą zmienić tworzą część w pełnym wymiarze czasu lub odwrotnie, na życzenie i zatwierdzeniu przez Komitet Akademicki

2.2) uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych wynikających z niepełnosprawności

Kandydaci na studia doktoranckie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikających z ich niepełnosprawności powinny być kierowane na UAM w pierwszej instancji, koordynator studiów doktoranckich, w celu dostosowania go do ich uwagę. Będzie ona również być kierowane do Urzędu solidarności i współpracy, aby rozwiązać (wraz z koordynatorem) specyficznych potrzeb każdego kandydata, oferując informacje, porady i wskazówki.

Urząd Solidarności i pod wiceprezes ds Współpracy i University Rozbudowa UAM, założona w październiku 2002 roku współpracy, ma jako jeden ze swoich głównych celów tworzenia i konsolidacji obszaru uwagi na niepełnosprawność, która zapewnia bezpośredni starań, aby wszyscy Uniwersytet Community (studenci, wykładowcy i pracownicy administracji i usług). Ma ona na celu zapewnienie równych szans i pełną integrację studentów z niepełnosprawnością w życiu akademickim i uniwersyteckim

promowanie świadomości i świadomości wszystkich członków społeczności uniwersyteckiej.

UAM oferuje studentom niepełnosprawnym osobistego rozwoju i szerokiego zakresu szkoleń. Jednym z działań w dziedzinie opieki niepełnosprawności jest informacja, doradztwo, indywidualne podejście i wykrywanie osobistych potrzeb i akademickich, które mogą mieć studentów UAM. W związku z tym, że opracowała „College Przewodnik dla Studentów Niepełnosprawnych”

Przewodnik ten ma na celu rozwiać i wyeliminować ignorancję, że nadal istnieje na włączenie studentów z niepełnosprawnością, przedstawiając wszystkie niezbędne informacje na podporach, usług i zasobów, że Uniwersytet Autonomiczny w Madrycie (UAM) oferuje tych studentów ,

Z Wydziału uwzględnieniem specyficznych potrzeb niepełnosprawności każdego ucznia są oceniane w celu obiektywnego informowania nauczycieli o dostosowań koniecznych do przeprowadzenia w każdym przypadku. W tej branży jest publikacja i dystrybucja „protokołem opieki dla osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie orientacyjnym i wsparcia przewodnika zawierającego ogólne wytyczne, które mogą być przydatne, gdy mamy do czynienia z osobą z niepełnosprawnością i przyczynia się do zmniejszenia sytuacje dezorientacji spowodowanej brakiem informacji i nieznajomości trudności w środowisku akademickim może być przedstawiony do studentów niepełnosprawnych.

W tych przypadkach, Komitet Akademicki oceni potrzebę ewentualnych korekt w programie nauczania, harmonogramy lub badań alternatywnych.

Na Universidad de La Laguna istnieje program poświęcony uwagi uczniom niepełnosprawnym (PARP), który oferuje uczniom z oficjalnie uznanymi niepełnosprawnościami serię grantów, które są dystrybuowane zasadniczo w: 1) dotacji transportowej, 2) tłumaczu języka migowego 3) spersonalizowane pomoce techniczne, 4) pomoce uzupełniające.

PARP obejmuje szereg środków pomocniczych dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych, ale nie wymaga oficjalnego uznania niepełnosprawności. Poprzez dostosowanie programu są przeprowadzane na celu usunięcie architektonicznego, dostępności technologii komunikacyjnych i innych barier.

Zwraca się również uwagę na uczniów niepełnosprawnych w służbie zdrowia ULL. Konkretnie w Służby Karta określa, że ​​chodzą aplikacje przetwarzania i współpraca w rozwoju efektywnego wykonywania.

2.3) Organ odpowiedzialny za przyjmowanie studentów

Na Universidad de La Laguna nie ma żadnej szkoły doktoranckiej, ale istnieją komisje akademickie każdego programu, które mogą ustanawiać wymagania i dodatkowe kryteria wyboru i przyjmowania studentów do konkretnego programu doktoranckiego. W przypadku obecnego Doktoratu Międzyuniwersyteckiego, przyjęcie do programu doktoranckiego, przydzielenie opiekuna i dyrektora oraz kontynuacja działań formacyjnych programu studenckiego, który sformalizował zapis na Universidad de La Laguna będzie zależeć od tej samej Komisji Akademickiej, gdzie ULL będzie należycie reprezentowany.

Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język hiszpański
  • Język angielski


Ostatnia aktualizacja June 19, 2018
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Wrześ. 2018
Duration
Czas trwania
W niepełnym wymiarze czasu
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Data rozpoczęcia : Wrześ. 2018
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Wrześ. 2018
Hiszpania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą