Stopnie naukowe (MPhil / PhD) w chińskich i wewnętrznych studiach azjatyckich
SOAS University of London
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
London, Wielka Brytania
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat, Niepełny etat
Czesne
GBP 4670 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* czesne w pełnym wymiarze godzin za rok akademicki: 4 670 GBP w Wielkiej Brytanii/UE; Za granicą 20 800 £. Opłaty za niepełny etat za rok akademicki: UK/UE 2335 GBP; Za granicą £10 400
Wstęp
Tryb obecności: w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin
Wydział Chin i Azji Wewnętrznej jest w stanie nadzorować stopnie MPhil i doktorat poprzez badania i prace magisterskie z szerokiego zakresu tematów kulturowych i językowych. Studenci zamierzający prowadzić badania nie powinni czuć się skrępowani ograniczaniem wyboru tematów do tych wskazanych w stosunku do nazwisk obecnych pracowników (studenci studiów podyplomowych zajmowali się ostatnio tak różnorodnymi tematami, jak symbolika kolorów w starożytnych tekstach chińskich, chińskie kino i chińskie systemy Braille'a, i translatoryki). W razie potrzeby można poczynić ustalenia dotyczące wspólnego nadzoru z nauczycielami z innych wydziałów SOAS . Badania podejmowane na poziomie MPhil i PhD opierają się na materiałach literackich, dokumentalnych i archiwalnych w językach danego obszaru i/lub na badaniach terenowych prowadzonych w tych językach.
Naszych absolwentów można znaleźć na stanowiskach akademickich i rządowych, dziennikarstwie i innych mediach, muzeach, galeriach sztuki, agencjach pomocy, bibliotekach, organizacjach charytatywnych, medycynie oraz dużych i małych firmach różnego rodzaju na całym świecie i w wielu z nich pracować w obszarze lub w kulturowym polu ich studiów.
Dlaczego warto studiować studia chińskie i studia nad Azją Wewnętrzną? SOAS
- Wielka Brytania Top 10 w rankingu QS World University dla języków nowożytnych z 2021 r.
- Posiadamy szeroką wiedzę specjalistyczną w SOAS , nie tylko w zakresie studiów wschodnioazjatyckich, ale także w zakresie języków i literatury innych regionów - co jest unikalne w instytucjach brytyjskich
- Oferujemy silne wsparcie interdyscyplinarne i dysponujemy doskonałym zapleczem, takim jak pakiet multimedialny, stacja radiowa oraz satelitarny dostęp do szerokiej gamy telewizji światowej. W naszej bibliotece znajduje się duża kolekcja zasobów cyfrowych i papierowych, zawierająca książki i czasopisma dotyczące zagadnień związanych z Chinami, z którymi podróżują naukowcy z całego świata.
Galeria
Rekrutacja
Program
Struktura
Wszyscy studenci rejestrują się na pierwszym roku programu jako studenci MPhil. Awans z MPhil na doktorat następuje pod koniec pierwszej sesji akademickiej dla studentów studiów stacjonarnych (lub pod koniec drugiej sesji akademickiej dla studentów studiów niestacjonarnych).
Wszyscy nowi studenci MPhil / doktoranci otrzymują komitet nadzorczy złożony z trzech członków, składający się z głównego lub głównego przełożonego oraz drugiego i trzeciego przełożonego. Podział zaangażowania czasowego w komitecie nadzorczym wynosi 60:25:15. W pierwszym roku studenci powinni spotykać się ze swoim głównym przełożonym co dwa tygodnie przez okres co najmniej jednej godziny.
Opiekunem podstawowym studenta jest zawsze członek Wydziału, w którym student jest zarejestrowany. Promotory drugi i trzeci, pełniący funkcję doradczą uzupełniającą, mogą pochodzić z tego samego Katedry lub z innych Katedr/Centrów na Wydziale Języków i Kultur lub z Katedr/Centrów na innych Wydziałach Uczelni.
W zależności od charakteru badań niekiedy zalecany jest promotor wspólny, pod kierunkiem dwóch promotorów podstawowych. W takich przypadkach student ma w swojej komisji tylko jednego dodatkowego opiekuna.
Postępy ucznia są dalej nadzorowane przez Opiekuna Wydziałowego.
1 rok
W pierwszym roku studenci przygotowują się do badań, uczestnicząc w serii seminariów szkoleniowych (RTS) zwołanych na poziomie Wydziału przez Prodziekana ds. Badań Naukowych i wspieranych przez ogólne szkolenie oferowane w Szkole Doktorskiej.
Studenci zajmujący się literaturoznawstwem i kulturoznawstwem zapraszani są również do udziału w dodatkowych szkoleniach oferowanych w Centrum Studiów Kulturalnych, Literackich i Postkolonialnych (CCLPS).
Studenci mogą być również zachęcani przez przełożonych do uczęszczania na dodatkowe kursy, które są odpowiednie dla ich badań i ich potrzeb szkoleniowych. Mogą to być specjalistyczne kursy dyscyplinarne, językowe lub kulturowe lub szkolenia badawcze w innych wydziałach poza Wydziałem.
W semestrze 3 studenci pierwszego roku studiów stacjonarnych (rok 2 dla studentów studiów niestacjonarnych) są zobowiązani do złożenia głównego rozdziału (około 10 000 słów) i propozycji badań (około 2000 słów) do 15 maja każdego roku.
Główny rozdział
Rozdział zasadniczy stanowi wzór tekstu analitycznego, który ma stanowić integralną część rozprawy doktorskiej. W tym rozdziale należy przedstawić argument i wykazać faktyczne zastosowanie jasno sformułowanych ram metodologicznych do głównych źródeł objętych badaniem.
Projekt badawczy
Propozycja badawcza zazwyczaj zawiera następujące elementy:
- Uzasadnienie badań i kontekst proponowanych badań
- Główne pytania badawcze
- Przegląd literatury
- Ramy i rozważania teoretyczne i metodologiczne
- Proponowane metody badawcze
- Kwestie etyczne (jeśli dotyczy)
- Zarys struktury rozprawy doktorskiej
- Harmonogram badań i pisania
- Bibliografia (wyłączona z liczby słów)
Korekty jednej lub więcej z tych sekcji, w tym dodanie lub usunięcie, w stosownych przypadkach, są możliwe po uprzednim uzgodnieniu między uczniami i głównymi przełożonymi.
Proces podwyższenia statusu ze statusu MPhil do doktoratu opiera się na ocenie głównego rozdziału przez komitet badawczy studenta oraz na 20-30 minutowej prezentacji ustnej, po której następuje dyskusja. Prezentacja ustna jest przekazywana pracownikom Wydziału i studentom naukowym oraz obecni są wszyscy członkowie komisji nadzorczych. Następnie komisja nadzorcza omawia wyniki ucznia na bardziej skoncentrowanym spotkaniu. Po pomyślnym zakończeniu rozszerzonego wniosku studenci są formalnie podnoszeni do stopnia doktora i przechodzą do drugiego roku. (Jeżeli asesorzy uznają, że w propozycji podwyższenia poziomu istnieją uchybienia, studenci zostaną poproszeni o zrewidowanie jej w sposób satysfakcjonujący przed potwierdzeniem podwyższenia do stopnia doktora). została ukończona.
Rok 2
Drugi rok (lub jego odpowiednik w niepełnym wymiarze godzin) zwykle spędza się na badaniach. Może to być dowolne połączenie prac terenowych i badań w bibliotekach oraz zbioru materiałów, zgodnie z ustaleniami między uczniem a przełożonym.
Rok 3
Trzeci rok (lub równowartość w niepełnym wymiarze godzin) poświęcony jest na pisanie badań do pracy doktorskiej. W tym czasie studenci zwykle wygłaszają prezentację na seminarium badawczym zorganizowanym przez wydziałowego opiekuna badawczego, składającego się z wybranej liczby pracowników posiadających specjalną wiedzę na ten temat i innych studentów badawczych. Na trzecim roku (lub równowartości w niepełnym wymiarze godzin) studenci przedstawią projekt rozdziałów swojemu głównemu promotorowi w celu zaopiniowania, przed ukończeniem ostatecznej wersji pracy dyplomowej. Gdy pełny projekt jest gotowy, praca jest oceniana przez wszystkich członków komisji nadzorczej, a student może albo złożyć pracę magisterską, albo przejść do statusu kontynuacji, aby otrzymać kolejne 12 miesięcy na ukończenie pracy i przedłożenie jej do egzaminu. Praca dyplomowa musi zostać ukończona w ciągu 48 miesięcy od momentu rejestracji (lub równowartość w niepełnym wymiarze godzin).
Teza – o długości nie przekraczającej 100 000 słów – jest oceniana przez dwa wiodące autorytety w tej dziedzinie, między którymi nominowani egzaminatorzy powinni wykazać się dużym doświadczeniem w egzaminowaniu stopni naukowych w Wielkiej Brytanii i na Uniwersytecie Londyńskim oraz być w stanie zapewnić wyraźne niezależne zewnętrzne przeoczenie. Jeśli żaden z egzaminatorów nie ma doświadczenia na Uniwersytecie Londyńskim, może być wymagana katedra.
Stopnie doktorskie są przyznawane przez SOAS od rejestracji w 2015 r. i podlegają SOAS przepisom.
Ważna uwaga
Informacje na stronie programu odzwierciedlają zamierzoną strukturę programu w stosunku do danej sesji akademickiej.
Referencje studentów
English Language Requirements
Potwierdź swoją znajomość języka angielskiego testem języka angielskiego Duolingo! DET to wygodny, szybki i niedrogi test online z języka angielskiego akceptowany przez ponad 4000 uniwersytetów (takich jak ten) na całym świecie.