Doktorat w antropologii i zmianie społecznej
California Institute of Integral Studies
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
San Francisco, Stany Zjednoczone
Języki
Język angielski
Forma badania
Nauka na odległość
Czas trwania
4 - 7 years
Tempo
Pełny etat, Niepełny etat
Czesne
Poproś o informacje
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
Aktywizm. Badania. Zmiana społeczna.
Antropologia i zmiana społeczna to mały, innowacyjny wydział studiów magisterskich ze szczególnym uwzględnieniem stypendiów aktywistycznych, badań bojowych i zmian społecznych. Nasze unikalne podejście do metodologii badań etnograficznych znosi tradycyjne bariery między badaniami a aktywizmem politycznym, między osobami z zewnątrz a osobami z zewnątrz oraz między badaczami a protagonistami. Etnografia jest narzędziem do „tworzenia opisanych przez nas warunków”. Angażujemy się w proces wspólnych badań w celu zbadania istniejących alternatyw i możliwości zmiany społecznej.
Obok utalentowanych wydziałów, dr. studenci uczą się, jak zastosować praktykę działania bezpośredniego w procesie badawczym. Postanowiliśmy stworzyć warunki, które opisujemy, gdy nasze badania zaczynają ucieleśniać wartości świata, który chcemy stworzyć.
O programie
W pewnym sensie jesteśmy wydziałem studiów postkapitalistycznych. Nie chcemy jednak odwoływać się do jakiejś wymyślonej utopii ani do spekulatywnej eksploracji futurystycznych scenariuszy. Chociaż zgadzamy się z Lewisem Mumfordem co do „znaczenia budowania zamków na niebie”, postrzegamy jako jeszcze pilniejszą konieczność studiowania polityki alternatyw tu i teraz: potrzebę zaangażowania się w konkretne utopie, które już są budowane, i zrozumieć inne światy, które już są możliwe.
Razem z aktywistami z wielu różnych stron świata wierzymy, że „inny świat jest możliwy”. Przypominamy, że rolą nowych ruchów społecznych nie jest podbój świata, ale uczynienie go na nowo. Jaka jest zatem rola i odpowiedzialność antropologii i innych nauk społecznych? W świecie przesiąkniętym tak wieloma kryzysami niewiele rzeczy wydaje się być bardziej istotnych niż systematyczne badanie wiedzy i praktyk kontrhegemonicznych. Socjolodzy powinni zostawić pesymizm na lepsze czasy. Zwłaszcza antropologia jest dobrze przygotowana do uczestniczenia w „nowotopijnym” zadaniu konstruowania społecznej wiedzy naukowej, która wykracza poza kapitalizm, hierarchię i katastrofę ekologiczną.
Praktyka i technika badań aktywistycznych dostarczają ważnego modelu prefiguratywnej nauki społecznej. Jak zauważył niedawno pewien współczesny antropolog, przyjaciel naszego programu, kiedy „przeprowadza się etnografię, obserwuje się, co robią ludzie, a następnie próbuje się wydobyć ukryte logiki symboliczne, moralne lub pragmatyczne, które leżą u podstaw ich działań; aby zrozumieć sposób, w jaki nawyki i działania ludzi mają sens w sposób, którego sami nie są w pełni świadomi."
Prosimy naszych uczniów, aby zrobili dokładnie to: przyjrzeli się tym, którzy tworzą realne alternatywy, spróbowali dowiedzieć się, jakie mogą być większe implikacje tego, co już robią, a następnie oddali te pomysły, nie jako recepty, ale jako datki, możliwości - jako prezenty.
Program ten oferuje przestrzeń i możliwość zaangażowania się w wiele tradycji radykalnej nauki i emancypacyjnych nauk społecznych. Wierzymy, że antropolodzy powinni analizować, omawiać i badać możliwe; że powinni badać alternatywne instytucje; że muszą wspólnie zastanowić się i przedyskutować dylematy badań aktywistów. Zbiorowy wysiłek zrozumienia „konkretnych utopii” przybiera formę analitycznego i etnograficznego studium rzeczywistych historycznych alternatyw w teraźniejszości. To z kolei wymaga poważnego zaangażowania w ruchy społeczne zaangażowane w produkcję alternatyw. Od studentów oczekuje się doskonałej znajomości historii, debat i perspektyw współczesnych ruchów społecznych. Ruchy te istnieją w historycznym, społecznym i epistemologicznym kontekście kolonizacji, rozwoju i globalizacji. Jak przypominają nam autorzy jednej z ostatnich książek, więcej niż jeden na sześciu ludzi żyje obecnie w slumsach, ponad miliard w świecie wzrostu bez pracy lub bez wzrostu. Rozwiązania oferowane przez główny nurt nauk społecznych są często źródłem problemu, a od naszych studentów oczekuje się dobrej znajomości splecionych ze sobą historycznych procesów kolonizacji, rozwoju i liberalnej nowoczesności.
Studia doktoranckie wyróżnia koncentracja na konkretnych utopiach. Jakie są niektóre z nich? Spółdzielnie robotnicze w Oakland, ośrodki społeczne we Włoszech, autonomiczny wymiar sprawiedliwości w Guerrero, ogrody wspólnotowe w Detroit, okupowane samodzielne fabryki w Argentynie, „dobry rząd” zapatystów, buenwiwir (dobre życie) i wielonarodowość w Boliwii, demokracja uczestnicząca w Kerali, ekonomia solidarności Mondragon, ekonomia partycypacyjna w Winnipeg, pedagogika bloku w społecznościach afroamerykańskich, alternatywny ekologizm w afro-kolumbijskich regionach rzecznych, pluralizm prawny, autonomia migracji, marginalizowane praktyki medyczne w Azji Południowej, solidarność unionizmu w Nowy Jork, rolnictwo komunalne w Malawi, demokracja mieszkańców chaty w RPA, Copwatch w Los Angeles, bioróżnorodność w Brazylii, sprawiedliwość naprawcza w Ohio, wspólne zasoby wiedzy i globalizacja, niezależne media i autonomiczne systemy żywnościowe w Japonii to tylko niektóre przykłady kultur prefiguratywnych. Jest ich o wiele więcej, a jednym z obowiązków naszych uczniów jest ich odkrywanie.
Program wyróżnia się naciskiem na:
- Aktywistyczne badanie konkretnych utopii
- Globalne ruchy społeczne i utracone rewolucyjne skarby
- Zagadnienia kolonializmu, globalizacji, rozwoju
- Anarchistyczna, marksistowska i feministyczna perspektywa teoretyczna
- Ekologia polityczna
- Integracja aktywizmu i stypendium: rozwijanie umiejętności badawczych w badaniach aktywistycznych, tłumaczeniu międzykulturowym i myśleniu emancypacyjnym
Wiele zajęć zawiera komponent badawczy, a rozprawa doktorska opiera się na badaniach aktywistycznych. Aktywistyczne ramy badawcze obejmują podejścia do badań partycypacyjnych i opartych na współpracy, a także nowsze techniki i strategie badawcze związane z badaniami bojowymi, historią ustną i podejściami do wspólnych badań.
Nasze podejście do antropologii
Program Antropologia i zmiana społeczna najlepiej można opisać jako aktywistyczne badanie konkretnych utopii. Wierzymy, że dobra antropologia zaczyna się i kończy w terenie. Antropologia i zmiana społeczna jest częścią szerszego ruchu, który dąży do przywrócenia etnografii na czele antropologii. Wspólnie z autorami projektów książkowych: Spotkania Powstańcze, Wyobraźnia konstytutywna i Wciągające sprzeczności interesuje nas teoretyczny potencjał etnografii aktywistów. Szczególnie interesują nas aktywistyczne badania rzeczywistych lub konkretnych utopii, możliwych alternatyw dla kapitalistyczno-kolonialnego świata, w którym żyjemy. Zarówno jako uczeni, jak i aktywiści mniej interesuje nas „bezwzględna krytyka wszystkiego, co istnieje”, a bardziej „ prefiguratywną” teorię, która w swojej organizacji ucieleśnia rodzaj nauki, za którą się opowiadamy. Wracając do krytycznych koncepcji, które przynosimy z terenu, i zwracając te koncepcje z powrotem do ludzi, z którymi prowadzimy badania, jako dar, jest tym, co czyni nas zarówno aktywistami, jak i antropologami.
Charakterystyczne podejście do metodologii
W naszym programie dla absolwentów zwracamy szczególną uwagę na badania i to, co nazywamy badaniami aktywistycznymi. Nasze charakterystyczne podejście do metodologii opiera się na badaniu różnych modeli badawczych i strategii związanych z badaniami aktywistów lub bojowników. Kładziemy nacisk na współbadanie i bezpośrednie działanie, horyzontalność i samodzielną aktywność, postrzegane jako niezbędne składniki wspólnego tworzenia wiedzy. Badania aktywistyczne, nasze odrębne podejście do dochodzenia, próby połączenia zainteresowania badawczego wojującą etnografią, dryfowaniem, mapowaniem, wspólnymi badaniami, dociekaniami pracowniczymi i radykalną historią ustną ze wspólną i zaangażowaną obserwacją uczestniczącą. W tej eksperymentalnej grze z różnymi formami politycznie zaangażowanych wspólnych badań staramy się zbudować odrębny model badań aktywistycznych. Drugim elementem naszego podejścia jest aktywne zainteresowanie innymi sposobami organizowania społeczeństwa i życia, alternatywnymi, ale realnymi i konkretnymi utopiami.
Partycypacyjne podejście do uczenia się
Program studiów magisterskich z zakresu antropologii i zmiany społecznej skupia naukowców i aktywistów zaangażowanych nie w nauczanie, ale we wspólne uczenie się. Nasze podejście do co-learningu inspirowane jest długą i piękną historią edukacji rozwiniętej na popularnych uniwersytetach, nowoczesnych szkołach, uniwersytetach z ziemi i bez murów oraz szkołach bezpłatnych. Odnajdujemy się w tradycji i spuściźnie wychowawców, takich jak Leon Tołstoj, Paul Robin, Francisco Ferrer, Emma Goldman, Alexander Niell, Ivan Ilich, Paul Goodman, Angela Davis, Bell Hooks i Paulo Freire. Cieszymy się, że możemy uczyć się na podstawie wcześniejszych doświadczeń edukacyjnych w Bay Area: szkół społecznościowych Czarnej Pantery, San Francisco Liberation School, New College of California i Berkeley Free School – to tylko niektóre z ekscytujących tradycji, które inspirują naszą wizję edukacyjną. Pojmujemy klasę jako przytulną przestrzeń facylitacji i konsultacji, interaktywnych i horyzontalnych procesów wymiany i produkcji wiedzy.
Wspólne podejście do wiedzy komunikacyjnej
Oferujemy kilka form convivia, czyli biesiadnych przestrzeni komunikacji wiedzy:
- Insight/Incite: nasze comiesięczne wydarzenie poświęcone kinu partycypacyjnemu, we współpracy z Sherman Street Cinema.
- Laboratorium Polityczne: odbywają się raz w każdym semestrze jako weekendowe biesiadne spotkanie lokalnych lub międzynarodowych uczonych pracujących nad konkretnym projektem, studentów i wybranych uczestników ze społeczności lokalnej. Wspólnie myślą wspólnie o konkretnym pomyśle, książce, koncepcji lub projekcie.
- Autonomous Classroom: eksperymentalna klasa stworzona przez dr. studenci, klasa, w której świat zostaje wywrócony do góry nogami, uczniowie stają się nauczycielami, nauczyciele stają się studentami, a wszyscy absolwenci samodzielnie projektują klasę, której uczą i samodzielnie zarządzają w ciągu jednego semestru.
- Warsztaty partyzanckie: improwizowana przestrzeń eventowa, w której studenci, wykładowcy lub studenci i wykładowcy prezentują swoją aktualną pracę. Obejmuje to artykuły, które mają być prezentowane na różnych konferencjach, sprawozdania z wydarzeń akademickich lub aktywistycznych oraz dialogi związane z antropologią, sprawiedliwością społeczną i teorią krytyczną.
- Dialogi i przesłuchania: Zamiast przesłuchiwać ludzi, w tym publicznym spotkaniu koordynowanym przez Sashę Lilley, przesłuchujemy idee. Przybiera to formę dwumiesięcznej rozmowy między dziennikarzami-aktywistami a wybitnymi organizatorami i intelektualistami-aktywistami.
- Nomadic Cafe: gdzie prowadzimy koczownicze dyskusje na temat przestrzeni, miejsc i nie-przestrzeni.
Wydarzenia, warsztaty, badawcze grupy robocze i odwiedzający uczeni
W programie regularnie odbywają się wykłady, konferencje i warsztaty na temat różnych zagadnień sprawiedliwości społecznej, które gromadzą naukowców, aktywistów i artystów, zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych. Jednodniowe laboratorium polityczne radykalnej przeszłości, Radical Futures, łączyło intelektualne i polityczne doświadczenie teoretyków i aktywistów ruchów społecznych Selmy James, Petera Linenbaugh, Andayie, George'a Katziaficas, Ruth Reitan i Scotta Crowa.
Feministka Aymara z Boliwii, Julieta Paredes, przedstawiła warsztatową prezentację „feminismo communitario”. Producent Against the Grain Sasha Lilley przeprowadził wywiad z Iainem Boalem na temat jego książki o gminach w północnej Kalifornii. Silvia Federici i Selma James wygłosili wykłady i zorganizowali laboratorium polityczne wokół kwestii pracy reprodukcyjnej i Izby Gmin. Anarchista antropolog David Graeber wygłosił kluczowy wykład na temat pierwszych 5000 lat zadłużenia. Arturo Escobar przedstawił antropologię i postkapitalizm.
Nasi odwiedzający aktywiści uczeni to m.in. John Holloway, Jason W. Moore, Silvia Rivera Cusicanqui, David Graeber, Silvia Federici, Arturo Escobar, Adrienne Pine i Havin Guneser. Współsponsorujemy wydarzenia takie jak konferencje American Indian Movement West, Howard Zinn Bookfair, Festiwal Dziedzictwa Pracy Zachodu Robotników, Coroczne Konferencje Światowej Sieci Badawczej, Konferencje Studiów Anarchistycznych, Konferencja Rewolucyjnych Organizacji Przeciw Rasizmowi, letnia szkoła Instytutu Ekologii Społecznej . Program Antropologii i Zmian Społecznych ma teraz swój własny wydawnictwo książkowe – Kairos – wydawane przez wydawnictwo PM Press.
Rekrutacja
Program
Zajęcia online są prezentowane w cotygodniowych modułach obejmujących odczyty, fora dyskusyjne oraz synchroniczne i asynchroniczne instrukcje wideo.
W każdym semestrze odbywają się także tygodniowe intensywne zajęcia na terenie kampusu, których celem jest wspieranie budowania społeczności, a jednocześnie gromadzenie jednostek. W ciągu tygodnia będziesz miał inspirujące doświadczenie, które obejmuje ćwiczenia w terenie, osobiste kursy oparte na umiejętnościach, udział w rozmowach publicznych i pokazach filmowych oraz inne sesje współpracy.
Galeria
O szkole
pytania
Podobne kursy
Doktorat w dziedzinie edukacji i nauk społecznych
- Brixen, Włochy
Doktor socjologii historycznej
- Prague, Czechy
Doktor socjologii
- Prague, Czechy