Doktorat z edukacji
Charles University Faculty of Education
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Prague, Czechy
Języki
Język angielski
Forma badania
Mieszany, W kampusie
Czas trwania
4 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
CZK 2000 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* na rok akademicki. Opłata za zgłoszenie online: 540 CZK. Opłata za zgłoszenie papierowe: 590 CZK.
Wstęp
Charakterystyka studiów
Studia doktoranckie pomyślane są jako program przygotowawczy dla uczonych i badaczy, których twórcze wysiłki przyczyniają się do rozwoju teorii i badań w dziedzinie nauk o edukacji. Program ma na celu przede wszystkim poszerzenie ich odpowiedniej wiedzy fachowej, rozpowszechnianie odpowiednich wyników badań i trendów w dziedzinie edukacji oraz kultywowanie kompetencji metodologicznych doktorantów. Ogólny cel programu studiów oferuje studentom możliwość głębszego zapoznania się z dyscyplinami pedagogicznymi. Centralnym punktem studiów doktoranckich jest rozprawa doktorska, definiowana jako oryginalna praca naukowa, której wyniki wzbogacają dany kierunek studiów w szerszym kontekście rozwoju dyscypliny. Konsultacje Ze względu na charakter i treść pracy wnioskodawca może skonsultować temat, strukturę projektu i możliwości jego opracowania z potencjalnymi opiekunami studiów doktoranckich.
Dane kontaktowe do dostępnych promotorów oraz obszary tematyczne dla pracy doktorskiej to http://tarantula.ruk.cuni.cz/PEDFEN-22.html
Program bez specjalizacji.
Rekrutacja
Możliwości związane z karierą
Absolwenci studiów doktoranckich „Edukacja” są ekspertami w dziedzinie edukacji, którzy w toku studiów kształcą umiejętność twórczego wykorzystania sprzętu teoretycznego. Są kompetentni, metodologicznie i językowo przygotowani do indywidualnej i zespołowej pracy naukowej w edukacji i pokrewnych naukach społecznych. Może być zatrudniony w szczególności jako naukowiec, pedagog akademicki, nauczyciel w wyższych szkołach zawodowych, jako ekspert lub kierownik w odrębnych przepisach oświatowych oraz jako ekspert koncepcyjny lub analityczny w instytucjach administracji publicznej. Zdobyte kompetencje pozwalają im na profesjonalną pracę w wielu zawodach, w których wykorzystuje dogłębną wiedzę zawodową i metodologiczną, krytyczne myślenie i profesjonalny wgląd.